Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2011, 15:17   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Diefstal

Ben deze week naar de RVA moeten komen,reden: gezinssamenstelling

Ik breng al meer dan 7 jaar op voor mijn dochter die ik nooit gezien hebt in 7 jaar

Ik werk zelf deel tijds,5 uur per dag,en trek(te) een bijpassing

Ik wist van mijn dochter niets meer,de overheid wou geen informatie geven onder het mom van de privacy .....

Wat bleek op de RVA,mijn dochter werkt al meer dan 2 jaar,terwijl ik opbracht,en bijpassing genoot

Gevolg,ik kan al de bijpassing terug betalen,ik kan fluiten naar mij geld dat ik heb gegeven aan mijn ex,ik zit nu zo goed als aan de grond nu

Weer een dakloze bij volgend jaar .....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 15:34   #2
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Ik breng al meer dan 7 jaar op voor mijn dochter die ik nooit gezien hebt in 7 jaar

Ik wist van mijn dochter niets meer,de overheid wou geen informatie geven onder het mom van de privacy .....

Wat bleek op de RVA,mijn dochter werkt al meer dan 2 jaar,terwijl ik opbracht,en bijpassing genoot

Gevolg,ik kan al de bijpassing terug betalen,ik kan fluiten naar mij geld dat ik heb gegeven aan mijn ex,ik zit nu zo goed als aan de grond nu

Wat een toestand zeg! Jouw dochter woont toch niet op jouw adres? -je hebt haar 7 j niet gezien. Waarom maakt het dan uit ofdat ze wel/niet werkt? Tenzij ze haar domicilie bij jou plaatste. Ben je zeker dat je die "bijpassing" moet terugbetalen?
Un jouw plaats zou ik advies inwinnen bv bij de juridische dienst van het OCMW. Dit is volledig gratis. Zij kunnen jou wellicht helpen. Succes.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 15:52   #3
kameleon
Minister

Standaard

Hoe oud is uw dochter nu ? Gaat het hier over alimentatiegeld ?

Laatst gewijzigd door kameleon : 3 december 2011 om 15:53.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 16:05   #4
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Ik vraag mij zelfs af, aangezien jouw dochter reeds 2 jaar werkte EN jij haar bleef "onderhouden", of ze daar wel recht op had. Is het niet mogelijk dat jij dat kunt terugvorderen? Let wel: ik ben niet thuis in de wetgeving daarrond. Daarom Duveltje: win advies in bij het OCMW. Die mensen kunnen jou correct inlichten. Niet mee wachten hoor: doen!
Oud 3 december 2011, 16:06   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vrees dat Duveltje bij het OCMW bot vangt.
Oud 3 december 2011, 16:26   #6
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vrees dat Duveltje bij het OCMW bot vangt.
Het OCMW is een openbare instelling. Iedereen heeft het recht om zich tot het OCMW te wenden om advies/hulp te vragen. Het is niet dat hij daar geld gaat vragen he? Gewoon laten uitzoeken door mensen die daarvoor opgeleid zijn waar hij staat. Wat zijn rechten zijn eventueel. Ik veronderstel dat betreffende zich geen dure advocaat kan veroorloven. Mogelijk heeft hij wel recht op een pro deo advocaat. Indien dit zo is, zal het OCMW hem daarop wijzen. (ik bezit spijtig genoeg niet de kennis in dergelijke zaken). In elk geval vind ik dat deze persoon, net zoals iedere Belg, recht heeft op een correcte uitleg ivm zijn persoonlijke situatie.
Oud 3 december 2011, 16:29   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Het OCMW is een openbare instelling. Iedereen heeft het recht om zich tot het OCMW te wenden om advies/hulp te vragen. Het is niet dat hij daar geld gaat vragen he? Gewoon laten uitzoeken door mensen die daarvoor opgeleid zijn waar hij staat. Wat zijn rechten zijn eventueel. Ik veronderstel dat betreffende zich geen dure advocaat kan veroorloven. Mogelijk heeft hij wel recht op een pro deo advocaat. Indien dit zo is, zal het OCMW hem daarop wijzen. (ik bezit spijtig genoeg niet de kennis in dergelijke zaken). In elk geval vind ik dat deze persoon, net zoals iedere Belg, recht heeft op een correcte uitleg ivm zijn persoonlijke situatie.
Mss wipt hij beter de rechtswinkel of zo even binnen.
Maar als het gaat over "gezinssamenstelling" kan er enkel een probleem zijn als z'n klein bij hem staat ingeschreven, wat dan wel een soort van fraude zou zijn als't niet waar is...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 16:33   #8
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mss wipt hij beter de rechtswinkel of zo even binnen.
Maar als het gaat over "gezinssamenstelling" kan er enkel een probleem zijn als z'n klein bij hem staat ingeschreven, wat dan wel een soort van fraude zou zijn als't niet waar is...
Tja, ik kan moeilijk uitmaken hoe de situatie van TS juist ineenzit. Mss kan hij wat meer informatie geven? (zonder in detail te treden).
Oud 3 december 2011, 18:06   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Hoe kan je een bijpassing (toeslag) krijgen voor iemand die je al 7 jaar niet hebt gezien ?
Waar woont uw dochter, bij je ex ?
Naar wat ik lees heb je geen reden om de kaart van het slachtoffer te trekken.

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 december 2011 om 18:08.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 13:16   #10
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe kan je een bijpassing (toeslag) krijgen voor iemand die je al 7 jaar niet hebt gezien ?
Dat denk ik dus ook!
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 13:21   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom niet?
Hij krijgt dit neit, hij heeft dit betaald, terwijl zijn dochter al aan het werk was waardoor zij geen recht meer had op bijpassing.

Hij is dit blijkbaar blijven betalen, omdat hem die info niet werd gegeven dat ze werkte.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 13:28   #12
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom niet?
Hij krijgt dit neit, hij heeft dit betaald, terwijl zijn dochter al aan het werk was waardoor zij geen recht meer had op bijpassing.

Hij is dit blijkbaar blijven betalen, omdat hem die info niet werd gegeven dat ze werkte.
Hij kreeg ten onrechte een bijpassing die hij nu moet terug betalen.
Oud 9 december 2011, 13:29   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom niet?

Die bijpassing staat totaal los van wat hij uitgeeft aan z'n dochter, behalve als zij haar adres bij hem heeft staan maar elders woont/werkt, want dan krijgt hij een bijpassing die hoger ligt als dat van een alleenstaande terwijl hij net dat laatste is...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 13:33   #14
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Die bijpassing staat totaal los van wat hij uitgeeft aan z'n dochter, behalve als zij haar adres bij hem heeft staan maar elders woont/werkt, want dan krijgt hij een bijpassing die hoger ligt als dat van een alleenstaande terwijl hij net dat laatste is...
Inderdaad, logisch dus dat hij het moet terug betalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be