Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2012, 10:32   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Indignados wat kunnen wij voor ons in heel Europa doen ?

Ik stel voor om het Openbaar domein en de rijkdommen van onze aarde terug in bezit te nemen.
Edit de Moulin ano 2012.
Hierbij breng ik dit Spaans voorbeeld aan waarbij de liberalen nog maar juist aan de macht de privatieve ingebruiknemening van het openbaar domein- in dit geval het maritieme opnieuw gaan verlengen en uitbreiden.

Liberale toleranties en in beslagnames op zijn best.

Bouwen tot aan de zee is dus in Spanje opnieuw mogelijk, handelszaken op het strand ook.

Dit terwijl dat deze gemeenschapsgronden bestemd zijn voor een collectief gebruik.

Lees voor ons allen en niet alleen voor deze die het kunnen betalen.

Straks na een te gekke privatisering kunnen wij de tweede rang -werkende mieren onze stranden niet meer op.

Het openbaar domein zorgde daarvoor samen met de leefbaarheid.
Ik verheug mij dat GREENPEACE in Spanje de strijd is aangegaan.

http://sociedad.elpais.com/sociedad/...37_296374.html

http://sociedad.elpais.com/sociedad/...64_015305.html

http://ep00.epimg.net/descargables/2...32c0795b13.pdf

Misschien kan dit de strijd worden van alle Indignados van Europa.

In Frankrijk dat door respect altijd een van de mooiste landen is gebeleven is men gaan optreden:

http://www.telegraph.co.uk/news/cele...lebrities.html

http://cote-d-azur.france3.fr/info/l...-71311366.html

Alleen met solidair te zijn zullen wij de liberale gedachte van alles in bezit te nemen en vol te bouwen stoppen.

Dat is sinds geruime tijd mijn wens zoals jullie hebben kunnen vaststellen op dit forum.

Mijn strijd gaat voort, maar ik kan het niet alleen.

Ik heb iedereen nodig om te strijden voor onze gemeenschapsgoederen die misschien niet van elk van ons is maar wel van ons allen.

Daarom moeten wij samen strijden.

Verder acht ik het wenselijk dat alle rijkdommen die onze aarde produceert –gas-water-olie enz…niet langer het eigendom en vruchtgebruik worden van enkelingen.

De opbrengst moet buiten de exploitatiekosten naar de ganse bevolking gaan.

En dit op heel onze aarde en in heel onze wereld.

Hetzelfde moet gelden voor het gebruik van kernenergie zolang deze niet kan worden vervangen moet deze in handen zijn/komen van Staten die het buiten de exploitatie aan kostprijs verkopen aan de bevolkingen en aan hun industrieën.

Alleen zo zullen wij waardig en rechtvaardig kunnen overleven.

Ik vraag aan de aanwezige jeugd & op dit forum om deze boodschap in naam van het algemeen belang te verspreiden door alle internet middelen.

Ik hoop hiervoor op de nodige steun.

Met dank,

Een INDIGNADO

Mogelijke bijlage
Door de Staatshervorming van 2012 heeft de politiek nu misschien vrijspel op ons openbaar domein.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=135903

Spanje heeft het nochtans in Marbella allemaal al meegemaakt dus is dit het bewijs dat de politieke ezel zich twee keer stoot.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=164793

Knokke en Lippens die denkt dat hij nog altijd in de tijd van de Compagnie du Zoute is en alles kan bemachtigen. Terwijl dat de Vlaamse regering en Geert Bourgeois er op staat te kijken en niet doet…

http://forum.politics.be/showthread.php?t=139122

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 28 juli 2012 om 10:48.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:47   #2
eno2
Banneling

Standaard

Ja, wat kan ik doen?

Citaat:
Greenpeace critica "la amnist�*a" a casas construidas en dominio público

La Ley de Costas, una de las principales y más duraderas leyes de protección natural, la norma que intentó salvaguardar al menos la playa del ladrillo, está a punto de sufrir su primera reforma de calado
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:50   #3
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja, wat kan ik doen?
Iets naargelang je eigen mogelijkheden die ik niet ken.

Op internet verspreiden zou mij al helpen aangezien ik er niets over ken.

Twitter-facebook ?

Alvast bedankt voor het vragen en good luck
Oud 28 juli 2012, 10:54   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Iets naargelang je eigen mogelijkheden die ik niet ken.

Op internet verspreiden zou mij al helpen aangezien ik er niets over ken.

Twitter-facebook ?

Alvast bedankt voor het vragen en good luck
Ik ben resident in Spanje en moet braaf zijn
Bij gelegenheid ga ik toch eens mee betogen, zeker bij het protest tegen oliewinning aan de kust van Canarische eilanden. Het gaat om proefboringen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juli 2012 om 10:59.
Oud 28 juli 2012, 10:59   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Er is één probleem: hier in de illegale Belgische staat zijn er geen Indignados. Hier zijn enkel hippe "scout boys & girls" (lees: clowns die denken dat ze indruk maken als ze er een beetje alternatief verkleed bijlopen) die denken dat ze, door een beetje te lopen toeteren door de straten, er al bij horen. Zij voeren een circusnummer op, niet meer en niet minder. Oh ja, ze kunnen misschien nog eens virtueel camperen, dat is dé oplossing.

En laten we wel wezen: een "Indignado" die, als ware hij of zij een echte leider, komt vertellen "ik heb iedereen nodig".. Let op het woordje "ik". Ik? Gij? Hoezo gij? Wie bent gij, misschien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 28 juli 2012 om 11:00.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 11:04   #6
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben resident in Spanje en moet braaf zijn
Bij gelegenheid ga ik toch eens mee betogen, zeker bij het protest tegen oliewinning aan de kust van Canarische eilanden. Het gaat om proefboringen.
Je kan de juiste datum altijd ook nog op dit forum zetten. Misschien komen er wel meer.
Oud 28 juli 2012, 11:08   #7
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er is één probleem: hier in de illegale Belgische staat zijn er geen Indignados. Hier zijn enkel hippe "scout boys & girls" (lees: clowns die denken dat ze indruk maken als ze er een beetje alternatief verkleed bijlopen) die denken dat ze, door een beetje te lopen toeteren door de straten, er al bij horen. Zij voeren een circusnummer op, niet meer en niet minder. Oh ja, ze kunnen misschien nog eens virtueel camperen, dat is dé oplossing.

En laten we wel wezen: een "Indignado" die, als ware hij of zij een echte leider, komt vertellen "ik heb iedereen nodig".. Let op het woordje "ik". Ik? Gij? Hoezo gij? Wie bent gij, misschien?
Je vergist je. indignados hebben geen leiders en dat is misschien het probleem.
Zij komen samen overleggen en beslissen samen. Zij zijn een parlement op hun eigen wat elk gecoordineerde actie tussen steden en landen zo goed als uitsluit. Ik hoop dat wij met zijn allen daar een oplossing gaan voor vinden.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 28 juli 2012 om 11:10.
Oud 28 juli 2012, 11:08   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Na 2014 zijn er zelfs Vlaamse en waarschijnlijk teveel naar jouw goesting.
Je weet toch dat in Vlaanderen alles langer duurt omdat het via VIA gaat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 11:09   #9
Effect
Minister-President

Standaard

Cfr de titel lijkt het me een goed idee om werk te zoeken in geval van raspoutine
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 11:10   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergist je. indignados hebben geen leiders en dat is misschien het probleem.
Zij komen samen overleggen en beslissen samen. Zij zijn een parlement op hun eigen wat elk gecoordineerde actie zo goed als uitsluit. Ik hoop dat wij met zijn allen daar een oplossing gaan voor vinden.
Het is vriendelijk dat je me wil uitleggen hoe de Indignados-beweging in Spanje aan het werk gaat, maar dat wist ik al.

Misschien was de uitdrukking "ik heb iedereen nodig" wat ongelukkig gekozen. Soit.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 28 juli 2012, 11:13   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Na 2014 zijn er zelfs Vlaamse en waarschijnlijk teveel naar jouw goesting.
Je weet toch dat in Vlaanderen alles langer duurt omdat het via VIA gaat.
Beste subocaj: ik zou niet liever willen dan dat er na 2014 er zelfs Vlaamse indignados zouden zijn. Ze hoeven zo lang niet te wachten van mij.

Vraag is dan: gaan het echte indignados zijn of weer zo'n hippe would-be's?

En wat VIA betreft: dat gedrocht heb ik nooit ondersteund. Nooit. Ziehier natuurlijk alweer het ampele feit dat Vlaams-nationalist zijn geen synoniem is voor "ik ben het eens met alles wat er gebeurt, als er maar het woordje Vlaams voor staat".

Nuance, subocaj, is er overal. Dat weet je toch?
Oud 28 juli 2012, 11:18   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan de juiste datum altijd ook nog op dit forum zetten. Misschien komen er wel meer.
Dat speelt zich overal op Canarias af nu. Op mijn klein eiland zal er wel door een paar honderd mensen betoogd worden in Valverde. Gezellig onder ons. Ik ben vruchteloze betogingen gewoon van miljoenen tegen kernbommen in België van vroeger.
Oud 28 juli 2012, 11:20   #13
subocaj

Standaard

Citaat:
Beste subocaj: ik zou niet liever willen dan dat er na 2014 er zelfs Vlaamse indignados zouden zijn. Ze hoeven zo lang niet te wachten van mij.

Vraag is dan: gaan het echte indignados zijn of weer zo'n hippe would-be's?

En wat VIA betreft: dat gedrocht heb ik nooit ondersteund. Nooit. Ziehier natuurlijk alweer het ampele feit dat Vlaams-nationalist zijn geen synoniem is voor "ik ben het eens met alles wat er gebeurt, als er maar het woordje Vlaams voor staat".

Nuance, subocaj, is er overal. Dat weet je toch?
Ik wel en jij ook, maar het moet wel een beetje nationalistisch blijven anders werkt het niet, hè.
Oud 28 juli 2012, 11:25   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik wel en jij ook, maar het moet wel een beetje nationalistisch blijven anders werkt het niet, hè.
Dat is een feit dat juist is.

Ik herinner me de zeer goed bedoelde samenkomst in Baskenland van ecologisten vanuit de het hele Iberische Schiereiland. Het ging over de zin en onzin van TGV-lijnen in de Spaanse staat.

Uiteraard ging alles van start met zeer mooie woorden: iedereen is gelijk, we willen allemaal hetzelfde, over herkomstgrenzen heen en alle talen zijn gelijk en blablabla.

Tot er een Bask in het Baskisch begon en er vertalingen volgden. Dan gaven Spanjaarden de zeer gekende opmerking dat die kerel toch in het Spaans kon praten, die taal verstaat toch iedereen? Als die Bask er dan op wees dat er in het begin was gezegd dat alle talen gelijk zijn... Was het hek van de dam.

Discussie over de "gelijkheid van talen" natuurlijk. Gevolg: ambras in het kamp.

Eigenlijk zou'k aan de PVDA en de LSP, om er een paar te noemen, eens moeten voorstellen om hen eens mee te nemen naar Baskenland. Lijkt me leuk en leerrijk.

Laatst gewijzigd door Txiki : 28 juli 2012 om 11:26.
Oud 28 juli 2012, 21:47   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat speelt zich overal op Canarias af nu. Op mijn klein eiland zal er wel door een paar honderd mensen betoogd worden in Valverde. Gezellig onder ons. Ik ben vruchteloze betogingen gewoon van miljoenen tegen kernbommen in België van vroeger.
Dat was in de tijd dat de USSR nog geld had om de vredesbeweging te sponsoren. Nu is het allemaal veel minder geworden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 22:35   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat was in de tijd dat de USSR nog geld had om de vredesbeweging te sponsoren. Nu is het allemaal veel minder geworden.
Ik heb nooit een Frank of een roebel gezien
En nu betoog ik ook geheel gratis tegen Repsol
Oud 28 juli 2012, 22:59   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit een Frank of een roebel gezien
En nu betoog ik ook geheel gratis tegen Repsol
Lid van de club der nuttige idioten dus. Natuurlijk hebt gij geen Roebel van dat geld gezien. Maar uw leiders maakten wel luxe-tripjes naar de USSR. "Revolutionaire opleiding", weet jewel?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 23:22   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Lid van de club der nuttige idioten dus. Natuurlijk hebt gij geen Roebel van dat geld gezien. Maar uw leiders maakten wel luxe-tripjes naar de USSR. "Revolutionaire opleiding", weet jewel?
Onnuttige idioten zijn nergens welkom, ook in deze draad niet
Het is al voldoende als ik ongewild tegen jouw commentaren opstoot

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juli 2012 om 23:25.
Oud 29 juli 2012, 07:17   #19
subocaj

Standaard

Citaat:
Dat is een feit dat juist is.

Ik herinner me de zeer goed bedoelde samenkomst in Baskenland van ecologisten vanuit de het hele Iberische Schiereiland. Het ging over de zin en onzin van TGV-lijnen in de Spaanse staat.

Uiteraard ging alles van start met zeer mooie woorden: iedereen is gelijk, we willen allemaal hetzelfde, over herkomstgrenzen heen en alle talen zijn gelijk en blablabla.

Tot er een Bask in het Baskisch begon en er vertalingen volgden. Dan gaven Spanjaarden de zeer gekende opmerking dat die kerel toch in het Spaans kon praten, die taal verstaat toch iedereen? Als die Bask er dan op wees dat er in het begin was gezegd dat alle talen gelijk zijn... Was het hek van de dam.

Discussie over de "gelijkheid van talen" natuurlijk. Gevolg: ambras in het kamp.

Eigenlijk zou'k aan de PVDA en de LSP, om er een paar te noemen, eens moeten voorstellen om hen eens mee te nemen naar Baskenland. Lijkt me leuk en leerrijk.
Ben er al geweest, maar ik ontmoet er waarschijnlijk niet dezelfde mensen als jij en dat maakt soms wel verschil.
Oud 4 augustus 2012, 12:05   #20
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Zolang het niet van mij persoonlijk is...

Als je ziet hoe weinig reacties dit onderwerp krijgt het is voor van te bleiten.

Iets dat van ons allen is mag dus de deur uit.

Zelf dat het genot ervan gratis is of aan schappelijke prijzen, voor ons allen is.

Bij een "privatisering" veranderd het allemaal.

Het gebruik en de vergoeding ligt in privé handen die alleen maar gaat voor (meer) winst.

Zelf ambtenaren en politici zouden zich tegen bepaalde "privatiseringen" van gemeenschapsgoederen moeten verzetten.

En zeker deze die men verkoopt om ze achteraf te gaan huren...

Voor bepaalde gebouwen die werden verkocht betalen wij omtrent 2 miljard huur per jaar en elk jaar voor de continuiteit van de dienst.

Stel je voor dat bepaalde politieke debielen dat hebben goedgekeurt...

Waarom hebben zij dat gedaan, welk belang heeft hen of hun partij daartoe geleid is ook een goede vraag?

Die onroerende goederen zijn uiteindelijk de enige waarborg dat zij hebben voor de uitbetaling van hun uitgesteld loon of pensioen.

Vertel dit maar rustig verder

Ondertussen gebeurd er dit in Frankrijk - poilitiek voor heel de familie en voor de poen:

http://www.lefigaro.fr/politique/201...indemnites.php

http://www.ladepeche.fr/article/2012...ont-debat.html

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 4 augustus 2012 om 12:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be