![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe Racistische ben jij? (0-10) | |||
0 - Helemaal niet, ik sta vrij voor eender huidskleur, ras, cultuur of religie. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
2 - Een beetje, ik sta vrij voor eender huidskleur of cultuur - maar niet voor religie. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 36,36% |
2 - Laag, ik sta vrij voor eender huidskleur of ras, maar niet voor cultuur of religie. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
8 - Ik vindt mensen van een andere huidskleur maar niks, wil ze liever niet in mijn buurt. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
2 - Ik sta vrij voor eender welke huidskleur of ras van mens ook, maar kan andere culturen/religies niet uitstaan. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
0 - Ik sta vrij voor elke ras of huidskleur |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
4 - Ik sta vrij voor bijna elke ras of huidskleur buiten de zwarten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
4 - Ik sta vrij voor bijna elke ras of huidskleur buiten Arabische afkomst |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
4 - Ik sta vrij voor bijna elke ras of huidskleur buiten - anders dan op lijst, geef aan |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
0 - Iedereen is welkom als ze maar aanpassen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
2 - Iedereen is welkom, buiten de Islam |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
7 - Ik heb zelfs iets tegen Chinezen of Japaners, heb liever geen migranten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
7 - Ik heb zelfs iets tegen Oost-Europeaanen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
7 - Ik heb iets tegen homos |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
0 - Ik heb niets tegen homos |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
? - anders, leg uit |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Racisme bestaat overal ter wereld in elke vorm. Om een paar voorbeelden te geven;
-Vroeger was Nederlands bijvoorbeeld geen herkende taal in Belgie -Voor dat Sudan zich splitste, discrimineerde de Arabische meerderheid, de zwarte minderheid -In Zuid-Afrika, werden de zwarten behandelt als 2de rank burgers -In de USA, mochten de zwarten vroeger niet stemmen. En de vrouwen ook niet. -Joden waren massaal vervoerd naar concentratie kampen. Het bestaat dus in verschillende vormen, nu terug in Belgie: Hier in Belgie, of hier op het forum heeft iedereen zijn eigen perceptie over de normen van een maatschappij. Met de komst van meer en meer "globilization" zijn er meer en meer verschilende culturen die meer en meer contact maken, daardoor onstaat er hier en daar een botsing. Hier in Belgie bevinden zich migranten van over ter wereld, maar de grootste niet-Europeze migranten komen vooral van Marokko of Turkije. Je hebt er die zich integreren/aanpassen, en er die zich niet aan houden. Sommigen vinden het prima als de immigranten zich aanpassen/integreren, anderen vinden dat niet genoeg, en willen liever helemaal niets te maken hebben met niet-blanken. Nu will ik jullie specifieke standpunten kennen l ik dat deze thread gemaakt is om jullie standpunten te verkennen en waarom-en niet om op elkaar te bashen, wat jouw standpunt ook mogen zijn. Hier op het forum kun je al verschillende meningen vinden: anti-Amerikaan pro-Amerikaan pro-westers anti-Islam pro-white supremacy anti-zwart of anti-afrikaan enzovoort... om een aantal voorbeelden te geven. Ik was een forum aan het doorlezen: http://forum.politics.be/showthread....=1#post6900862 en er was een reactie door Demper: Citaat:
Persoonlijk maakt het mijn niet uit welke huidskleur je ook bent, of welke cultuur je bent opgegroeit - maar dat is maar mijn persoonlijke mening, en nu julie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pa>rd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer is een religie een ras?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn persoonlijke mening: Ik sta best open voor andere culturen , en .... als ik eten wil , en ik heb honger , probeer van alles !! En of mijn buurman immigrant of hier geboren is , interesseert me letterlijk geen ene zak !! Maar .... http://filesforum.politics.be/showpo...6&postcount=44 onze cultuur en waarden en vrijheden mogen niet ondergeschikt zijn aan diegene die naar hier toe komen. Verder: http://filesforum.politics.be/showpo...29&postcount=9 Politieke (poliZieke) partijen die hun eigen idiologie verloochenen ivm stemmen ronselen , die mogen voor mij part oprotten !!!! http://filesforum.politics.be/showpo...2&postcount=25 En vrouwen moeten ook niet dienen als een wipfabriek !!!! Een vrouw mag zelfs niet weggestopt worden !!!! Een vrouw moet ook alleen naar buiten kunnen gaan !!!! Vrouwen in bv bikini of minirokjes maakt hen nog geen hoeren !!!! Een vrouw is niet minderwaardig !!!! Citaat:
Algemeen: Dat men gelooft in wat men wil , doe maar op , maar zodra .... de ene zijn/haar ding/geloofsgeloof in mijn of onze strot wil rammen , ja , dan heb ik een probleem met die persoon ZIJN/HAAR overtuiging !!!! Trouwens , vind jij dat IEDEREEN mekaar als gelijkwaardig beschouwd ?? Kan een niet-blanke ook racisme plegen op blanke ?? Verder , dat iemand tegen vreemdelingen is , is een vrije meningsuiting , dat je niet met vreemdelingen wilt omgaan , is vrije meningsuiting , Scheldt men op je , mag men terugschelden , is vrije meningsuiting , Vanaf dat je geweld & pesterij begint te gebruiken , is het fout !!!! Citaat:
http://filesforum.politics.be/showpo...2&postcount=92
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb enkel iets tegen Indiërs.
Met extremistische religieuzen, naïevelingen, intellectuele woestenijen, &. heb ik het ook niet zo op. Zwarten en homoseksuelen zijn les bienvenus.
![]() |
![]() |
#6 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Als ik vind dat een vrouw er bij loopt als een hoer. Vetrolletjes bungelen over de minirok. Een hoog bovenuit torende string. Dikke lagen plamuur. etc Dan loop je er voor mij minderwaardig bij. Ik ga ook niet om 14:00 een dronken zwerver met respect behandelen. Als hij me lastig valt, krijgt hij gewoon een flinke zet. Citaat:
Op een gegeven moment is het nog steeds vrije mening, maar het is ook discriminatie. Dat wordt bestempeld als fout gedrag. En die norm verzin ik echt niet zelf. Het is wel wat anders als het individu aangeeft dat die nog steeds een band heeft met een land van zijn grootourders. Dat is toch wel erg vreemd. Maar dat moet die persoon lekker zelf weten. Maar het wordt gekker als er vervolgens geklaagd wordt dat ze er naar behandeld worden. En dan heb ik het wel over all groepen, van Turken tot en met de Joden. Als ik mijn nationalistische waarden ga uitdragen in een land als Amerika, dan kijkt men mij daar ook scheef aan. Dan wordt ik ook slechter behandeld als de eerste de beste Amerikaan die ze daarna tegenkomen. Daar is niks vreemds aan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lokaal gezien is religie van minder belang, uitgezonderd 1 zeer aggressieve, oppressieve en opdringerige.
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En lokaal gezien is alleen nationalisme van belang. Als men niet nationalistisch is, geen punt. Maar al te vaak kiest men vrolijk voor een ander land, ala Israel/Turkije/Marocco, en dan maar klagen dat ze niet voor vol worden aangezien. Daar heb je echt hele volkstammen van. Dat ligt niet aan "ons", maar door die figuren die niets willen weten van integreren maar wel eist om als geintergeerd te worden gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet alleen is religie een ras, maar ook cultuur schijnt een ras te zijn.
Je bent dus een flagrante racist als je iets tegen nazi's en het nazisme hebt. men heeft het niet slecht gedaan: eerst indoctrineert men iedereen dat racisme foei fout en verkeerd is dan indoctrineert men dat alle rassen, religies, en culturen gelijk zijn dan indoctrineert men dat indien je niet akkoord gaat met het "feit" dat alle rassen, religies en culturen gelijk zijn, je een gore racist bent en dan indoctrineert men iedereen dat men éérst moet kijken naar de huidskleur, de religie en de cultuur en dat men mensen met een andere huidskleur, religie en cultuur dan de jouwe (lees de witte westerling), voorrang moeten krijgen op die witte westerling. m.a.w. we leren langzaam maar zeker hoe we ons als tweederangsburger, dhimie moeten gedragen. En ga je hier niet mee akkoord dan ben je xenofoob, racist, neo-nazi of nog het ergst van allemaal: een VLAAMS NATIONALIST
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb wel de neiging om mijn mening al klaar te hebben op iemand die zich kleed naar een bepaalde sociale klasse. Als ik een volwasse vent met dikke buik in een trainingspak met gouden ketting zie lopen... dan tja... ik sta daar ver boven. Het spijt me niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is het ineens racistisch om een probleem te hebben met een bepaalde ideologie of religie? Ik zie amper verschil in de nazi-ideologie als in de islam-ideologie. beiden zijn in hetzelfde bedje ziek en Adolf heeft heel veel inspiratie uit de koran gehaald. Blijkbaar mag ik dus wel een probleem hebben met de ideologie van Dolfje, maar mag ik geen commentaar hebben op de ideologie van Mohammed op straffe van racisme.... ik vind dit een zeer gevaarlijke situatie waar we inzitten. Bovendien: zie nu die turkse hooggeschoolden die terug naar hun tweede nationaliteitsland willen gaan. Als een blanke afgestudeerde geen job vind, dan heeft die brute pech. Ben je bruin, heb je dubbele nationaliteit en heet je Mustafa, dan komt dat omdat de werkgever racist is? Hoever zijn we hier aan het afglijden? Als we de zaken even gelijk bekijken, dan heeft Mustafa méér kansen dan Sjarel, beiden afgestudeerde "communicatiewetenschappers". Sjarel heeft namelijk maar één nationaliteit en kan niet gaan werken in Turkije, Mustafa is buiten Belg (en dus Europeaan, met mogelijkheid om in alle Europese landen te gaan werken), maar ook TURK. Hij kan dus zonder enig probleem in Turkije werk gaan zoeken. Wie wordt hier in feite gediscrimineerd denk je?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2013 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k heb enkel het schijt aan de islam en zijn volgelingen, voor de rest no prob zolang ze en masse onze maatschappij maar niet komen ondergraven en misbruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ongeveer een kwart van de wereld volgt de islam. Als die allemaal zich zouden gedragen als Hitler, dan zou de wereld er uit zien als europa in 1944. Dat is echt helemaal niet zo op de planeet waar ik op leef. Misschien leef jij elders. Daar sta ik voor open. Misschien wil jij verwijzen naar een land ala Irak. Tja, daar slachten ze elkaar aardig af. Dat komt voornamelijk omdat die Christenhond van een GW Bush een gesprek had met God, over dat hij Irak in puin moest schieten. Je moet niet denken dat onze maatschappij/cultuur anders is op het moment dat het hele systeem van orde handhaving en rechtspraak wordt opgeblazen. Dan gaat men zich hier ook echt als een beest gedragen. Dat heeft niks met religie of huidskleur te maken. Als men ongestraft een bank zou kunnen overvallen, volgt er een helse matpartij over wie de eerste is die die bank gaat overvallen. Zo is de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ooh daar zullen de islam en zn volgelingen alvast van wakker liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar, kan het ook zijn dat jullie toch liever rond hangen tussen dezelfde huidgenoten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zou je het ook aan de eerste beste vrouw durven zeggen ?? De wet van gelijke rechten voor man & vrouw: https://www.facebook.com/moiramjohnston http://www.youtube.com/watch?v=qwod_VFC_c0 Citaat:
Citaat:
dat die van (kies een land) komt , en zegt dan dat die liever daar is , blijft hier wonen , en ramt de gewoontes van hun land van oorsprong hier in , desnoods met geweld ?? Zou jij dat (blijven) pikken ?? Dat ze nog steeds bewondering/gevoelens hebben voor hun land van oorsprong , ok , je afkomst verloochenen hoef je zeker niet te doen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Studies hebben uitgewezen dat halfbloeden zèlf kiezen tot welke groep ze behoren(als we het zo denigrerend "halfbloed" mogen zeggen, want blijkbaar is dat denigrerend, "mulat" schijnt ook denigrerend te zijn (zwart met blank), maar mesties is helemaal niet denigrerend (indiaans met blank.... ) . Obama voelt zich duidelijk meer "zwart" dan blank, of hij zou zich niet profileren als de eerste "zwarte" president van Amerika. In feite is hij de eerste "coloured" president van Amerika. Anderen profileren zich dan weer gemakkelijker als blank (tenzij je eigen politieke of anti-discriminatie ambities hebt). Dat heeft trouwens niks te maken met één nationaliteit kiezen: mijn grootmoeder was Nederlandse, mijn opa Belg: is mijn moeder dan ook een halfbloed ? Ik herinner me in feite iets heel grappigs. Ouderavond dus ik naar school. Mijn dochter haalde altijd overal hele goede cijfers, dus geen problemen. Tot ik bij de lerares Frans kwam. Zij begon heel apologetisch te doen, zichzelf te verdedigen, en in feite wou ze zeggen dat het aan de ouders lag die haar verkeerd bejegenden... ![]() Nochtans, vervolgde ze, was ze perfect tweetalig, zelf in het Frans opgevoed dus sprak ze zeer goed Frans. Ik antwoordde dat zoiets subliem was, want ik had ook een " bilingue" leerkracht Frans gehad, kreeg zo goed les dat ik na een loopbaan zonder één woord Frans, nog steeds na even acclimatiseren netjes in het Frans mijn zeg kan doen. Dus raadde ik haar aan om te doen zoals mijn leerkracht en gewoon héél de les door Frans te spreken, net zoals men kinderen de taal aanleert door gewoon de taal te spreken (met eenvoudige woorden) en hen te verplichten met eenvoudige woorden in die taal te antwoorden. Pats! daar ging haar "ik word gediscrimineerd" verhaaltje: ze was namelijk mulat! Het moet haar ferm zijn tegengevallen dat ik dat honingkleurtje straal had genegeerd en het over de kern van de zaak bleef hebben (hoe leer ik de kinderen Frans) ipv over "ha ja, ze zullen jou ook wel scheef bekijken omdat je bruin bent".... het politiek correcte fabeltje. Maar bij navraag bij mijn dochter bleek toch dat ze het effectief gedaan heeft zoals ik zei... en de punten voor Frans gingen pijlsnel de hoogte in!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2013 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |