Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2021, 13:34   #1
Elio di Supo
Banneling

Standaard De wraak van AOC

https://www.politico.com/news/2020/1...r-trump-435293
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 13:35   #2
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een nieuwe taliban in de maak???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 13:39   #3
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Trump wordt wel echt gehaat, daar in de usa.
Oud 13 januari 2021, 13:52   #4
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik vind het weinig productief wat AOC daar uitbraakt. Hou u bezig met beleid en aanpak van corona en laat de rest over aan de juridische instanties. Een groot licht is deze chupacabra nooit geweest en zal ze ook nooit zijn.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 januari 2021 om 13:52.
Oud 13 januari 2021, 14:21   #5
Ferre
Parlementslid

Standaard

A Truth Reckoning: Why We’re Holding Those Who Lied For Trump Accountable - Forbes

Citaat:
This isn’t cancel culture, which is a societal blight. (There’s surely a nice living for each of these press secretaries on the true-believer circuit.) Nor is this politically motivated, as Forbes’ pro-entrepreneur, pro-growth worldview has generally placed it in the right-of-center camp over the past century — this standard needs to apply to liars from either party. It’s just a realization that, as Daniel Patrick Moynihan famously said, in a thriving democracy, everyone is entitled to their own opinions, but not their own facts. Our national reset starts there.
Actions have conesequences.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:26   #6
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het weinig productief wat AOC daar uitbraakt. Hou u bezig met beleid en aanpak van corona en laat de rest over aan de juridische instanties. Een groot licht is deze chupacabra nooit geweest en zal ze ook nooit zijn.
Kan nochtans nuttig zijn. In BE kan een parlementslid zich voor strafprocedures achter onschendbaarheid of immuniteit verschuilen totdat dit door het parlement of voorzitter wordt opgeheven.
Het zou me niet verbazen indien de USA een equivalent mechanisme heeft , en dat is in deze context heel erg relevant.

Extra: ik zie niet in waarom zou ze zich niet met meerdere zaken tegelijk zou kunnen bezighouden.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:40   #7
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een nieuwe taliban in de maak???
Nee, vervolging van misdrijven op basis van beschikbaar materiaal.
Het punt is natuurlijk het materiaal beschikbaar te maken.

Een hacker die vorige week 57 TerraByte van Parler heeft gearchiveerd, kan bvb. wel een paar dingen leveren die nuttig zouden zijn in een rechtbank.

De Maga Meute heeft in vele gevallen zelf de strop rond hun nek gespannen waarmee men hen weldra zal ophangen.

https://www.vice.com/en/article/n7vq...hat-comes-next

Citaat:
The quick thinking of a self-described hacker by the name of donk_enby and a host of amateur data hoarders preserved more than 56.7 terabytes of data from Parler that donk_enby and open source investigators believe could be useful in piecing together what happened last Wednesday and in the weeks and months leading up to it. donk_enby was able to scrape and capture and archive nearly the entire content of the website after it became clear that hundreds of Trump supporters had uploaded potentially incriminating photos and videos of themselves to the platform, many filming from inside the Capitol itself.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 januari 2021 om 15:42.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:49   #8
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Kan nochtans nuttig zijn. In BE kan een parlementslid zich voor strafprocedures achter onschendbaarheid of immuniteit verschuilen totdat dit door het parlement of voorzitter wordt opgeheven.
Het zou me niet verbazen indien de USA een equivalent mechanisme heeft , en dat is in deze context heel erg relevant.

Extra: ik zie niet in waarom zou ze zich niet met meerdere zaken tegelijk zou kunnen bezighouden.
Wat precies zou men dan de kabinetsmedewerkers van Trump kunnen verwijten? Ik denk dat zij ook massaal een face palm maakten toen Trump bezig was met zijn opruiing. En ik vind het nu idd niet productief om aan een heksenjacht te beginnen. Nu zou een tijd moeten zijn om verbindend te zijn en te focussen op problemen die eenider aangaat en geen domme partijpolitieke spelletjes te spelen.
Oud 13 januari 2021, 15:51   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:54   #10
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat precies zou men dan de kabinetsmedewerkers van Trump kunnen verwijten? Ik denk dat zij ook massaal een face palm maakten toen Trump bezig was met zijn opruiing. En ik vind het nu idd niet productief om aan een heksenjacht te beginnen. Nu zou een tijd moeten zijn om verbindend te zijn en te focussen op problemen die eenider aangaat en geen domme partijpolitieke spelletjes te spelen.
De huidige generatie westerse politici is jammer genoeg niet slimmer.

Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 15:55   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AOC is een objectieve bondgenoot van alt right. Laat ze maar doen binnen de "Democratische" partij.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:00   #12
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Ik verwijt ze een gebrek aan persoonlijke verantwoordelijkheid, en van daaruit actief faciliteren van al zijn daden.
De maatstaf daarvan zal ik zelf zijn. Als ik niet akkoord ben met de koers van mijn organisatie / bedrijf, dan maak ik de beslissing om te blijven of niet. Of je kan de schouders ophalen en hoofdschuddend verder doen met zaken waarvan je weet dat ze niet kosher zijn. In het laatste geval moet je de rekening achteraf maar accepteren.

Het één sluit overigens het ander niet. Je kan verbindend zijn, maar dat beperken tot diegene die geen misdaden hebben begaan of niet aan opruiing hebben gedaan. En zo ook tegelijk ook problemen aanpakken die eenieder aangaan; zoals daar zijn de excessen van 4 jaar Trump.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:09   #13
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik verwijt ze een gebrek aan persoonlijke verantwoordelijkheid, en van daaruit actief faciliteren van al zijn daden.
De maatstaf daarvan zal ik zelf zijn. Als ik niet akkoord ben met de koers van mijn organisatie / bedrijf, dan maak ik de beslissing om te blijven of niet. Of je kan de schouders ophalen en hoofdschuddend verder doen met zaken waarvan je weet dat ze niet kosher zijn. In het laatste geval moet je de rekening achteraf maar accepteren.

Het één sluit overigens het ander niet. Je kan verbindend zijn, maar dat beperken tot diegene die geen misdaden hebben begaan of niet aan opruiing hebben gedaan. En zo ook tegelijk ook problemen aanpakken die eenieder aangaan; zoals daar zijn de excessen van 4 jaar Trump.
²
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:12   #14
Tavek
Banneling

Standaard

Nope. Die staffers zijn medeplichtig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:26   #15
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een "fake-progressive", ze weigerde mee te gaan in het afhankelijk stellen van een stem voor Pelosi als speaker van het toelaten van stem over Medicare4All, zogezegd omdat dan een republikein speaker zou worden, wat niet zo hoeft te zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 16:30   #16
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope. Die staffers zijn medeplichtig.
Ik denk dat ze nuchter genoeg zijn om te beseffen dat Trump zijn poging om de macht te blijven behouden tot mislukken gedoemd was.
Oud 13 januari 2021, 17:03   #17
denkimi
Banneling

Standaard

Wat een heksenjacht. Beangstigend wat 4 jaar propaganda kan veroorzaken.

En dan zou men zeggen dat het trump was die een probleem was voor de democratie.

Laatst gewijzigd door denkimi : 13 januari 2021 om 17:04.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 17:04   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort proscripitielijsten ophangen aan het Capitool?

AOC is een even grote vijand voor de democratie als Trump.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 17:14   #19
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze nuchter genoeg zijn om te beseffen dat Trump zijn poging om de macht te blijven behouden tot mislukken gedoemd was.
AOC nuchter??? Komaan zeg, ze sprak reeds begin november 2020 van lijstjes maken van vroegere medewerkers van Trump om deze te vervolgen. Legale beleidsdaden zijn niet vervolgbaar in een democratie. Een verkiezing kan tot gevolg hebben, dat de ene beleidsploeg vervangen wordt door een andere. Deze andere kan dan een nieuw beleid uitstippelen en een vroegere oplossing vervangen door een nieuwe. Zo hoort dat.
Oud 13 januari 2021, 17:16   #20
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
AOC nuchter??? Komaan zeg, ze sprak reeds begin november 2020 van lijstjes maken van vroegere medewerkers van Trump om deze te vervolgen. Legale beleidsdaden zijn niet vervolgbaar in een democratie. Een verkiezing kan tot gevolg hebben, dat de ene beleidsploeg vervangen wordt door een andere. Deze andere kan dan een nieuw beleid uitstippelen en een vroegere oplossing vervangen door een nieuwe. Zo hoort dat.
Met nuchter doelde ik op de stafmedewerkers van Trump.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be