![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Russische ministerie van defensie kondigt aan dat het Oekraïense centrum van informatie en psychologische operaties een "false flag" evenement aan het plannen is in Kharkov.
Zo zouden de Oekraïense strijdkrachten medisch personeel en zieke kinderen aan het overbrengen zijn naar het "Eerste kinderziekenhuis" Klochkovskaya. Tegelijkertijd wordt het het gebouw ook volledig met mijnen volgestoken. Lees het bericht in bijlage. Is het "echt" of "fake?" https://t.me/mod_russia_en/2388 Ik vermoed dat het bericht redelijk snel zal opgepikt worden elders, en gemakkelijk zal worden afgedaan als fake. Maar, is dit een "double-take?" ALS de russen effectief van plan zijn iets te doen met het hospitaal, dan komen ze er op deze manier, door het vooraf aan te kondigen als "false flag" makkelijk mee weg. Als het een false flag is, dan gaan we daar andere, meer bewijskrachtige ondersteuning van moeten krijgen, zoals lijken die even vanuit de lijkzak komen kijken of de fotograaf al weg is. Aan U het oordeel....
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk niet dat zoiets makkelijk is uit te voeren in Oekraïne, het is ook niet nodig want onze pers neemt toch alles over van hun propaganda dienst, zoals 1000 bezoekers in een gesloten winkelcentrum.
I Syrie hadden ze kinderen ontvoerd en dorpen uitgemoord, daar hadden ze een voorraad kinderen om te gebruiken in False flags. Veel moeilijker te doen in Oekraine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, zoals die "raket" aan het station, waar het gras rond de brokstukken nog gewoon groen was en de valiezen en troleys nog gewoon rechtstonden, enz...
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op sociale media circuleert heel wat valse informatie over het bombardement op het winkelcentrum in Krementsjoek in Oekraïne. We nemen de opvallendste valse uitspraken onder de loep. Citaat:
De zoveelste na o.a. het theater en het ziekenhuis van Mariupol en het neerschieten van MH 17. Alles wat de olgino-trollen uit St Petersburg schrijven wordt hier door de poetin-lovers klakloos overgenomen en als waar verkocht. Tijdtekort zorgt ervoor dat niet steeds op al die fake-news onzin en die schaamteloze uitvluchten kan gereageerd worden. Ondertussen door die trollen 47/7 verder. Er zou wel eens iets kunnen blijven hangen! Zielige typen ! https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...-krementsjoek/ https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/...e-news-vandaan
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op sociale media circuleert heel wat valse informatie over het bombardement op het winkelcentrum in Krementsjoek in Oekraïne. We nemen de opvallendste valse uitspraken onder de loep. Citaat:
De zoveelste na o.a. het theater en het ziekenhuis van Mariupol en het neerschieten van MH 17. Alles wat de olgino-trollen uit St Petersburg schrijven wordt hier door de poetin-lovers klakloos overgenomen en als waar verkocht. Tijdtekort zorgt ervoor dat niet steeds op al die fake-news onzin en die schaamteloze uitvluchten kan gereageerd worden. Ondertussen doen die trollen 24/7 verder. Er zou wel eens iets kunnen blijven hangen! Zielige typen ! https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...-krementsjoek/ https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/...e-news-vandaan
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 30 juni 2022 om 16:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zonder namen te noemen, geloof ik dat het meer zijn dan doodordinaire 'poetin-lovers', die er een andere mening op nahouden, maar het echte olgino trollen zijn die hier posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak tenminste niet de claim dat IK wel weet wat fake is en niet.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 juni 2022 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
De start van de draad gaat over iets wat nog zou moeten gebeuren. Als in de toekomst. Niet iets van het verleden, in, wat al gebeurd is. Ofwel druk jij je op een nogal idiote manier uit, ofwel ben je een totale ….. Ach, misschien bedoelde ik wel “held.”
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alle factchecks ten spijt zullen we moeten wachten op de winnaar om uiteindelijk te bepalen wat fake was of niet. Verder kan aan mijn naïviteit liggen maar lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat Oekraïense milities of Russische strijdkrachten dit soort 'false flag' operaties echt zouden plannen. Het lijkt gewoon propaganda/fake news om de vijand te demoniseren. Ook de raket die insloeg op het winkelcentrum lijkt me geen 'vergissing' maar een ‘ongeluk’ dat de Russen (traditiegetrouw) ontkennen/minimaliseren en waar de Oekraïense overheid PR-gewijs het onderste uit de kan tracht te halen. Men moet het allemaal niet te ver gaan zoeken.
Volgens de Russen waren er raketten in/bij het winkelcentrum opgeslagen en zoals dat tegenwoordig gaat kon men die claim ook ondersteunen met satellietbeelden. Een andere claim(van de Oekraïners) is dat het winkelcentrum werd geraakt met een Kh-22 kruisraket. Dit is een ouder type raket uit de jaren ’60 die niet zo nauwkeurig is en vanop grote afstand (300km) wordt afgevuurd. Het lijkt mij dan ook aannemelijk dat men de fabriek(met munitiedepot) probeerde te raken, miste en het winkelcentrum trof. Er is volgens mij een gedeelde verantwoordelijkheid voor dit drama. Het is absoluut misdadig dat de Russen zulke (onnauwkeurige) wapens in de buurt van burgers blijven inzetten. Achteraf een verhaaltje verzinnen over een ‘leeg’ winkelcentrum met een munitiedepot is al te gemakkelijk. Als je kan zien dat er wapens worden opgeslagen, kan je immers ook zien dat er mogelijks vele burgers in de omgeving aanwezig zullen zijn. Is het echter verstandig van Oekraïne om munitie op te slaan in de buurt van zo’n winkelcentrum? Als je bekommert bent om je burgers alvast niet! Zelensky maakt er natuurlijk een terroristische aanslag van en ondersteunt daarmee zijn smeekbeden om meer en zwaardere wapens. Zolang men echter niet bereid is om rond de tafel te gaan zitten moet men niet flauw doen en beseffen dat dit soort incidenten bij een oorlog horen. Reden temeer om zich te bezinnen en wat meer in te zitten met het belang(veiligheid) van de Oekraïense burger. Dit is een primaire taak van de Oekraïense overheid waar ze schromelijk in tekort schiet. Men heeft gegokt en verloren en probeert nu zijn verlies goed te maken door verder te spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om eerlijk te zijn dacht ik eerst dat de raket van Oekraïense kant kwam, een raket die verkeerd terecht kwam of was neergeschoten. Als je de beelden van de impact bekijkt zou die bijna uit Wit-Rusland moeten komen qua richting. Maar goed, de Russen ontkennen niet dat het hun raket was. Als Oekraïne wapens in woonwijken stockeert dan mogen de Russen die bombarderen, dat lijkt me logisch. In oorlogsrecht is Oekraïne de schuldige. Het is ook een tactiek van de Russen om de bevolking weg te krijgen voordat ze een stad aanvallen, deze zou wel eens de volgende op de lijst kunnen zijn al is die wel nog ver van het front daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat de manier van uitdrukken betreft, daarin zijn de poetin-lovers experten. Voor zover ze de olgino-trollen zorgvuldig kunnen kopiëren . ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Over het aantal bezoekers dat op het ogenblik van de inslag aanwezig was kan men discuteren, alhoewel dat in feite van secundair belang is. Dat de Russen ongeacht het risico op burgerdoden, ongecontrolleerde moordwapens op bewoonde gebieden afvuurd is crimineel. En het steeds wederkerend verhaaltje van de aanwezigheid van munitie wordt zo langzaam futiel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Italië staakte het personeel omdat ze wapens moesten laden bij hulpgoederen, het gebeurt dus wel degelijk en dan wordt elk burgervliegtuig een doelwit, daarom mag je het niet doen. Het is te simpel om de Russen hiervan de schuld te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Lol, false flag berichten over Kharkiv, dat zegt eigenlijk alles.
Bijna 5 maand oorlog en een zgn russischgezinde stad op een boogscheut van de grens is nog steeds niet ingenomen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Een zaak is weerleggen wat bloggers beweren ("vergissing") een ander is om het effectief gepresenteerde bewijsmateriaal te weerleggen. Noem het stomansfactchechers. Laatst gewijzigd door Bach : 8 juli 2022 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Niets is waarheid tot het door het Kremlin ontkend wordt.
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na de verwoesting van het kinderziekenhuis Okhmatdyt schreef onze commietommie bijvoorbeeld dit suggestief proza: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook 404 (alias Nr. 10) beweerde doodleuk: |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: