![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bijna dodelijk ongeval bij Flightcare (Zaventem)
Op zondag 7 augustus om 7u30 gebeurde er een ernstig ongeval in de trieerzaal van Flightcare op de luchthaven in Zaventem. De oorzaak is duidelijk ... personeelsgebrek. Moet er een dode vallen vooraleer de directie maatregelen neemt? Nicole Materne 17-08-2005 Zondag 7 augustus heeft zich op de piste van de luchthaven in Zaventem een ernstig ongeluk voorgedaan. Een arbeider, die normaal chauffeur was tijdens die shift, moest wegens personeelsgebrek de bagage helpen lossen. Toen hij tussen twee containers doorliep, kwam er een tractor aan, die frontaal op hem inreed. De arbeider ligt in het ziekenhuis met een gebroken rib en een gebroken hand, een diepe snede in de lippen en drie gebroken tanden. Of er inwendige gevolgen zijn voor het hoofd, hebben de dokters nog niet uitgemaakt. De andere arbeider, de chauffeur van de tractor, was compleet in shock. Het heeft geen haar gescheeld of dit ongeluk was dodelijk. De oorzaak? Te weinig personeel en een bestendige stress. "We kunnen ons werk niet meer goed doen", zegt een werknemer, "we zijn voortdurend met 4 tot 9 man te weinig. We lopen van hot naar haar en de vrachten worden steeds zwaarder. Een man moet moet alleen stukken van meer dan 50 kilo opheffen. Gemiddeld versleurt een arbeider 10 ton op een periode van 2,5 uur. De uitzendkrachten houden het niet vol en geven het op. Maar het duurt dagen vóór er vervangers zijn.." De vakbonden eisen dat er geen vrachten boven de 32 kilo worden geheven, zoals dat ook in andere luchthavens het geval is. Zij eisen ook dat er vaste contracten komen. Veel arbeiders hebben een contract van 50 of 75%, maar moeten via tijdelijke annexen tot 100 procent werken. Dat is ook het geval voor de arbeider die het ongeluk heeft gehad. Hij werkt in realiteit wel 100%, maar aan de verzekering kan hij slechts een contract van 75% tonen. Het is diezelfde directie die de arrogantie heeft gehad om vakbondsafgevaardigde Maria Vindevoghel in juli te ontslaan, onder het mom dat ze de veiligheid in gevaar bracht. Zij, die zelfs buiten haar werkuren bleef controleren of de veiligheidsvoorschriften werden nageleefd. Daarom blijven de vakbonden de eis tot reïntegratie van Maria koppelen aan de eisen voor betere werkomstandigheden. -------------------------------------------------------- mensen zouden beter eens hun verstand gebruiken ipv altijd blindelings af te geven op de vakbonden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 18 augustus 2005 om 17:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jobs zijn in deze zin ook producten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen hechten meer belang aan later nog kunnen werken omdat hun rug niet naar de kloten is, dan tijdelijk iets te doen dat wellicht nog slecht betaalt ook.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 18 augustus 2005 om 18:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Die kapitalisten moeten niet altijd denken aan kosten besparen. Wat heb je eraan als je zo negatieve publiciteit krijgt?
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, als niemand nog werk aanneemt waarvan men niet binnen de 2 jaar kan rentenieren, dan zullen we nog veel migranten moeten binnenhalen... Het zal er maar op verbeteren als iedereen een 'fatsoenlijk' basisinkomen heeft ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 18 augustus 2005 om 20:28. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dan zit je daar, na 2 jaar, met een gebarsten rug. Wat kun je doen? - werkloos blijven (profiteren dus in jouw ogen) - ziekteverzekering - met pijn gaan werken - rentenieren Optie 1 en 2 bieden niet echt veel bestaansmiddelen - de meeste mensen willen meer dan dat. Dus niet echt een optie. Optie 3 is LASTIG hoor vriend. Dat wil je vermijden Optie 4 is niet mogelijk want je hebt niet veel verdient. Gevolg: de meete mensen stoppen met zo'n job voor hun klachten te erg worden, en gaan op zoek naar een andere job. Hoe zou je zelf zijn? Ik heb meeeeegarespect voor de mensen die die jobs willen doen, want ze hypothekeren hun toekomst. Het zou tof zijn mocht jij dat ook even kunnen.
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=4]A[/size]ls het zo'n rotjob zou zijn (U bent daar precies geweldig van op de hoogte ![]() [size=1]En mag ik U er nogmaals op attent maken dat bij mij iemand die onvrijwillig werkloos is geen profiteur is? ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 18 augustus 2005 om 21:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat die jobs niet aantrekkelijk zijn. Veel mensen houden het gewoon niet vol. Diegenen die het wél willen doen (of moeten, omdat ze geen ander werk vinden - je neemt niet zomaar ontslag want dan val je vaak in een financiele put) werken zich te pletter, zodat er gevaarlijke situaties ontstaan. Ken jij dan geen mensen die iedere avond ziek van hun werk komen en iedere ochtend ziek worden van de gedachte naar hun werk te moeten gaan, omdat de werkdruk gewoon té hoog ligt en er geen rekening gehouden wordt met hen? Veel van hen zakken dan na verloop van tijd in een hoopke. Burn out, om het met een hip woord te zeggen. Lichamelijke en psychische depressie. En voor hen, een gapend zwart gat. Moeilijk om daar weer uit te raken. Zulke situaties moeten aangeklaagd worden, via arbeidersbewegingen. Dit zijn geen akkefietjes hoor.
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken(de) anderzijds genoeg jobs, waar men na de dagtaak niet afgetobd van is, maar die toch niet ingevuld geraken (geraakten). Spreekt eens met mensen van de VDAB (maar dan officieurs)... Dat niet iedereen, en vooral niet de laaggeschoolden, de (zeer goedbetaalde) job van hun leven gaan vinden, dat zal wel een feit zijn...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 19 augustus 2005 om 07:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het ongeval heeft juist niets te zien met personeelsgebrek.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind dat trouwens uitermate irritant, mensen die problemen willen minimaliseren. en dat van iemand die zichzelf 'sociaal' vind ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Te gek om los te lopen, zou ik zeggen... Nu kent men plots iemand die dat werk gedaan heeft ![]() Waar minimiliseer ik de problemen... Ik stelde me, Hulpverlener, als ik me niet vergis, oorspronkelijk enkel de vraag of men wel voldoende personeel vond... [size=1]Als iedereen zich zo vlug uitermate irritant voelt (en dat nog meedeeelt, dan zal het nog wel gezelliger worden). Hoe moeten sommige mensen, die geen hulpverlener zijn, zich soms wel voelen? Voor de rest probeer ik op uw post niet meer te reageren, om klachten van de moderatie te voorkomen ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 19 augustus 2005 om 11:17. |
|||||
![]() |
![]() |