![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat maakt van België een staat zonder bestaansrecht. Het toont aan dat dit land geen rechtstaat is, maar een schurkenstaat. Zijn er dan geen organen om deze schending aan te klagen en onze democratische burgerrechten te veroveren? Indien wij enkel niettige verkiezingen kennen en een onwettige bastaard op de troon over ons heerst, kan het Europees hof van de rechten van de mens ons dan niet helpen om van dit land een democratie te maken en Vlaanderen haar vrijheid te schenken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Tja, zoals je al zegt het europees hof voor de rechten van de mens, maar als we met zo'n argumenten afkomen gaan ze lachen vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als echter bewezen kan worden dat onze verkiezingsresultaten sinds 1919 nietig kunnen verklaard worden, dat zit la belzique in de problemen. Ik vrees inderdaad dat het niet zal lukken om den Albeir zijn voorbestemde plaats toe te kennen: den dop... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister
|
![]() We kunnen misschien Hans1 vragen
![]() Nee, serieus. Ik heb ooit eens een topic gelanceerd waarin ik 'bewezen' had dat het federaal parlement overbodig was en Vlaanderen onafhankelijk kon worden. Misschien kunnen we daar iets mee doen http://forum.politics.be/showthread.php?t=30325[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door vercetti : 22 augustus 2005 om 11:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
we hoeven niet eens ver te gaan! ![]() [size=1]Edit:[/size]
It's not today que le ciel me tombera sur la tête Laatst gewijzigd door J.Black : 22 augustus 2005 om 11:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou graag la belzique plat op haar buik zien liggen als dat gebeurt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat Vlaanderen daarvoor wél nodig heeft is een meerderheid binnen Vlaanderen. Liefst een meerderheid van burgers, die hun wens eenduidig in een referendum uitdrukken. Maar referenda daar zijn de CD&V+N-Va al helemaal geen voorstander van in hun autoritaire arrogantie. En een politieke meerderheid (wat voor jullie N-Va'ers het toppunt van democratie uitmaakt) daar staan jullie zo mogelijk nog verder af. Jammer en jank dus lekker verder, maar ik zeg: eigen schuld, dikke bult.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Plus het feit dat Vlaanderen internationaal als Staat zal moeten erkend worden (en ik kan zo al vermoeden welke ons omringende landen niet echt akkoord zullen gaan...).
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Als dit democratisch zoals in Tsjechoslovakije gebeurt zie ik niet wat mensen tegen ons zouden hebben. Buiten Frankrijk dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens geen overerfbare funktie, en over mij staan ook geen bepalingen in de grondwet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En als men in Washington eindelijk door krijgt dat een onafhankelijk Vlaanderen ervoor zorgt dat ze sowieso al van een - welliswaar kleine, maar o zo lastige - luis in hun pels verlost raken, kunnen zij ook voor enige druk zorgen om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen. België is immers een vazal van Frankrijk, een schoothondje dat springt wanneer zijn baasje in Parijs het zegt. En de Fransen? Tja, dat degoutant en arrogant volkje, daar hoeven we geen rekening mee te houden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een meerderheid der Vlamingen is wel voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen en op termijn zal dat leiden tot confederalisme en op nog langere termijn zal dat uieindelijk leiden tot secessie. Citaat:
Bovendien heeft Vlaanderen al in het verleden bewezen ondernemingsgezind en welvarend te zijn en bovendien was het jaren een economische topregio in de wereld, tot de Walonezen een iets te zwaar blok aan ons been werden. |
||
![]() |
![]() |