![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zijn de grootse parasieten ? ( lees eerst mijn openingspost aub) | |||
belastingbetalers |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
treinconducteurs |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,56% |
werklozen en andere uitkeringstrekkers |
![]() ![]() ![]() |
5 | 27,78% |
zieken en invaliden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
gepensioneerden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
superkapitalisten, pandjesmelkers, bedrijfsleiders, superaandeelhouders, corrupte politici en andere luiaards. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 66,67% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nadat we in een andere thread duidelijk maakten wie de echte profiteurs zijn ( superkapitalisten, pandjesmelkers, bedrijfsleiders, superaandeelhouders, corrupte politici en andere luiaards.) en ook wie er grootste profiteurs zijn - zou ik in deze thread een dicussie willen beginnen over wie er nu de grootste parasieten zijn ?
Degenen die - veelal uitgesloten van de arbeidsmarkt en van het vrij ondernemerschap - een ontoereikende ( en dus verlieslatende ) schadevergoeding krijgen in de vorm van een uitkering ? ( waaraan dan nog allerlei voorwaarden zijn gekoppeld waardoor sommigen door de mazen van het sociale vangnet glippen ) ??? Of diegenen die ervoor zorgen ( doordat ze zelfs machtiger zijn dan de regering )dat hun werkslaven moeten blijven opdraaien voor de kosten van die schadevergoedingen zodat zijzelf meer winst kunnen blijven maken op de kap van dus zowel de werkslaven als de afgekeurde en ondergecompenseerde werklozen ? volgens mij is de definitie van een parasiet - iemand die op de kap van een ander winst maakt. Aangezien doppers met hun ontoereikende schadevergoeding zowieso al verlies leiden kunnen ze onmogelijk als parasieten worden gebrandmerkt. Aangezien Winstnemers ( nieuwe benaming voor werkgevers. cfr mitgard ) uitsluitend winst kunnen maken dankzij winstgevers ( nieuwe benaming voor werknemers. cfr mitgard ) en dus louter op de kap van derden zijn zei onweerlegbaar de grootste parasieten. Ze maken immers het meeste winst ( in absolute bedragen ) uit de inspanningen van anderen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2005 om 14:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
volgens de dikke Van Dale is een pa▪ra▪siet 〈de parasiet (mannelijk); parasieten〉 1 iemand die ten koste van anderen leeft (= profiteur) 2 dier of plant, levend op of in en zich voedend ten koste van andere wezens. De grootste parasiet is bij mijn weten het opperhoofd van de vlooien... Want wat zegt diezelfde Van Dale: Een vlo is een insect dat zich met het bloed van mensen en dieren voedt... Aangezien vlooien zich ook met het bloed van dieren voeden, is zelfs een spirtsmuis voor U niet veilig ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 1 september 2005 om 15:28. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mambo als ik een correctie mag geven; ik denk dat hij daar nog ligt maar ik had dat gepost voor onze De Coster als aankomende politicus. (denk niet dat hij dat al gezien heeft trouwens)
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoniet is het een symbiose. De kapitalist stelt dus productiemiddelen ter beschikking van de werknemer, de werknemer genereert op zijn beurt weer meer winst voor de kapitalist. Duidelijk een symbiose dus. Idem voor verhuurders van huizen enz. King gelooft waarschijnlijk dat een kapitalist een kelder vol geld heeft en bij nacht nog meer geld gaat halen bij de arme dutsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Proletariaat probeert steeds iemand anders ge schuld te geven...
belachelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus toch de arme werkers gaan bestelen bij nacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2005 om 16:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee u heeft dat niet geschreven.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bobke : 1 september 2005 om 16:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We sturen ze King en zijn aanhang, ze geven hem een lapje grond en hij redt meteen hun economie. Simpel toch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() parasiet is degene die TEERT op anderen.
Werklozen, zieken, armen, enzoverder. Ze produceren zelf niets, en eigenlijk, werd de helft morgen niet meer wakker, de economie zou een pak beter zijn.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Wij produceren stront.[edit]
Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 september 2005 om 17:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
|
![]() Citaat:
Ook is het onrealistisch dat er iemand 10 000 000 euro ergens gaat insteken. Ooit gehoord van aandelen? Je ronselt 1000 mensen op om 1000 euro te investeren, en met het gebouwde fabriek, geeft men u DE KANS om arbeid te verrichten, en je krijgt daar een loon voor. De winsten hoeven helemaal niet met u gedeeld te worden (u krijgt uw loon al), maar aan de 1000 mensen die het bedrijf opgestart hebben. Dat de arbeiders eigenaar zijn van het fabriek is klinklare nonsens. Ik ga in de zomervakantie vaak even een oogje in't zeil houden in het huis van m'n tanten als ze op vakantie is. Maar t'is niet omdat ik daar ne pré voor krijg en er eens een paar nachten ben blijven slapen, dat ik "eigenaar" ben van dat huis. Effe realistisch zijn hé[edit] [size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 1 september 2005 om 17:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2005 om 17:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Waren bedrijven en fabrieken iets dat uit de grond schoot als paddestoelen, een of andere dikzak er het eerst bij was en zichzelf tot eigenaar uitriep, dan zou ik je gelijk geven... In praktijk is dat niet zo. Een bedrijf runnen = hard werken. Zeker voor KMO's.
![]() |
![]() |
#19 | |||||||
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2005 om 18:01. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2005 om 18:04. |
|||||
![]() |
![]() |