![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een schitterend rapport natuurlijk, voor de zevende maal op rij een begroting in evenwicht. Tot men de cijfertjes eens onder de loep neemt. En men goochelt met de echte cijfers, ipv met procentjes.
Kortetermijnplanning, dat kunnen onze paarse excellenties natuurlijk goed. Maar met hun eenmalige maatregelen ondermijnen ze onze toekomst. Dat daar niet meer kritiek op komt snap ik niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ergens is dit een terecht kritiek, natuurlijk. Een structurele verbetering van de openbare financies kan er slechts komen door structurele maatregelen. Jaar na jaar na jaar opnieuw. En dat is niet plezant, niet sexy, niet populair,... maar wel nodig. Maar qua 'kortetermijnplanning' lijkt de opmerking heel wat minder terecht: precies het feit DAT de regering al voor 7e (!) keer na elkaar, in goede en minder goede conjuncturen de cijfers rond krijgt wijst juist op een langetermijn visie. Soms met duwen, soms met trekken, maar onze nooit-meer-terugbetaalbare staatsschuld lijkt misschien toch wat meer terugbetaalbaar te worden. En dat is, in alle eerlijkheid, iets wat niemand 10 jaar geleden nog had verwacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "niet zo netjes" is het understatement van het jaar. Ik snap niet dat Europa die begroting zou goedkeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() "Ons Freya" zou er goed aan doen een rekenmachine te kopen en weer in het eerste leerjaar van de basisschool 1 + 1 leren optellen. In een regering heeft dat geval alvast niets te zoeken...
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() hoor die verontwaardiging van rechts toch eens zeg.
straks gaan ze nog vinden dat de werkgevers teveel lastenverlaging hebben gekregen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() dus u vindt dat paars schitterende maatregelen genomen heeft om uw en mijn toekomst, en die van mijn kinderen, veilig te stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De enige langetermijnvisie die de regering op dat punt heeft, komt imho op niets meer of minder neer dan het feit dat dit zowat het enige positieve punt is dat ze over 7 jaar hebben kunnen meeslepen. Het is het enige middel om "reclame" te maken voor paars. Niet moeilijk dus, dat het zo'n belangrijk punt vormt voor Verhofstadt en co.
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Schitterend zijn ze niet te noemen. Maar op z'n minst is er al een stap in de richting gezet. Jouw toekomst is misschien al half veilig gesteld. Maar voor die van de kinderen en laat staan die van de kleinkinderen zijn er nog veel maatregelen nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan welke maatregelen had u dan wel gedacht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Moest ik (als zelfstandige) evenveel foefelen als ze in de regering doen lag ik al lang in den bak of kreeg ik minimaal een superboete...
Niet iedereen is gelijk voor de wet, dit is andermaal duidelijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Het ene heeft niets met het andere te maken. Een feit is dat dat gedrocht een lamlendige begroting in elkaar heeft geflanst. Politieke kleur heeft hier niets met de zaak te maken.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 11 januari 2006 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had ik da geweten dan had ik mijn autobelasting nog nie doorgestort, voor 't laatste half jaar !
hihi, vele kleintjes maken een groot ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Hoe onbelangrijk toch weeral...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Da's waar. In een anarchie pakt ge maar wat ge pakken kunt, en probeert indien mogelijk zoveel mogelijk ongelukkigen in de afgrond te smijten. Glad vergeten, ja...
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 11 januari 2006 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() ik denk dat de grote tekorten van enkele prominente lidstaten, tegen het stabilisatiepact in, iets problematischer zijn.
Laatst gewijzigd door ingenious : 11 januari 2006 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat alles dan op korte termijn serieus naar de kloten gaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nu is deze schuld nog steeds erg hoog. Maar de huidige schuld van 94% (91% in 2006) van het BNP is een grote vooruitgang. Zoveel schuld van een land terugbrengen is een hele prestatie. Uiteraard zullen er eenmalige opbrengsten inzitten. Maar er zitten ook eenmalige kosten in. En uitzonderlijke opbrengsten en uitzonderlijke kosten zijn niet 'vals', ze zijn uitzonderlijk maar heel erg reeel. En, vooral, ze gaan gepaard met een meerderheid aan structurele maatregelen. Ik wil niet beweren dat de begroting een toonbeeld is, of dat er geen kritiek op mogelijk is. Maar het is terecht dat de regering hier voor onze toekomst een topprioriteit van maakt. En dat moeten de critici toch ook inzien. |
|
![]() |
![]() |