![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vermoedt u dat uw baas een psychopaat is? | |||
Zeer zeker |
![]() ![]() ![]() |
10 | 34,48% |
Misschien: hij/zij vertoont veel van de kenmerken, maar ik twijfel nog even |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
Nee, mijn baas lijkt me geen psychopaat |
![]() ![]() ![]() |
12 | 41,38% |
Ik geloof niet in psychiatrie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,34% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Psychiatrisch onderzoek wijst aan dat ongeveer 50% van alle bedrijfsleiders het profiel heeft van een psychopaat. Dit in tegenstelling tot de verdeling over de gehele populatie, waarvan gemiddeld ongeveer 1% psychopathisch is. De "corporate psychos" vertonen de volgende kenmerken:
Ze publiceerden hun bevindingen in talrijke top-wetenschappelijke vakbladen en in het boek: Snakes in Suits. When Psychopaths Go to Work. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3392233.stm De vraag is eenvoudig: vermoedt u dat uw baas een psychopaat is? Laatst gewijzigd door C2C : 5 mei 2007 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand kan zaken niet in perspectief zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Die grote bazen op mijn werk zijn zo goed als allemaal een bendeke blaaskaken die helemaal geen respect hebben voor het gewone werkvolk.
Jaja,gaan eten in dure restaurants,mee een wagen van de firma rijden en tzij mercedes of bmw waar ze mee mogen rijden,kostuumpje aan,plastron en lekker de dikke nek uithangen. En mensen buiten zwieren als ze het gepijnsd hebben,ts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() het probleem met deze maatschappij is dat zulke mensen door de goegemeente alom gerespecteerd worden vanwege hun hoge beroepsmatige functie en status/inkomen, en niet in een psychiatrische instelling zitten waar ze thuishoren.
anderzijds worden empathische en gevoelige mensen vaak een gebrek aan competitiegeest verweten waardoor zij vaak depressief worden en in de psychiatrie belanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Voor vele bazen telt alleen de winstmaximalisatie, en dus zijn ze door hun positie geneigd om een sociopaat te zijn. In KMO's heb je voornamelijk twee grote uitersten. Nee, veel humane bazen bestaan er niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik kan ook veralgemenen en zeggen dat arbeiders boelzoekers/gewelddadig zijn want vroeger waren het meestal de Johnny's, laag gestudeerden en fabrieksarbeiders, die boel zochten op balls en fuiven. En dan vergeet ik nog de hardrockers in de jaren '80.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Met dat verschil dat bazen wel om non-legitieme redenen in een machtspositie staan. Dat is het tragische van het verhaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Misschien kunt u zelf een bedrijf oprichten en daar dan de humane baas spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, echt nieuw lijkt dit niet: Is uw baas ook een psychopaat?
![]() |
#10 |
|
![]() Of misschien moet ik maken dat er zo geen pipo's meer bestaan, nog een beter idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Welnu, niet alle mensen zijn bereid mee te stappen in een systeem dat geweld, ongelijkheid, uitbuiting en warenfetisjisme promoot. Sorry, dat truukje werkt niet. De kwestie is: kapitalisme en de tirannie van het bedrijfsleven en het consumentisme zijn abnormaal, gestoord; de psychiatrie geeft nu ook een aantal ankerpunten waarmee die visie duidelijk empirisch kan gestaafd worden. Psychopaten maken het kapitalisme en de bedrijven, dus het verwondert niet dat die systemen op zich onmenselijk zijn. 50% psychopaten onder bedrijfsleiders, dat is echt gigantisch veel, zeker als ge weet dat het percentage onder de algemene bevolking slechts 1%. Bedrijven en kapitalisme zuigen dus echt psychopaten aan; dat is bij uitstek de biotoop van gestoorden. Laatst gewijzigd door C2C : 5 mei 2007 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Kijkt ge dan naar één groep mensen - de bedrijfsleiders - dan ziet ge een incidentie van 50%. Dat zegt gewoon ontzettend veel over de essentie van de bedrijfswereld en het kapitalistisch systeem. Echt heel veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Oliepiekje en ons kaatdje... Toch zo'n actieve bannelingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Wie alleszins een psychopaat was, naar het schijnt .... ---> Stalin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet alleszins dat uw grote baas ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() applaus voor de verkeerde zaken, het komt vaker voor, spijtig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ben ik dan nog geen gevierd bedrijfsleider?
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |