![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een moteluitbater die op een ontslagbrief van zijn Negeriaanse werknemer had geschreven '' hij zou beter terug keren naar boes boes'' moet zes maanden loon als schadeloosstelling betalen voor zijn racistische woorden.
Een bende Turken die een fysiek racistische aanval plegen op een groep Joodse kinderen krijgen als straf een gratis reisje naar Nederland aangeboden door de staat. Dan verschieten ze ervan dat de burger daartegen protesteert. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zekers bij zulke zwaar geladen posting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RadioI vermeldt vanmorgen in al haar nieuwsuitzendingen geval 1.
Dat geval 2 al vergeten is verwondert mij niet. De slachtoffers van het 'incident' dat zich in het Limburgse Beringen afspeelde, Joodse kinderen die door islamitische 'jongeren' werden 'lastig gevallen' (niet alleen met woorden maar ook met daden), en dit enkel en alleen omdat ze Joods waren, zullen zich wel op hun gemak voelen na de 'strenge' aanpak van de racistische jongeren door de rechter.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 mei 2007 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De titel was beter geweest: Daiwa vergelijkt appelen met peren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die gewichten, zijn die anorexisch of obees? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zit het verschil? Mij lijkt het tweede geval stukken zwaarder dan het eerste hoor. Het eerste ging enkel over een paar woorden op papier maar het tweede was een regelrechte aanval met stenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Willen of niet, voor minderjarigen geldt nu eenmaal een andere strafregeling. Daar ligt het verschil.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik jou er aan herinneren dat er ook een meerderjarige bij was. Het gerecht probeerde dat dan nog af te zwakken door te zeggen: Het feit dat hij meerderjarig was wil daarom nog niet zeggen dat hij veel ouder was dan 18 jaar'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Awel, je hebt je uitleg toch?
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke uitleg?
Ik zeg juist dat er een meerderjarige bij was en of die nu juist of iet ouder was dan 18 jaar doet niet ter zake volgens de wet. Ik vraag me echt waarom jullie altijd die zaken wil minimaliseren als het racisme overduidelijk uit allochtoonse hoek komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jullie? Ten andere minimaliseer ik niets, ik stel vast wat de rechter vertelde en ik meen dat die beter kan beoordelen dan jij. No pun intended.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de rechter vertelde ja. En juist dat feit klaag ik hier aan. Twee maten en gewichten. Het kan toch niet dat racisme met woorden zwaarder doorweegt dan een lijfelijke racistische aanval, en dan nog in bendevorming. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo werkt het rechtsysteem nu eenmaal.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou je eens een klein beetje moeten informeren voor je over zaken wil praten waar je overduidelijk geen kaas van gegeten hebt. België kent geen precendentenrecht, om zo maar eens iets te noemen. De rechters - zo zegt artikel 151 van de Grondwet - zijn onafhankelijk in de uitoefening van hun rechtsprekende bevoegdheden. De ene rechter hoeft dus geen rekening te houden met de uitspraak van een andere, zelfs als het om gelijkaardige gevallen gaat, hetgeen hier duidelijk niet het geval is, dat is zo klaar als een klontje.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene geval gaat over een lijfelijke aanval en het andere over een paar woorden op papier. Wat weegt volgens jou het zwaarst door? Dat de ene rechter geen rekening hoeft te houden met de uitspraak van een andere rechter is juist. Maar wat betreft die onafhakelijkheid heb ik toch mijn bedenkingen. Volgens de grondwet wel ja, maar in de praktijk? |
|
![]() |
![]() |