Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2007, 22:36   #521
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leg dan maar eens uit wat je met post 368 bedoelde.
De oude dag, kindlief. Het duurt soms eventjes voor ik me dingen herinner...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 22:43   #522
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

M.a.w, je geeft toe dat je een leugenaar bent. Fijn zo!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 22:43   #523
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Neem dan dit maar alvast terug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wellicht omdat ze aan jouw ziekelijke geest ontsproten zijn en nergens in de realiteit bestaan...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=87618&page=20
Oud 12 april 2007, 22:47   #524
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
M.a.w, je geeft toe dat je een leugenaar bent. Fijn zo!
Neen, dat geeft Raf niet toe.
Hij geeft enkel toe dat hij een ouwe man is met slecht geheugen.
Oud 13 april 2007, 00:04   #525
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Kijk Eric, je kan nog duizend posts volzetten met klinkklare nonsens, feit blijft dat een Iraniër geen Schot is en een Papoea geen Chinees. Als je daar constant omheen wilt lullen door allerlei flutverhaaltjes over rassenvermenging te poneren doe je maar.
Olala: mijnheer gelooft in RASSEN! Een echte racist dus!
Racisme is een dood spoor gebleken in de wetenschap. Nochtans hebben nationalistische gekken (een tautologie dus) geprobeerd met man en macht om racistische theorieën als wetenschappelijk gefundeerd te laten doorgaan. Ze zijn hier nooit in geslaagd, en met de huidige kennis van DNA blijkt dit bevestigd.
Rassenvermenging, daar praatte ik niet over: ik had het over de afkomst (geografisch) van mensen die je kan afleiden uit hun verwantschap met mensen die men opgraaft, en wiens DNA ook kan vergeleken worden.
Hieruit kan men dan nagaan waar je voorouders leefden. Dat heeft al niets met rassen te maken maar met aardrijkskunde...

Citaat:
Alle problemen in de huidige wereld worden momenteel veroorzaakt door het feit dat er oenen rondlopen, zoals jij, die alles als één grote eenheidsworst denken te moeten voorstellen
Bijlange niet! Ik ben het juist die is voor diversiteit!
Deze ontstaat niet door zich te isoleren hoor, maar door deze te koesteren. Wat wil jij eigenlijk: diversiteit, maar niet hier? Wie is er dan voor een eenheidsworst. Een beetje logica aub
Citaat:
Je kunt blijven dromen van een globalisering inzake broederschap. De ontworteling van hele volken over de wereld is er het gevolg van. Zelfs het islamfundamentalisme wordt, als tegenreactie, veroorzaakt door die onnozelaars die maar blijven beweren dat er heus geen verschillen bestaan.
Fandamentalismen en nationalismen ontstaan niet uit de idee dat mensen moeten samenwerken, samenleven, mekaar leren verdragen, maar uit mensen die vinden dat zij beter zijn dan de rest, dat ze de "ander" mogen discrimineren, expatrieren, en desnoods elimineren in naam van de natie, god of weet ik wat al voor zever.
Ik droom niet: ik ben tegen oorlog en geweld. Dit wordt, de geschiedenis is hierin duidelijk, opgewekt door nationalisme (kijk naar de geschiedenis van Europa voor 1945) en tegengewerkt door internationalisme en samenwerking, kijk naar Europa na 1945. Dit zijn feiten, geen dromen.
Kijk ook maar naar Rusland, na het opsplitsen van dit land en ga eens na wanneer en hoe oorlogen ontstaan. Lul dus niet zomaar uit je bek.

Citaat:
Je houdt zo erg van de mensheid, maar je hebt je nog nooit een bal geïnteresseerd in hetgeen hen écht bezig houdt
Gratuite redenering: maak eens hard, schat?
Citaat:

. En voor het gros van de mensheid is dat heden ten dage, tot spijt van wie het benijdt, hun familie, tradities, omgeving, geloof en cultuur, in een voorthollende maatschappij waar velen geen ander houvast meer in vinden.
Zeer juist, Heb je daar iets op tegen? Waarom ik dan wel?

Citaat:
Je bent zo gefixeerd op het VB, dat je compleet de realiteit der volkeren niet meer kunt vatten.
Lees deze zin drie keer en probeer dit om te zetten in ongekte. "De realiteit der volkeren" is iets dat zo zot klinkt als de maagdelijkheid van Maria, of het geslacht der engelen. Het zegt niets.

Citaat:
Jouw visie, en geen andere, zal de ondergang worden van deze wereld.
Allez, nog beter: toon dat eens aan dat mijn internationalistische opvattingen, die overigens niet de mijne zijn maar de gangbare in Europa, minder waard zijn dan de nationalistische bullshit die we zovele eeuwen tot onze scha en schand hebben meegemaakt!

Citaat:
Die atoomwapens waar je het over had zullen niet afgevuurd worden door mensen omdat ze elkaar haten vanwege hun nationalisme, hun identiteit, maar precies omdat ze elkaars identiteit willen afnemen en hun eenheidsworst willen opdringen.
Dit is complete onlogica: het zijn de internationalisten die geen graten zien in samenleven met andere volkeren, en daarom hun grenzen en de legers om mekaar de duvel aan te doen afschaffen. Je daast hier compleet van de planeet het heelal in, sjoe!

Citaat:
Denk daar maar eens over na.
Tja: je zou beter je eigen raad opvolgen...

Citaat:

En wat betreft je quotes over het "wippen" van "onze" vrouwen, daar blijf ik bij.
De teneur van zo'n stellingen is er één van latente afkeer.
Ik denk het niet: ik vind het plezant dat vrouwen graag wippen. Jij niet?
En ze doen dat (net als mannen) liever met exotische types. Dat is romantischer: "ca fait rêver". Vraag maar eens aan je vriendinnen of ze niet liever een Italiaan in bed hebben of een "latin lover" dan een boer van hier!

Citaat:
Wie kan jou nou serieus nemen?
Die ambetante zotten bij Spirit niet meer, die arrogante klootzakken bij Spa niet meer, tja, misschien nog eens proberen bij Pvda?
Er rest niks meer...
Ocharme, denk je nu echt van daarmee een argument te winnen? Ik heb liever een beperkte aanhang van serieuze mensen dan dat ik met een massa gekken meeloop. Maar dat gaat er bij jou nooit in. Er is iets als kwaliteit en kwantiteit. Indien je je culinaire smaak laat bepalen door wat het meest gegeten wordt: "five biljon flies can't be wrong". Eet je shit dan maar terwijl ik een sukijaki zal savoereren.

Citaat:
Wie is er hier eigenlijk wereldvreemd?
Da's duidelijk: degene die enkel van zijn boerenerf, zijn boerentrien en zijn boerenlul houdt. Rara...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 01:18   #526
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En nog blijven kronkelen tegen beter weten in.
Nu je met je eigen leugens geconfronteerd word ga je het even op het begin van dementie steken.
Langs de andere kant dan weer was je geheugen nog niet zo sterk aangetast om met de grootste overtuiging te beweren dat jouw uitspraken nergens in realiteit bestonden.
Jij die hier zelf toegeeft dat jouw geheugen het al eens laat afweten gaat dan een ander beschuldigen van een zieke geest te hebben.
Je hebt je zelf hier te kijk gezet als betweterige leugenaar, Rafke.
En dan heb je nog het lef te zeggen dat Knuppel loog.
Hoel laag kan je vallen.
Als je nog enig zelfrespect hebt zou je maar best uw nederige excuses aanbieden aan Knuppel.

Ik "insinueer" trouwens niet dat je liegt; ik zeg dat rechtuit: je liegt.

Wellicht omdat ze aan jouw ziekelijke geest ontsproten zijn en nergens in de realiteit bestaan...

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 april 2007 om 01:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 01:57   #527
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Vlaams-Nationalisen hebben een mentale handicap. dixit De Croo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hier zijn geen woorden voor. Nu begint ie ook al te schelden in Ter Zake
Schandalig: die gaan allemaal op de ziekenkas willen: failliet van het systeem
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 06:45   #528
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Olala: mijnheer gelooft in RASSEN! Een echte racist dus!
Racisme is een dood spoor gebleken in de wetenschap. Nochtans hebben nationalistische gekken (een tautologie dus) geprobeerd met man en macht om racistische theorieën als wetenschappelijk gefundeerd te laten doorgaan. Ze zijn hier nooit in geslaagd, en met de huidige kennis van DNA blijkt dit bevestigd.
Rassenvermenging, daar praatte ik niet over: ik had het over de afkomst (geografisch) van mensen die je kan afleiden uit hun verwantschap met mensen die men opgraaft, en wiens DNA ook kan vergeleken worden.
Hieruit kan men dan nagaan waar je voorouders leefden. Dat heeft al niets met rassen te maken maar met aardrijkskunde...

Bijlange niet! Ik ben het juist die is voor diversiteit!
Deze ontstaat niet door zich te isoleren hoor, maar door deze te koesteren. Wat wil jij eigenlijk: diversiteit, maar niet hier? Wie is er dan voor een eenheidsworst. Een beetje logica aub

Fandamentalismen en nationalismen ontstaan niet uit de idee dat mensen moeten samenwerken, samenleven, mekaar leren verdragen, maar uit mensen die vinden dat zij beter zijn dan de rest, dat ze de "ander" mogen discrimineren, expatrieren, en desnoods elimineren in naam van de natie, god of weet ik wat al voor zever.
Ik droom niet: ik ben tegen oorlog en geweld. Dit wordt, de geschiedenis is hierin duidelijk, opgewekt door nationalisme (kijk naar de geschiedenis van Europa voor 1945) en tegengewerkt door internationalisme en samenwerking, kijk naar Europa na 1945. Dit zijn feiten, geen dromen.
Kijk ook maar naar Rusland, na het opsplitsen van dit land en ga eens na wanneer en hoe oorlogen ontstaan. Lul dus niet zomaar uit je bek.

Gratuite redenering: maak eens hard, schat?

Zeer juist, Heb je daar iets op tegen? Waarom ik dan wel?

Lees deze zin drie keer en probeer dit om te zetten in ongekte. "De realiteit der volkeren" is iets dat zo zot klinkt als de maagdelijkheid van Maria, of het geslacht der engelen. Het zegt niets.

Allez, nog beter: toon dat eens aan dat mijn internationalistische opvattingen, die overigens niet de mijne zijn maar de gangbare in Europa, minder waard zijn dan de nationalistische bullshit die we zovele eeuwen tot onze scha en schand hebben meegemaakt!

Dit is complete onlogica: het zijn de internationalisten die geen graten zien in samenleven met andere volkeren, en daarom hun grenzen en de legers om mekaar de duvel aan te doen afschaffen. Je daast hier compleet van de planeet het heelal in, sjoe!

Tja: je zou beter je eigen raad opvolgen...

Ik denk het niet: ik vind het plezant dat vrouwen graag wippen. Jij niet?
En ze doen dat (net als mannen) liever met exotische types. Dat is romantischer: "ca fait rêver". Vraag maar eens aan je vriendinnen of ze niet liever een Italiaan in bed hebben of een "latin lover" dan een boer van hier!

Ocharme, denk je nu echt van daarmee een argument te winnen? Ik heb liever een beperkte aanhang van serieuze mensen dan dat ik met een massa gekken meeloop. Maar dat gaat er bij jou nooit in. Er is iets als kwaliteit en kwantiteit. Indien je je culinaire smaak laat bepalen door wat het meest gegeten wordt: "five biljon flies can't be wrong". Eet je shit dan maar terwijl ik een sukijaki zal savoereren.

Da's duidelijk: degene die enkel van zijn boerenerf, zijn boerentrien en zijn boerenlul houdt. Rara...
Walgelijk.
Oud 13 april 2007, 07:33   #529
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee, maar bepaalde mensen worden liever belgicisten dan nationalisten genoemd. Ze maken wel een onderscheid.

Een Vlaams nationalist is in dit land niet gelijk aan een Waals nationalist. We worden niet op gelijke voet behandelt, want ik geloof eerder dat Decroo het over de flamminganten had. Hoe kan hij in zijn positie tegen het Belgisch nationalisme zijn?
De Belgische natie bestaat niet ,dus hoe kun je dan Belgisch nationalist zijn?
Belgie is een boven-nationale Staat ,net als Zwitserland.

Als we naar de geschiedenis van Europa kijken ,dan hebben juist de bovennationale rijken veel oorlog en ellende veroorzaakt.
Zoals Napoleon , Hitler , Stalin ,Habsburgse rijk
De Balkan zit nu nog met de problemen van het Ottomaanse rijk
Het is dus erg goedkoop om nationalisme tot racistisch of mentaal gehandicapt te verklaren.
In de Sovjetunie hebben ze jaren mentaal gehandicapten in psychiatrische inrichtingen gestopt.
Hopelijk gaat dat in België niet gebeuren.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 april 2007 om 07:43.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 08:15   #530
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Belgische natie bestaat niet ,dus hoe kun je dan Belgisch nationalist zijn?
Belgie is een boven-nationale Staat ,net als Zwitserland.

Als we naar de geschiedenis van Europa kijken ,dan hebben juist de bovennationale rijken veel oorlog en ellende veroorzaakt.
Zoals Napoleon , Hitler , Stalin ,Habsburgse rijk
De Balkan zit nu nog met de problemen van het Ottomaanse rijk
Het is dus erg goedkoop om nationalisme tot racistisch of mentaal gehandicapt te verklaren.
In de Sovjetunie hebben ze jaren mentaal gehandicapten in psychiatrische inrichtingen gestopt.
Vraag is of de Vlaamse natie bestaat. Misschien is deze in wording. Maar hoe kun je nu Vlaams-nationalist zijn indien de Vlaamse natie nog niet bestaat. En zo kun je bezig blijven. Het Limburg-gevoelen, ja, d�*t bestaat.

Laatst gewijzigd door system : 13 april 2007 om 08:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 08:21   #531
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vraag is of de Vlaamse natie bestaat. Misschien is deze in wording. Maar hoe kun je nu Vlaams-nationalist zijn indien de Vlaamse natie nog niet bestaat. En zo kun je bezig blijven. Het Limburg-gevoelen, ja, d�*t bestaat.
Oke , jij en de Limburgers krijgen hun eigen Natie en Staat
Oud 13 april 2007, 08:28   #532
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walgelijk.
Niets kwetst meer dan de waarheid
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 08:49   #533
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De waarheid �* la Feremans is niet de waarheid maar een onoverzichtelijke, walgelijke troep.
Oud 13 april 2007, 08:53   #534
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel enkel vast dat diegenen die zichzelf toch zo graag een aura van intellect en fatsoen aanmeten, zichzelf ontmaskeren. Iemand die zichzelf geen pummel vindt, verlaagt zich ook niet tot dat niveau wanneer hij het tegen pummels opneemt. Noblesse oblige, mon chère.

Een pummel is een pummel; je kan daar geen distincties in maken. Er zijn geen "goede" (want veinzende) en "slechte" (want oprechte) pummels. Ik heb de afgelopen dagen een aantal mensen heel diep zien vallen van de hoge kansel waarop ze zich altijd hebben gemanifesteerd. Een dergelijke ontluistering valt moeilijk recht te zetten. De blauwe plekken en -in sommige gevallen- gebroken botten laten zich niet gauw helen.

En ja hoor, politiek opportunisme. Op het karretje dat momenteel getrokken wordt door zoveel "welmenende burgers", is er ééntje dat gemend wordt door zij die weldegelijk concrete ambities hebben. En je weet hoe dat gaat he, Eric? De trekpaarden krijgen een mooi opgeblonken bit en oogkleppen aangebonden en zijn meestal nog het meeste trots dat ze in hun klatergouden tooi mogen defileren door de brede straat.

Achter die kar blijft echter altijd een royale hoeveelheid mest achter. En die is dan weer voer voor de mestkevers. Jammer dat de menners op de kar er nooit aan denken om hun rotzooi op te kuisen. Enkel klagen dat er teveel "mestkevers" rondscharrelen.

Toch raar he, vind je niet?
Oud 13 april 2007, 08:55   #535
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oke , jij en de Limburgers krijgen hun eigen Natie en Staat
Laat mij hier a.u.b. buiten, hé?
Oud 13 april 2007, 08:59   #536
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat mij hier a.u.b. buiten, hé?
Als je dit leest, dan is het helemaal Limburg

Oud 13 april 2007, 09:20   #537
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het woord 'natie' bezorgt mij rillingen omdat ik weet dat het in Belgique slaat op de zeer kleine Franse elite die de Belgische grondwet schreef, hoofdzakelijk ten dienste van zichzelf en voor eigen gebruik.
Ikzelf voel me dus totaal niet behoren tot de Belgische 'natie'. Het volk waartoe ik behoorde, behoor en zal behoren spreekt Nederlands en Nederlandse dialecten. Limburg is mijn moederland, Vlaanderen mijn vaderland en Nederland beide.
Oud 13 april 2007, 09:58   #538
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het woord 'natie' bezorgt mij rillingen omdat ik weet dat het in Belgique slaat op de zeer kleine Franse elite die de Belgische grondwet schreef, hoofdzakelijk ten dienste van zichzelf en voor eigen gebruik.
Ikzelf voel me dus totaal niet behoren tot de Belgische 'natie'. Het volk waartoe ik behoorde, behoor en zal behoren spreekt Nederlands en Nederlandse dialecten. Limburg is mijn moederland, Vlaanderen mijn vaderland en Nederland beide.
Het woord "natie" is in Nederland de laatste 5 jaar , sinds Fortuyn, weer normaal geworden.Ook de SP.,een sterk groeiende socialistische partij is erg nationalistisch, geschiedenis is in Nederland "Hot"
Hoewel ik geen aanhanger ben van beide groeperingen ,ben ik wel trots op Holland ,Nederland ,onze geschiedenis.
Als nakomeling van de Vlaamse vluchtelingen rond 1600 ,met genealogische bijeenkomsten aan weerszijde van de grens ,voel ik me ook verbonden met Vlaanderen.
Natuurlijk ben ook ook nog Europeaan en reis graag over de wereld.
Oud 13 april 2007, 10:01   #539
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier denken ze subtiel te zijn door nationalisten (neen hoor: niet de Belgische, Franse, Duitse, Nederlandse enz nationalisten maar enkel de Vlaamse nationalisten) racist te noemen.
Dit is voorlopig nog zeer efficiënt om aan de macht te blijven.

Want laat ons één ding niet vergeten: de eerste minuut dat Vlaanderen onafhankelijk wordt zal een Decroo samen met het volledige Vlaamse establishment zich uitgesproken Vlaming noemen en ook hier de macht proberen te monopoliseren.
Oud 13 april 2007, 10:11   #540
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het woord "natie" is in Nederland de laatste 5 jaar , sinds Fortuyn, weer normaal geworden.Ook de SP.,een sterk groeiende socialistische partij is erg nationalistisch, geschiedenis is in Nederland "Hot"
Straffen toeback.
Een man waarvan de verdienste hier wordt aangetoond bekocht dit met zijn leven,
en de moordenaar was alles behalve een nationalist....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be