Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 maart 2011, 19:13   #81
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zolang ik in Vlaanderen mijn mening mag blijven zeggen zal ik dit doen.
Zolang u zichzelf maar geen democraat noemt.
Oud 18 maart 2011, 19:14   #82
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
zeker omdat zijn partij eigenlijk gewoon de lijst Dewever is.
Gewoon wachten op een fout of een andere toevalligheid waardoor de ballon doorprikt wordt.
Welke ballon moet doorprikt worden?
den ambetantsten is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:15   #83
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Welke ballon moet doorprikt worden?
Hij denkt dat N-VA geen akkoord wil. Zelfs VDL beseft dat dat larie is.
Oud 18 maart 2011, 19:19   #84
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Maar u schrikt er wel niet voor terug om iemand anders mening aan de kant te schuiven door de democratie af te schaffen tot die ander verdwijnt of zijn mening verdwijnt. Rare manier van denken...
De democratie afschaffen? U schrijft me we heel veel macht toe.
solidarnosc is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:21   #85
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als de peiling N-VA 33% of meer geeft (wat ik betwijfel), zal ze (min of meer) "betrouwbaar" genoemd worden, zoniet gaan ze weer klagen over het feit dat ze zelf nooit opgebeld worden.
Zegt de man die al 37.208 keer voorspeld heeft dat er binnen de paar dagen een regering ging komen, dat BDW nu ging toegeven, enz...
Oud 18 maart 2011, 19:23   #86
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Hij denkt dat N-VA geen akkoord wil. Zelfs VDL beseft dat dat larie is.
Kijk, ik zit hier nu toch al een aantal jaren op dit forum. Meestal gewoon als geamuseerd lezer. Maar nu pas wordt me echt volledig duidelijk dat die Belgische ziekte, dat Belgicistische "houtrot" veel dieper zit en veel erger is dan ik ooit voor mogelijk had gehouden, en ik heb in mijn leven toch al wel wat meegemaakt, ook vanwege diezelfde ziekte.
Ik zou me als overtuigd democraat perfect kunnen verzoenen met het aan de kant schuiven van de mening-N-VA door een coalitie zonder die N-VA. Democratisch is dat perfect legitiem. Maar die gasten hier willen die mening niet aan de kant schuiven, ze willen meteen heel de democratie aan de kant schuiven. Gedaan met een tegensprekelijk debat tussen deze en gene mening. Weg ermee!
Dit is wat mij betreft meer dan een stap te ver. Als dit de uitkomst moet zijn van heel het spektakel dat zich nu afspeelt. Als de traditioneeltjes, en ik bedoel dan de Vlaamse échte democraten van tsjeef, blauw en sos, dit spel meespelen, hoeft voor mij de schijn van democratie niet langer. Op dat moment ga ik in de BElgische constellatie NOOIT meer stemmen.
den ambetantsten is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:27   #87
benjiro
Burger

Standaard

Het feit is, na 9 maanden de NVA proberen af te breken met alle mogelijke manieren, kunnen de Franstaligen letterlijk hun plannen voor een regering zonder de NVA opbergen.

Moest deze peiling een scherpe neerwaarde trend weergeven voor de NVA ( in de buurt of onder de verkiezingsuitslag ), dan zou de beschadiging operatie vs de NVA gewerkt hebben, en kon men een regering vormen zonder te veel "electorale" schade.

Feit dat de NVA ondanks 9 maanden politieke impasse bij een "theoretische" verkiezing, nog vooruit zou gaan, is letterlijk een streep door de rekening van vele partijen.

Wat ook opvalt, is dat de SPA enorm klappen krijgt. Nu, dit is mogelijk het gevolg van Gennez haar constant "Ja" knikken, en afbrekende kritieken tegenover de andere partijen ( met name NVA/CD&V ). Johan Vande Lanotte zijn werk ( en mogelijke extra electorale stemmen ) word tenietgedaan door Gennez. Laten we eerlijk zijn, ze staat pvd altijd als eerste bij in de VRT Studio's om haar kritiek te spuiten bij het minste akkefietje dat er gebeurt.

Wat vreemd is, dat Groen sterker word. Blijkbaar is een deel van het SPA kiespubliek Gennez beu, maar kan zich niet vinden in de andere Centrum of Rechtse partijen, en zoeken de enige Linkse partij op dat er overblijft.

Jammer genoeg kan dit Groen mogelijk arroganter maken ( dan dat ze nu al zijn ), om te denken dat ze goed bezig zijn. In mijn persoonlijk boekje, is Groen = SPA. Er is bijna geen verschil te merken tussen beide partijen, behalve dat de Groen voorzitter toch "iets" sympathieker overkomt dan Gennez.

Het feit dat BDW zijn stemmen omhoog ziet gaan is goed voor de NVA, maar het is ook redelijk gevaarlijk. De andere politici van de partij, zoals Geert Bourgeois, Jan Peumans zo laag staan, is een beetje vreemd, en gevaarlijk voor de NVA. Ze missen duidelijk profilering.

In ieder geval, dit bevestigd nogmaals voor de Franstaligen ( en SPA ), dat Operatie Beschadiging niet werkt.

Bij de CD&V is men duidelijk Leterme aan het gereed stomen om te dienen als Brug voor de Franstaligen. Maar het standhouden van de NVA, en het gevaarlijk uitbreiden van potentieel kiespubliek voor de NVA in de CD&V electorale kiezers, zou wel eens een snelle cooldown gaan betekenen van de huidige plannen.

Al in all, goede resultaten voor de NVA. Slechte resultaat voor de Franstaligen die na al deze maanden met getouwtrek, en andere media oorlogvoering, langzaam het kiespubliek in Vlaanderen, meer open maken voor Centrum - Rechtse partijen zoals de NVA.

Op zich is dit resultaat niet onverwacht, maar eerder voorspelbaar. Ze zijn al zo lang aan het pushen, en hopen dat de NVA een kritieke fout zou maken, waarmee ze de NVA kwijt kunnen raken, en ... tja. Zoals een teek zitten ze op de Franstaligen hun vel. En maar krabben dat ze doen
benjiro is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:27   #88
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Boem, pets, klabats, de berg af ja met de NVA. Let goed op wat ik u vertel.
-geeuw- Dat zit je al van voor de verkiezingen te vertellen en toch scoort de N-VA nog steeds beter dan bij de verkiezingen wat al een fantastisch resultaat was. Eventuele kleine schommelingen tussen peilingen zijn juist dat, klein en zeggen dus weinig door de foutenmarge.
Gwyndion is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:29   #89
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zijn jullie vergeten dat de laatste die de stekker uittrok zwaar werd afgestraft ?
Iedereen weet waarom, omdat niemand gelooft dat de VLD echt met de Vlaamse zaak begaan is.
VLD is nog steeds PVV (Pest Voor Vlaanderen), en de Vlaming weet dat maar al te goed.
Oud 18 maart 2011, 19:31   #90
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA moet weten wat het wil.
De vlaming gaat dat kontengedraai ook beu worden.
In de Middeleeuwen zou jij ongetwijfeld zo'n nitwit geweest zijn die heel de tijd stond te roepen dat er niet te veel verder in één richting mocht gevaren worden, want die schippers gingen plots van de 'platte Aarde' vallen.
Hoeveel keer moet je nog afgaan tegen dat je ziet dat je ongelijk hebt...
Oud 18 maart 2011, 19:32   #91
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een regering in lopende zaken kan perfect aanblijven tot 2014. Om daarna verkiezingen te organiseren waarna de regering in lopende zaken verder kan doen tot Dewever die éne kemel maakt waarop zijn tegenstanders wachten.... Want vergeet niet. Zolang er geen akkoord is gaan de Vlaamse transfers gewoon door.... In die zin is de macht van Dewever er één van een geldschieter die zegt dat ie wil stoppen met geld te geven maar zolang er akkoord is gewoon doorgaat met geld te geven.....
Je stelt dus een regering van lopende zaken wenselijk is om N-VA buiten spel te houden. Het feit dat het parlement het ontslag niet kan eisen, dat ze geen regeringsverklaring moet afleggen,... negeren we dan maar? Het is niet geheel onmogelijk maar of dat nu positief is...In theorie kan deze regering van lopende zaken dit blijven voor 10 verkiezingen als ze een meerderheid hebben maar...
Gwyndion is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:32   #92
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verteld dit soort onzin zo dikwijls, dat het stilaan moeilijk begint te worden om nog op te letten.
hurricane is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:32   #93
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een stijging van 4% is voor u boem klets de berg af.....

U wordt zieliger met de dag mijn beste....

hier speciaal voor u ....

http://www.youtube.com/watch?v=nNsCJFQpyEo
Svennies is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:33   #94
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je stelt dus een regering van lopende zaken wenselijk is om N-VA buiten spel te houden. Het feit dat het parlement het ontslag niet kan eisen, dat ze geen regeringsverklaring moet afleggen,... negeren we dan maar? Het is niet geheel onmogelijk maar of dat nu positief is...In theorie kan deze regering van lopende zaken dit blijven voor 10 verkiezingen als ze een meerderheid hebben maar...
Uiteraard is deze siuatie niet "wenselijk".
solidarnosc is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:35   #95
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Eenzaam aan de top de reus N-VA en de SP.A neemt stilaan de gedaante van een kleuterpartij aan.
Met Juf Paardenmuil aan het hoofd...
Of om het met VDL te zeggen :

Je kunt een paardenmuiltje naar het water brengen, maar als het water helder is kan het paard nogal eens verschieten van de spiegeling in het water...
Oud 18 maart 2011, 19:42   #96
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
LOL.
Je denkt zeker dat het een magische spreuk is ?
Dat als je ze genoeg uitspreekt je wensen werkelijkheid gaan worden ?
Ik zie een duidelijke tendens : N-VA raakt steeds sterker verankerd in de Vlaamse grond, en ik denk dat ze bij de propagandamakers van de VRT en anderen zo stilaan hopeloos worden.
Koen Fillet heeft al 5 keer gevraagd of hij zijn neushaar ook niet mag laten groeien, dat moet toch echt wel effect hebben...
Oud 18 maart 2011, 19:44   #97
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft mag het nog jaaaaaaaaaaaaaaren doorgaan op die manier. Ik ben geen voorstander van een staatshervorming. Ooit zal Dewever wel een fout maken.
Denk je nu echt dat men na jaren aanklooien gewoon de staatshervorming gaat afblazen? Dat zou het laatste greintje legitimiteit van de Belgische staat vernietigen, zelfs voor Vlamingen die niet wakker liggen van het communautaire. De staatshervorming komt er sowieso, de vraag is of die betekenisvol wordt of gewoon een plakkertje op een gapende wonde.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:45   #98
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Een regering in lopende zaken kan perfect aanblijven tot 2014. Om daarna verkiezingen te organiseren waarna de regering in lopende zaken verder kan doen tot Dewever die éne kemel maakt waarop zijn tegenstanders wachten....
Misschien is het zo stilaan tijd voor een revolutie op zijn Tunesisch ?
Weg met dat ancien régime.
Oud 18 maart 2011, 19:46   #99
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Denk je nu echt dat men na jaren aanklooien gewoon de staatshervorming gaat afblazen? Dat zou het laatste greintje legitimiteit van de Belgische staat vernietigen, zelfs voor Vlamingen die niet wakker liggen van het communautaire. De staatshervorming komt er sowieso, de vraag is of die betekenisvol wordt of gewoon een plakkertje op een gapende wonde.
ah, "die mannen" snappen dat niet, die geloven nog altijd dat iedereen, met uitzondering van enkele "marginalen", met vlaggetjes naar de koning staat te zwaaien en genoeg van Wallonië houden om hun eingen vooruitgang tegen te gaan.
Dit heeft vooral te maken met intelligentie.

Laatst gewijzigd door plakker : 18 maart 2011 om 19:47.
plakker is offline  
Oud 18 maart 2011, 19:52   #100
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard is deze siuatie niet "wenselijk".
Je posts "ik wil geen staatshervorming" duiden aan dat het alvast wenselijker is dan een staatshervorming.
Gwyndion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be