![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een schot in de roos (van Tomm) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je dringend een cursus geopolitiek volgen...
![]()
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien een slechte woordenkeuze, blijkbaar.
![]() Ik bedoel daarmee kennis van de politieke systemen en realiteiten van de andere landen, hun werking, enz.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, die spleetoog heeft wél nucleaire wapens + een leger van méér dan 1.000.000 man. + ze beginnen nu ook vliegdekschepen te bouwen...
Vliegdekschepen zijn , naast een militair wapen ook een politiek wapen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb er eentje gekocht, niet als wapen bedoeld, alleen om rustig te kruisen. Kan het binnen Zeebrugge varen?
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de mijne in Nieuwpoort lukt het. Ligt in de militaire haven. Ligt wel iets in de weg voor de andere. Heet Falco di Mare.
Laatst gewijzigd door Garry : 26 februari 2013 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() Reeds gereageerd 104. We zijn inderdaad de middeleeuws voorbij. Dus het eng pinnen op een taal vind ik middeleeuws 'schild en vriend' toestand. Het is toch zo Vlaams dat ieder dorp of stad zijn dialect had. Dit is juist het verschil met Nederland.
Feit is dat mensen die leven op Vlaamse boden (welke taal ook) nog steeds onderdrukt worden economisch als slaven behandeld worden. Allen al het feit dat wij moeten gaan stemmen. Maar dat de persoonlijke stem waarde minder is dan deze van de Waalse kant. Daar is dan ook de drang naar zelf beheer ontstaan. België is ontstaan omdat de toen heersende klasse hier liever Frans sprak en zich de macht wou toe eigenen. Niet om de mensen die leefden op Vlaamse bodem te erkennen als mens. En neen we hoeven onze strijd niet te bagatelliseren. Want door ons de bevolking op Vlaamse boden staan wij bij de beste op de wereld. Door ons, niet door de politiek. Bewijs is hoe doordacht en waakzaam we zijn. Dat de politiek zelfs 500 dagen mocht klungelen. Ik kijk naar Zwitserland waar de bevolking tot begin 1900 een lijfeigene stelsel moest ondergaan. (Hier niet veel beter). Zij toen het feodale systeem geruild hebben voor correcte democratie. Dat hoop ik hier ook ooit mee te maken. Dus die nationalistische term vind ik niet zo erg. Als het maar lijd tot een betere democratie. Waar de mensen iets te zeggen hebben. En niet de particratie die gestuurd word door de oude orde. Of geld zieke wanorde.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn vader zaliger zegde altijd; als de centen op zijn zetten ze de Walen en de Vlamingen tegen mekaar op, zo word de aandacht van het echte probleem, politiek en establissement, weg getrokken en stelen ze lekker verder.
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minder en minder Belgen - evenwel Vlamingen als Franstaligen - geloven in België maar we weten ook helemaal niet hoe België zal evolueren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fransen weten war er in België gebeurt, weten dat de Walen met Frankrijk leven en zijn helemaal niet onverschillig tegenover de situatie van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |