![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zegt dat mensen die durven beweren dat de vrouwelijke besnijdenis door de islam wordt ondersteund haatzaaien tegen de islamitische bevolkingsgroep en daarmee de ARW overtreden. D�*t is wat U zegt. DE islam best�*�*t niet juffrouw, zoiets had U allang moeten weten indien U zich de moeite zou getroosten U wat dieper in deze materie te informeren. Citaat:
Ik weet ook dat dit gebruik niet verspreid is in Noordelijk Afrika. DUS mag het niet vermeld worden? Vindt U zichzelf nu niet hopeloos hypocriet? Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2006 om 18:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn we nu niet allemaal content? (*) het bewuste boek waarin duidelijk staat hoe je met homosexuelen moet omgaan: eerst stenigen en ze dan van de hoogste minaret naar beneden gooien. Raar dat deze passages blijkbaar niet vallen onder het AANZETTEN TOT HAAT of AANZETTEN TOT GEWELD waar Edina toch o zo mee begaan is. Maar wat was nu weer het probleem met de vzw's van het VB? Ze mochten het wel zeggen, maar niet te dikwijls en met de juiste woorden. Hoe dikwijls worden met de juiste woorden in de twee hierboven vermelde boekjes zowel (de hier verboden) vrouwelijke besnijdenissen aanbevolen en het leren zweefvliegen van homo's? Blijkbaar is het niet nodig daar even een proces over in te spannen. Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2006 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik citeerde al uit de beslissing (bij een andere discussie. geloof ik) 2) dat ze dat van jou ginds "mogen" is tekenend: onverdraagzaam hier, verdraagzaam als het je beter past... ver van je bed: wat ginds gebeurt is voor jou maar een argument om anderen hier te stigmatizeren: niets meer, geen verontwaardiging, maar een wapen Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2006 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2006 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moslimlanden waar het wel voorkomt (maar daarom niet bij alle of exclusief bij moslims): Djibouti, Egypte, Gambia, Guinee, Indonesië, Maleisië, Mali, Mauretanië, Niger, Oman, Senegal, Sudan, Verenigde Arabische Emiraten en Yemen. Moslimlanden waar het niet voorkomt: Afghanistan, Albanië, Algerije, Bahrein, Bangladesh, Iran, Irak, Jordanië, Kirgizië, Koeweit, Libanon, Libië, Marokko, Oezbekistan, Qatar, Pakistan, Saoedi-Arabië, Syrië, Tadzjikistan, Tunesië, Turkmenistan, Turkije Laatst gewijzigd door Edina : 30 mei 2006 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb absoluut geen moeite met het verwerpen van zowat elke religie in zijn geheel en stel meteen ook vast dat binnen de meeste religies zodanige verschillen in opvattingen bestaan dat de volgelingen onderling met plezier aan het beeldenstormen slaan en haat en geweld prediken en uitvoeren dat het een lust is. Er is ooit een poging ondernomen "religie" te verbieden en:of te ondergraven met anti-religieuze propaganda : wat prompt het verwijt doet rijzen dat men "een nieuwe religie" gesticht heeft.
Er is vanzelfsprekend één alternatief : sommige stuitende praktijken gewoon verbieden zoals besnijdenis (van mannen en vrouwen) - men kan zich de talrijke religieus cultureel gefundeerde bezwaren voorstellen.. Er zijn geschilpunten in onze maatschappij : besnijdenis - euthanasie - abortus en ongetwijfeld nog andere.. We moeten allicht leren verdraagzaam te zijn tegenover de "dwalende" andere, gewoon uit eigenbelang. Discrimatie en haataanvallen omdat we anders zijn dan sommige groepen, kan ons allen treffen.. een goed deel van onze opvattingen/attitudes stammen van groepen die op een of ander moment in de geschiedenis vervolgde minderheden waren. Dus inderdaad : extreme groepen die uit zijn op een "vernietigingsoorlog" tegenover de "dwalende anderen" moeten uit alle kracht bestreden worden ; maar het blijft een moeilijke evenwichtsoefening om erop toe te zien dat deze strijd het principe zelf van de verdraagzame samenleving niet kwetst. In deze evenwichtsoefening gebeuren vergissingen, die zelfs fatale gevolgen kunnen hebben. Niet het minst tegenover de "onnozele kinderen" die er tegen hun wil meestal het slachtoffer van zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over de bijbel, maar wel over een boek dat in Nederland uit de handel werd genomen maar hier door onze allochtonenknuffelaars gedoogd word. Ik vraag mij trouwens af waar het CGKR nu zit of mogen ze geen klacht indienen van de overheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Banneling
|
![]() Als ik je posting herlees, wordt er IMO enkel het verwijderen van de voorhuid van de clitoris beschreven, en wordt er duidelijk bij gezegd vooral niet meer te snijden (dan die voorhuid), in het belang van de vrouw en van de man. Dus niet de clitoris of schaamlippen, geen excisie.
Ik suggereer je, eens een spiegeltje te nemen en jezelf daar ook eens te bekijken, dan begrijp je die tekst misschien beter. Doet dat idee je nog blozen, zoek het dan eens op... |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2006 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien werd die aanslag in Irak wel degelijk uitgevoerd door een Waalse. En die andere Belgische moslim wordt verdacht van het plannen van aanslagen. Ik bedoel die adoptiezoon van die CDenVer. En dat terwijl het Vlaams belang een geweldloze strijd voert. Ge zijt niet eerlijk. Uw hele betoog is vals. Moslimterroristen zijn wel degelijk gewelddadiger en véél gewelddadiger dan Vlaams nationalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
Waar haal jij het vandaan dat ik niet zou weten dat DE Islam niet bestaat, dat is nu juist hetgene wat ik hier de hele tijd probeer duidelijk te maken. Omdat het VB er alles aan doet om de mensen wel te doen geloven dat er DE Islam uniform en slechts is. Laatst gewijzigd door Edina : 30 mei 2006 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stigmatizeerd daarmee de islamieten in België, welke in overgrotemeerderheid van Noord-Afrikaanse of Turkse origine zijn. Op die manier kan U ook alle christenen beschuldigen, omwille van de koptische christenen, of alle joden, omwille van de Falashas. Onterechte beschuldigingen allemaal, maar het Vuil B kaart het aan als "een probleem", in het kader van zijn racistische hetze (en U draaft erachter), want : Citaat:
Vindt U zichzelf nu niet hopeloos hypocriet? PS, schreef ik ergens mijn liefde voor Groenlinks? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2006 om 21:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan je deze uitspraak helemaal niet staven met degelijke bronnen en ik vrees dat het ook nog bij niet-moslims gebeurt die naar Europa zijn gemigreerd (vooral dan uit de landen uit de Hoorn van Afrika waar het gebruik wijd verspreid is bij moslims en christenen: Eritrea, Ethiopië en Soedan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
|
![]() Dit zegt het natuurlijk allemaal. Het lot van die vrouwen interesseert jou dus geen bal, maar als je vrouwenbesnijdenis kan misbruiken om de Islam in een slecht daglicht te stellen, dan geef je je even uit als een grote verdediger van de rechten van die vrouwen. Dat is pas hypocriet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"de islam, het judaïsme en het christendom en hun barbaarse praktijken": dan ben je dichter bij de werkelijkheid .... Maar door het enkel toe te wijzen aan de islam wordt het idd een racistisch argument: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2006 om 21:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
|
![]() Het aanhalen van uitspraken ivm de authenticiteit van de hadith over vrouwenbesnijdenis van enkele moslimgeleerden die afkomstig zijn uit gebieden waar het wordt toegepast, is dus geen degelijke bron om aan te tonen dat die hadith algemeen aanvaard is binnen de Islam. En dat weet je zelf ook wel, denk ik. Ik heb je bovendien al aangetoond dat ten eerste in de meerderheid van de moslimlanden (ook de meest strenge) vrouwen niet worden besneden en ten tweede dat de meerderheid van de moslimvrouwen op de wereld niet besneden zijn.
Laatst gewijzigd door Edina : 30 mei 2006 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De maskers beginnen te vallen: circe met de b****n bloot, nu ook Stefanie ![]() 't is geen zicht8) Hou de kinderen weg van 't scherm!! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2006 om 21:45. |
|||
![]() |
![]() |