Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2022, 15:54   #22481
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
13,100–13,300 killed

https://en.wikipedia.org/wiki/Casual...r#Total_deaths

Tot 2015 vielen er "maar" 6000 doden, dus de meeste doden vielen in de jaren erna, toen er niet echt open oorlog was, maar voortdurende beschietingen.
https://military-history.fandom.com/...rainian_crisis

Om een voorbeeld te geven, tussen 1 januari en 30 september 2021 vielen er in Donetsk volgens de VN minstens 81 burgerslachtoffers. In een regio kleiner dan België.

https://ukraine.un.org/en/151093-con...8-october-2021

Uw kadertje is duidelijk fake news, helemaal niet de echte VN cijfers.
lol, jij denkt echt dat wij ongeletterde onnozelaars zijn.

Mijn kadertje komt letterlijk uit het volledig VN-verslag. Over de 81 burgerslachtoffers waar je mee afkomt staat in jouw link:
"From 1 January to 30 September 2021, OHCHR recorded in total 84 civilian casualties: 18 killed (13 men, one woman, three boys and one girl) and 66 injured (42 men, 18 women, five boys and one girl), a 33.9 per cent decrease compared with the same period of 2020, when 127 civilian casualties (21 killed and 106 injured) were recorded."

Zie je dat, tomm? 18 doden, precies wat er in dat kadertje stond.

En mijn bron? Klik in jouw bron op de knop "English", en kijk eens op pagina 3 van de pdf. Daar heb ik mijn kadertje gehaald.

De link naar de pdf: https://ukraine.un.org/en/download/83116/151093

En nogmaals mijn afbeelding:

Niets fake dus. Jij probeert, in navolging van de Russische propaganda, om de agressie te rechtvaardigen, de problemen in Oost-Oekraïne, voornamelijk veroorzaakt door de Russische agressie in 2014, buiten elke proportie op te blazen.
Je haalt doden en gewonden door elkaar, je haalt burgerslachtoffers en militaire slachtoffers door elkaar. Dat is pas fake news, beste tomm.

En mocht er ineens een moralist verschijnen met de dooddoener dat "elke dode er één te veel is": zeer zeker.
Maar de Russische agressie proberen rechtvaardigen door het bestaan van een conflict dat veel minder slachtoffers maakte dan de Russische agressie is zuiver cynisme.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 15 april 2022 om 15:56.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 15:55   #22482
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat ik burgerslachtoffers een goede zaak mind.
Klopt maar in uw gestoorde wereld worden burgerslachtoffers enkel door oekraine vermoord. Rusland treft uiteraard geen schuld en doet niets fout
Citaat:
Die doden bewijzen enkel dat het aantal burgerslachtoffers tot nu toe nog vrij goed meevallen vergeleken met die van de westerse bombardementen.
Geen argument om meerdere, reeds aangehaalde, redenen.
Maar dat negeer je zoals altijd

Het conflict is nog niet gedaan en het aantal doden in marioepol of charkov?
Rusland bevrijd enkel natuurlijk
Ondertussen bevrijden ze zelfs de zeebodems

Laatst gewijzigd door 1207 : 15 april 2022 om 15:57.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 16:37   #22483
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
lol, jij denkt echt dat wij ongeletterde onnozelaars zijn.

Mijn kadertje komt letterlijk uit het volledig VN-verslag. Over de 81 burgerslachtoffers waar je mee afkomt staat in jouw link:
"From 1 January to 30 September 2021, OHCHR recorded in total 84 civilian casualties: 18 killed (13 men, one woman, three boys and one girl) and 66 injured (42 men, 18 women, five boys and one girl), a 33.9 per cent decrease compared with the same period of 2020, when 127 civilian casualties (21 killed and 106 injured) were recorded."

Zie je dat, tomm? 18 doden, precies wat er in dat kadertje stond.

En mijn bron? Klik in jouw bron op de knop "English", en kijk eens op pagina 3 van de pdf. Daar heb ik mijn kadertje gehaald.

De link naar de pdf: https://ukraine.un.org/en/download/83116/151093

En nogmaals mijn afbeelding:

Niets fake dus. Jij probeert, in navolging van de Russische propaganda, om de agressie te rechtvaardigen, de problemen in Oost-Oekraïne, voornamelijk veroorzaakt door de Russische agressie in 2014, buiten elke proportie op te blazen.
Je haalt doden en gewonden door elkaar, je haalt burgerslachtoffers en militaire slachtoffers door elkaar. Dat is pas fake news, beste tomm.

En mocht er ineens een moralist verschijnen met de dooddoener dat "elke dode er één te veel is": zeer zeker.
Maar de Russische agressie proberen rechtvaardigen door het bestaan van een conflict dat veel minder slachtoffers maakte dan de Russische agressie is zuiver cynisme.
Het is duidelijk dat een constante beschieting onaanvaardbaar is. Israel is voor veel minder landen binnen gevallen. Nee ik haal burgerdoden en militaire verliezen niet door elkaar. Die 14000 dat is inclusief militairen maar je moet wel weten dat er een vredesakkoord werd ondertekend! Oekraine weigerde dit toe te passen ook in de aanloop tot de oorlog.Zelfs nu nog weigert Kiev zich te engageren Donbas niet meer aan te vallen!
De problemen in 2014 waren niet enkel het gevolg van "Russische agressie" maar van de kleurenrevolutie die het Westen tot stand bracht tegen de democratisch verkozen president, het ideale recept voor een burgeroorlog in een land dat zo verdeeld was .
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 17:46   #22484
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen draait de censuur op volle toeren in Rusland :

Citaat:
Russia’s media regulator Roskomnadzor has blocked access to the Russian-language edition of the Moscow Times, reacting to a story about the Ukraine conflict, the outlet says.

The block came after "what the authorities call a false report on riot police officers refusing to fight in Ukraine", the English-language edition said. The report said the 11 Omon officers had gone home after their refusal.

The Moscow Times was launched in 1992 and an online version has appeared in Russian since March 2020. The block only affects the Russian edition.

Roskomnadzor has also blocked access in Russia to Radio France Internationale’s English, French and Russian-language websites. The regulator has not explained its move.

Independent media including the BBC have been restricted in Russia under an order requiring them to rely on Russian official reports on the Ukraine war, which the Kremlin calls a “special operation”.

A new Russian law imposes prison terms of up to 15 years for publishing allegedly “fake” information about the Russian military.
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61101906
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 20:27   #22485
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn verschillende objectieven zoals tijdens elke oorlog. Publieke en niet- publieke.
Uiteraard ken jij al die objectieven en weet je ook dat alles volgens plan loopt

De aanval op kiev was een groot succes, de bevoorrading uit het westen lamleggen is ook zo’n succes, de bezetting vd zeebodem lukt ook aardig en uiteraard burgers folteren, verkrachten of executeren ( ze bevrijden volgen# poetin)
Oud 15 april 2022, 20:56   #22486
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Uiteraard ken jij al die objectieven en weet je ook dat alles volgens plan loopt

De aanval op kiev was een groot succes, de bevoorrading uit het westen lamleggen is ook zo’n succes, de bezetting vd zeebodem lukt ook aardig en uiteraard burgers folteren, verkrachten of executeren ( ze bevrijden volgen# poetin)
Ach ,hij reageert hetzelfde als die Russische TV analist.....

Dat die kruiser havensteden in een ander land beschiet is naar Russisch inzicht volkomen normaal ...

Maar als diezelfde kruiser naar de zeebodem wordt geholpen is dat ineens een "aanval op het moederland " dat zonodig moet worden gewroken ...

Ze zijn allemaal even hypocriet ,zowel diegenen die nog in dat "moederland" zitten als diegenen die hier in onze samenleving verblijven en daarbij ons forum komen vervuilen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 21:57   #22487
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zegt de Oekraïense propaganda.
Gij maakt er u nogal gemakkelijk van af.
Ik schreef wat ik dacht een verklaring te kunnen zijn bij de beelden van lijken gevonden zijn die de Russen na de bezetting achterlieten.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 22:00   #22488
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ondertussen draait de censuur op volle toeren in Rusland :

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61101906
De EU heeft "het goede" voorbeeld gegeven door RT en Sputnik te bannen.
Oud 15 april 2022, 22:07   #22489
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heb ik niet gezegd maar zeggen de Russen.

Was het ooit de bedoeling Kiev in te nemen of niet? En zo ja waarom is er bijna geen enkele raket of bom gevallen op Centraal Kiev?

Als je de westerse media/propaganda volgt zou je wel eens een verkeerd beeld kunnen krijgen van de werkelijke situatie. Net als mensen die enkel de Russische propaganda volgen.

Ooit al iets gehoord over de Oekraiense vloot?
Oud 15 april 2022, 22:11   #22490
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is iets anders, het westen mag dat doen.
Het is whataboutism. Kun je vertalen als: "ik mag kritiek geven op jouw wegens zaken die ik ook gedaan heb, maar jij mag die vergelijking niet maken. "
Oud 15 april 2022, 22:12   #22491
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach ,hij reageert hetzelfde als die Russische TV analist.....

Dat die kruiser havensteden in een ander land beschiet is naar Russisch inzicht volkomen normaal ...

Maar als diezelfde kruiser naar de zeebodem wordt geholpen is dat ineens een "aanval op het moederland " dat zonodig moet worden gewroken ...

Ze zijn allemaal even hypocriet ,zowel diegenen die nog in dat "moederland" zitten als diegenen die hier in onze samenleving verblijven en daarbij ons forum komen vervuilen...
Forum vervuilen moet kunnen, altijd leerrijk te beseffen wat voor bizarre hersenkronkels er bestaan .
Oud 15 april 2022, 22:18   #22492
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de Russen staan achter Poetin. Dus de meerderheid van de Russen zijn ratten zegt U?

Ik denk niet zo, de meerderheid van de Belgen krijgt alleen propaganda te zien dus heeft totaal geen realistisch beeld van die oorlog. Als ik met hen praat krijg ik steevast de reactie "ik wist wel dat er iets niet klopte aan het beeld dat wij te zien krijgen". De meerderheid van de Amerikanen heeft niet gestudeerd en wordt constant gemanipuleerd door de media in handen van de 1%. Dit zijn, zoals de overgrote meerderheid van de mensen geen ratten maar brave mensen die meestal niet gestudeerd hebben die proberen te overleven in moeilijke omstandigheden, ik vind hen geen ratten; Ik vind ook de Oekraïners geen ratten. Er is in 2014 een vreselijk regime aan de macht gekomen. Een deel van de Oekraïners liet zich manipuleren een ander deel verzette zich en moest daar de vreselijke gevolgen van ondervinden.

Wat opmerkelijk is is dat de meeste Oekraïense vluchtelingen die ik hier in België sprak niet enkel "Poetin" met de vinger wijzen maar de politiek in het algemeen. Zeker ook Maidan en het westerse gestook. Al zullen ze dat niet vlug in het openbaar zeggen in het "gastland dat hen opvangt".

Het zijn geen ratten. De ratten, dat zijn de elite in Washington en Brussel die geopolitieke plannen maken en stoken. De 1% rijksten en politieke elite (in feite de zelfde). En ook in Rusland. Die vanuit hun villa's en kastelen oorlogje spelen waar zijzelf alleen maar rijker van worden. De klassieke marxistische analyse blijkt nog maar eens te kloppen.

En van mij mogen ze die ratten, zowel in het Westen als in Rusland, gerust verdelgen.

Ik daag progressieve wetenschappers uit om te berekenen hoeveel winst de westerse oorlogsindustrie gemaakt heeft aan Oekraïne sinds 2014. Ik vermoed dat het in de 100'en miljarden loopt.
Het gaat natuurlijk om meer dan dat, het Westen wil Oekraïne niet alleen als frontlijn tegen Rusland maar ook als goedkope loon reservoir voor het Westen, waar de westerse multinationals alles kunnen koloniseren.
Leuk om eens iemand te zien die verder nadenkt dan zijn neus lang is, en weet waar hij over spreekt. 95% van de mensen hier herhaalt alleen maar de propaganda die de media ons dagelijks voorschotelen.
Oud 15 april 2022, 22:31   #22493
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Leuk om eens iemand te zien die verder nadenkt dan zijn neus lang is, en weet waar hij over spreekt. 95% van de mensen hier herhaalt alleen maar de propaganda die de media ons dagelijks voorschotelen.
in gelijk welk journaal en zelfs ertussen zijn we platgewalst van de media, ik zou er zelfs 99% van maken.
zo was het ook met de corona, de Franse verkiezing, enz.
als je de leugen maar genoeg herhaalt zal hij wel worden geloofd zeker.
Raar dat je van de andere nog wredere conflicten niets meer hoort.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 22:31   #22494
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij copy-pqste hun onzin consequent. Het is dus ook jouw mening

Citaat:
Was het ooit de bedoeling Kiev in te nemen of niet
Uiteraard, het konvooi, de luchtmacht de 1e dagen, de pogingen om luchthavens in te nemen, de massamoorden in de voorsteden, …

Citaat:
En zo ja waarom is er bijna geen enkele raket of bom gevallen op Centraal Kiev?
platbombarderen en massamoord is niet hetzelfde als bezetten

Citaat:
Als je de westerse media/propaganda volgt zou je wel eens een verkeerd beeld kunnen krijgen van de werkelijke situatie.
Het is gewoon logica
Men wou in blitzkriegstijl de regering in kiev omverwerpen en men heeft gefaald.

Jij komt nu met de drogreden afleiding natuurlijk, logica spreekt dit tegen
Veel te duur wat rusland daar heeft uitgestoken
Niet uitgevoerd zoals hoort, dagenlang op50 km parkeren

Alleszins slecht uitgevoerd

Laatst gewijzigd door 1207 : 15 april 2022 om 22:32.
Oud 16 april 2022, 00:38   #22495
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als hier Pro-Poetin gekken en autisten worden getolereerd, dan moet men maar dulden dat ik hier deel wat ik wil en dit is MIJN versie van vrijheid van meningsuiting : in jullie snuit wrijven wat er echt aan de hand is en wat iedereen die weet wie en wat Poetin is, al lang zag aankomen.

Maar IK was diegene die altijd overdreef en het te zwart / pessimistisch inzag nietwaar?

Kijk naar de gevolgen.

Bij het doorlezen van deze draad vallen toch een aantal shockerende zaken zeer sterk op:

1. Jij doet aan doxing, niet eenmaal, maar bij herhaling. Identificerende informatie hier publiek maken. Dit is niet alleen strafbaar maar het is bijzonder laf en laag om dit in uw discussies te gebruiken. Ik zie dat de originele post in kwestie weggehaald is en ik vermoed dat de moderatie je daarvoor terecht verbannen heeft.

Wat bezielt u om op deze manier uw gelijk te willen halen??

2. Verder neemt uw russofobie en ziekelijke haat voor andersdenkenden toch wel ongezond grote proporties aan, dat is duidelijk. Wat een fanatisme. Wat een voltijdse bedoening dat keyboard strijden van u... Bijna elke reactie is er 1 van pure haat. Dat moeten wij, de lezer, ook tolereren van u. Dat komt niet in u op blijkbaar.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 08:15   #22496
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Was het ooit de bedoeling Kiev in te nemen of niet? En zo ja waarom is er bijna geen enkele raket of bom gevallen op Centraal Kiev?

Als je de westerse media/propaganda volgt zou je wel eens een verkeerd beeld kunnen krijgen van de werkelijke situatie. Net als mensen die enkel de Russische propaganda volgen.

Ooit al iets gehoord over de Oekraiense vloot?
Hoe je het wendt of keert ,Poetin heeft grote stommiteiten begaan en niet Oekraïne
Hij droomde in een paar dagen heel Oekraïne in te nemen en na zoveel weken heeft het Russische leger nog niet de Donbas kunnen veroveren.
De oorlog is een ramp voor Rusland.
Wanneer geef je toe dat Poetin moet vertrekken?

citaat VK

Het was een slechte week voor Vladimir Poetin. Zijn grootste politieke vriend in Oekraïne, de oligarch Medvedtsjoek, is opgepakt. Zijn belangrijkste oorlogsschip ter plaatse, de Moskva, is gezonken. Zijn buurland Finland zoekt, met Zweden, een veilig heenkomen in de Navo.

De uitschakeling van de Moskva is symbool van een tot dusver desastreus verlopen agressieoorlog tegen een buurland dat als grootste zonde lijkt te hebben dat het nog bestaat. Het verlies van de kruiser is ook een militaire klap, zowel voor de verdediging van de Zwarte Zeevloot als voor de ambitie Odessa in te nemen. En hoewel Moskou beweert dat de bemanning is geëvacueerd, zijn volgens alternatieve Russische bronnen veel van de vijfhonderd bemanningsleden omgekomen.

Poetin wil een Groot Rusland herstellen onder zijn leiderschap, maar zijn invasie lijkt meer op een doodskreet van het eeuwenoude Russische imperialisme. Als het doel was de Navo tegen te houden, dan gebeurt het omgekeerde. Ook andere doelen (zoals de VS uit Europa verdrijven) en aannames (over bijvoorbeeld de verdeeldheid en inertie van Europa) verkeren in hun tegendeel.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...lend~b632259d/

Laatst gewijzigd door cato : 16 april 2022 om 08:18.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 08:38   #22497
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe je het wendt of keert ,Poetin heeft grote stommiteiten begaan en niet Oekraïne
Hij droomde in een paar dagen heel Oekraïne in te nemen en na zoveel weken heeft het Russische leger nog niet de Donbas kunnen veroveren.
De oorlog is een ramp voor Rusland.
Wanneer geef je toe dat Poetin moet vertrekken?

citaat VK

Het was een slechte week voor Vladimir Poetin. Zijn grootste politieke vriend in Oekraïne, de oligarch Medvedtsjoek, is opgepakt. Zijn belangrijkste oorlogsschip ter plaatse, de Moskva, is gezonken. Zijn buurland Finland zoekt, met Zweden, een veilig heenkomen in de Navo.

De uitschakeling van de Moskva is symbool van een tot dusver desastreus verlopen agressieoorlog tegen een buurland dat als grootste zonde lijkt te hebben dat het nog bestaat. Het verlies van de kruiser is ook een militaire klap, zowel voor de verdediging van de Zwarte Zeevloot als voor de ambitie Odessa in te nemen. En hoewel Moskou beweert dat de bemanning is geëvacueerd, zijn volgens alternatieve Russische bronnen veel van de vijfhonderd bemanningsleden omgekomen.

Poetin wil een Groot Rusland herstellen onder zijn leiderschap, maar zijn invasie lijkt meer op een doodskreet van het eeuwenoude Russische imperialisme. Als het doel was de Navo tegen te houden, dan gebeurt het omgekeerde. Ook andere doelen (zoals de VS uit Europa verdrijven) en aannames (over bijvoorbeeld de verdeeldheid en inertie van Europa) verkeren in hun tegendeel.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...lend~b632259d/
Zo Russofiel is Tomm nu ook weer niet.
Oud 16 april 2022, 09:46   #22498
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Bij het doorlezen van deze draad vallen toch een aantal shockerende zaken zeer sterk op:

1. Jij doet aan doxing, niet eenmaal, maar bij herhaling. Identificerende informatie hier publiek maken. Dit is niet alleen strafbaar maar het is bijzonder laf en laag om dit in uw discussies te gebruiken. Ik zie dat de originele post in kwestie weggehaald is en ik vermoed dat de moderatie je daarvoor terecht verbannen heeft.

Wat bezielt u om op deze manier uw gelijk te willen halen??

2. Verder neemt uw russofobie en ziekelijke haat voor andersdenkenden toch wel ongezond grote proporties aan, dat is duidelijk. Wat een fanatisme. Wat een voltijdse bedoening dat keyboard strijden van u... Bijna elke reactie is er 1 van pure haat. Dat moeten wij, de lezer, ook tolereren van u. Dat komt niet in u op blijkbaar.

Herlees je eigen proza even, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik zal reciprook antwoorden op het nivo en de gedemonstreerde stijl / intelligentie van de reactie.

Allez, de onnozele reacties beginnen al. Ik was algemeen en niet persoonlijk, jij dus direct wel.

Het Westen heeft van in het begin alle Russische bronnen gecensureerd, dus wat denkt gij af te weten van de zaak anders dan de zever, leugens en monumentale propaganda die we hier te horen en lezen krijgen?

Dus: Ja, ik weet wat daar gaande is. Anders dan russofobe keyboard warriors zoals jij kom ik vrij veel in Oekraiene, heb er familie. Ik ben trouwens een heleboel Oekraieners gaan helpen evacueren en ze in veiligheid gebracht na een rit van 5 dagen. Ikzelf ben gematigd pro Rus om meta-politieke redenen die niets met Putin te maken hebben. Maar toch zal ik Oekraieners in nood helpen indien ze mij niet bedreigen. Get it?

Hoeft ook niet (meer) en was nooit de bedoeling noch mogelijk met de initieel gekozen troepen. Als het echt moet en er geen rekening meer wordt gehouden (moet gehouden worden) met de gewone bevolking dan zal het heel rap gedaan zijn.

Dus hoe meer het Westen / Nato landen en Zelenski blijven uitdagen, liegen, provoceren en stoken, hoe groter het gevaar dat het grof geschut zal ingezet worden. Maar het blijft broedervolk en dus past men voorlopig nog wat op.

Dat heb jij graag hé. Simpel voor de simpelen. Voor de ongeinformeerde toekijker / gehersenspoelde keyboard warrior lijkt dat idd zo.

Russen en Oekraieners zijn zeer sterk verwant en bijna elke familie heeft leden van "de andere kant". Zo simpel is het dus allemaal niet.

Te danken aan de provocaties van Zelenski en de VS.

Putin en het regime hebben lang genoeg vriendelijk en diplomatisch gepoogd het Westen duidelijk te maken waar de grens lag.

Zelenski, sprak van terug veroveren van de Krim, van toetreding tot de Nato en van terug verwerven van nucleaire wapens.

Dit alleen al zijn meer dan genoeg redenen voor Rusland om onmiddellijk in te grijpen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de tergend smerige behandeling van de Donbas door die acteur (die trouwens moet doen wat Azov wil of hij wordt omgelegd).
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 10:50   #22499
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij copy-pqste hun onzin consequent. Het is dus ook jouw mening

Uiteraard, het konvooi, de luchtmacht de 1e dagen, de pogingen om luchthavens in te nemen, de massamoorden in de voorsteden, …

platbombarderen en massamoord is niet hetzelfde als bezetten

Het is gewoon logica
Men wou in blitzkriegstijl de regering in kiev omverwerpen en men heeft gefaald.

Jij komt nu met de drogreden afleiding natuurlijk, logica spreekt dit tegen
Veel te duur wat rusland daar heeft uitgestoken
Niet uitgevoerd zoals hoort, dagenlang op50 km parkeren

Alleszins slecht uitgevoerd
Dat weet ik zo nog niet, zou ik niet zomaar durven te stellen.
Het heeft alles weg van een schijnbeweging, om troepen weg te trekken van Donbas, waar bijna het hele Oekraïne leger en andere strijdkrachten geconcentreerd waren.
De Russische troepen bleven inderdaad heel lang ROND Kiev hangen, in plaats van de stad gewoon binnen te vallen. Ze hadden genoeg troepen om het te doen en de eerste weken was de stad helemaal niet zo goed beschermd. Ze verkozen voorsteden in te nemen. Ze wisten ook dat een stadsoorlog de stad grotendeels in puin zou leggen.

Nu heeft Rusland het Zuid-Oosten grotendeels in handen, en dat was steeds hun bedoeling. Het resterende gebied van Kramatorsk/Slavyansk is nu de focus.

Gebieden in Russische handen:

Etnische Russen:

Russische taal:

Historisch:

Electoraal:
Oud 16 april 2022, 11:00   #22500
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik zo nog niet, zou ik niet zomaar durven te stellen.
Het heeft alles weg van een schijnbeweging, om troepen weg te trekken van Donbas, waar bijna het hele Oekraïne leger en andere strijdkrachten geconcentreerd waren.
De Russische troepen bleven inderdaad heel lang ROND Kiev hangen, in plaats van de stad gewoon binnen te vallen. Ze hadden genoeg troepen om het te doen en de eerste weken was de stad helemaal niet zo goed beschermd. Ze verkozen voorsteden in te nemen. Ze wisten ook dat een stadsoorlog de stad grotendeels in puin zou leggen.

Nu heeft Rusland het Zuid-Oosten grotendeels in handen, en dat was steeds hun bedoeling. Het resterende gebied van Kramatorsk/Slavyansk is nu de focus.

Gebieden in Russische handen:

Etnische Russen:

Russische taal:

Historisch:

Electoraal:
Interessante interpretatie.

Het kan natuurlijk zo zijn. Een duur afleidingsmanoeuvre dan wel…

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be