![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Ik vind het hele geredetwist een grote show , en dat om naiëve burgers achter zich te krijgen en hun eigen zeteltje te beveiligen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeggen de V-partijen ook al lang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt ook voor veel andere domeinen, waar de Vlaamse overheid weldegelijk goed werk levert. Sedert de federalisering is het wegenonderhoud er met rasse schreden op vooruitgegaan. Eindelijk is er een deftige stedebouw uitgewerkt, iets wat maar nauwelijks bestond in unitaire tijden. Enz. Nog meer splitsing zal de bevoegdheden homogener en doeltreffender maken. De EU staat niet voor uniformiteit, maar wel voor harmonisering. Dat is een wereld van verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het opstellen van regelementen en de complexiteit er van voor amper 6 milj is veel te duur om dat met een kleine groep te dragen. bovendien , als een maatregel echt goed is , waarom zou die dan bv voor een persoon die 25 km verder woond en bv Frans spreekt opeens niet efficient en goed zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een maatregel echt goed is, dan kan die gerust overgenomen worden. Door de daar bevoegde overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu is het veranderd denk ik; maar in Duitsland konden Turken lange tijd geen Duitser worden omdat Duitsland geen dubbelnationaliteit wilden aanvaarden; en... de Turken konden geen afstand doen van hun Turkse nationaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Sommige mensen voelen zich bijv. zowel Belg als Turk. Maar voor de administratie of mensen die enkel zwart of wit kunnen denken is zoiets lasagne-achtigs moeilijk aanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() De broer van BDW ook en omwille van dat met oogkleppen denken; heeft hij dat milieu verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() je vertrekt wellicht al met de gedacht en dan bekijk je het zo dat het klopt met je ideeën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Ben ik een Hollander? Goede vraag. Ik voel me zo, zeker als ik in Limburg kom. (daar zorgen de mensen daar wel voor) Maar Hollander is geen (sub)nationaliteit. Het is denk ik dus maar zoals je je voelt. Of dat meisje C zich Vlaming voelt is niet te zeggen. Maar het lijkt me dat als zij zich zo voelt ze dat mag. Zoals Hertog al zei, identiteit en nationaliteit zijn twee gescheiden dingen. Ik ken inwoners van 'Holland' die zich Limburger voelen, of Amsterdammer, of Belg. De feiten zeggen echter dat zij Nederlander zijn, of Belg. Evenzo zal dat gelden voor meisje C.
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Je keert terug naar je zonnige vaderland; maar bent eigenlijk een buitenlander. VL begrijpen dat niet goed want wanneer je in pakweg Spanje woont en je hebt in VL geen dichte familie meer; waarom zou je dan nog naar je VL terugkeren, bijv. in de vakantie; al zeker niet voor het weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Estate planners adviseren dan ook: 1) Zo veel mogelijk kinderen 2) Meervoudige nationaliteiten 3) Onroerend goed in een groeiland. Absoluut niet doen: Meedoen aan pensioenspaarregelingen. En we weten allemaal hoe de hoogopgeleide zelfbenoemde talenwonders van ons land hun oude-dag-voorziening hebbben aangepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Beschouwt u Vlaams nationalisten niet als bondgenoten als rattachist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niet met 6 milj of met 10 milj 5 regeringen dragen he die allen te duur en niet efficient zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou ik het er moeilijk mee hebben te erkennen dat er een zekere gelaagdheid kan bestaan in ons identiteitsbesef? Ik voel me door en door Vlaming, maar heb nog altijd een bijzondere band met het vaderland van een van mijn voorouders (ook al omdat wij nog steeds contact hebben met die familie). |
|
![]() |
![]() |