![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat , ik hier vaak vaststel dat Vlaamse nationalisten zichzelf willen loswrikken van België en de Koning . Ik wil duidelijk maken dat er ook nog Vlamingen zijn , die zich Belg voelen . Zuiver etnisch gezien zou je kunnen stellen dat je enkel Vlaming bent wanneer je in Vlaanderen geboren bent uit Vlaamse ouders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We maakten toch al eerder het onderscheid tussen Vlaams-nationalist en Vlaming, net zoals niet iedere Duitser ook Duits-nationalist is of patriotisch is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Als je even de Godsdienst - racisme of haat uit je denkpiste laat , dan vind ik nog dat je een Marokaan wiens ouders hier ook al geboren zijn , maar oorspronkelijk beiden van marokaanse afkomst , een vlaming kan noemen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() Vind ik niet, cultuur is een deel van vlaming zijn. Je kan van apen geen varkens maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met Nederland heb ik dat gevoel veel minder, en voel ik me vaak zoals thuis. Ik begrijp heel goed dat niet iedereen dat zo ervaart, er is geen algemene voeling die voor iedereen geldt. Uiteraard.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 december 2010 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welke criteria? En wat doet u met het feit dat dergelijke mensen zich eerder Marokkaan dan Belg/Vlaming voelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 december 2010 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DE grote Vete tussen Walonië en Vlaanderen zijn niet de inwoners maar hypocriete Politici , die geen enkel andere capasiteit hebben dan oproer te zaaien tussen Vlaanderen en Walonië , de boel opblazen , zoals die grote groene kikkers doen ,,, Hun Vettel keel opblazen tot een grote krop onder hun vieze bek , zodat ze er groter uit zien , ook al komt er geen zinnig woord uit . Ik versta die kikkers niet , maar de kans ik groot dat hun geluid nog iets nuttiger is dan dat van onze politice . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() Een andere attitude. Minder teruggetrokken, vaak socialer ook. Een nederlander valt gewoon met de deur in huis. enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Ikheb daar geen enkel probleem me hoe ze zich voelen , evenmin met wat ze spreken of geloven . Ik heb er alleen een voorwaarde aan om in dit land te verblijven . En dat is zich gedragen naar de westerse waarden , en op een eerlijke efficiente manier deelnemen aan ons sociaal economisch beschaving . Werken en belasting betalen . en als ze niet wensen bij te dragen aan die sociaal economisch beschaving waarin ze hier zijn komen wonen , maar enkel hier zijn om zichzelf hier als een soort kanker gezwel onafhankelijk te willen laten ontwikkelen met doel onze samenleving te overheersen, en iedere kans grijpen om onze beschaving financieel uit te mergelen , dan vind ik dat de westerse overheden dringend maatregelen moeten nemen om die financiele suport stil te leggen .Net Nomaden - Sigeuners , zullen ze zelf opkrassen waar hun uitzuigtechnic niet werkt .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de vraag is of er eigelijk wel gegronde reden zijn om al jaren dergelijke zeer dure politieke discuties te voeren op de kap van de burger . al die gesprekken en gekakel brengt geen enkel Belg Ook geen Vlaaming ook maar één voordeel of beter toekomstperspectief Politici hebben gewoon niet de capaciteit op in eigen boezem te kijken en geen schaamte . Hadden ze dat wel dan lag het zelfmoord gehalte veel hoger bij politici . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde voor mij misschien als ik Nederlands in Vlaanderen spreek. Met mijn accent hoort men onmiddellijk dat ik Franstalig ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is de rug van 10 milj mensen , met amper 1 milj productie arbeiders veel te klein om een fedrerale staat te dragen met 4 deelregeringen en een federale overheid . dat is onwerkbaar en veel te duur , en te ingewikkeld. Ook wanneer men kijkt naar de nu al reeds 100% Vlaamse bevoegdheden, trekt het nog op niets . ga je naar een andere gemeente wonen dan gelden daar tientallen andere regels , t'is bijna alsof je naar een ander land gaat . Nog meer splitsing gaat dat enkel erger maken , en dat terwijl iedereen meer uniforme regels wil voor EU Scheiden of apart gaan wonen leid er alleen toe dat je minder van elkaar weet en kan controleren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel : • Een Franse meneer huwt een Vlaams meisje (A) met Vlaamse ouders en voorouders. Zij wonen een vijftiental jaar in Vlaanderen (waar hun kinderen geboren worden), en daarna voor de rest van hun leven in Frankrijk. Zij zijn beiden perfect drietalig (Frans/Nederlands/Engels), en voeden hun kinderen drietalig op. • Eén van hun kinderen, een meisje (B), zoals reeds gezegd in Vlaanderen geboren en daar een ruim deel van haar kinderjaren geleefd, huwt uiteindelijk (in Frankrijk, waar zij inmiddels woont) een Franse meneer. Bij hun huwelijk spreken ze af dat die Franse meneer, tot dan toe slechts Frans- en Engelstalig, zelf ook Nederlands zal leren en dat zij hun kinderen drietalig (Frans/Nederlands/Engels) zullen opvoeden, hetgeen gebeurt. Zij wonen in Frankrijk en hebben de Franse nationaliteit. • Eén van hun kinderen, een meisje (C), in Frankrijk geboren, van Franse nationaliteit en in Frankrijk wonend (dus nooit in Vlaanderen gewoond), huwt een Franse meneer. Zij maken dezelfde “taal”-afspraak als destijds de ouders van het meisje, en voeden hun kinderen drietalig op (Frans/Engels/Nederlands). VRAGEN 1. In hoeverre mag (in casu, mocht) meisje B zich een Vlaamse voelen ? 2. In hoeverre mogen meisje C en haar kinderen, zonder zich uiteraard “Vlaams” te noemen, vinden dat er net voldoende Vlaams bloed door hun aderen stroomt om zich, naast Frans, toch ook een héél klein beetje “Vlaams” te voelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met alle respect voor een ambtenaar , Ja een ambtenaar is ook een volwaardige burger , maar als we op zoek gaan naar de het werkelijke draagvlak van het sociaal economisch bestel , dan is die ambtenaar daar deelnemende ondersteunende pilaar , sorry, als je naar de oorsprong van zijn loon kijkt , Brut of net - het is iemand die geldt als bijkomend gewicht dat op die pilaren rust . |
|
![]() |
![]() |