![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 september 2014 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als flaminganten dat nu zelf eens zouden beseffen, wisten ze ook waarom Brussel geen deel zal uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen. Een onafhankelijk Vlaanderen dat er volgens mij nooit zal komen. Of als het er komt, een heel kort bestaan zal hebben.
Laatst gewijzigd door pajoske : 12 september 2014 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De strijd er voor voeren is al plezant genoeg op zijn eigen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prachtig verwoord. Mag ik de tekst overnemen in mijn handtekening?
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 september 2014 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
|
![]() Citaat:
Gallia omnis divisa est in partes tres....horum omnium fortissimi sunt Belgae... <of zoiets, rest vergeten> Dus de Belgen waren er eerst? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
|
![]() Citaat:
Je kan onmogelijk een cultuur oprecht naar waarde schatten zonder de etniciteit die erachter zit te erkennen. Mensen die beweren dat ze wel van cultuur houden maar etniciteit verafschuwen hebben geen flauw benul van wat beide begrippen betekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer alleen dat in Nederland sedert waarschijnlijk de vijfde eeuw geen Keltisch meer wordt gesproken... Daarom ook heb ik ervoor gekozen om één moderne Keltische taal te leren spreken, het Iers Gaelic.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 12 september 2014 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelt u? De naam "Frankrijk" had ooit een andere betekenis dan wat ze uiteindelijk nu inhoudt. Er komen wel meer van die zaken voor. Bijgevolg zie ik niet in wat het probleem eigenlijk is met de benaming "Vlaanderen" bijvoorbeeld, tenzij u ervan uitgaat dat de geschiedenis ergens in de 18e eeuw is gestopt en sindsdien alles gefossiliseerd werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de geschiedenis loopt verder. Eigenlijk leunt de denkwijze van het Oosten/System heel sterk aan bij wat heel veel Grieken denken over de naburige staat Macedonië. Die schreeuwen ook moord en brand dat het niet kan zijn dat deze Slavische staat zich zo'n naam toe-eigent, want ja, Macedonië uit de Oudheid was een andere staat, met een ander land. Dan denk ik: "Tja, dat kan best wel zijn, maar dat is totaal irrelevant. De huidige realiteit dient zich anders aan, wat ook het verleden is geweest".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle benamingen zijn "kunstmatig", daar ze bij mijn weten niet in de natuur voorkomen. Ze zijn het product van onze cultuur, beschaving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
België was vroeger een synoniem voor de ganse Nederlanden, nu niet meer. Vlaanderen was vroeger de naam van het graafschap tussen de Schelde en de Noordzee, nu niet meer. Get over it.
![]() |
![]() |
#875 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een neger kan nooit Vlaming zijn dan? Want etnisch heeft die niets met de Vlaamse cultuur te maken... Citaat:
Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 12 september 2014 om 22:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote=Nebur;7324101]
Een neger kan nooit Vlaming zijn dan? Want etnisch heeft die niets met de Vlaamse cultuur te maken... /QUOTE] Een neger misschien, een Zwarte niet. En leg ons dan ook eens uit wat je verstaat onder het begrip "cultuur" waarmee je staat te zwaaien. En misschien ook een woordje over een 'uitnodigende' zwarte kok in een Caraïbisch restaurant of over het feit dat weinig 'authentieke' Vlamingen opgezet zijn met Zwarte of Ma |
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Maghrebijnse medehuurders in hun appartementsgebouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
|
![]() Citaat:
Net als de provincies (vroeger "de Staten") Holland ,Limburg ,Brabant enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik nog wou zeggen over de titel van de draad: (misschien herhaling, ik ga deze oude draad niet herlezen), maar mijn mening is: Wie mag zich Vlaming noemen, wie is een Vlaming ? Eender wie die zich gedraagt als een Vlaming. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is geen ethische of morele beschouwing maar gewoon een biologisch/historisch feit. Citaat:
Citaat:
Wanneer ik deze mooie muziek hoor dan beschouw ik dat vooral als een artistieke expressie van de Afrikaanse etniciteit. Maar goed, ik heb dan ook meer respect voor de Afrikaanse etniciteit dan de doorsnee politiek correcte Vlaming. Citaat:
Hetgeen daaruit is voortgekomen zijn alle unieke menselijke culturen op aarde. |
|||||
![]() |
![]() |