Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2022, 12:53   #101
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Als je je als klant moet afvragen of de opgevraagde beelden mogelijk bewerkt of backdated zijn in opdracht van een overheid, dan is dat uiteraard geen pluspunt.
Die andere klant is dan ook een opdrachtgever, waar MAXAR naar moet luisteren. MAXAR is niet een bedrijf die fotos van 20 euro verkoopt, het stuurt satellieten naar de locatie die de klant wil. Hun klanten zijn typisch landen en multinationals.

Als Amerikaans bedrijf gaan ze evenwel de Russen en Chinezen niet van beelden voorzien, er zijn dus altijd militaire beperkingen van wie en wat er gefotografeerd mag worden. Net zoals bedrijven zelfs geen simpele computer mag uitvoeren zonder toestemming vanwege nationale belangen.

Citaat:
Ik begrijp niet wat je hier concreet bedoelt met tactische informatie. Eventueel aanwezige metadata zal waarschijnlijk inderdaad gewist worden, maar dat heeft niets te maken met deze discussie.

Natuurlijk worden die beelden wel onderzocht. Waar haal je het vandaan dat ze altijd bijgewerkt worden?
Wie heeft ze forensisch onderzocht op manipulatie? Linkje graag want voor zover ik weet is dat niet gebeurd. De resolutie is trouwens ook niet zodanig hoog dat dit makkelijk te onderzoeken is, het is sowieso beperkt wat we krijgen.

Ah toch, het is forensisch onderzocht door de (hun woorden) "open source intelligence community", aka Twitter.
https://news.sky.com/story/ukraine-w...weeks-12582832

Ik bedoel maar, we zijn in oorlog, natuurlijk worden die beelden bewerkt. Er is niets militair te zien, zelfs nauwelijks iets van burgers. Enkel auto's die nodig zijn voor herkenning van de foto's.

Citaat:
Stel dat MAXAR inderdaad die beelden vrijgeeft als een vorm van propaganda, daarom zijn ze nog niet vals. De beste propaganda gebruikt juist de waarheid. Opnieuw, je kan hierin gelijk hebben, maar dat is geen argument voor je bewering dat de beelden vervalst zouden zijn.
Dat is waar, ze kunnen correct zijn maar het blijft propaganda van het Amerikaanse leger (de opdrachtgever) en ze kunnen dus evengoed bewerkt of geantidateerd zijn. Dat weten we niet dus moet je ze behandelen als propaganda.

Het gaat trouwens ook niet over enkele lijken in de straten, ze hebben honderden lijken gevonden die daar al weken zouden liggen. Geen enkele foto toont aan dat ze daar al weken zouden liggen.

https://www.businessinsider.com/uk-i...22-4?r=US&IR=T

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 12:58   #102
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Er moet van al de oorlogsmisdaden van de Russen wel een pak waar zijn als ze ZELF bevestigen dat ze de Oekraïense kinderen die ze vastkrijgen ontvoeren naar Rusland om ze op te voeden in de Communistische doctrine. En dat ze ook zelf zeggen dat ze jongere computerfreaks aanmoedigen en steunen en hen de middelen geven om telegeleide springtuigen te besturen op voorwaarde dat ze op speelpleinen terecht komen.
Voor de rest ...Iedere oorlog is vuil.
Uiteraard, er is ronduit een deportatie bezig, zoals in quasi elke oorlog. Je moet opletten om niet alles als oorlogsmisdaad te bestempelen want dan is elke partij in elke oorlog een oorlogsmisdadiger.
Oud 31 oktober 2022, 13:15   #103
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hun klanten zijn typisch landen en multinationals.
https://twitter.com/vcdgf555/status/1586431734559580160
Oud 31 oktober 2022, 14:10   #104
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die andere klant is dan ook een opdrachtgever, waar MAXAR naar moet luisteren. MAXAR is niet een bedrijf die fotos van 20 euro verkoopt, het stuurt satellieten naar de locatie die de klant wil. Hun klanten zijn typisch landen en multinationals.

Als Amerikaans bedrijf gaan ze evenwel de Russen en Chinezen niet van beelden voorzien, er zijn dus altijd militaire beperkingen van wie en wat er gefotografeerd mag worden. Net zoals bedrijven zelfs geen simpele computer mag uitvoeren zonder toestemming vanwege nationale belangen.

Wie heeft ze forensisch onderzocht op manipulatie? Linkje graag want voor zover ik weet is dat niet gebeurd. De resolutie is trouwens ook niet zodanig hoog dat dit makkelijk te onderzoeken is, het is sowieso beperkt wat we krijgen.

Ah toch, het is forensisch onderzocht door de (hun woorden) "open source intelligence community", aka Twitter.
https://news.sky.com/story/ukraine-w...weeks-12582832

Ik bedoel maar, we zijn in oorlog, natuurlijk worden die beelden bewerkt. Er is niets militair te zien, zelfs nauwelijks iets van burgers. Enkel auto's die nodig zijn voor herkenning van de foto's.

Dat is waar, ze kunnen correct zijn maar het blijft propaganda van het Amerikaanse leger (de opdrachtgever) en ze kunnen dus evengoed bewerkt of geantidateerd zijn. Dat weten we niet dus moet je ze behandelen als propaganda.

Het gaat trouwens ook niet over enkele lijken in de straten, ze hebben honderden lijken gevonden die daar al weken zouden liggen. Geen enkele foto toont aan dat ze daar al weken zouden liggen.

https://www.businessinsider.com/uk-i...22-4?r=US&IR=T

Dit is HET ultieme bewijs? Nogmaals, als dit echt "gebeurde" dan zouden er honderden foto's en filmpjes moeten zijn. Iets dat "echt gebeurde" moet je niet verzinnen. Nu zie ik wat rode pijltjes bij vage schaduwen, die "geïdentificeerd" werden als lijken. En daaruit "lijdt men dan af" dat dat oorlogsmisdaden van de russen zijn.

Het zijn ERG zware beschuldigingen, met weinig overtuigend bewijs.

Herinner U "het lijk dat even vanuit zijn body-bag opkeek, om te zien of het filmen al gedaan was."

Met andere woorden, er worden wel degelijk zaken in scène gezet.
Oud 31 oktober 2022, 14:14   #105
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
En heeft Dutroux meisjes vermoord?
Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen. Vandaar dat het ook niet tussen mijn opsomming stond.
Er zijn mensen die denken dat dutroux "leverancier" was van jonge meisjes, voor hooggeplaatsten.
Zoals Epstein en zijn madam, die (terecht) in de bak zit voor wat ze deed.
Waar is haar "klantenlijst" eigenlijk? Of verkocht ze kinderen aan "niemand?"
Oud 31 oktober 2022, 14:22   #106
gunter5148

Standaard

Citaat:
Interessante vaststelling overigens dat je zo’n hoge bewijslast eist maar in deze casus dan wel sterk vermoedt (?) dat de schuld bij Oekraine ligt.
Neen. Ik vermoed enkel dat we niet weten wat daar exact gebeurde, en dat daar dus best geen beslissingen aan vastgemaakt worden, die wel eens erg nare gevolgen "voor de hele wereld" kunnen hebben.

Kijk hé, wat mij tegen de borst stoot is de absolute hypocrisie die in dit conflict wordt gehanteerd. Neen, de geschiedenis begon niet in februari 2022.
En neen, ik heb geen ene procent vertrouwen in het feit dat dezelfde beleidsmakers die ons 2 jaar van ons leven afpakten, en op bepaalde plaatsen ons hebben VERPLICHT ons te laten injecteren met chemische troep, nu ineens wél eerlijk, intelligent en vooruitziend zijn, en het effectief "voor de mensen" doen.

Niet 1 procent.
Oud 31 oktober 2022, 17:05   #107
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet MAXAR maar Planet Labs en die verkopen wel foto's aan 25 dollar maar ook die zullen eerst toestemming van de Amerikaanse overheid moeten krijgen.

Als Google al verplicht is om je huis te blurren als je dat vraagt, zal een satelliet firma ook aan heel wat regeltjes moeten voldoen. Anders zou je gewoon beelden van amerikaanse basissen kunnen kopen en dat kun je niet.

En ja hoor

Planet Federal equips US Federal Civilian Agencies, the Department of Defense, and Intelligence Community with real-time satellite data and intelligence required to monitor and respond to global changes.

https://www.planet.com/markets/federal/

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 31 oktober 2022 om 17:32.
Oud 31 oktober 2022, 17:06   #108
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neen. Ik vermoed enkel dat we niet weten wat daar exact gebeurde, en dat daar dus best geen beslissingen aan vastgemaakt worden, die wel eens erg nare gevolgen "voor de hele wereld" kunnen hebben.

Kijk hé, wat mij tegen de borst stoot is de absolute hypocrisie die in dit conflict wordt gehanteerd. Neen, de geschiedenis begon niet in februari 2022.
En neen, ik heb geen ene procent vertrouwen in het feit dat dezelfde beleidsmakers die ons 2 jaar van ons leven afpakten, en op bepaalde plaatsen ons hebben VERPLICHT ons te laten injecteren met chemische troep, nu ineens wél eerlijk, intelligent en vooruitziend zijn, en het effectief "voor de mensen" doen.
Inderdaad, het zijn exact dezelfde mensen en media met exact dezelfde betrouwbaarheid.
Oud 4 november 2022, 09:50   #109
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Hier nog fragmenten van bewijs voor de misdaden: https://www.youtube.com/watch?v=WW8YYhUIK0s

Ge moet dit dus allemaal, stuk voor stuk, kunnen weerleggen als onbetrouwbaar bewijs:
1. de onderschepte telefoongesprekken
2. de beelden van bewakingscamera's
3. de getuigenissen van de burgers

Soit, ik koester weinig hoop dat ook dit filmpje twijfelaars zal overtuigen.
Intriest...
Oud 4 november 2022, 10:15   #110
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier nog fragmenten van bewijs voor de misdaden: https://www.youtube.com/watch?v=WW8YYhUIK0s

Ge moet dit dus allemaal, stuk voor stuk, kunnen weerleggen als onbetrouwbaar bewijs:

Intriest...
Het zijn dezelfde beelden verpakt in een propaganda video. Het blijven verse lijken.

Op 9 minuten is er een grappige scène, ze tonen soldaten in een huis die hun kleren wassen en met de hond spelen om dan erg dramatisch te zeggen dat de camera’s werden geëxecuteerd.

Ik ga uiteraard niet ontkennen dat er burgers werden neergeschoten en dat ze verdachte burgerwachten executeerden, dat is in elke oorlog het geval. Die lijken in die filmpjes liggen daar echter geen 3 weken, de enige andere verklaring is dat het represaille slachtoffers waren waarbij je niet kan beweren dat dit niet zou kunnen gebeuren.
Oud 4 november 2022, 11:27   #111
gunter5148

Standaard

Citaat:

Intriest...
Waarom moet net DIT filmpje "twijfelaars" overtuigen?
Ik twijfel er in ieder geval niet aan dat daar dode mensen op de grond liggen.
Hoe dat zo is gekomen, dat wordt in het filmpje in ieder geval niet bewezen. Ik heb uw "bewijzen" aandachtig bekeken daarvoor.

Over die 50 (gok, want het exacte cijfer weet ik niet) mensen die in dat gebouw in Oost-Oekraïne levend werden verbrand, bestaat toch ook nog twijfel hoe dat gebeurde. Of is dat wél een uitgemaakte zaak? Was DAT een oorlogsmisdaad van het Oekraïens regime dan?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 november 2022 om 11:28.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 11:36   #112
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik twijfel er in ieder geval niet aan dat daar dode mensen op de grond liggen.
Hoe dat zo is gekomen, dat wordt in het filmpje in ieder geval niet bewezen. Ik heb uw "bewijzen" aandachtig bekeken daarvoor.

Over die 50 (gok, want het exacte cijfer weet ik niet) mensen die in dat gebouw in Oost-Oekraïne levend werden verbrand, bestaat toch ook nog twijfel hoe dat gebeurde. Of is dat wél een uitgemaakte zaak? Was DAT een oorlogsmisdaad van het Oekraïens regime dan?
Toen waren het nog nazies, nu zijn het vrijheidsstrijders. Zelfde groep, andere naam.

https://www.peoplesworld.org/article...nion-building/
Oud 4 november 2022, 11:48   #113
gunter5148

Standaard

Citaat:
Toen waren het nog nazies, nu zijn het vrijheidsstrijders. Zelfde groep, andere naam.

https://www.peoplesworld.org/article...nion-building/
Het toont perfect de hypocrisie aan. De gecancellede geschiedenis. Voor 02/2022 was er NIETS.....
Oud 4 november 2022, 11:57   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet 1 procent.
Je bent niet verplicht geweest om je te laten vaccineren.
Oud 4 november 2022, 12:27   #115
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent niet verplicht geweest om je te laten vaccineren.
Jawel, zonder werd je gestraft, dat is een verplichting en werd ook als dusdanig gezien door het medisch ethisch adviesorgaan.

De straf was groter dan bij de weigering van polio, een vaccin die effectief verplicht is.
Oud 4 november 2022, 12:33   #116
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goh, niet per se dit filmpje. Er zijn er genoeg.

Ik had ook niet veel hoop hoor...
Oud 4 november 2022, 12:37   #117
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goh, niet per se dit filmpje. Er zijn er genoeg.

Ik had ook niet veel hoop hoor...
Het is hetzelfde en zelfs zonder de satellietbeelden, ze gebruiken Google Maps om te doen alsof er beelden van bovenaf zijn. Iets nieuws zat er niet in.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 november 2022 om 12:37.
Oud 4 november 2022, 12:54   #118
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is hetzelfde en zelfs zonder de satellietbeelden, ze gebruiken Google Maps om te doen alsof er beelden van bovenaf zijn. Iets nieuws zat er niet in.

.
Goh ja, beelden van bewakingscamera's (fake dan wsk), getuigenissen (leugens wsk),...

Maar bon, ik vermoed dat je wacht op het volledige dossier van 50.000 pagina's en dan wsk nog altijd over de versheid van de lijken zal spreken.

Dus ja, ik heb geen hoop.
Oud 4 november 2022, 13:53   #119
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, zonder werd je gestraft, dat is een verplichting en werd ook als dusdanig gezien door het medisch ethisch adviesorgaan.

De straf was groter dan bij de weigering van polio, een vaccin die effectief verplicht is.
Ik heb je al twee keer eerder de link naar de adviezen gegeven, met quotering van de artikelen die jouw bewering tegenspreken. Toch blijf je die leugen herhalen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 14:04   #120
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn dezelfde beelden verpakt in een propaganda video. Het blijven verse lijken.

Op 9 minuten is er een grappige scène, ze tonen soldaten in een huis die hun kleren wassen en met de hond spelen om dan erg dramatisch te zeggen dat de camera’s werden geëxecuteerd.

Ik ga uiteraard niet ontkennen dat er burgers werden neergeschoten en dat ze verdachte burgerwachten executeerden, dat is in elke oorlog het geval. Die lijken in die filmpjes liggen daar echter geen 3 weken, de enige andere verklaring is dat het represaille slachtoffers waren waarbij je niet kan beweren dat dit niet zou kunnen gebeuren.
Opnieuw: ze moeten daar geen 3 weken hebben gelegen.

Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat een terugtrekkende bezetter nog snel wat burgers neerschiet uit frustratie/wraak/...

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 november 2022 om 14:04.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be