![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023 | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,56% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om even door te trekken, het is ALTIJD zelfverdediging. Als ik goesting heb in taart en jij hebt een taart, en je wil mij geen taart geven, waarom is het dan geen zelfverdediging van mijn wens tot taart die mij toelaat om U neer te lappen ? Zijn er dan mensen die mogen zeggen wat anderen wel en niet mogen ? Rechters ? Wetgevers ? Ik dacht dat dat allemaal de deur uit moest. Wie heeft er te dicteren voor welke van mijn noden ik wel, en welke van mijn noden ik geen geweld zou mogen gebruiken ? En waarom moet ik mij plooien naar die kwieten hun dictaten als ik dat anders zie ? Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=17 Nu hebt gij het over "het land uit zetten" maar wat doe je met zulk volk dat hier is geboren en getogen ? Waar is het stort waar je daarmee terecht kan ? Landen waar die mensen nooit geweest zijn. Waarom zouden die onze probleemgevallen opnemen ? Al die vrome dingen van "ze buiten gooien" is onwerkbaar geworden he. Je zal dus iets anders ermee moeten doen. Wat stel je voor ? Let op dat we zo ver niet hadden moeten gaan hadden we het 70-puntenplan op tijd toegepast maar toen stonden jouw idolen ook al "racist" te roepen he. Dus nu dat hier komen kweken is, en dat hier overal zit, hoe stel je voor om uw ding in de praktijk op te lossen ? Leg het eens in detail uit en zie dan of je je eigen verwijten naar je eigen kop zou gooien of niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Er is maar 1 "recht." En eigenlijk is dat dan nog een eigendomsrecht. Mijn lichaam is van mij.
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bach : 18 september 2023 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want alle andere rechten moeten ergens "verkondigd" en 'afgedwongen' worden he, vermits zij dingen willen verbieden die je wil en kan doen. Dus leg eens uit hoe je uw "recht" iMPLEMENTEERT in uw ideale maatschappij als burgers van die maatschappij dat recht met de voeten treden. Een recht dat met de voeten getreed wordt is immers geen recht he. Een antilope kan ook zeggen dat uw recht op haar van toepassing is, maar dat trekt de leeuw zich niet aan he. Dus hoe zit het dan met dat recht van die antilope ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, het idee dat moord uitgesloten is in een libertaire maatschappij is an sich idioot. Dat hangt af van wat de leden eigenlijk vrij willen doen he. En ja, dat heeft uiteraard consequenties, zoals alles. Maar dat hoeft uiteraard niet in de richting van "geen moord" te gaan. Dat kan evengoed in de richting gaan van "moeten moorden of anders...." he. Ik begrijp niet waarom mensen denken dat ze op voorhand kunnen opleggen wat een totaal vrije maatschappij zou doen. "geweldloos zijn" is zo een belachelijk concept he. Dat kan immers EVEN GOED "gewelddadig zijn" he. Zoals in wat we VANDAAG "een bende misdadigers" noemen he. Dat is dan gewoon "een keuze van zekere burgers" niewaar. Mijn idee is dat er groepen zullen ontstaan waarin de consensus is "binnen de groep niet, en buiten de groep wel moorden". Dat maakt dan dat verschillende groepen elkaar zullen trachten uit te moorden. Tot het landschap voldoende dun bevolkt is dat het moeilijk wordt om er nog ene te vinden buiten de groep. En dat groepen dan gaan splitsen in kleinere groepen, om te herbeginnen. En op die manier komen we vanzelf tot een veel lagere bevolkingsdichtheid en worden de meeste problemen vanzelf opgelost. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So what als die daar fier op is ? Moordenaar als eretitel ?
En dat is hij normaal gezien, want dat is wat hij wilde, anders zou die het niet doen, en hij is gelukt in wat hij wilde: reden om fier te zijn. Je had evengoed kunnen zeggen: dan is hij een atheist ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem dan gans een reutemeteut aan "rechten". Alles waar ge goesting op hebt is dan uw "recht". Als ge het kunt afdwingen is het OK, ge noemt het dan uw recht, en als ge het niet kunt afdwingen is het schoon uw recht, ge hebt het niet, en dat heeft verder geen gevolgen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenaar van mijn lijf. punt.
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Mogelijk een goede manier om de aarde te bevrijden van de homo sapiens sapiens. Laatst gewijzigd door Bach : 18 september 2023 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Minister-President
|
![]() oh my god...
![]()
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OMG... ik vreesde het al... het blik met gespam over mimetisme is weer open getrokken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Tja. Ik had me terug getrokken uit deze draad omdat het over partijen moest gaan zei Patrick me. Niet eens over democratie. Men vond me off topic gaan mbt mijn bijdrage over het ontbreken van de 'onbeslist' optie (helemaal niet hetzelfde als Blanco, maar kom). Verontschuldigen werden zelfs gevraagd. En dan zie ik hem zelf en anderen helemaal ontsporen in zijn favoriet thema. Meer een draaimolen eigenlijk waar er steeds hetzelfde gezegd wordt. Maar toch moeilijk om te negeren.
Of gaan uw rollende oogjes over iets anders? Laatst gewijzigd door Bach : 18 september 2023 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja 't is weeral wat uit de hand gelopen. Ik ga ook m'n best doen on topic te blijven. Toch raar hoe precies elk draadje na 10 posts over iets helemaal anders begint te gaan en als Patrick erbij komt, dan duurt het maar 5 posts of het gaat ALWEER over moorden. Daarom dus... ![]() Maar soit, let's leave it behind us & back on topic?
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij doet dat systematisch, goochelen met de inhoud van begrippen, de situaties omdraaien en zo. Extreem-rechts is 'eigenlijk' links en extreem-links is 'eigenlijk' rechts en conservatief en nog zo van die shit. Om zo reactie los te weken. Dat het dan per definitie nergens naartoe spoort, is hem eender. Hij amuseert zich daarvoor niet minder hee. ![]() Dat hij de laatste tijd nogal diep in de rol van de extreem-rechtse makakkenjager is gekropen is volgens mij ook gewoon deel van het spel. Hij krijgt er veel volgers en reactie op, en ook flink wat tegenwind. De beide aspecten schept hij LOL in denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Ach, dat heeft weinig te betekenen. Het mimetisme is een begrip zoals de x in een vergelijking als 3x+5x=8x. Het wordt erbij geflanst om er een zekere gravitas aan te verlenen, maar voegt uiteindelijk niets wezenlijks toe aan 3+5=8.
|
![]() |
![]() |