Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2024, 11:29   #221
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kunnen de zandnegers die hier lopen niet voor deze paar jobs solliciteren?
Denk jij echt dat die paar jobs bij Deme of De Nul de enige zijn waarbij een kennis van de Arabische taal van goudwaarde is?
Oud 2 september 2024, 11:41   #222
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Denk jij echt dat die paar jobs bij Deme of De Nul de enige zijn waarbij een kennis van de Arabische taal van goudwaarde is?

Mmmm....mensen vinden die naast een Europese taal Arabisch spreken zijn er meer dan genoeg . In mijn straat alleen moeten er al een paar honderd zijn.

Mensen vinden die naast een EU taal pakweg ook Japans kunnen spreken lezen en schrijven dat is een ander paar mouwen.

Destijds kende ik iemand die Japans sudeerde (als hobby) ik herinner me hij me zei er in B maar een dertigtal mensen waren die die taal machtig waren.

Maar goed blijkbaar is dat ook allemaal nooit een probleem geweest om goede en gouden zaken te doen met Japan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2024 om 11:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 12:56   #223
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mmmm....mensen vinden die naast een Europese taal Arabisch spreken zijn er meer dan genoeg .
Als dat de voorwaarde is kunnen we Frans en Engels ook wel schrappen.
Er zijn immers mensen genoeg die die talen spreken.
Nagenoeg de helft van de Belgen spreekt Frans...

Citaat:
Destijds kende ik iemand die Japans sudeerde (als hobby) ik herinner me hij me zei er in B maar een dertigtal mensen waren die die taal machtig waren.
Volgens Wikipedia wonen er al 1300 Japanners in Belgie.
Die 30 gaat een zware onderschatting zijn vrees ik.
Oud 2 september 2024, 13:23   #224
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Straathoekwerkers, gemeente baliepersoneel, OCMW loketbedienden….
Allemaal toegevoegde waarde.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 september 2024 om 13:23.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 15:18   #225
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Eén. Dat is het artikel waarmee deze discussie begon: één school in Leuven.

En nu gaat de discussie er al over dat een onbepaald aantal scholen dat zouden moeten. Geef toe, een typevoorbeeld van hoe het initieel probleem wordt opgeblazen naarmate de discussie vordert.
Het ging inderdaad over een school in Leuven maar zullen er nog andere volgen??

Gaat dat in stijgende lijn gaan zie volgende:

In Oostenrijk zorgt een nieuw verkeersbord voor een school in Amstetten (Niederösterreich) voor ophef. Onder het bord, staat nu ook in het Turks en Arabisch te lezen “Verboden in te rijden”. Dit heeft een golf van verontwaardiging veroorzaakt, in het bijzonder bij de FPÖ, die daarin een aanval op het Duits als ambtelijke taal ziet.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 september 2024 om 15:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 15:55   #226
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat de voorwaarde is kunnen we Frans en Engels ook wel schrappen.
Er zijn immers mensen genoeg die die talen spreken.
Nagenoeg de helft van de Belgen spreekt Frans...

Volgens Wikipedia wonen er al 1300 Japanners in Belgie.
Die 30 gaat een zware onderschatting zijn vrees ik.
1) Ja ok maar ik doelde op het feit dat je schreef dat iemand die Arabisch spreekt van goudwaarde is.

Ik denk niet ik van goudwaarde ben opdat ik naast NL ook Frans en Engels praat. Het is zeker een pluspunt daar niet van maar verre van uitzonderlijk

2) Ja maar het gaat niet over het aantal Japanners die hier wonen (uiteraard kennen die Japans) dan wel over het aantal Vlamingen (Belgen) die het Japans onder de knie hebben. Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.

Het is lang geleden maar ik weet die mens ieder jaar werd uitgenodigd op de Japanse Ambassade en zelfs ieder jaar een reisje naar Japan werd aangeboden tegen spotprijs.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2024 om 16:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 16:41   #227
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kunnen de zandnegers die hier lopen niet voor deze paar jobs solliciteren?
Neen, want dan kan zo'n onderneming beter een zandneger met 5 woorden Frans of 3 woorden Engels uit Westelijk Aarsneukistan aannemen om het dek te zwabberen en wat te schilderen, die doen die job wel voor een bakje couscous en een paar dollar per dag. En willen daar nog eerlijk werk voor verrichten ook.

Zo'n gepoedersnorde bontkraaghyena uit deze regio, daar kunnen ze op zo'n schip geen zak mee aanvangen. Veel te duur, en veel te nutteloos, al kunnen ze keelschraperiaans Nederlands, GangstaCrap Engels en rocheliaans Frans bovenop het vaderlijke Arabisch.
Nu, niet getreurd, dat was in 1992 niet beter. Toen ik mijn zeemansboekje wou halen, moest ik 2 jaar varen voor een Belgische rederij. (of 1 Luxemburgse)

1 van die rederijen gaf aan te willen spreken. De 3 anderen, reageerden nog niet eens.

Bij dat gesprek was de man achter het bureau eentje die ik wel smaken. Recht voor de raap en kurkdroog.
"Het is goed uw motivatie gehoord te hebben, maar ik vrees dat de realiteit van de lange vaart iets of wat anders is dan de periode waar uw ouders over vertellen.
Als we u aannemen als lichtmatroos, oftwel dekzwabberaar en schilderkwastzwierder, dan betalen we 2850 frank per dag dat je op het schip bent. Daar ziet u maar een fractie van, maar da's de realiteit. Voor diezelfde job pakken we nu een 16 jarige Filipijnse visserszoon aan, die al 10 jaar meewerkt op de boot van zijn vader, en die dolblij is met alle dagen genoeg redelijk goed eten, en loon dat voor hen riant is, namelijk 50 dollar per maand."

Droom verpletterd, maar ik heb me opgeraapt, en heb tot nu toe een gevarieerd leven gehad, waarvan 24 jaar met een fantastische partner
.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 september 2024 om 16:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 17:03   #228
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs dat eentje is al "alles in het werk stellen"?

Als elke school verplicht Arabisch zou moeten aanbieden, dan zou ik durven spreken over "alles in het werk stellen" maar als 1 school dat doet durf ik te stellen dat "alles in het werk stellen" dan niet meer is dan pure stemmingmakerij.

En leg mij eens uit: wat is er "een extraatje toevoegen tov de islam en de araben" als een Vlaming Arabisch leert?
Leg jij ook eens uit waarom een leerkracht voor "taallessen" een "Diploma Master Arabistiek en Islamkunde " moet bezitten ?

https://www.jobat.be/nl/jobs/leerkra...al/job_3692453
Oud 2 september 2024, 17:25   #229
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, want dan kan zo'n onderneming beter een zandneger met 5 woorden Frans of 3 woorden Engels uit Westelijk Aarsneukistan aannemen om het dek te zwabberen en wat te schilderen, die doen die job wel voor een bakje couscous en een paar dollar per dag. En willen daar nog eerlijk werk voor verrichten ook.

Zo'n gepoedersnorde bontkraaghyena uit deze regio, daar kunnen ze op zo'n schip geen zak mee aanvangen. Veel te duur, en veel te nutteloos, al kunnen ze keelschraperiaans Nederlands, GangstaCrap Engels en rocheliaans Frans bovenop het vaderlijke Arabisch.
Nu, niet getreurd, dat was in 1992 niet beter. Toen ik mijn zeemansboekje wou halen, moest ik 2 jaar varen voor een Belgische rederij. (of 1 Luxemburgse)

1 van die rederijen gaf aan te willen spreken. De 3 anderen, reageerden nog niet eens.

Bij dat gesprek was de man achter het bureau eentje die ik wel smaken. Recht voor de raap en kurkdroog.
"Het is goed uw motivatie gehoord te hebben, maar ik vrees dat de realiteit van de lange vaart iets of wat anders is dan de periode waar uw ouders over vertellen.
Als we u aannemen als lichtmatroos, oftwel dekzwabberaar en schilderkwastzwierder, dan betalen we 2850 frank per dag dat je op het schip bent. Daar ziet u maar een fractie van, maar da's de realiteit. Voor diezelfde job pakken we nu een 16 jarige Filipijnse visserszoon aan, die al 10 jaar meewerkt op de boot van zijn vader, en die dolblij is met alle dagen genoeg redelijk goed eten, en loon dat voor hen riant is, namelijk 50 dollar per maand."

Droom verpletterd, maar ik heb me opgeraapt, en heb tot nu toe een gevarieerd leven gehad, waarvan 24 jaar met een fantastische partner
.
GangstaCrap Engels. Die was nog goed, maddox.

https://www.youtube.com/watch?v=Q-VY0xflOkw

"Martelaars vinden." Iemand moet de kogel vreten voor Mo.
Oud 2 september 2024, 17:36   #230
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Een leven met een doel primeert boven een waardeloos leven. Die hebben toch wat te veel illusies over het martelaarschap.

Mix er wat God bij en die zijn zo verkocht.
Oud 2 september 2024, 17:37   #231
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En dan is Steiner te verkiezen? De letterlijke ideeën van een dude uit de 19de eeuw toepassen en de moderniteit wegduwen?
Wat jij hier schrijft heeft met Steineronderwijs niks te maken. Je bewijst dat je er geen bal van afweet, maar toch wel eens met een "straffe" mening wil naar voor komen.

Afgezien daarvan ben ik geen fan van Steineronderwijs, omdat het niet genoeg inzet op de unieke talenten van elk kind. Er zit teveel ideologie in, en dat is bij Freinet niet het geval.
Oud 2 september 2024, 19:24   #232
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat jij hier schrijft heeft met Steineronderwijs niks te maken. Je bewijst dat je er geen bal van afweet, maar toch wel eens met een "straffe" mening wil naar voor komen.

Afgezien daarvan ben ik geen fan van Steineronderwijs, omdat het niet genoeg inzet op de unieke talenten van elk kind. Er zit teveel ideologie in, en dat is bij Freinet niet het geval.
Wellicht had ik mijn stelling wat omstandiger moeten uitleggen.

Maar wanneer het gaat om indocrinatie en bekrompenheid is de antroposofie wel degelijk een gevaarlijke beweging. Ik zou er nooit mijn kinderen aan toevertrouwen.

Ze weten zich wel handig een jasje van anti-establishment aan te meten.

https://www.dewereldmorgen.be/artike...aldorfscholen/

Voor mij een discussie op zich waard. Geef maar aan als jullie erover in debat willen gaan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 20:11   #233
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Leg jij ook eens uit waarom een leerkracht voor "taallessen" een "Diploma Master Arabistiek en Islamkunde " moet bezitten ?

https://www.jobat.be/nl/jobs/leerkra...al/job_3692453
Waarom moet ik dat uitleggen?
Heb ik die vacature geschreven misschien?
Oud 4 september 2024, 03:04   #234
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De school heeft nu ook haar kledijreglement aangepast. In en buiten de klas mogen ‘levensbeschouwelijke hoofddeksels’ gedragen worden.

Soumission. Linkse onderwerping die ooit als een (extreemrechtse) islamistische boomerang zal terugkomen ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 05:44   #235
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De school heeft nu ook haar kledijreglement aangepast. In en buiten de klas mogen ‘levensbeschouwelijke hoofddeksels’ gedragen worden.

Soumission. Linkse onderwerping die ooit als een (extreemrechtse) islamistische boomerang zal terugkomen ...
Waar is mijn vergiet.
Oud 4 september 2024, 08:48   #236
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waar is mijn vergiet.
Eens vragen aan Al???
Oud 4 september 2024, 09:53   #237
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Ik vind die afbeelding nergens anders terug.
Is dit een echte aankondiging?
Of een hoax?

Als je een deel van de tekst op google ingeeft vindt die ook geen overeenkomsten...

Laatst gewijzigd door BigF : 4 september 2024 om 09:55.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 17:43   #238
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
het echte motief van deze -multicul held- directeur, is:
en niet de taalkundige drogreden.
Blijkbaar is dan "een leerkracht met Arabische roots" niet in staat is om wiskunde, of fysica, of Nederlands te geven. Want anders hadden ze toch al lang een dozijn ervan in dienst kunnen nemen.

In de - Franstalige - school waar ik werk, worden géén lessen Arabisch gegeven.

Ik heb wel verschillende collega's met 'arabische roots' die ondermeer lessen Aardrijkskunde, Biologie, Engels, Frans, Fysica, Scheikunde, Technologie en Wiskunde geven.

Een collega die Nederlands geeft, is uit Ivoorkust afkomstig.

Is dat goed genoeg?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 17:49   #239
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die afbeelding nergens anders terug.
Is dit een echte aankondiging?
Of een hoax?

Als je een deel van de tekst op google ingeeft vindt die ook geen overeenkomsten...

Het komt van https://x.com/HuybrechtsBritt

Mevrouw Huybrechts is naar eigen zeggen:

Lijsttrekker Leuven
Lijsttrekker Kamer regio Vlaams-Brabant

voor de partij die vindt dat "Vlaanderen weer van ons" is.

Weer? Ons?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2024, 18:39   #240
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
...

Ik heb wel verschillende collega's met 'arabische roots' die ondermeer lessen Aardrijkskunde, Biologie, Engels, Frans, Fysica, Scheikunde, Technologie en Wiskunde geven....
De scholen die ik ken in Brussel en de Rand zijn er ook legio docenten met Arabische wortels. Die geven idd allerlei vakken. Oa Nederlands.

Voor sommigen uit de provincie is dat zeer moeilijk te bevatten vrees ik.

O ja, .. en m'n tandarts is een Libanees.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be