![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk jij echt dat die paar jobs bij Deme of De Nul de enige zijn waarbij een kennis van de Arabische taal van goudwaarde is?
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mmmm....mensen vinden die naast een Europese taal Arabisch spreken zijn er meer dan genoeg . In mijn straat alleen moeten er al een paar honderd zijn. Mensen vinden die naast een EU taal pakweg ook Japans kunnen spreken lezen en schrijven dat is een ander paar mouwen. Destijds kende ik iemand die Japans sudeerde (als hobby) ik herinner me hij me zei er in B maar een dertigtal mensen waren die die taal machtig waren. Maar goed blijkbaar is dat ook allemaal nooit een probleem geweest om goede en gouden zaken te doen met Japan. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2024 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn immers mensen genoeg die die talen spreken. Nagenoeg de helft van de Belgen spreekt Frans... Citaat:
Die 30 gaat een zware onderschatting zijn vrees ik.
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal toegevoegde waarde.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 september 2024 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat dat in stijgende lijn gaan zie volgende: In Oostenrijk zorgt een nieuw verkeersbord voor een school in Amstetten (Niederösterreich) voor ophef. Onder het bord, staat nu ook in het Turks en Arabisch te lezen “Verboden in te rijden”. Dit heeft een golf van verontwaardiging veroorzaakt, in het bijzonder bij de FPÖ, die daarin een aanval op het Duits als ambtelijke taal ziet.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 september 2024 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet ik van goudwaarde ben opdat ik naast NL ook Frans en Engels praat. Het is zeker een pluspunt daar niet van maar verre van uitzonderlijk 2) Ja maar het gaat niet over het aantal Japanners die hier wonen (uiteraard kennen die Japans) dan wel over het aantal Vlamingen (Belgen) die het Japans onder de knie hebben. Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Het is lang geleden maar ik weet die mens ieder jaar werd uitgenodigd op de Japanse Ambassade en zelfs ieder jaar een reisje naar Japan werd aangeboden tegen spotprijs. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2024 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n gepoedersnorde bontkraaghyena uit deze regio, daar kunnen ze op zo'n schip geen zak mee aanvangen. Veel te duur, en veel te nutteloos, al kunnen ze keelschraperiaans Nederlands, GangstaCrap Engels en rocheliaans Frans bovenop het vaderlijke Arabisch. ************************************************** ****** Nu, niet getreurd, dat was in 1992 niet beter. Toen ik mijn zeemansboekje wou halen, moest ik 2 jaar varen voor een Belgische rederij. (of 1 Luxemburgse) 1 van die rederijen gaf aan te willen spreken. De 3 anderen, reageerden nog niet eens. Bij dat gesprek was de man achter het bureau eentje die ik wel smaken. Recht voor de raap en kurkdroog. "Het is goed uw motivatie gehoord te hebben, maar ik vrees dat de realiteit van de lange vaart iets of wat anders is dan de periode waar uw ouders over vertellen. Als we u aannemen als lichtmatroos, oftwel dekzwabberaar en schilderkwastzwierder, dan betalen we 2850 frank per dag dat je op het schip bent. Daar ziet u maar een fractie van, maar da's de realiteit. Voor diezelfde job pakken we nu een 16 jarige Filipijnse visserszoon aan, die al 10 jaar meewerkt op de boot van zijn vader, en die dolblij is met alle dagen genoeg redelijk goed eten, en loon dat voor hen riant is, namelijk 50 dollar per maand." Droom verpletterd, maar ik heb me opgeraapt, en heb tot nu toe een gevarieerd leven gehad, waarvan 24 jaar met een fantastische partner.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 september 2024 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.jobat.be/nl/jobs/leerkra...al/job_3692453
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=Q-VY0xflOkw "Martelaars vinden." Iemand moet de kogel vreten voor Mo.
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een leven met een doel primeert boven een waardeloos leven. Die hebben toch wat te veel illusies over het martelaarschap.
Mix er wat God bij en die zijn zo verkocht.
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan ben ik geen fan van Steineronderwijs, omdat het niet genoeg inzet op de unieke talenten van elk kind. Er zit teveel ideologie in, en dat is bij Freinet niet het geval.
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer het gaat om indocrinatie en bekrompenheid is de antroposofie wel degelijk een gevaarlijke beweging. Ik zou er nooit mijn kinderen aan toevertrouwen. Ze weten zich wel handig een jasje van anti-establishment aan te meten. https://www.dewereldmorgen.be/artike...aldorfscholen/ Voor mij een discussie op zich waard. Geef maar aan als jullie erover in debat willen gaan.
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik die vacature geschreven misschien?
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De school heeft nu ook haar kledijreglement aangepast. In en buiten de klas mogen ‘levensbeschouwelijke hoofddeksels’ gedragen worden.
Soumission. Linkse onderwerping die ooit als een (extreemrechtse) islamistische boomerang zal terugkomen ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit een echte aankondiging? Of een hoax? Als je een deel van de tekst op google ingeeft vindt die ook geen overeenkomsten...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 4 september 2024 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de - Franstalige - school waar ik werk, worden géén lessen Arabisch gegeven. Ik heb wel verschillende collega's met 'arabische roots' die ondermeer lessen Aardrijkskunde, Biologie, Engels, Frans, Fysica, Scheikunde, Technologie en Wiskunde geven. Een collega die Nederlands geeft, is uit Ivoorkust afkomstig. Is dat goed genoeg? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt van https://x.com/HuybrechtsBritt Mevrouw Huybrechts is naar eigen zeggen: Lijsttrekker Leuven Lijsttrekker Kamer regio Vlaams-Brabant voor de partij die vindt dat "Vlaanderen weer van ons" is. ![]() Weer? Ons? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommigen uit de provincie is dat zeer moeilijk te bevatten vrees ik. O ja, .. en m'n tandarts is een Libanees. |
|
![]() |
![]() |