Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2025, 12:26   #1101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar de houding van Trump gaat verder. Ze lijkt erop neer te komen dat hij het nut ervan in twijfel trekt, ongeacht de vraag of de Europeanen voldoende bijdragen.

Om het even concreet te maken: de Baltische staten halen allemaal wel de uitgavennorm. Als ze zouden worden aangevallen moeten alle NAVO-leden in toepassing van art 5 in actie komen.

Ik weet niet of de huidige VS-administratie dat zou doen, en het argument dat het gaat om een wanbetaler gaat in dit geval niet op.
Het niet nakomen van de financiele verplichtingen is 1 aspect. Het andere aspect dat ik aanhaalde was de besluiteloosheid van de Europese landen. Er is geen eensgezindheid en de NAVO is dus niet meer dan een praatbarak geworden van enerzijds de landen die actie willen en anderzijds de landen die op hun morele piedestal willen blijven staan. Het gevolg is dat de NAVO een tandenloos weerloos dier is geworden. En Trump beseft zeer goed dat een oplossing voor het Oekraine-Rusland conflict niet van de andere NAVO landen zal komen.

Het is verbazingwekkend dat het zo lang geduurd heeft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 februari 2025 om 12:27.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 12:29   #1102
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niemand plaats zich boven de wet, behalve de Democraten de voorbij vier jaar.
Daarvoor worden ze nu overigens vervolgd, ondermeer in New York.
Ik heb in de periode 2018-2022 toch geen democraten publiekelijk horen verkondigen dat ze boven de wet staan, zoals Trump nu laatst deed ("hij die zijn land wil beschermen, kan geen wetten breken...)

Merk op, zich boven de wet plaatsen =/= de wet breken. Er zullen ongetwijfeld veel democraten de wet breken, net zoals er republikeinen zijn die dat doen.

Het verschil is, aanvaard je de rule of law? Sure, put uw rechtsmiddelen uit, ga in beroep, maar als het finale oordeel valt, accepteer je de uitspraak?

Vance, Musk, Trump,... allemaal heb ze wel een paar keer publiekelijk verkondigd dat ze dat niet zullen doen.

Overigens, interessant dat je specifiek de case van Eric Adams aanhaalt. Een democraat inderdaad.

Weet je dat het DoJ (federaal, Trump dus), in een memo naar lokale procureurs om de corruptiezaak tegen Adams te laten vallen, waarna tal van procureurs ontslag indienden? De backstroy zou zijn, dat Trump Adams zo uit de wind wilt zetten, in ruil voor medewerking van Adams bij de deportatie ins NY.

Lees dit eens, in de legacy media:
https://edition.cnn.com/2025/02/17/p...ign/index.html

(je leest er niks over op de MSM van Twitter)

Vindt ge dat zoiets moet kunnen? De macht van de executieve gebruiken om de de gerechtelijke macht te beteugelen, in ruil voor favors?
Het maakt echt niet uit of het een Dem of Rep is, zo uithollen van de rechtstaat is erg schadelijk. Dat er zoveel procureurs (en andere high-ranking civil servants) uit protest van die bemoeienis, weigeren de corruptiecase te laten vallen en dan liever ontslag nemen, is sprekend.

Maar goed, zolang de kat maar muizen vangt he......
Oud 18 februari 2025, 12:34   #1103
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Huh ? Heeft Trump Canada al geannexeerd ?

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 18 februari 2025 om 12:34.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 12:43   #1104
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Overigens, interessant dat je specifiek de case van Eric Adams aanhaalt. Een democraat inderdaad.
Ik heb het natuurlijk niet over Eric Adams. Jij hineininterpreteert te vaak en te snel.

Over Adams heb ik eerder een positieve mening, en dat heb ik hier al geschreven. Omdat hij zich niet kritiekloos plooide naar de woke fascisten in zijn partij, hebben ze hem overigens geroyeerd en voor de rechter gesleepd. Niet Trump deed dat dus, wel de Dems zelf.

Ik had het wel over de processen tegen de staat New York, goeverneur Kathy Hochul en attorney general Letitia James, omwille van hun overtreden van de federale wetten.

Bondi announces new lawsuits against states allegedly failing to comply with immigration actions: ‘A new DOJ’

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 februari 2025 om 12:44.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 15:22   #1105
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila. Zo is het.

En niemand in de wereld gelooft het gejank over Europa dat dringend zijn eigen verdediging moet gaan verzorgen. Ze kunnen het niet en ze gaan het niet doen.
Correctie; de HUIDIGE top van de piramide KAN dat niet, dus gaan ze het niet doen.

Ik opende een andere draad; het failliet van de Europese welvaartsstaat.

Vervang die huidige top door pragmatische zakenlui die enkel nog geld uitbetalen aan mensen die het echt NODIG hebben, héél de "green new deal" verbannen naar het crematorium der idiote politieke beslissingen, METEEN werk maken van een industriële relance, en een herwaardering van het individu boven het collectief, een drastische déregulering en inkrimping van het overheidsapparaat en hun inmenging in het dagelijks leven, en er komt een "boatload" aan geld aan waarmee we de putten in onze wegen kunnen herstellen, en onze buitengrenzen kunnen verdedigen.

Dus het KAN wél. Maar niet met huidige bende idioten. DAT is waar.....
Oud 18 februari 2025, 15:24   #1106
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Correctie; de HUIDIGE top van de piramide KAN dat niet, dus gaan ze het niet doen.

Vervang die huidige top door pragmatische zakenlui die enkel nog geld uitbetalen aan mensen die het echt NODIG hebben, héél de "green new deal" verbannen naar het crematorium der idiote politieke beslissingen, METEEN werk maken van een industriële relance, en een herwaardering van het individu boven het collectief, een drastische déregulering en inkrimping van het overheidsapparaat en hun inmenging in het dagelijks leven, en er komt een "boatload" aan geld aan waarmee we de putten in onze wegen kunnen herstellen, en onze buitengrenzen kunnen verdedigen.

Sure.

En de gletsjers gaan weer aangroeien, de temperatuur gaat weer dalen en het peil van de zeespiegel gaat dalen omdat de groenen foei zijn.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 15:28   #1107
gunter5148

Standaard

Citaat:
Sure.

En de gletsjers gaan weer aangroeien, de temperatuur gaat weer dalen en het peil van de zeespiegel gaat dalen omdat de groenen foei zijn.

En de aarde is een platte schijf ook zeker.

Jij mag aan de grens gaan staan, met uw regenboogvlagje.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 februari 2025 om 15:29.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 15:31   #1108
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure.

Niet alles oplossend om de groene sneeuwvlokjes zo te verrassen* maar baat het niet, schaadt het niet.

* ik dring aan: met dubbele "r"
Oud 18 februari 2025, 17:00   #1109
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom, maak het eens concreet, die drastische deregulering. Waar gaan we schrappen? Voedselveiligheid? Lozingslimieten? Geneesmiddelenvereisten? Afschaffen van de maximumhoeveelheden schadelijke stoffen in gebruiksvoorwerpen? Veiligheidsvoorschriften op het werk? Fijnstoflimieten? Stralingsnormen? Geluidsnormen?

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 februari 2025 om 17:01.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 17:16   #1110
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over enkele maanden nog een deal met Noord-Korea en de wereld ziet er weer veel beter en veiliger uit.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 18 februari 2025, 17:36   #1111
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het natuurlijk niet over Eric Adams. Jij hineininterpreteert te vaak en te snel.
Woops, my bad!

Ik oordeelde inderdaad te snel, mijn excuses!

Citaat:
Over Adams heb ik eerder een positieve mening, en dat heb ik hier al geschreven. Omdat hij zich niet kritiekloos plooide naar de woke fascisten in zijn partij, hebben ze hem overigens geroyeerd en voor de rechter gesleepd. Niet Trump deed dat dus, wel de Dems zelf.
Euh, de Dems hebben hem voor de recht gesleept? Ge bedoelt, de procureur van NY heeft hem aangeklaagd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Invest...ng%20a%20bribe.

Citaat:
Ik had het wel over de processen tegen de staat New York, goeverneur Kathy Hochul en attorney general Letitia James, omwille van hun overtreden van de federale wetten.

Bondi announces new lawsuits against states allegedly failing to comply with immigration actions: ‘A new DOJ’
Ah dat kende ik niet.

Goed, laat een rechter maar oordelen of NY inderdaad wetten heeft gebroken.
Oud 18 februari 2025, 21:44   #1112
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij heeft weer een nieuw concept in de buitenlandse politiek geïntroduceerd. Herstelbetalingen opleggen aan een land dat werd aangevallen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 18 februari 2025, 21:59   #1113
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Kom, maak het eens concreet, die drastische deregulering. Waar gaan we schrappen? Voedselveiligheid? Lozingslimieten? Geneesmiddelenvereisten? Afschaffen van de maximumhoeveelheden schadelijke stoffen in gebruiksvoorwerpen? Veiligheidsvoorschriften op het werk? Fijnstoflimieten? Stralingsnormen? Geluidsnormen?
Da's al een goed begin. En we herwaarderen privaat bezit.
Oud 18 februari 2025, 22:36   #1114
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uit Le Monde van vandaag:
symbole de ce « Munich II » : « Quand vous commencez ?* régler le sort d’un pays sans la présence de ce pays et sans l’avoir lui-même consulté, a résumé l’expert en relations internationales François Heisbourg, ça s’appelle la conférence de Munich, version 1938. » Cette année-l?*, avaient été scellés des accords permettant ?* l’Allemagne nazie d’annexer en Tchécoslovaquie des territoires peuplés d’Allemands, les prémices de la seconde guerre mondiale.

Als men het lot van een land regelt zonder het er bij te betrekken is dat een Munich II. Ook de deur open zetten om Rusland het fiat te geven andere landen van Europa ongestraft binnen te vallen.
Een hilarisch filmpje over de bedrieger Chamberlain die laat weten dat hij een goed gesprek had met de fascistische dictator van die tijd, door hem lieflijk "Herr Hitler" genoemd.

Oekraïne niet aan de onderhandelingstafel in Riyad, een scenario zoals het Verdrag van München 1938?

Chamberlain wordt een jaar later al in zijn hemd gezet als de fascistische dictator Polen binnenvalt. Niks "peace for our time".

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 februari 2025 om 22:49.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 22:37   #1115
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een hoop kiekens (of ratten, maar dat mag je niet zeggen) hier stuurt het dan richting Schadenfreude over de EU, terwijl dat de kern van de zaak niet is.
Geen Schadenfreude wat mij betreft.

Wel diepe plaatsvervangende schaamte voor de lafheid en de kleinheid van de Europese leiders.

Nooit zullen zij onze veiligheid tegenover het Russische fascisme kunnen verzekeren.
Oud 18 februari 2025, 22:44   #1116
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar zie jij dat soort zakenlui ergens?

De meeste grote bedrijven zijn zo woke ziek als maar kan.

En als je er vindt zoals jij ze je voorstelt, hoe gaan ze aan de macht komen? "Vervang de huidige top" zeggen gaat niet direct je dromen waar maken hé.

Citaat:
Dus het KAN wél.
In jouw wensdenken wel, ja. In de actuele realiteit niet.
Oud 18 februari 2025, 22:57   #1117
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ah dat kende ik niet.
Meent ge dat nu, Voltian?

Het is het nieuws van de dag in de VS. Mag ik u voorzichtig suggereren om eens wat andere bronnen tot u te nemen dan CNN, CBS, Politico en de New York Times?
Oud 18 februari 2025, 22:58   #1118
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft weer een nieuw concept in de buitenlandse politiek geïntroduceerd. Herstelbetalingen opleggen aan een land dat werd aangevallen.
Waarom kwak jij al die beschuldigingen hier neer zonder een bron, zelfs zonder minimaal toe te lichten waarover het gaat?
Oud 18 februari 2025, 23:02   #1119
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure.

Of bepaalde ego's die op een onverwarmde zolderkamer zitten te bibberen nu het Russische gas peperduur is geworden, dus ja de tem. zal dalen maar de zee gaan ze niet meer halen omdat de groene goed zijn in het pamperen van de islamcultuur. wat noord Korea betreft die gaan ant. verglazen..........

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 18 februari 2025 om 23:04.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 23:09   #1120
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom kwak jij al die beschuldigingen hier neer zonder een bron, zelfs zonder minimaal toe te lichten waarover het gaat?
Wat Trump voorstelt aan Oekraïne komt daarop gewoon neer.

Staat gewoon in reguliere nationale media die het bij het rechte eind hebben.

https://www.gva.be/buitenland/erger-.../41849763.html
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be