![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Minister
|
![]() Must ziet het als onafwendbaar, omdat er voor grote groepen mensen geen werk meer beschikbaar gaat zijn. Hij is echter geen voorstander. Hij denk juist dat het zal zorgen voor enorme sociale onrust omdat mensen hun zelfwaarde zullen verliezen.
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Musk is toch slimmer dan u, he?
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij voorspelde dat de komst van AI voor hoge basisinkomens zal/kan zorgen.
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat zo iemand ff bekend worden met de wetten van uw land, en die zal uw boekhouding wel bovengemiddeld afleveren hoor.
Zo iemand wordt net beperkt door alle politiek met bureaucratie rond zijn kop.
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeft niet, maar als monomanische technisch begaafde autist met een ferme vleug demagogie kan hij wel de juiste ingenieurs en technici verzamelen om leuke projecten uit te laten werken.
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de komst van AI zijn daar vele nullen bijgekomen zelfs. Het is dus absurd te zeggen dat het niet haalbaar is. Degene die zeggen dat het niet haalbaar is, willen gewoon niet dat ge er zelf beter van wordt om een economie te behouden waarvoor ze u belasten omdat ze planeet, mens en dier verwoest. Het is tijd dat wij inzien dat het al lang beter kan, maar enkelen hun verdienmodellen als economie opdringen.
![]() |
![]() |
#328 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Negative income tax lijkt me trouwens een veel realistischer voorstel dan een basisinkomen voor iedereen. Het idee dat de staat elke maand 2000 euro naar Huts, Coucke en Wittouck moet overmaken doet mij een beetje absurd aan.
![]() |
![]() |
#329 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Per 1000 mensen die "erop vooruit gaan" staan er miljoenen te verkommeren. En die miljoenen, die worden er niet minder op. Integendeel, dat worden miljarden. Citaat:
Citaat:
Dus welk systeem, zonder oppermachtige onzichtbare vriendjes, of kletskoek kumbaya, voorwaarts proletariers, verworpenen der aarde, stelt u voor?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 juli 2025 om 06:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we komen dan weer terug op mijn idee. De Belgische staat moet gewoon de basisbehoeften van Belgische burgers voorzien, en dat al zeker niet in de vorm van €€€. Zoals anderen al aangaven" bed, bad, brood", met BigF die het met plezier in't belachelijke trok. Die ging terug naar grot, beestenvel en oud brood. Ik zou het nog een beetje beter maken, Belgische burgers zijn niet verplicht gebruik te maken van die mogelijkheid.
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Verre van
![]() Hij is meer gedreven dan ik, heeft talenten van manipulatie die ik niet heb, en zelfs veracht, en hij leeft in een veel grotere waan van eigendunk, maar op puur intellectueel vlak sta ik ver boven hem, en dat is niet omdat ik zo uitzonderlijk zou zijn. Het is omdat hij helemaal niet zo hoog vliegt, maar wel doet alsof. Dat gezegd, het is geen oen ook niet he. Maar zijn verkeerde zelfperceptie veroorzaakt een serieus Dunning Kruger effect, zoals we gezien hebben met zijn politieke fratsen waar hij helemaal de situatie niet kon inschatten. Ik heb het gros van mijn leven geinvesteerd in intellectuele wetenschappelijke activiteiten. Hij heeft er grotendeels mee gekapt na een paar jaar, en is nadien gewoon essentieel de business toer opgegaan. Het is dus normaal dat waar ik 40 jaar of meer in heb geinvesteerd, ik stukken beter ben dan ene die maar een paar jaar zulke dingen gedaan heeft he. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2025 om 08:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ik denk ook dat het onafwendbaar is, de mensheid komt aan haar eindpunt he. Machine leven, evolutie 2.0, gaat het binnenkort overnemen. MIJN zorg is dat het na mijn dood zou zijn. Want leuk zal het niet zijn, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ge 200% krijgt bovenop uw inkomen (negatieve taxatie van -200%). Als ge 1000 Euro verdient, krijgt ge dan 2000 Euro negatieve taxen binnen. Als ge 1 miljoen verdient, krijgt ge 2 miljoen erbij. Een basis inkomen is het negative tax equivalent van iedereen betaalt dezelfde vaste som aan belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boekhouding is net bureaucratie.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar gaan we dat halen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik er moeite mee om mijn belastinggeld naar mensen te zien gaan die het dan uitgeven aan schadelijke of onethische zaken zoals sigaretten, overdadige drank, drugs of shitcoins. Uiteindelijk maakt dat ons tot 'enablers'.
![]() |
![]() |
#337 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#338 |
Minister
|
![]() Stel een maatschappij waarvan slechts 5-10% van de mensen werkt en de rest van de economie op robots en automatisering draait. In dat geval valt het te voorspellen dat de overheid het gebruik van robots en automatisering zal gaan belasten.
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar haal je die 5-10%?
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Minister
|
![]() Dat is de veronderstelde dystopische toekomst he. Musk zelf spreekt van niemand (0%), maar ik denk dat we zo ver niet hoeven te gaan in onze denkoefening.
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 17 juli 2025 om 20:55. |
![]() |
![]() |