Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2025, 07:03   #661
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maar het klootjesvolk maakt liever jaarlijks 20 miljard over naar pensioenmiljonairs.
Als gij projecteert het dubbel nodig te hebben van uw pensioen, dan moet ge inderdaad een miljoen sparen: 50K * 20 is nu eenmaal 1M

Gij wilt dat iedereen even arm is op pensioen.

Enfin gij zijt een communist.

Uw haat komt van het feit dat gewone mensen, door te sparen en rijk te worden, gans uw communistisch verhaaltje doorprikken.
Oud 14 november 2025, 07:08   #662
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Croo overweegt ook te procederen.
Nu zijn zoontje veilig ver weg bij de VN zit. :bweurk:

De smeltkroezen zijn aan het smelten.

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2025, 08:18   #663
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Wat begrijpt u niet aan:

"Hetgeen ik er over weet lees ik in de kranten als de één of andere pipo gesnapt wordt met fraude, waarbij dan geschreven wordt hoeveel geld hij / zij er doorjoeg op korte tijd."?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2025, 08:21   #664
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een OMSLAGSTELSEL, dwz dat je de sociale zekerheid betaalt voor anderen.

Als jezelf wil sparen doe je dat bij de bank.
Geef de mensen dan ook de vrijheid om bij te dragen of niet.

Waarom zou "een rijke" in Godsnaam bijdragen aan iets waar hij nooit iets voor terugkrijg?

Hij zou er nog mee kunnen leven dat zijn bijdrages niet in verhouding staan tot hetgeen hij bijgedragen heeft, maar volledig uitgesloten worden...
Oud 14 november 2025, 08:23   #665
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wordt er dan ook niet van uitgesloten. Je kunt er gebruik van maken als je geld nodig hebt.

Zo zou het moeten zijn althans.

Maar het klootjesvolk maakt liever jaarlijks 20 miljard over naar pensioenmiljonairs.

Tot de laatste werkende en of leefloner is uitgewrongen
Wie gaat er bepalen wie er geld nodig heeft?
Uw systeem zal er voor zorgen dat dan praktisch iedereen geld nodig heeft, want de mensen zullen alles opmaken.
En de staat moet maar zorgen voor huisvesting, want als ik eerst mijn huis moet opeten...
Oud 14 november 2025, 09:23   #666
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat begrijpt u niet aan:

"Hetgeen ik er over weet lees ik in de kranten als de één of andere pipo gesnapt wordt met fraude, waarbij dan geschreven wordt hoeveel geld hij / zij er doorjoeg op korte tijd."?
Ik heb dat nog nergens in een krant gelezen. Kan je een link geven naar een krantenartikel ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2025, 10:22   #667
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat nog nergens in een krant gelezen. Kan je een link geven naar een krantenartikel ?
Zoek het zelf. Ik ben niet uwe loopjongen, laat staan uwe knecht.
Oud 14 november 2025, 11:35   #668
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek het zelf. Ik ben niet uwe loopjongen, laat staan uwe knecht.
Ik heb gezocht maar nergens zo'n krantenartikel gevonden. Spijtig. De materie interesseert mij. Kan jij eens op zoek gaan ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 14 november 2025, 12:12   #669
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wordt er dan ook niet van uitgesloten. Je kunt er gebruik van maken als je geld nodig hebt.

Zo zou het moeten zijn althans.

Tot de laatste werkende en of leefloner is uitgewrongen
Je wordt er WEL van uitgesloten. Potverteerders mogen verder potverteren, verantwoordelijke mensen worden gestraft. U hebt geen enkele notie van het concept rechtvaardigheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2025, 13:27   #670
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb gezocht maar nergens zo'n krantenartikel gevonden. Spijtig. De materie interesseert mij. Kan jij eens op zoek gaan ?
Op 30 seconden vond ik dit.

https://www.v-nieuws.be/dylst-verbra...a-en-minnares/

Michel Dylst (70), de voormalige voorzitter van KS Vriendenkring, stond deze week opnieuw terecht in Antwerpen voor de verduistering van meer dan 2,4 miljoen euro lidgeld van oud-mijnwerkers. Geld dat bedoeld was voor pensioenen, belandde in bordelen, op de rekening van Dylst zijn 40 jaar jongere vriendin, en in een luxueuze villa in Zutendaal. Dat brengt HLN.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 november 2025 om 13:28.
Oud 14 november 2025, 13:57   #671
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op 30 seconden vond ik dit.
https://www.v-nieuws.be/dylst-verbra...a-en-minnares/
Michel Dylst (70), de voormalige voorzitter van KS Vriendenkring, stond deze week opnieuw terecht in Antwerpen voor de verduistering van meer dan 2,4 miljoen euro lidgeld van oud-mijnwerkers. Geld dat bedoeld was voor pensioenen, belandde in bordelen, op de rekening van Dylst zijn 40 jaar jongere vriendin, en in een luxueuze villa in Zutendaal. Dat brengt HLN.
Bedankt voor de link:

Michel Dylst (oud-bestuurslid van N-VA-Zutendaal) was van 2012 tot 2022 voorzitter van de feitelijke organisatie KS Vriendenkring, of de ‘Kempische Steenkoolmijn Vriendenkring’. Dit ter vervanging van een vzw die tot dan de belangen van de oud-mijnwerkers had verdedigd. Het zogezegde doel? Strijden voor de niet-uitbetaalde pensioenen waar mijnwerkers recht op hadden en het behartigen van de belangen van de voormalige kompels. Het werkelijke doel? Diezelfde mensen oplichten.
Hoeren en champagne

De KS Vriendenkring zou immers de pensioenpot van de vele oud-kompels gaan beheren, goed voor 220 miljoen euro, aangevuld met lidgelden, donaties enzoverder. Een enorme som aan geld die al snel misbruikt werd…

Dylst, zijn gewezen penningmeester en een bevriende chirurg zijn volgens het OM namelijk schuldig aan het verduisteren van de gelden van vereniging KS Vriendenkring. Uit onderzoek bleek dat Dylst bijvoorbeeld 201.000 euro spendeerde in de Bar Scarlet in Diest (een bordeel). In totaal vraagt de aanklager de verbeurdverklaring van 2,2 miljoen euro, het bedrag dat Dylst uit de kas van de vriendenkring zou hebben ontvreemd. Naast doorgesluisde bedragen botsten de speurders op minstens drie valse overeenkomsten die geld verduisterden: een schenking van 125.000 euro, een lening van 270.000 euro en een bedrag van 65.000 euro voor de voormalige voorzitter voor zijn moeite. Het totaalbedrag dat verdwenen is, loopt op tot 2,7 miljoen euro.

Dylst werd eerder al veroordeeld tot vier jaar cel met uitstel, een boete van 240.000 euro en een bestuursverbod van tien jaar, maar tekende beroep aan. Ook zijn entourage riskeert celstraffen voor verduistering, witwassen en misbruik van vertrouwen. Nadat begin dit jaar in Antwerpen het proces in beroep werd ingeleid, vinden woensdag en vrijdag de pleidooien plaats.

Ik begeef me niet in N-VA of Volkunie kringen. Heb jij voorbeelden van fraudeurs die als pippo miljoenen verbrassen aan de mokkes die niet gelieerd zijn met N-VA ? Ik heb in ieder geval niets gevonden in de kranten online.

Oud 14 november 2025, 15:45   #672
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de link:

Michel Dylst (oud-bestuurslid van N-VA-Zutendaal) was van 2012 tot 2022 voorzitter van de feitelijke organisatie KS Vriendenkring, of de ‘Kempische Steenkoolmijn Vriendenkring’. Dit ter vervanging van een vzw die tot dan de belangen van de oud-mijnwerkers had verdedigd. Het zogezegde doel? Strijden voor de niet-uitbetaalde pensioenen waar mijnwerkers recht op hadden en het behartigen van de belangen van de voormalige kompels. Het werkelijke doel? Diezelfde mensen oplichten.
Hoeren en champagne

De KS Vriendenkring zou immers de pensioenpot van de vele oud-kompels gaan beheren, goed voor 220 miljoen euro, aangevuld met lidgelden, donaties enzoverder. Een enorme som aan geld die al snel misbruikt werd…

Dylst, zijn gewezen penningmeester en een bevriende chirurg zijn volgens het OM namelijk schuldig aan het verduisteren van de gelden van vereniging KS Vriendenkring. Uit onderzoek bleek dat Dylst bijvoorbeeld 201.000 euro spendeerde in de Bar Scarlet in Diest (een bordeel). In totaal vraagt de aanklager de verbeurdverklaring van 2,2 miljoen euro, het bedrag dat Dylst uit de kas van de vriendenkring zou hebben ontvreemd. Naast doorgesluisde bedragen botsten de speurders op minstens drie valse overeenkomsten die geld verduisterden: een schenking van 125.000 euro, een lening van 270.000 euro en een bedrag van 65.000 euro voor de voormalige voorzitter voor zijn moeite. Het totaalbedrag dat verdwenen is, loopt op tot 2,7 miljoen euro.

Dylst werd eerder al veroordeeld tot vier jaar cel met uitstel, een boete van 240.000 euro en een bestuursverbod van tien jaar, maar tekende beroep aan. Ook zijn entourage riskeert celstraffen voor verduistering, witwassen en misbruik van vertrouwen. Nadat begin dit jaar in Antwerpen het proces in beroep werd ingeleid, vinden woensdag en vrijdag de pleidooien plaats.

Ik begeef me niet in N-VA of Volkunie kringen. Heb jij voorbeelden van fraudeurs die als pippo miljoenen verbrassen aan de mokkes die niet gelieerd zijn met N-VA ? Ik heb in ieder geval niets gevonden in de kranten online.
Dit heeft niets met de N-VA te maken.
Hij werd trouwens uit de N-VA gezwierd nadat de feiten aan het licht kwamen.
Oud 14 november 2025, 17:11   #673
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef de mensen dan ook de vrijheid om bij te dragen of niet. ..
Dat kan ook. Laat ze naar Dubai of zo verhuizen , hun Belgische nationaliteit opgeven en zelf hun pensioen regelen.

Er zijn mensen die dat doen.

Citaat:

Waarom zou "een rijke" in Godsnaam bijdragen aan iets waar hij nooit iets voor terugkrijg? ...
De essentie van een solidariteitssysteem is dat je je risico's afdekt.

Citaat:
maar volledig uitgesloten worden...
Je wordt helemaal niet volledig uitgesloten, maar je maaakt er pas gebruik van als je het nodig hebt.

In deze logica was er helemaal geen affaire Bracke geweest.
Die heeft dat geld niet nodig, die man heeft een paar miljoen aan vermogen, dus geen pensioen van d eoverheid.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2025, 17:14   #674
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nu zijn zoontje veilig ver weg bij de VN zit. :bweurk:
Inderdaad.

Maar niets vreemds want ik lees hier dagelijks dat al die pensioenmiljonairs "recht" hebben op solidariteit van de belastingbetalers...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2025, 07:25   #675
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niets vreemds want ik lees hier dagelijks dat al die pensioenmiljonairs "recht" hebben op solidariteit van de belastingbetalers...
Inderdaad, dat is de wet.

Daarin staat duidelijk hoe het werkt.

Werknemers worden verplicht bijdragen te betalen. Werknemers die de pensioenleeftijd bereiken krijgen een pensioen. Nergens staat in de wet dat dat pensioen conditioneel is op niet gespaard of geërfd te hebben.

Communisten zouden graag willen dat dit conditioneel is, want gewone mensen die rijk worden door te sparen zijn hun een doorn in het oog, ze tonen aan dat de communistische propaganda leugens zijn.

Dus eerder dan te stoppen met liegen, willen de communisten sparen bestraffen.
Oud 15 november 2025, 11:10   #676
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan ook. Laat ze naar Dubai of zo verhuizen , hun Belgische nationaliteit opgeven en zelf hun pensioen regelen.

Er zijn mensen die dat doen.

Te gek voor woorden, waarom zouden mensen moeten verhuizen?
U bent nog erger dan die moslimschepen (dienstdoende burgemeester op dat moment).
Oud 15 november 2025, 11:12   #677
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De essentie van een solidariteitssysteem is dat je je risico's afdekt.

Te gek voor woorden.
Risico's afdekken doe je met verzekeringen.
Een pensioen is geen risico, een pensioen krijg je als je een bepaalde leeftijd bereikt hebt.
Oud 15 november 2025, 11:13   #678
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je wordt helemaal niet volledig uitgesloten, maar je maakt er pas gebruik van als je het nodig hebt.
Dat klopt voor ziekte- en werkloosheidsuitkeringen, niet voor pensioenen.
Leg er u toch eens bij neer dat niemand moet weten van uw communistisch gezeik.
Oud 15 november 2025, 11:14   #679
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

De wereld op z'n kop.
Hedenbouw kan nog wat van u leren.
Oud 15 november 2025, 11:22   #680
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Het is zum kotsen dat Herman De Croo overweegt de procederen nadat Siegfried Bracke ( N-VA) zijn recht doet gelden via de rechtbank. Zijn er nog andere gewezen parlementariërs die boven de pensioennorm hun uitkeringen van het bureau van de federale kamer via procedures willen bekomen ? Herman de Croo doet zijn partij schade aan. Waar is zijn partijtrots ?
Zaken vullen, zakken vullen, ...... !

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 november 2025 om 11:22.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be