![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het KI op grond verhoogt wordt tot de marktwaarde van de grond ( en het gedeelte KI op de woning afgeschaft) dan kost de extra grond die je wil bezetten extra geld ipv dat het speculatieve winsten opleverd in de toekomst. Met die inkomsten wordt de werking van de minimale staat gefinanciert en het saldo als divident - op hun rechtmatig gelijk aandeel in de natuurlijke hulpbronnen - uitgekeerd aan de leden van de gemeenschap. Dus de rijke in jou stelling compenceert de arme voor het afstaan van zijn rechtmatig aandeel in de natuurlijke hulpbronnen. Dmv van dit divident wordt het voor de arme véél makkelijker om eveneens een stukje bouwgrond te verwerven. Bovendien wordt het aanbod groter en dus goedkoper vermits er met speculatie geen geld meer te verdienen valt en integendeel geld kost om gronden ongebruikt te laten liggen. In het huidige systeem kan de rijke middels zijn rijkdom bezit nemen van speculatieve gronden en op deze manier de prijzen opdrijven tot onbetaalbare hoogte voor de arme. De arme is dan 3 keer de pineut. Ten eerste wordt hij afgesneden van zijn natuurlijk recht op toegang tot de natuurlijke hulpbronnen, ten tweede krijgt hij geen vergoeding en ten derde moet hij een gans leven werken om iets terug te kopen waar hij van nature uit reeds recht op had en hem ontstolen werd. Citaat:
Ten tweede zijn alle middelen aangewezen om de vervuiler alsnog te laten betalen voor de kosten. Anderzijds maak ikme sterk dat vervuiling sterk zal verminderen in een systeem waar het gebruik en verbruik van de natuurlijke hulpbronnen ( niet alleen grond maar ook mineralen ) de basis vormt voor gebruiksheffingen ( belastingen op welvaartcreatie worden immers afgeschaft) en dus een bepalende factor zijn in de concurentie tussen de diverse bedrijven. Recyclage en zuinig omspringen met ons aller natuurlijke hulpbronnen wordt lonend ( maar dat is dan weer iets voor een andere topic)
Laatst gewijzigd door @lpha : 10 februari 2006 om 06:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Vorig jaar woonde ik nog in een pand waar er GEEN gas & water was en gevaarlijke elektriciteit ( hoorde ik van vriend elektricien) .
Deze Ekerse huisbaas ( Stefan Aerts ) vroeg daar bovenop MEER huur . Voor 1 kamertje betaalde ik 330€ plots moest het 335€ worden hetgeen ik WEIGERDE te betalen ! Sociale inspecties van stad ANTWERPEN, huisjesmelker vzw en andere gingen me toen ( zogezegd) helpen ( zoals in de WET staat ). Na enkele bezoeken werd plots ENKELE verdiepen BEWOONBAAR....dus corruptie zit overal zelfs IN het controle systeem van de stad Antwerpen. Daarom dat men meer controles doet in den bouw sector ; daarom dat er MEERDERE panden opbranden in de DAMBRUGGESTRAAT te ANTWERPEN & daarom dat men in Brussel controles opvoerde ...en ANTWERPSE controles ?! Eindpuntje is deze....stads belangen, eigen belangen, belangen van ambtenaren en sommige huisbazen betekennen MEER dan 1 ARME man . De wet VOORZAG dat stad Antwerpen ( en huisbaas ) mij een nood adres MOESTEN bezorgen hetgeen men NIET deed . N O O I T vergeet ik de dagenlijkse corrupties die Antwerpen kent in zake sociale rechten en plichten, huurwet, en andere sociaal economische wetten in de arbeids markten die NIET worden nageleeft . Vele illegaal Brazilianen werden opgepakt te Brussel & Antwerpen en hun illegalen ....waarom geen controles hier ...dat ze moh af komen want ik bent beu on het geraken . Ocmw's of volwaardige behandeling communicatie van andere sociaal diensten moet men ook al niet op hopen . Groeten van een boze sociaal gekwetste burger die voor arme mensen poets als zijnde poetsman . Duncan |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder advocaat loop je in die zaken overal met je kop tegen de muur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2-Niet alle grond is eigendom van een rijke, de meeste hoort toe aan de gemeenschap, gemeenten OCMW, kerkfabrieken. 3-Een groot deel van de meerwaarde van de gronden vloeit terug naar de gemeenschap in de vorm van successierechten. Tot nog toe heeft geen enkele rijke zijn gond meegenomen in zeijn graf. 4. Het is een goede zaak dat niet alle beschikbare grond goedkoop vrij gegeven wordt. Dan krijgt ge wildgroei van woningen en blijven de bestaande woningen leegstaan. (roofbouw op de natuurlijke hulpbronnen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Best een decreet om alle huizen die niet meer bewoonbaar zijn, na keuring te laten slopen.
Zij zijn meestal lelijk in het straatzicht zitten vol met beesten en onkruid en mensen worden er niet beter van. Als de overheid het ganse aantrekkelijk maakt voor afbraak zal het ook gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Als arme moogtge zo zuinig mogenlijk leven bvb ELK pand dat ik bewoonde kreeg GRATIS spaarlampen van mij ....maakte NIETS uit met onveilige gas & elektriciteit dusja DAN pas wordt verbruik DUUR zekers als je advocates nodig hebt om ( ANTWERPSE) huisbaas van zenne zetel te trekken .
Rijkere mensen zijn gewoon luxueuzer en luier ni mensen die uitkeringetje MOGEN krijgen. Laatst gewijzigd door duncan : 12 februari 2006 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Euhmmm excuse me men sprak ier over politiek correcte REDE voering awel GOE. Anno 2006 in Van der Meydenstraat ( Borgerhout te ANTWERPEN) wonen 2 senioren van rijpe leeftheid +- 75 jaar & hun pand bevat lekken, schimmel enz...huisbaas doet niets; huis aan den overkant nummerke "13" daar woonde ik en dat pand is NOG erger wordt beheert door "emam" El Hadji . Nog correcte feiten en namen nodig in deze multi culturele diverse éénheids maatschapij ; u vraagt maar ![]() Stad en ambtenarij mogen eens van hunnen stoel kruipen en de MEESTE huisbazen hemme nen auto 40% van de huurders in bepaalde zonens hebben deze LUXE niet per definitie rijk & LUI gelijk hun oversten. Dat is waarheid en correcte informatie en der zen nog veeeeeel zo'n gezinnen en woonsten/panden... . VOORAL in de groot steden ; buiten de groot steden is er blijkbaar strengere en meer controle dan andere plekken in België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
JA dat was BIJNA nodig maar...een vriend van me gooide zijn arabisch magrebijnse keel open tegen die'n emam aan zijn voor deur. Hij zei zo iets van och jong hij heeft geen schade en alles op papier en foto khebt gezien en loopt mor nor het gerecht ; waarna hij mij zei dat ik die raam moest maken die reeds voordien beschadigd was maar waar ik GEEN foto van had genomen ...dus deed ik dat ook . Als kleine gewone man maken openbare diensten en huurdersbonden ect.... u wijs om niets te ondernemen . Na reparatie van dat kleine keuken raampje hoorde ik nooit iets van die'n emam moh ik ken hem nog wel en vergeet hem nooit . Verder betaalde ik ook 3 maand geen huur zoals afgesproken omdat er geen apparte rekening was met huur waarborg op dus verhuurde hij zen pand ZONDER indexeringen . Kheb wel veel geleerd van deze braaf lijkende emam ![]() Sjans da'k hulp kreeg en meer mensen mij begrepen dan omgedraaid morja het KON & MOCHT wel anders in zake respect en communicatie. Zuiderse temperamenten zeggen ze dan jaja kben ook wa zuiders opgevoed mor van den boeren buiten te België en laat gelukkig niet met me sollen gelijk de meeste schijn heilige trachten te doen in het Antwerpse ongeacht hun ethniciteit . ![]() Erg hé ![]() Antwerpen is duur kweet het :-s *arme wordt armer en de rijke wordt luxueuzer - rijker Laatst gewijzigd door duncan : 12 februari 2006 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Burger
|
![]() Citaat:
We laten ons gewoon ni doen e ![]() ![]() Dat zou de regering beter ook eens wat meer doen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke regering ...prutsers ja onconventionele rede voerders ja tssss. Krijg er de rillingen van da woord politiek ; weten ze wel dat men voor het volk een beleid moet opmaken ipv te prutsen tsss erg iddd . Ach waar ik over sprak was 7 jaar terug vorig jaar zat ik nog in onbewoonbaar pand zonder dat ik het wist ook te Antwerpen maar ni Borgerhout - Centrum jaja t'is erg mé die profiterende LUI rijke huisbazen amai . Dat ze hunne mobilliën prijzen naar beneden halen want ik noem namen en plaatsen en gemeentes ik zent beu ont raken in da Antwerpse ier ; men zet gewoon al bejaarden in de kou voor paar euro dedju . Schande België schande. Laatst gewijzigd door duncan : 12 februari 2006 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Regering ... België ... HAHA => Passief |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ken een goei mop....men zou meer MENSWAARDIGER mogen optreden lol u r right Wasington al gezien tegenwoordig brrrr veel sneeuw & schade . Kost ook veel net zoals burgers onderhouden...kost geld ...soms TE veel denk k zo bleek in mijn geval ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me serieus af of jullie wel uit het Nederlandse taalgebied komen. Zo nu en dan versta ik een halve lettergreep, maar daar blijft het dan ook bij.
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duncan en Michken is dezelfde. Kwestie van af en toe eens wat antwoord te hebben zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat armen de grote vervuilers zijn, gestelt dat ze al zouden vervuilen. Bovendien vervuiling en verspilling wordt financieel ontmoedigd, zuinig en verantwoord gebruik aangemoedigd.( In het Georgisme zijn ecologie en economie niet elkaars tegenpolen!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() voor wie gisteren niet naar telefacts heeft gekeken
http://www.vtm.be/asx/telefacts/telefacts_deel1_2.asx |
![]() |
![]() |