Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2006, 13:44   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bijkomend voordeel van erfpacht is natuurlijk ook dat je niets kan aanslaan vermits het in feite ook niet van u is!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 14:30   #82
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarvan akte bij het zoveelste krot die te koop staat voor waanzinnige prijs, met notariele akte bovenop zelfs!
Of zoals vandaag in de krant, de 90 gezinnen (illegalen) die 400 �* 500€ betaalden voor een kamer vol schimmel en nog van alles die ontbrak.
Verhuurt door een turk (die wellicht nog geen dag gewerkt heeft in zijn leven)
Hoe doen ze het toch...al die regels en toch al die misbruiken? (en hoe komen ze in godsnaam aan al dat geld om dat op te kopen?)

Nou, petje af - ik ben werkelijk omvergeblazen door de kolossale impact van je argumentatie. Een turk, nota bene! Als d�*t niet bewijst dat de huizenmarkt geen regelgeving kent!

Overigens; niet de turk in kwestie is de grote boeman. Bedenk dat die gezinnen zijn huis verkiezen boven de andere. Het zijn dus de andere huurbazen die we zouden moeten straffen, omdat hun eisen nog exuberanter zijn.

Ik ben er nog altijd niet goed van zeg. Een turk die huizen verhuurt! Is er dan werkelijk géén fatsoen meer dezer dagen?

Oud 9 februari 2006, 14:38   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijkomend voordeel van erfpacht is natuurlijk ook dat je niets kan aanslaan vermits het in feite ook niet van u is!
Of nadeel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 16:14   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Nou, petje af - ik ben werkelijk omvergeblazen door de kolossale impact van je argumentatie. Een turk, nota bene! Als d�*t niet bewijst dat de huizenmarkt geen regelgeving kent!

Overigens; niet de turk in kwestie is de grote boeman. Bedenk dat die gezinnen zijn huis verkiezen boven de andere. Het zijn dus de andere huurbazen die we zouden moeten straffen, omdat hun eisen nog exuberanter zijn.

Ik ben er nog altijd niet goed van zeg. Een turk die huizen verhuurt! Is er dan werkelijk géén fatsoen meer dezer dagen?

Ik weet het, moet er zelf nog van bekomen Die brave allochtoon die zo in het zwart de mensen aan het uitbuiten is...en dan nog andere allochtonen.
Die gezinnen gaan eerst eens overal gaan kijken kiezen geheel vrijwillig de vuilste en de duurste er uit. Dju toch...kan niemand hun eens zeggen dat ze echt de keus zelf maar moeten maken?
Oud 9 februari 2006, 16:15   #85
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of nadeel.
Dat je het niet borg kunt stellen?
Oud 9 februari 2006, 16:32   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het, moet er zelf nog van bekomen Die brave allochtoon die zo in het zwart de mensen aan het uitbuiten is...en dan nog andere allochtonen.
Die gezinnen gaan eerst eens overal gaan kijken kiezen geheel vrijwillig de vuilste en de duurste er uit. Dju toch...kan niemand hun eens zeggen dat ze echt de keus zelf maar moeten maken?
Inderdaad, de service van de mensensmokkelaars laat te wensen over. In plaats van deze mensen wat wegwijs te maken op het gebied van woningen.
Maar ja, veel kans dat den huisjesmelker, en den mensensmokkelaar dezelfde is. Hij kan moeilijk tegen zijne eigen winkel reklame gaan maken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 16:50   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Had nog zo ver niet gedacht dat het allicht wel aanleunt bij de mensensmokkel zelf. Zal dan ook wel aanleunen bij de koppelbazen.
Waarom smokkelen ze niet gewoon verder drugs gelijk vroeger?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 17:08   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij betaalden de mensensmokkelaars ook veel te duur voor een reis van slechte kwaliteit.
Zo gaat het er meestal aan toe in de criminaliteit.
Oud 9 februari 2006, 17:10   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je het niet borg kunt stellen?
Dat ge het niet kunt aanslaan in geval van schade.
Oud 9 februari 2006, 18:13   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij betaalden de mensensmokkelaars ook veel te duur voor een reis van slechte kwaliteit.
Zo gaat het er meestal aan toe in de criminaliteit.
Met belgische criminelen zou je dat niet tegenkomen, die zijn netjes en beschaafd!
Oud 9 februari 2006, 18:55   #91
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ha die Turk. ik ken iemand die daar in de straat een appartement van hem huurt. Dat is in de Rue de Gaucheret in Schaarbeek. In het huis op de hoek was vroeger een apotheek. Nu had hij daar 16 illegalen zitten die samen 500 euro betaalden om daar samen te hokken. Die Turk bezit daar in totaal 6 huizen. Bij het huis van mijn kennis zijn ze ook binnengevallen om 6 uur 's morgens tot 1 uur namiddag. Vervolgens is de inspectie binnengevallen om alle gebreken op te schrijven. Dat was een hele waslijst.
Oud 9 februari 2006, 20:35   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met belgische criminelen zou je dat niet tegenkomen, die zijn netjes en beschaafd!
Wie zegt dat er geen tussenzitten ?
Oud 9 februari 2006, 20:59   #93
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel dat de grond nu echt zo een grote rol speelt in de prijs van oude woningen, behalve in enkele gevallen op het platte land. Veel oude woningen zijn immers op een eerder kleine oppervlakte gebouwd, vaak zijn het rijhuizen. Dat de grond zo duur wordt (wegens schaarste) vind ik op zich geen slechte zaak. Dat zorgt er nog enigszins voor dat men noodgedwongen zijn perceel in oppervlakte gaat beperken. Wie gaat er voor u beslissen hoe groot het u toegewezen stuk gaat zijn in geval van erfpacht ?

Dat beslis je toch zelf!
Je kiest zelf een stuk grond uit waar je je zou willen vestigen en je brengt een bod uit voor de pacht die je bereid bent te betalen.
Eigelijk precies het zelfde zoals het nu in zijn werk gaat met dat verschil dat je biedt voor het gebruiksrecht ipv het eiegendomsredcht. Hoe groter hoe meer pacht.

Citaat:
Een ander nadeel van erfpacht is het feit dat ge geen schadeloosstelling hebt wanneer de pachter het perceel vervuild achterlaat. Dat is wel het geval wanneer het zijn eigendom is.
Hoezo, vervuilt achterlaat?
De vervuiler dient wel op te draaien voor de vervuiling he.
Dat is nu ook zo.

Citaat:
In sommige gevallen weegt de prijs van de grond amper op tegen de kostprijs om een kleine woning af te breken en de grond terug bouwrijp te maken.
Dus wordt die grond (bijna) gratis weggegeven?
Als je nog ergens zo'n bouwval weet, mag je me altijd tippen hoor
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:02   #94
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Ik denk adt hij gewoon bedoelt dat de kosten zodanig hoog liggen ... Dat wil niet zeggen dat de grond ( bijna )gratis zal worden weggegeven
Michken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:15   #95
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het zelfde he.
Alle verbeteringen die je aanbracht, inclusief gebouwen zijn de eigendom van de pachter en dus vatbaar voor beslag.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 21:47   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
[/b]Dat beslis je toch zelf!
Je kiest zelf een stuk grond uit waar je je zou willen vestigen en je brengt een bod uit voor de pacht die je bereid bent te betalen.
Eigelijk precies het zelfde zoals het nu in zijn werk gaat met dat verschil dat je biedt voor het gebruiksrecht ipv het eiegendomsredcht. Hoe groter hoe meer pacht.
Dus blijft de rijke de grootste stukken bezitten en blijft er voor u niets over.
Meer zelfs, hij zal geen stuk willen afstaan aangezien hij er weinig voor betaald en er niets aan verdient als hij het wegdoet.
Citaat:
oezo, vervuilt achterlaat?
De vervuiler dient wel op te draaien voor de vervuiling he.
Dat is nu ook zo.
En die vervuiler heeft geld ?
Hoeveel industrieterreinen moeten niet op onze kosten gesaneerd worden omdat het bedrijf failliet is ? Wanneer de vervuiler eigenaar van het terrein is heeft men tenminste de grondwaarde als compensatie.
Citaat:
De waarde grondprijs min de kosten voor het saneren is daarom niet gratis.
Maar je zou wel gek zijn om die grond zo duur te betalen als een bouwrijpe kavel.
Oud 9 februari 2006, 21:49   #97
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
De waarde grondprijs min de kosten voor het saneren is daarom niet gratis.
Maar je zou wel gek zijn om die grond zo duur te betalen als een bouwrijpe kavel.
Inderdaad en dan mag je zelf nog eens gaan saneringskosten betalen als het serieus vervuild is ...
Oud 9 februari 2006, 21:58   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Dat is het zelfde he.
Alle verbeteringen die je aanbracht, inclusief gebouwen zijn de eigendom van de pachter en dus vatbaar voor beslag.
Wat als er al gebouwen opstaan wanneer de huur gesloten wordt?
Dan is het niet uitgesloten dat het gebouw in waarde gedaald is.
Wat ga je dan aanslaan, de aangebrachte schade ?
Jij doet alsof er ongerepte gronden in overvloed zijn waarop ieder zijn zin kan doen en vervolgens een nieuw stukje in beslag nemen.
Zoiets noem ik roofbouw.
Oud 9 februari 2006, 22:05   #99
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik overweeg voor alle zekerheid mijn woning zo vlug mogelijk te verkopen nu de prijzen nog hoog staan... en me daarna aan te sluiten bij het VWS.
Ik ga dan ook als de eerste de beste kwispel uitbazuinen dat de grond van iedereen is en dat ik recht heb op grond of een fatsoenlijk onvoorwaardelijk basisinkomen... Verder eis ik een goed uitgeruste sociale woning, gsm, een recente pc en breedband... want dat zijn basisrechten...

Natuurlijk hang ik mijn werk aan de kapstok en ga ik als hobby offerblokken ledigen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 februari 2006 om 22:12.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:39   #100
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik overweeg voor alle zekerheid mijn woning zo vlug mogelijk te verkopen nu de prijzen nog hoog staan... en me daarna aan te sluiten bij het VWS.
Ik ga dan ook als de eerste de beste kwispel uitbazuinen dat de grond van iedereen is en dat ik recht heb op grond of een fatsoenlijk onvoorwaardelijk basisinkomen... Verder eis ik een goed uitgeruste sociale woning, gsm, een recente pc en breedband... want dat zijn basisrechten...

Natuurlijk hang ik mijn werk aan de kapstok en ga ik als hobby offerblokken ledigen...
Vergeet uw gratis skateboard niet...... echter over uw authenticiteit en integriteit zou ik me ernstige vragen stellen. Was uwe spitsmuizigheid trouwens niet tegen elke vorm van syndicaat ????

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be