![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien vindt kardinaal Danneels de Franse Revolutie een goede zaak, maar ook hier gaat het om een appreciatie van een historische gebeurtenis. Geen "ethnische, morele of dogmatische verandering" waarnaar ik u vroeg. |
|||
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is geen antwoord op de door mij gestelde vraag... Of hoe ik bij mijn besluit blijf: u weet blijkbaar weinig tot niets af van de geschiedenis van de Kerk.
|
![]() |
![]() |
#283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar u kent de oorsprong niet van de Rooms katholieke kerk ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
#286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wordt je zelf verketterd. Hou je klaar ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
#287 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kardinaal Danneels niet dominant is, was geen element in de discussie tot voor kort. Maar als het u aan uw hart streelt, wil ik dat gerust onderstrepen. Kardinaal Danneels is geen dominerend figuur. Uw laatste zin is totaal iets anders dan wat u eerder stelde. Dan ging het over morele, ethische en dogmatische aspecten. Niet over pastoraal. U had het over de inhoud van het geloof eerst, niet, zoals nu, over de gevolgde manier van aanbrengen (pastoraal). Kardinaal Danneels schikt zich niet naar de geëvolueerde maatschappij zoals u verkeerdelijk stelt. Hij laat met regelmaat van de klok zijn stem horen en gaat in tegen bepaalde ontwikkelingen in de maatschappij. Dat hij niet met volle stem spreekt, is eerder eigen aan het karakter van de man. Hij legt zich evenwel niet neer bij de ontwikkelingen. Hij schreef bijvoorbeeld pastorale brieven tegen de New Age en "geloof �* la carte" zoals we dat in onze maatschappij vinden. Samen met de Belgische bisschoppen schreef hij een pastorale brief naar alle parochies ten tijde van de abortuszaak waarin hij, alsook de andere bisschoppen, abortus ten stelligste afkeurde. En ook toen de euthanasie werd behandeld, kwam er een pastoraal schrijven dat euthanasie afkeurde (stond indertijd integraal afgedrukt in Kerk en Leven). |
|
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
moeten jullie iedereen verketteren die de waarheid durft te zeggen ? Nergens, maar dan ook NERGENS lees ik in de post van Knip dat hij de extremistische islamisten zit goed te praten. Maar ja, als je zo verblind bent en direct de volledige moslimgemeenschapz verketterd zonder vragen te stellen. Hoe is het toch mogelijk dat je zelfs geen argumentatie meer wil lezen ...
|
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die de macht hadden.
|
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een kleine hint, ik ga echt niet uw huiswerk doen, als u liever in onwetendheid blijft ![]()
|
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh ja... ze hebben geen arabische migranten daar. |
|
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Granada en Cordoba is de Moorse invloed trouwens nog altijd even zichtbaar aanwezig als voor de tijd van Albrecht en Isabella. |
|
![]() |
![]() |
#295 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niks speciaals, zoals gezegd, het is slechts de start voor iemand die het serieus meent en zich eens wil verdiepen in het onderwerp. Als je dit doet zou je tot de ontdekking komen hoe opportunistisch de Romeinen waren toen ze het christendom "binnenhaalden".
|
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor het overige, ik hoef niet onmiddellijk die kleine Wikipedia-artikelen om iets van de kerkgeschiedenis te weten te komen. Ik heb in het verleden de tijd genomen om vijftiendelige studie van Rohrbacher "Histoire de l'Eglise" door te nemen. Formaat folio, in kleine letter gedrukt met enorm veel citaten en referenties. Dat is pas een echte studie om iets over de kerkgeschiedenis te weten te komen. |
|
![]() |
![]() |
#297 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Efkes naast de kwestie beginnen of mja misschien verwar je iemands anders post met de mijne ...
|
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moet u dan eens nagaan waarom ik het over Constantijn heb en op welke wijze dit een repliek wordt op wat over die keizer wordt beweerd.
|
![]() |
![]() |
#299 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die wiki ? ![]() Je probeert te doen alsof ik beweer daar alles te kunnen lezen.
|
![]() |
![]() |
#300 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik haal nog eens de oorzaak boven waarom we hierover begonnen zijn: Citaat: Oorspronkelijk bericht door Knipp ![]() Da's niet het ergste. Het ergste was dat hij dan de dag nadien de aartsengel Gabriël liet komen met een visioen waarin hem geöpenbaard werd dat karavanen overvallen tijdens de Haj (*) plots wel mocht ! Er zijn nog voorbeelden te vinden van dergelijke openbaringen die enkel moesten dienen om een misstap van Mo goed te praten. Aartsengels zijn liberalen eh. Een beetje religieuze amnestie is nooit ver weg. Als ze al niet dromen van de Hemelheerschappij. Hoe dom moet je niet zijn om een religie te bouwen op visioenen van een aartsengel. Da's gewoon vragen om problemen en grappen. Zo'n godsdienst kan je alleen in stand houden door absolute sociale controle en door elke andere stem te verketteren. Misschien moeten we echt meer theologische cartoons maken. (*) het mocht oorspronkelijk niet om de pelgrims in de maand van de bedevaart veiligheid te garanderen ) Citaat:
ander "geregeld" hebben met dat Rooms Katholiek kerkske ..
||
![]() |