Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2006, 13:43   #101
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

In heel de discussie hier mis ik ( enkele posters doen het min of meer) het onderscheid dat er is tussen ouder zijn of vriend(in) zijn.
Indien je dezelfde vragen stelt over het roken van joints ipv over het hebben van sex met ouderlijke toestemming tegen de geldende wetgeving in,wordt dat onderscheid mss duidelijker.
Ik vind nog steeds dat je als ouder niet gezellig samen met je kinderen een jointje in je living kan roken . De verwarring tussen wat kan/mag vergroot daardoor alleen maar. Als ouder heb je aan je kinderen houvasten aan te bieden, een grote structuur waarbinnen zij de vrijheid hebben om zelf te experimenteren en te rebelleren.
Je kan hen wel duidelijk maken dat je eventueel geen problemen hebt met het roken van joints maar het stimuleren doe je niet.
Je leert je kinderen ook niet direct hoe ze banken moeten overvallen, valse handtekeningen zetten, door het rood licht kunnen rijden, winkeldiefstallen plegen, bommen maken of andere door de wet verboden dingen?
Je voedt je kinderen op om te kunnen leven en functioneren in de maatschappij van morgen.
Oud 3 april 2006, 13:51   #102
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Het kan toch ook een 14 jarig jongetje met een vrouw van 30 jaar zijn??
jakkes
Oud 3 april 2006, 13:54   #103
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
In heel de discussie hier mis ik ( enkele posters doen het min of meer) het onderscheid dat er is tussen ouder zijn of vriend(in) zijn.
Indien je dezelfde vragen stelt over het roken van joints ipv over het hebben van sex met ouderlijke toestemming tegen de geldende wetgeving in,wordt dat onderscheid mss duidelijker.
Ik vind nog steeds dat je als ouder niet gezellig samen met je kinderen een jointje in je living kan roken . De verwarring tussen wat kan/mag vergroot daardoor alleen maar. Als ouder heb je aan je kinderen houvasten aan te bieden, een grote structuur waarbinnen zij de vrijheid hebben om zelf te experimenteren en te rebelleren.
Je kan hen wel duidelijk maken dat je eventueel geen problemen hebt met het roken van joints maar het stimuleren doe je niet.
Je leert je kinderen ook niet direct hoe ze banken moeten overvallen, valse handtekeningen zetten, door het rood licht kunnen rijden, winkeldiefstallen plegen, bommen maken of andere door de wet verboden dingen?
Je voedt je kinderen op om te kunnen leven en functioneren in de maatschappij van morgen.
Moest ik ooit kinderen hebben (wat hoogstwaarschijnlijk ni 't geval zal zijn) dan zou'k ze opvoeden om de maatschappij (toch de deze) naar de knoppen te helpen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:02   #104
Roots
Vreemdeling

Roots's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moest ik ooit kinderen hebben (wat hoogstwaarschijnlijk ni 't geval zal zijn) dan zou'k ze opvoeden om de maatschappij (toch de deze) naar de knoppen te helpen.
Ik zou ze leren hoe ze de venten hun geld kunnen afzetten (als 't meisjes zijn dan toch).
Roots is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:22   #105
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Eindelijk nog eens een uitspraak die klare wijn schenkt!
Feit: de strafwet werd bewust overtreden door zowel de 14-jarige, haar 25-jarige partner als de moeder van het meisje. En deze laatste draagt als ouder nog altijd de verantwoordelijkheid voor wat haar kleine mispeutert. Gezever over "dan doen ze het wel buitenshuis" doet niet terzake, want het gaat hier over een falen van moeder in de opvoeding én bescherming van haar kind.

Voor mij mag die strafrechtelijke aansprakelijkheid (naast de reeds bestaande burgerrechtelijke) van de ouders voor de misdrijven begaan door hun minderjarige kinderen zelfs wettelijk vastgelegd worden. Het zou alleszins een stuk meer effect hebben op het krapuleuze gedrag van sommige minderjarigen die zich vandaag straffeloos wanen. (en bij gebrek aan plaatsen in gesloten instellingen dat ook effectief zijn) En anderzijds zou het ouders wel eens twee keer doen nadenken over de ernst van hun verantwoordelijkheden i.p.v. het hun kinderen "zelf maar te laten uitzoeken".
Zo is dat, volledig mee akkoord.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:30   #106
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lutifer
Ik vind nog steeds dat je als ouder niet gezellig samen met je kinderen een jointje in je living kan roken .
tja daar geen we weer in die discussie over de illegaliteit van cannabis. Kan het dan wel dat er op een familiefeest alcohol genuttigd wordt ? of kan dat volgens jouw ook niet ?

PS heb al eens een familiefeestje meegemaakt ( van mijn ex ) waar jointjes gepaft werden en dat was zowat het enige familiefeest dat ik ooit meemaakte dat tenminste gezellig was.

soit

ik vind dat je je kinderen niet perse moet leren dat de wet en de alg geldende norm altijd gelijk heeft
integendeel je moet ze leren om de wetten en normen in vraag te stellen en niet zomaar klakkeloos over te nemen zonder na te denken. Je moedigt bij je kinderen toch niet aan dat het kuddedieren worden zeker he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 14:32.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:41   #107
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
Zo is dat, volledig mee akkoord.
Net zoals Desiderius weigert gij eens buiten de lijntjes te denken.
Uit volle borst en met volle overtuiging dogmas als doodnormaal beschouwen maakt het nogaltijd niet dat het aan iedereen opgedrongen moet worden, andersdenkenden incluis.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:45   #108
Roots
Vreemdeling

Roots's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

ik vind dat je je kinderen niet perse moet leren dat de wet en de alg geldende norm altijd gelijk heeft
integendeel je moet ze leren om de wetten en normen in vraag te stellen en niet zomaar klakkeloos over te nemen zonder na te denken. Je moedigt bij je kinderen toch niet aan dat het kuddedieren worden zeker he
Je bent ook nog een studentje zeker?
Oud 3 april 2006, 14:51   #109
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja daar geen we weer in die discussie over de illegaliteit van cannabis. Kan het dan wel dat er op een familiefeest alcohol genuttigd wordt ? of kan dat volgens jouw ook niet ?

PS heb al eens een familiefeestje meegemaakt ( van mijn ex ) waar jointjes gepaft werden en dat was zowat het enige familiefeest dat ik ooit meemaakte dat tenminste gezellig was.

soit

U hebt het dan ook ver geschopt...

[SIZE=1]Iemand die het ver geschopt heeft, is dat een verschoppeling?[/SIZE]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 14:51   #110
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roots Bekijk bericht
Je bent ook nog een studentje zeker?
Zijn avatar zegt genoeg.
Oud 3 april 2006, 15:10   #111
ekskimo
Provinciaal Statenlid

ekskimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ok, maar dat is uw probleem ni, als die alle2 willen neuken moeten die dat maar doen, walgelijk of niet.
da vind ik ook waar bemoeit de staat zich mee , dat ze bezorgd zijn dat er 14 jarige meisjes zwanger worden ok dat kan ik begrijpen maar er zijn genoeg campagnes en gratis condooms.

ekskimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:21   #112
Roots
Vreemdeling

Roots's schermafbeelding

Standaard

Op uw veertiende weet je toch al lang hoe babykes worden gemaakt zeker.
Oud 3 april 2006, 15:24   #113
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai nog ni.
Oud 3 april 2006, 15:34   #114
ekskimo
Provinciaal Statenlid

ekskimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja tis te hopen want in Engeland was er een meiske van 13 en da heeft nu een kinneke ze wist 9 maanden lang nie da ze vol zat ...
nu vraag ik u : voorlichting in engeland waar is het???

ekskimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:23   #115
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjah, das ni terzake als de twee partijen instemmen.
Ben ondertussen te weten gekomen waarom jij zo'n voorstander bent van oudere mannen met kleine meisjes.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:24   #116
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ook hoe je ze opkweekt?
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:28   #117
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
U hebt het dan ook ver geschopt...

[SIZE=1]Iemand die het ver geschopt heeft, is dat een verschoppeling?[/SIZE]
mentaal in ieder geval mijlen verder als jij.
Oud 3 april 2006, 16:51   #118
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:

soit

voordat je kan een eigen mening vormen en eventueel ergens tegen reageren moet je wel de kans krijgen om te leren wat de 'norm' is.
als ouder heb je een specifieke rol in het aanleren van de spelregels van de 'kudde'.
ik heb me ook nooit zat gedronken in bijzijn van mijn kinderen.
Oud 5 april 2006, 17:04   #119
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals Desiderius weigert gij eens buiten de lijntjes te denken.
Uit volle borst en met volle overtuiging dogmas als doodnormaal beschouwen maakt het nogaltijd niet dat het aan iedereen opgedrongen moet worden, andersdenkenden incluis.
Wouw je moet er nogal fier op zijn, als moeder de "madam" spelen en uw minderjarige dochter "uitlenen" aan een volwassenen van 25.
Heel verantwoordelijk.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 23:05   #120
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

verdoeme je mag nu al niet meer met uw lief vrijen in het huis van uw ouders.
De wereld is naar de kloten jong. Ik zeg het u.

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 5 april 2006 om 23:07.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be