![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, even kort samengevat;
ik was in de veronderstelling dat jij ijverde voor "vrij" wapenbezit (wat je ook zelf aangaf in de topic-titel). Vrij wapenbezit is voor mij:"Ik stap in een wapenwinkel binnen en koop mij, zonder dat daar vragen over gesteld worden, een wapen. En daarna loop ik daar vrij mee over straat." Dat versta ik onder "vrij wapenbezit". Jij bedoelde blijkbaar iets heel anders (opleiding etc...) en daar kan ik me al iets meer in vinden, al vind ik het nog steeds geen geweldig idee. Ik begrijp jou standpunten wel (ze houden ook min of meer steek), maar ik probeer ook de nadelige effecten even in te schatten. Een wapen wordt over het algemeen gebruikt in een stress-situatie. Vele (zo niet de meeste) mensen hebben het dan moeilijk om helder te denken. Daar kunnen makkelijk ongelukken van komen. Je geeft het zelf ook aan; Citaat:
En dan heb ik het nog niet over de eventuele misbruiken. Bij hoeveel vechtpartijen, die nu in een blauw oog, een bloedneus en enkele losse tanden eindigen zou een van de vechtersbazen in het heetst van de strijd niet zijn wapen trekken? Das menselijk he? Uitzinnige razernij of tijdelijke zinsverbijstering, hoe noemen ze dat binnen Justitie? Maar het slachtoffer (en zijn nabestaanden) zijn er vet mee. Als ik al deze punten (de nadelen dus) ga afwegen tegen jou standpunten (de voordelen) vind ik persoonlijk niet dat de balans genoeg in een van ons beider richting doorslaat. Voor mij dus voorlopig geen "vrij" wapenbezit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BigF, ik zal hier maandag een antwoord op geven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook tegen vrije wapendracht. Wapenbezit moet aan strenge voorwaarden verbonden zijn en dracht tot uitzonderlijke gevallen beperkt. Citaat:
Ze verzwijgen daarbij wijselijk dat er slechts 5% daarvan door legale wapens vallen. In Australië zijn sinds 1996 alle wapens bij particulieren verboden. Sinsdien is het aantal doden door vuurwapens zelfs toegenomen. I Idem voor Groot-Brittannië, sinds het verbod in 1997 steeg de criminaliteit met 35%. http://users.skynet.be/bs239261/nnou...ews161104.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als argument houden ze zelden steek, het is de kunst om de juiste conclusies uit de statistieken te halen en dat is niet altijd even simpel. Voornamelijk omdat je meestal enkel de gegevens krijgt (zoals een grafiek) en zelden de bijhorende informatie. Wat niet wegneemt dat ik mijn gebuur liever zonder dan met wapen tegenkom op straat.
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst de achterban raadplegen?
![]()
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambetante buren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh.... ok die kan maar best geen toegang tot wapens hebben.
*noteert dat BigF probleempjes heeft met evidenties* ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd handig als je met een joint in je klep de hond uitlaat...
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. de hond uitlaten met een joint in je klep is toch niet genieten he. bovendien is dat verspilling. De wind rookt die joint sneller op dan jij. Ga je straks ook naar het werk met een joint ? Toch eens checken of je niet over de rooie gaat met je verbruik hoor. 2. hij is getraind op het hebben van een wapen. voor mijn part mag ie het ook in vrije tijd hebben maar dan na controle van zijn doen en laten in privé. Er zijn genoeg agenten die door de frustraties alcoholist of jointjesroker zijn geworden. Beiden moeten toch niet te erg worden vertrouwd met een trigger in de hand. In deze poll (wat het oorspronkelijk was) had ik reeds gestemd voor vrijere wapendracht maar dan wel onder strikte controles (wat een poll optie was, waarvoor dank). Gewoon degelijke controle en dan is er geen probleem. Ik zou de linksen zelfs blij kunnen maken : een controle-bureau waar eigenaars van een wapen zich jaarlijks moeten melden voor een paar kleine tests. Zoniet vervalt de licentie en gaat de politie het desbetreffende wapen ophalen bij de eigenaar. 3. laat je hond het niet inademen. het beestje moet buiten ook nog zonder kunnen. 4. Katten zijn leuker dan honden ![]() 5. ik som maar wat op omdat dat leuk is. 6. heel leuk eigenlijk 7. ik zit al aan zeven 8. ok... ik zit teveel op forums... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Helemaal mee eens. 3. Mijn hond is welgeteld 17cm hoog, ik 1m86. Die rookt echt niet mee hoor. 4. Mijn hond kan gemakkelijk doorgaan voor een kat. Zie technische specificaties bij 3. 5. Dat valt idd best mee ja. 6. Ja hè 7. Ikke ook!! ![]() 8. Zie 2 ![]() 9. Negen!! (9!!)
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was sterker dan mezelf...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben zelf ook geen voorstander van vrije wapendracht, maar dat is in de veronderstelling dat de overheid het geweldmonopolie handhaaft om zijn burgers te beschermen. Wanneer diezelfde overheid a priori aangeeft dat het bepaalde misdrijven niet meer actief gaat vervolgen, wie beschermt die burgers dan nog?
![]() |
![]() |
#555 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De roep om vrije wapendracht zal er alleen maar sterker door worden.
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen paniek, ik ga er alvast geen aanvragen.