![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... de wetten in dit land moeten een 'ok' van de PS krijgen dus dat lijkt me maar logisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() ja hoor, heel de 'belzieke' staat is voor de criminelen en tegen de arme kleine vlaamse zelfstandige, en zijn BMW X5 willen ze ook nog afpakken...
nootjes, iemand? Laatst gewijzigd door Mitgard : 13 april 2006 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#525 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen je ook graag zonder werk houden hoor. Dan geef je op lievere manier pootjes aan hun partijhoofdkwartier. Dan bellen ze je nog wel eens op zo van "we hebben volk te kort om met een vlagske naar de koning te zwaaien in Lovendegem. Kan jij even afkomen, wij doen toch veel voor u, he." ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 april 2006 om 00:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een normaal denkend mens moet daar niet van overtuigd worden, een kwartiertje nadenken zou moeten volstaan. Enkele vragen; ik heb klinkende ambras met mijn gebuur en hij heeft een geweer. Wat als hij me neerknalt? Mijn dochter wordt verkracht en mijn buur vertelt mij dat het persoon A was. Ik knal persoon A af. Mijn buur lacht zich binnenstebuiten want persoon A is onschuldig. 't Was 1 april en ik had dat niet gemerkt. Ik probeer midden in de nacht een overvaller af te weren en schiet op hem. Net op het ogenblik dat mijn dochter in de slaapkamer komt vragen wat dat lawaai allemaal is. Morsdood. Wat dan? Mijn andere dochter wil op een onbewaakt moment wel eens kijken met welk tuig haar zus is neergeschoten en schiet zichzelf neer. Wat dan? Een mentaal gehandicapte is binnengedrongen en staat plots met een speelgoedzwaard voor mijn neus. Ik knal hem van't verschieten af. Wat dan? Er staat voor mijn voordeur op een gegeven moment iemand (die mij voor iemand anders houdt) met zijn vuisten te zwaaien. Hij is veeeel groter dan ik en dus knal ik hem af. Wat dan? Mijn pistool is zo krachtig dat ik dwars door zijn hoofd schiet en aan de andere kant van de straat een voorbijganger mee neerleg. Wat dan? Er ontstaat een vechtpartij in een volle bus. Drie gewapende mensen schieten op de aanvaller. Die is lichtgewond, het slachtoffer krijgt 5 kogels te verwerken. Wat dan? Een homejacker wil mijn autosleutels en is van plan dan snel te vertrekkken. Tot hij ziet dat ik een wapen wil trekken. Hij is sneller dan ik en ik ben, naast mijn auto, ook mijn leven kwijt. Enzovoort, enzovoort... Kortom; vrij wapenbezit; zever, onvoorstelbare zever. Hoeveel doden jaarlijks in Amerika door vuurwapens? Hoeveel doden jaarlijks in Belgie door vuurwapens? Vanwaar het verschil? (niet de grotere bevolking nee, tel maar per inwonersaantal). Wat is na vrije wapendracht nog het nut van de politie? De grote meerderheid loopt gewapend rond en is dus best in staat om tussendoor even een gangster (of iemand die er voor door moet gaan) neer te knallen. Nee, Lombas, jij zal je redenen wel hebben (of is het weer 'opgelegde strategie'?), maar ik vind het ijveren voor vrije wapendracht van een ongelooflijke domheid en kortzichtigheid. En ik kan dus maar amper geloven dat het je persoonlijke overtuiging is. (P.s. Heb enkel de openingspost gelezen, ga bij gelegenheid heel de discussie wel eens doornemen, maar morgen vroeg dag...)
![]() |
![]() |
#527 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Belgie --> 10 000 000 --> 500 doden door vuurwapens VSA --> 300 000 000 --> 10 000 doden door vuurwapens Er gebeuren in de VSA minder agressieve zaken met dodelijke afloop met vuurwapens dan in België. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Tot de volgende, en hopelijk iets constructiever.
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filip Dewinter had het ideetje over bewapening blijkbaar van VLOTT, maar hij moet er nog wat mee oefenen. Hij vond dat onder de zelfstandigen die een wapen mochten hebben, er ook pomphouders mochten zijn. Ik weet het nog zo niet. Voor je huis staan benzinepompen en onder je tegeltjes ligt een megatank benzine.
Ik ben wel voor betere verdediging van zelfstandigen en desnoods met een wapen, maar dat opsommingske met plots die pomphouders erbij was er wel over ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 april 2006 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En iemand 2x verwijten dat-ie geen argumenten gebruikt en dan zelf welgeteld.... geen enkel argument gebruiken om uw gelijk te bewijzen. Ook knap...
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron bovenliggende grafiek;
http://www-medlib.med.utah.edu/WebPa...S/GUNSTAT.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Btw; dat was geen argument maar een mening.
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Dat is een absolute grafiek. Die houdt geen rekening met bevolkingsaantal. Dus als er in een ministaatje met een half miljoen mensen honderduizend mensen sterven door geweervuur, dan is dat voor jou best een goed resultaat of zo ? Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 april 2006 om 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#534 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vrouw wordt in een steeg tegengehouden en dreigt verkracht te worden. Ze trekt een wapen, de agressor vlucht weg.
Want op zo'n momenten is de politie niet inde buurt eh. Citaat:
Citaat:
Ten tweede, kijk eens goed op dat lijstje: SWITZERLAND CANADA AUSTRALIA Cirkelen zeer dicht bij België. Toch bestond er in die landen in de periode van uw statistiekje vrij en geregulariseerd wapenbezit -en dracht. Toeval? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar u voor doe ik da graag ze ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 13 april 2006 om 01:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Zeker nu ge 'de neus' gedumpt hebt! Trouwens; moest het wapenbezit vrij worden, ga jij dan voortaan gewapend over straat? P.s. Ik kruip er seffens wel in, maar ik pik morgen zeker terug de draad terug op...
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Remind me om morgen te proberen : "Kim, je bent te schattig om Belgicist te zijn
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (nog wel even afwachten of-ie ook werkt!)
![]() |
![]() |
#538 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overvallen, verkrachtingen en inbraken zijn trouwens niet echt onrealistisch ![]() Citaat:
Zie je, je mag niet beginnen met het "cowboymodel" omdat dat een agressieve daad van jezelf inhoudt. Het punt is dat je jezelf verdedigt. De criteria daarvoor zijn niet zo moeilijk - voor agenten bestaan ze al. Citaat:
Hetzelfde kun je trouwens zeggen van de VSA - waar enorme delen nauwelijks bewoond zijn. Steden als Ottowa, Montreal, Quebec, Toronto, Syndey, Brisbane, &c zijn geen kleine paardjes ze. Citaat:
2 Ik heb liever mijn welzijn dan dat van de agressor, sorry voor het egoïsme Citaat:
Ja, ik zou met een revolver rondlopen, en niemand die me geen kwaad wenst, zal daar iets van hoeven te merken.
Laatst gewijzigd door lombas : 13 april 2006 om 01:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals je hier ook niet kan spreken van het vrije bezit van een autorijbewijs omdat je daar een examen voor moet afleggen. Jij ijvert dus niet voor vrij wapenbezit, maar voor een te verwerven recht op wapenbezit. Dat is voor mij al een enorm verschil. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Ik bekijk, als het over wetten en rechten gaat, altijd het belang voor de samenleving. Eigenbelang zou daar niet mogen spelen. Het is trouwens voor jou, als politieker in spe, geen goed idee om uitspraken te doen als 'Ik heb liever mijn gezondheid dan die van een ander'. Maar dat geheel terzijde... Citaat:
Dus 'vrij' is een rekbaar begrip, maar nu is plots 'wapen' ook al een rekbaar begrip. Wat dan; iedereen een cuttermes op zak? Na een opleiding? Citaat:
Ben je al ooit in een situatie geweest waarin je je wapen gebruikt zou hebben?
![]() |
![]() |
#540 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, een te verwerven recht. Indien je toppie in de bovenkamer bent, je een cursus volgt om gevaarlijke situaties in te schatten en zelf daar een assertieve oplossing voor te zoeken, en bij een associatie leert omgaan met het wapen. Citaat:
Aan de andere kant: stel, je ziet iemand je fiets pikken, en je stapt er op af en geeft die persoon een nekschot. Dood. Nu kan je opwerpen: "Aha, zie je wel, het wordt één hele cowboystaat." Vraag is natuurlijk welk gedrag je zou gesteld hebben zonder wapen (waarschijnlijk ook niet al te vriendelijk). Anderzijds gaat het hier, om terug op je stelling te komen, niet meer om het uitoefenen van een recht, maar om het stellen van "het recht in eigen handen nemen." Het is duidelijk dat je een misdaad hebt begaan door iemand dood te schieten. Maar de misdaad, het misbruik van het recht en het recht zelf moet je van elkaar loskoppelen. Citaat:
Citaat:
Jouw cijfers van 1995 zijn ietsjes anders. Citaat:
Citaat:
1 Recht op zelfverdediging? - Ja 2 Recht op bescherming van naasten en eigendom? - Ja 3 Recht mag onvoorwaardelijk worden uitgeoefend? - Neen, er moeten duidelijke normen zijn (associaties, trainingen, &c) 4 Recht mag met onvoorwaardelijke middelen worden uitgeoefend? - Neen, er moet een duidelijke richtlijn zijn dat de gebruikte defensie de gebruikte agressie niet tot zeker punt mag overstijgen in fatale aard; daarom is het beste vuurwapens toe staan die in de categorie "handwapens, revolvers" vallen, met een bepaald maximumkaliber. 5 Recht is onschendbaar? - Neen, misbruik wordt als misdrijf aanschouwd Citaat:
Mocht de vraag zijn: "Ben je al ooit in een situatie geweest waarin je je wapen zou bovenhalen om er mee te dreigen," dan is het antwoord "ja". In Zuid-Afrika. Maar dan nog zou ik getwijfeld hebben om het boven te halen, omdat het in een trein gebeurde, en er mensen aan het eten waren in een dinerwagon. Ik denk bij nader nadenken niet dat ik het zou gedaan hebben, het risico op misbruik zou te groot zijn geweest.
Laatst gewijzigd door lombas : 13 april 2006 om 02:26. |
|||||||
![]() |
![]() |