Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 14 april 2006, 17:30   #921
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het probleem is dat de oorspronkelijke Belgen hier inderdaad een jarenlange samenleving van gewone, brave en normale burgers achter de rug hebben. - De overal bestaande uitzonderingen op de regel daar gelaten.-En dus niet die reflex hebben om met messen rond te lopen en zelf recht te doen geschieden, of hun zaakjes te regelen met hun mes op iemands keel... Lieden die uit landen komen die een paar generaties achter staan in vergelijking met hen, die regelen nog hun zaakjes met geweld, zoals we ook zelf hier in de Middeleeuwen rondliepen.
Beide soorten samen gooien en proberen samen te laten leven, het bewijs is al zoveel keer geleverd, ook in onze buurlanden: er zitten nog teveel specimen tussen die dit niet aankunnen. Een serieuze integratieproef of - controle moet die lieden buiten houden, of buiten zetten tot ze aangepast zijn aan die voor hen andere maatschappij. In afwachting tellen we maar de slachtoffers van klein en groot geweld...
Ik vrees dat je heel dicht bij de waarheid zit.
Oud 14 april 2006, 17:30   #922
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook al eens aan de paniek gedacht van het slachtoffer?
spijtig kan die het niet meer navertellen
Ambiorix is offline  
Oud 14 april 2006, 17:32   #923
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
spijtig kan die het niet meer navertellen
Neen. Maar ik denk wél aan wat die jongen allemaal voelde voor hij stierf en aan hoe zijn familie zich nu zal voelen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 april 2006 om 17:33.
Knuppel is offline  
Oud 14 april 2006, 17:32   #924
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Als het slachtoffer zich had kunnen verdedigen en de aanvallers een blauwe plek hadden geslagen dan zou de linkse kliek wel moord en brand roepen

Laatst gewijzigd door Morghodius : 14 april 2006 om 17:32.
Morghodius is offline  
Oud 14 april 2006, 17:41   #925
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Hiermee is alles wel gezegd. Spijtig dat sommigen het weer nodig vinden om dit dramatische voorval politiek te recupereren... 40 bladzijden lang dan nog...
Dat heeft de vrt deze middag gedaan: wat er gebeurd is, is een uit de hand gelopen vorm van 'steaming'.
Onverbeterlijk die gasten.
Oud 14 april 2006, 17:52   #926
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet het niet maar ge suggereerd wél wat.
ik suggereer niets hoor... 'k stel alleen maar vast
Citaat:
Ik kan je zeggen dat je fout zit.
kan best zijn hoor... btw met wat dan precies... ik heb verdomme zogoed als niks gezegd... zal misschien net de absentie ervan zijn zekerst ?

Citaat:
Ik immers van zeer dichtbij een autochtone vrouw met een opgroeiende dochter meegemaakt met een even grote 'noodgraad' als deze waarmee jij je er probeert vanaf te maken. Zij schoof echter jarenlang naar achter op de wachtlist inplaats van naar voor.
dat is daarvan het spijtige gevolg...het had net zogoed ( ander beleid dus ) een allochtoonse vrouw met opgroeiende dochter kunnen betreffen

[quote]
Dus jij kunt het voor jezelf verantwoorden dat er in 2004 nog slechts 16,5% autochtonen aan een sociale woning geraakten?
[/quota]
ik hoef niets te verantwoorden... laat staan dat ik me moet verantwoorden op verzinsels
er staat dat er 16,5% kandidaat-autochtonen zijn, niet dat er slechts 16,5% autochtonen van de doelgroep in aanmerking kwamen, laat staan dat ze aan een woning geraakten

Citaat:
En dat veroorzaakt geen frustratie bij autochtonen die jarenlang op een zolder moeten blijven wonen omdat er hen 66 % vreemdelingen en 18 % nieuwe Belgen voorgaan?
dat het fustratie opwekt.. is wel te merken dacht ik... zoals het fustratie opwekt als je ziet wat mensen zoal menen te lezen in die cijfers

ps. begrijp me nu niet verkeerd... er kan best wat mis zijn met dat gehele beleid...je kan best gelijk hebben (cfr. Cools) ... dat autochtonen flagrant benadeeld worden etc... maar je vroeg me wat ik in die cijfers zag
praha is offline  
Oud 14 april 2006, 17:58   #927
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Als de daders minderjarig blijken te zijn, moet men eveneens de ouders hard aanpakken. Kindergeld afpakken, eventuele werkloosheidssteun stopzetten, sociale woning verliezen...Er moet gewoon een duidelijk voorbeeld gesteld worden dat ouders nog steeds als eerste verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun minderjarig kind.
Je droomt.
Helaas.
In de strafmaat zou moeten rekenening gehouden worden met 'afschrikking'.
Anders krijgen we straks nog enkele Joe's.
Oud 14 april 2006, 17:58   #928
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je slaat de nagel op de kop.
Op teletekst stond nog een boodschap van de NMBS dat deze moord een geïsoleerd geval was (allez?): dat bedreigingen en intidimaties schering en inslag waren, maar dat die "gewoonlijk" dus niet uitliepen op moord.

Een nu even op de politiek correcte toer: het is niet omdat NU 2 noordafrikanen een roofmoord hebben gepleegd dat alle noordafrikanen roofmoorden plegen, het is niet omdat vele noordafrikanen staan af te persen, te bedreigen, te intimideren etc.. dat ze telkens de belaagde zullen neersteken. Het is niet omdat in een revolver maar één kogel zit dat je net die kogel zal tegenkomen.

RUSSISCHE ROULETTE dus!

Vermits men niet wil optreden tegen de belagers en bedreigers, is het dus aangewezen al je bezittingen gewoon af te geven als je zulke kutmarokkanen tegenkomt.

Zolang ze het VB maar uit de regering kunnen houden zal het allemaal wel aflopen.
Ik ben net naar het Centraal Station geweest.

Ik vond dat het mijn plicht was om bloemen neer te leggen op de plek.
Veel joernalisten, VTM, VRT. Een paar bloemen.
De meeste mensen liepen gewoon voorbij.
In het gratis krantje 'Metro' dat op drie meter van de plek van de moord uitgestald staat, stond vandaag geen woord over de moord op Joe.
Een vriendin zei me: "Nee, want dan neemt straks niemand nog de metro."

Iemand zei me dat de grootvader van Joe er stond, gék van verdriet.
En dan die twee jonge meisjes die plots in huilen uitbarstten.

Vreemd dat bv. twee meter verder een enorme scoutsgroep (nota bene) luid actief stond te zijn. Een beetje ongepast.

En die kleine marokkaantjes die in beeld probeerden te komen toen die oude man werd geïnterviewd en daarbij lawaai maakten, ik heb ze - jawel, vriendelijk - gevraagd om op te hoepelen.

Ik ben érg verdrietig en boos. En zou liefst Brussel verlaten.

Komt er dit weekend een stille tocht? Of zijn enkel familieleden verdrietig?
PollyCorrect is offline  
Oud 14 april 2006, 18:01   #929
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik lees op de VRT en Standaard dat er een robotfoto is opgesteld. Waarom zie ik die nergens? Komt die op het TV-nieuws?

Niet dat de dader in mijn streek vertoeft...
longhorn is offline  
Oud 14 april 2006, 18:10   #930
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet het niet maar ge suggereerd wél wat.
ik suggereer niets hoor... 'k stel alleen maar vast
Citaat:
Ik kan je zeggen dat je fout zit.
kan best zijn hoor... btw met wat dan precies... ik heb verdomme zogoed als niks gezegd... zal misschien net de absentie ervan zijn zekerst ?

Citaat:
Ik immers van zeer dichtbij een autochtone vrouw met een opgroeiende dochter meegemaakt met een even grote 'noodgraad' als deze waarmee jij je er probeert vanaf te maken. Zij schoof echter jarenlang naar achter op de wachtlist inplaats van naar voor.
dat is daarvan het spijtige gevolg...het had net zogoed ( ander beleid dus ) een allochtoonse vrouw met opgroeiende dochter kunnen betreffen

Citaat:
Dus jij kunt het voor jezelf verantwoorden dat er in 2004 nog slechts 16,5% autochtonen aan een sociale woning geraakten?
ik hoef niets te verantwoorden... laat staan dat ik me moet verantwoorden op verzinsels
er staat dat er 16,5% kandidaat-autochtonen zijn, niet dat er slechts 16,5% autochtonen van de doelgroep in aanmerking kwamen, laat staan dat ze aan een woning geraakten

Citaat:
En dat veroorzaakt geen frustratie bij autochtonen die jarenlang op een zolder moeten blijven wonen omdat er hen 66 % vreemdelingen en 18 % nieuwe Belgen voorgaan?
dat het fustratie opwekt.. is wel te merken dacht ik... zoals het fustratie opwekt als je ziet wat mensen zoal menen te lezen in die cijfers

ps. begrijp me nu niet verkeerd... er kan best wat mis zijn met dat gehele beleid...je kan best gelijk hebben (cfr. Cools) ... dat autochtonen flagrant benadeeld worden etc... maar je vroeg me wat ik in die cijfers zag

Laatst gewijzigd door praha : 14 april 2006 om 18:15.
praha is offline  
Oud 14 april 2006, 18:12   #931
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik ben net naar het Centraal Station geweest.

Ik vond dat het mijn plicht was om bloemen neer te leggen op de plek.
Veel joernalisten, VTM, VRT. Een paar bloemen.
De meeste mensen liepen gewoon voorbij.
In het gratis krantje 'Metro' dat op drie meter van de plek van de moord uitgestald staat, stond vandaag geen woord over de moord op Joe.
Een vriendin zei me: "Nee, want dan neemt straks niemand nog de metro."

Iemand zei me dat de grootvader van Joe er stond, gék van verdriet.
En dan die twee jonge meisjes die plots in huilen uitbarstten.

Vreemd dat bv. twee meter verder een enorme scoutsgroep (nota bene) luid actief stond te zijn. Een beetje ongepast.

En die kleine marokkaantjes die in beeld probeerden te komen toen die oude man werd geïnterviewd en daarbij lawaai maakten, ik heb ze - jawel, vriendelijk - gevraagd om op te hoepelen.

Ik ben érg verdrietig en boos. En zou liefst Brussel verlaten.

Komt er dit weekend een stille tocht? Of zijn enkel familieleden verdrietig?
Ik vrees dat vlamingen hier totaal verschillen van Nederlanders. Vlamingen zijn dus racisten, onderdanig en zullen niet de moeite doen. Nederlanders deden die moeite wel, maar beginnen nu ook wel af te haken. De "stille tochten" die in Nederland ondertussen worden gehouden gebeuren om allochtone criminelen te herdenken die een werkongeval hebben gehad. Tot hiertoe hebben ze nog geen rellen veroorzaakt zoals hier in België als iemand zijn stoppen doorslaan.

Maar ergens vind ik het ook totaal triest dat we hier geen massale actie ondernemen. Nee, daarvoor hebben we een Dutroux nodig, d�*n komen we uit de zetel.

Nee, wij zijn racisten, verkeerd in de oorlog (volgens de Waalse Rexisten in elk geval), goed als melkkoe en als dhimmie. Wij horen, kijken, en doen niks. En als één miljoen dan zo stout zijn om op de verkeerde partij te stemmen dan wordt ook dat democratisch recht met de voeten getreden.

Toch niet om te geloven in feite!

Ik ben ondertussen echter wel zo kwaad dat ik de Jonaskes Ellossov en consoorten toewens dat hun latere zoontjes op gelijkaardige manier van hun mp3 spelerkes worden beroofd. En dan hoop ik dat ze deze dagen herinneren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 14 april 2006, 18:20   #932
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Die moord wordt helemaal niet uit haar context gerukt. Jij voelt gewoon niet aan wat er hier aan de hand is. Welke dief haalt het immers in zijn hoofd om een mogelijk slachtoffer dat zich verzet tegen de diefstal van een elktronisch prulletje, om dat slachtoffer dan meteen daan ook maar een messteek in de hartstreek te verkopen. En dat dan nog wel op één van de meest publieke plaatsen van België. Op het spitsuur in de hal van Brussel Centraal In Brussel.

Ontgaat de symbolische betekenis van deze daad u dan helemaal? Deze actie ligt geheel in de lijn van de twin towers en de aanslagen in Madrid en London en Amsterdam. Het is een daad van terrorisme, en die twee kereltjes zijn geen kleine criminelen maar terroristen die strijden voor Allah.

Het is duidelijk dat de moslims tegenwoordig fel gehersenspoeld zijn en opgefokt en getraind om westerlingen overal in het publiek aan te vallen.

Dit is geen diefstal meer maar een daad van onverholen staatsgevaarlijk terrorisme.

In hun gemeenschap zijn die kerels nu helden.
Wat een pathetische nonsens.
drosophila is offline  
Oud 14 april 2006, 18:42   #933
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik lees op de VRT en Standaard dat er een robotfoto is opgesteld. Waarom zie ik die nergens? Komt die op het TV-nieuws?

Niet dat de dader in mijn streek vertoeft...
Ik heb in elk geval nog geen foto gezien. Wellicht moeten de daders in bescherming genomen worden, want anders zouden deze kansarme jongeren in adidas kleding nog gelyncht kunnen worden.
D.Nibelung is offline  
Oud 14 april 2006, 18:54   #934
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Er zijn zo ooit eens voorstellen geweest van het Belang om een "aparte SZ voor allochtonen" te gaan oprichten of om "tweede generatie Marokkanen hun Belgische nationaliteit terug af te nemen wanneer ze zich crimineel gedragen". Dat kan dus niet: eens binnen, ben je zoals iedereen.
Eens binnen, en je bewijst door je gedrag dat je hier niet thuishoort en enkel een last, kost en gevaar bent voor de samenleving... dan is er maar één oplossing: terug buiten, en buiten blijven... Die zogezegde 3de generatie van nu verkoopt meer last dan de eerste, blijkbaar. Het recht om de gangster te blijven uithangen in iemands anders land... nee toch! Ooit zijn hun 1st generatie naar hier verhuisd, waarom zou een deel van de 3de generatie niet opnieuw naar hun roots en moederland verhuizen ipv hier in dit voor hen "racistisch" land te blijven rondhangen???
andev is offline  
Oud 14 april 2006, 18:57   #935
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Maar niet iedereen is gelijk voor de wet. Of beter, de wet is niet gelijk voor iedereen want de wet voorziet onderscheiden kwalificaties.
Je hebt enerzijds de Belgen (waarvan het grootste deel autochtonen, en een minderheid allochtonen die Belg zijn door geboorte),en anderzijds mensen met een ander wettelijk statuut. Bv . Migranten met verblijfspapieren, asielzoekers, etc.

Welke stof moet ik dan onder de knie krijgen om in te burgeren?
Eens vragen aan de Chinezen en Italianen die dat blijkbaar wel ontdekt hebben, want met hen, zo goed als geen problemen...
andev is offline  
Oud 14 april 2006, 19:01   #936
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Grote mond kleine verstand.
Goede definitie voor Allah! Dat je dat durft bekennen...
andev is offline  
Oud 14 april 2006, 20:10   #937
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

SP.A zal wel met een uitstekend voorstel komen voor dit probleem: een gratis mp3 speler voor elke zandhapper?

Laatst gewijzigd door bratvdb : 14 april 2006 om 20:11.
bratvdb is offline  
Oud 14 april 2006, 20:33   #938
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Daarnet Pharra gezien in Terzake?

Compleet met k*tmarokkaantjes die het best wel ok vonden iemand om te brengen "... Of ie nu donker of blank is, er gaan elke dag wel mensen dood" en met de joernaliste Hind, die de link lag met auto's die in brand gestoken worden en die een bloemlezing van maroc.nl liet zien waarop Nieuwe Nederlanders dingen zeggen zoals: "Zijn leven is minder waard dan een MP3" en: "Als hij niet zo gierig was geweest dan had hij nog geleefd".

Meer hoeft er niet gezegd te worden.

Behalve: wanneer mijn zoon uitgaat ben ik maar van één ding bang: de Medelanders die hij op straat zou kunnen tegenkomen.

Ik ga morgen nogmaals eer betonen op het Centraal Station.

Mijn bewondering gaat naar de ouders van Joe.
PollyCorrect is offline  
Oud 14 april 2006, 20:39   #939
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als je een steen op je kop krijgt is niet zo erg als je een rakket naar je hoofd toegestuurd krijgt, inclusief je huis en je buren!! maar ja , je hebt mensen die oh zo bang zijn wanneer ze een keukenmesje zien of een steentje , maar een heel gebied platbombarderen......
Theo en Joe waren niet bang...
Darwin is offline  
Oud 14 april 2006, 20:41   #940
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Daarnet Pharra gezien in Terzake?

Compleet met k*tmarokkaantjes die het best wel ok vonden iemand om te brengen "... Of ie nu donker of blank is, er gaan elke dag wel mensen dood" en met de joernaliste Hind, die de link lag met auto's die in brand gestoken worden en die een bloemlezing van maroc.nl liet zien waarop Nieuwe Nederlanders dingen zeggen zoals: "Zijn leven is minder waard dan een MP3" en: "Als hij niet zo gierig was geweest dan had hij nog geleefd".

Meer hoeft er niet gezegd te worden.

Behalve: wanneer mijn zoon uitgaat ben ik maar van één ding bang: de Medelanders die hij op straat zou kunnen tegenkomen.

Ik ga morgen nogmaals eer betonen op het Centraal Station.

Mijn bewondering gaat naar de ouders van Joe.
Nee, gelukkig Phara niet gezien. Ik ben vier jaar geleden met forummen begonnen om net via de maroc.nl, maghrebonline.nl en maghreb.nl forums op een POSITIEVE MANIER beter kennis te maken met onze nieuwe medelanders.

Ik heb me als gevolg van hun uitlatingen vier jaar lang zwaar verdiept in islam en islamitische geschriften.

Ik heb twee (ondertussen volwassen en afgestudeerde ) dochters.

Ik hoop dat sommige mensen nu begrijpen waarom ik enkel nog cynisch kan zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 april 2006 om 20:42.
circe is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be