Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2006, 19:08   #101
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
In het huis van Vlaanderen zijn vele kamers. Iedereen kan er Vlaming zijn op zijn manier. Tijdens de betogingen in de Voerstreek waren goed uit de kluiten gewassen durvende Vlamingen zeer nuttig om al of niet met doorslaggevende argumenten op te komen voor de Vlaamse identiteit en de andere betogers te beschermen. Toen waren dat goede eigenschappen. Maar het is ook al zolang geleden. Sommige hedendaagse Vlaamse strijders zaten toen nog in de bloemkolen en vinden nu een veilig onderkomen in het Belgisch huis dat ook vele kamers telt waar ze Vlaanderen kunnen promoten door den Belg uit te hangen en waar ze smalende commentaren kunnen geven op de strijders van toen....
Dat zijn nog steeds goede eigenschappen. Opkomen voor je volk en jezelf. Nu zie je enkel nog watjes die om hun moeder roepen en krijgen agressieve volkeren zoals de islam aanhangers steeds makkelijker hun zin. Alles wordt opgeofferd aan " de lieve vrede " tegenwoordig, onze waarden , normen en onze eigen waardigheid als volk
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!

Laatst gewijzigd door saintamour : 2 april 2006 om 19:09.
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 12:11   #102
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zo zie je maar wat voor 'volk' in die partij zit!

En maar stemmen hé, Vlamingen! Krapuul in 't Vlaams parlement! Hoe meer hoe liever!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 12:26   #103
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

En maar stemmen hé, Vlamingen! Krapuul in 't Vlaams parlement! Hoe meer hoe liever!
Er is nog hoop! Na de verdwijning van SS uit het parlement zullen er in 2007 wel wat minder van zijn partijgenoten zetelen! In het Brussels Gewest en ook op andere plaatsen zullen er heel wat vervangen worden door heel toffe onberispelijke allochtone partijgenoten.
Oud 4 april 2006, 21:37   #104
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Indd en dat zou dan ons land moeten besturen of beter gezegd Vlaanderen.... �* wel als het zo zit laat het dan maar allemaal zo zu.
Mensen totaal met geen respect; neen respect dat kennen ze niet Zenoke.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 09:17   #105
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Indd en dat zou dan ons land moeten besturen of beter gezegd Vlaanderen.... �* wel als het zo zit laat het dan maar allemaal zo zu.
Zeno heeft het wel over het Vb he bartje! niet de VLD.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 17:11   #106
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De overwegingen die Rob maakte, werden weer "netjes" weggelaten in het VRT journaal.

Altijd moeten ze ook hun EIGEN mening opdringen bij die rode zender.

Zo heeft de nieuwslezer van de VRT (SS) Sigrid Spruyt het steeds over " de extreem rechtse partij" Vlaams Belang
Hoewel de partij zich nog nooit heeft uitgegeven onder die noemer.

Ze zeggen toch ook nooit de Katholieke partij CD&V, of de extreem linkse partij Groen!...

Wanneer gaat de VRT eens leren, dat ze objectieve berichtgeving moet geven!!
Yeah right.... de overwegingen die Robbeke klop zelf maakte.

Die gast is gewoon opzij gezet omdat hij zijn temperament niet in bedwang kon houden. En dergelijke agressieve mannekes horen niet thuis in het parlement.

En VB is "extreem rechts". Wie dat niet ziet is een naieve blinde mol.
Oud 5 april 2006, 17:33   #107
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Zeno heeft het wel over het Vb he bartje! niet de VLD.
Uiteraard gaat het hier over het VB; dat weet ik maar al te goed.

Oud 5 april 2006, 22:22   #108
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
In het huis van Vlaanderen zijn vele kamers. Iedereen kan er Vlaming zijn op zijn manier. Tijdens de betogingen in de Voerstreek waren goed uit de kluiten gewassen durvende Vlamingen zeer nuttig om al of niet met doorslaggevende argumenten op te komen voor de Vlaamse identiteit en de andere betogers te beschermen. Toen waren dat goede eigenschappen. Maar het is ook al zolang geleden. Sommige hedendaagse Vlaamse strijders zaten toen nog in de bloemkolen en vinden nu een veilig onderkomen in het Belgisch huis dat ook vele kamers telt waar ze Vlaanderen kunnen promoten door den Belg uit te hangen en waar ze smalende commentaren kunnen geven op de strijders van toen....
dat is een serieuze veeg uit de pan, en je hebt nog gelijk ook .

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 22:27   #109
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Vlaamsgezind zal ik echter nooit worden!
Neen het is volkomen terrecht, dat België het grootste deel van zijn bestaan, behandelt als waren het uitschot dat niet beter verdiend dan onderdrukt te worden...

Oud 5 april 2006, 22:32   #110
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
euhhh....bartje, jij wordt liever bestuurd door leugenaars, sjoemelaars, geldverbranders, dictators enz...En deze hebben nog minder respect voor de bevolking, die gaan gewoon lekker door met wat ze bezig zijn.
Dan liever een partij en een partijlid die verantwoordelijkheid neemt, al was het maar om een "uitgelokt" triviaal incident als het vertrappelen van een vlag.

Oud 6 april 2006, 17:38   #111
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
euhhh....bartje, jij wordt liever bestuurd door leugenaars, sjoemelaars, geldverbranders, dictators enz...En deze hebben nog minder respect voor de bevolking, die gaan gewoon lekker door met wat ze bezig zijn.
Dan liever een partij en een partijlid die verantwoordelijkheid neemt, al was het maar om een "uitgelokt" triviaal incident als het vertrappelen van een vlag.
En oh ja het VB doet dat natuurlijk allemaal niet. De partij met totaal geen respect voor wie er ook maar andere waarden durft op na te houden. Sorry maar door zo'n partij wens ik niet geregeerd te worden; ik heb nog een beetje mijn trots en mijn principes.

Oud 6 april 2006, 17:46   #112
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Het stemt me toch een beetje hoopvol dat het Vlaams Belang deze 'kwajongen' heeft buitengekegeld. (de reacties van sommige forumblokkers daarentegen ...)
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 11:12   #113
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Het stemt me toch een beetje hoopvol dat het Vlaams Belang deze 'kwajongen' heeft buitengekegeld. (de reacties van sommige forumblokkers daarentegen ...)
en dit is een voorbeeld van via leugens en halve waarheden het Vl nationale kamp te verdelen.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 7 april 2006 om 11:13.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 18:42   #114
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En oh ja het VB doet dat natuurlijk allemaal niet.
Als je zoiets beweerd zou je het dan ook kunnen staven?
In welk dossier hebben ze gesjoemeld?, waar hebben ze smeergeld aangenomen,enz...
Feit is dat de "onkreukbare" politiek correcte en vooral echte democratische partijen niet echt veel ruimte laten voor de grootste partij van Vlaanderen om zich te bezondigen aan allerhande geschoemel, men zit liever zelf met de zijnen aan de vetpotten...

Citaat:
De partij met totaal geen respect voor wie er ook maar andere waarden durft op na te houden.
Volgens mij komt de onverdraagzaamheid van een andere hoek, namelijk de politiek correcte pleitbezorgers, die geen respect hebben voor 1.000.000 kiezers.
Wie niet politiek correct is in dit farse landje wordt vervolgd, gedemoniseerd, uitgemaakt, uitgesloten enz...
Dat toont ook niet echt respectvol

Citaat:
Sorry maar door zo'n partij wens ik niet geregeerd te worden; ik heb nog een beetje mijn trots en mijn principes.
Bij deze is dat dan genoteerd. Men heeft daar ook respect voor dat u daar zo over denkt, ruim 1 miljoen mensen denken er anders over en dat wordt niet gerespecteerd...

Oud 15 april 2006, 19:11   #115
bartje
Minister-President

Standaard

Tja dat die VB kiezers maar eens héél goed nadenken over de gevolgen maar tja dat is hun probleem niet het mijne, dan ben ik hier dan sowieso toch weg.
Ik wens me niet de les te laten spellen door een partij die het niet zo zeer begrepen heeft op geluk en respect etc..
Nu ja dan zal m'n niet moeten klagen dat Vlaanderen totaal geïosleerd zou geraken.

En waar heb ik gezegd dat het VB sjoemelaars zijn????
Oud 17 april 2006, 14:30   #116
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja dat die VB kiezers maar eens héél goed nadenken over de gevolgen
Je kan ook stellen dat de VB kiezers zich niet laten vangen door de bangmakerij, chantage enz van de "democratische" potverteerders..
soit ieder zijn opinie.

Citaat:
maar tja dat is hun probleem niet het mijne, dan ben ik hier dan sowieso toch weg.
Tja...je weet wat er van je verwacht wordt als je emigreert...

Citaat:
Ik wens me niet de les te laten spellen door een partij die het niet zo zeer begrepen heeft op geluk en respect etc..
Denk jij dat?

Citaat:
Nu ja dan zal m'n niet moeten klagen dat Vlaanderen totaal geïosleerd zou geraken.
Bartje, met alle respect maar dit is volkomen de reinste onzin, de massa geinducteerde hysterie zit er bij jouw precies goed in.

Citaat:
En waar heb ik gezegd dat het VB sjoemelaars zijn????
JA!! ik stelde op een posting van jouw dat de huidige politiekers sjoemelaars en allerhande waren
waarop jij zegt O en het Vlaams Belang doet dat niet...
Met andere woorden het VB dat zijn ook oa sjoemelaars.
Lees het anders nog maar eens zelf na 111

Oud 17 april 2006, 17:00   #117
bartje
Minister-President

Standaard

Maw ik heb nergens gezegd dat het VB sjoemelaars zijn!

Nu ja de volgende verkiezingen hoort het VB weer waar ze thuis zitten, in de oppossitie. Een partij die mooie zaken wil kapot maken hoort niet thuis in de meerderheid!
Oud 17 april 2006, 17:10   #118
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht

Volgens mij komt de onverdraagzaamheid van een andere hoek, namelijk de politiek correcte pleitbezorgers, die geen respect hebben voor 1.000.000 kiezers.
Wie niet politiek correct is in dit farse landje wordt vervolgd, gedemoniseerd, uitgemaakt, uitgesloten enz...
Dat toont ook niet echt respectvol
...
De onverdraagzame noemt de verdraagzame onverdraagzaam omdat de verdraagzame de onverdraagzaamheid van de onverdraagzame niet verdraagt.

M.a.w. het VB is enkel voor verdraagzaamheid tegenover het VB zelf. Moest ze zelf wat respectvoller zijn naar bepaalde groepen toe (zie topic "Homofobie in het Vlaams Belang"), dan zou ze misschien wel respect terug verdienen...

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 17 april 2006 om 17:10.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 18:01   #119
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maw ik heb nergens gezegd dat het VB sjoemelaars zijn!

Nu ja de volgende verkiezingen hoort het VB weer waar ze thuis zitten, in de oppossitie. Een partij die mooie zaken wil kapot maken hoort niet thuis in de meerderheid!
Wederom een mooie democratische reflex...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 18:44   #120
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wederom een mooie democratische reflex...
Vind ik ook, Bart heeft het democratische recht om zijn mening te uiten en te zeggen dat hij wil dat het Vlaams Belang in de oppositie blijft. Waarschijnlijk zal u binnen het Vlaams Belang dezelfde geluiden horen over Groen!, PvdA of SPa (wellicht ook met een pak minder fraaie bewoordingen).

Een partij die huwelijken wil verbreken omdat ze niet passen in hun ouderwetse wereldbeeld wil inderdaad mooie dingen kapot maken!
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be