![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja... Dat was waanzin. Die mens hoort even in therapie te gaan en liefst in zware therapie. Wat is je antwoord op de post ?????????????????????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bepleit niet het toelaten van het schieten op dieven. Maar ik heb in uitzonderlijke gevallen er wel begrip voor. En dat betekent niet dat je kan schieten op elke dief. Dat is onzin en dat weet je ook. Wie heeft hier de trombose ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij bekijk je dit probleem een beetje vanuit de hoogte. Een beetje vanuit de ivoren toren waarin het leven wel goed is. Die bewuste juwelier had in de laatste twee jaar al x ramkraken gehad. het was de x-de keer dat hij wakker werd door het zachte getingel dat een vrachtwagen teweeg brengt als hij je huis in rijdt. Tevoren al een paar keer meegemaakt en daarbij ook gebeurd dat je gezin onder schot werd gehouden en bedreigd. Een mens gaat wraakgevoelens koesteren onder zoiets. Ik weet wel dat jij dat NOOIT zou doen, maar die mens was niet goed snik en die leeft met een onveiligheidsgevoel en zo. Dat onveiligheidsgevoel is trouwens erg subjectief ook. Maar je moet het maar voorhebben dat je een aantal ramkraken met fysieke bedreiging op twee jaar tijd hebt. Je kan je al eens (subjectief uiteraard) onveilig gaan voelen. Wat die man deed, was zelfverdediging. Verdediging van zijn eigen veiligheid, maar dan niet louter fysiek. x-de ramkraak op zijn huis met vaak het onder schot houden van zijn gezin. Ik kan uitermate goed begrijpen dat die geschoten heeft als de zoveelste keer schoften een vrachtwagen in zijn winkel parkeerden. Ik kan dat heel goed begrijpen. Want kan hij nog het onderscheid maken tussen ramkraken met het geweer op het voorhoofd van zijn vrouw of begint hij dat na een tijdje een beetje op een hoopje te vegen ? Met zoveel stress (weet je wat dat is in je ivoren toren ?) kan niemand leven. En dat hier dan nog het sfeertje hangt van "die heeft veel duurs in zijn etalage dus dien moet wel rijk zijn" is er mij helemaal over. Is een autohandelaar rijk ? Die heeft toch een fortuin in de garage, niet ? Of is dat een brave mens die hard moet zwoegen over de papierenberg die de regering oplegt en mag hopen dat hij zijn waartjes kan slijten voordat ze minder waard worden ? Een argument dat ik nog hoor uit de ivoren toren dezer dagen maar dan in een ander dossier (leraars die fysiek geweld ondergaan van hun leerlingen) is dat die persoon gewoon niet geschikt is om dat beroep uit te oefenen. Dat lijkt me ook weer leuk. Wij zoeken een juwelier die graag x maal per 2 jaar een vrachtwagen door zijn huis krijgt en de geweerlopen op zijn gezin ziet en daar de lieve vrede onder blijft, zijn kapitaal afgeeft en weer opnieuw begint. Er zijn mensen die zeggen dat de overgang van winteruur naar zomeruur hen al de slaap berooft. Maar er is ook een positieve noot, Drosootje. Tyberghien, de man waarover je sprak, is opgehouden met de zaak. Het proces heeft hij gewonnen maar zijn rust kon hij niet terugvinden. Of dacht je vanuit je ivoren toren dat die man weer kon slapen alsof hij net het groot lot had gewonnen ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 april 2006 om 01:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schieten op inbrekers is een gevoelsmatige reactie. blijkbaar is het ok als je schiet op een inbreker die het gemund heeft op dure spullen, maar niet als je schiet op een inbreker die er vandoor gaat met iets goedkoops. je verwacht dus dat de emotionele reactie (schieten) de weg gaat volgen van het geld. Andere factoren spelen opeens geen rol meer om een reactie 'begrijpelijk' te maken. Misschien houdt zo iemand wel enorm van z'n moestuin. Misschien wordt hij al jaren aan een stuk continu belaagd door vandalisten. Misschien is dat de voedingsbodem geweest voor de irrationele, emotionele handeling van het schieten op een worteldief. Zou dat dan minder 'begrijpelijk' zijn?
![]() |
![]() |
#665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, ik heb ondertussen de procedure in gang gezet.
Weg met die smurfin' staatsrepressie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De meeste doden door vuurwapens zijn doelbewust neergeknald. (mocht dit laatste niet kloppen, dan heb je nog méér reden om bezit en dracht van vuurwapens strenger te reglementeren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou het anders mogelijk zijn dat hij een geweer bij de hand heeft als iemand een wortel steelt ? Of moeten we daar toch maar een andere reden voor zoeken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar begreep ik uit op dat alle verkeersdoden volgens u per ongeluk vielen. Laatst gewijzigd door Bobke : 27 april 2006 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En omdat het niet als wapen bedoeld is moet ik mij laten vermoorden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ drosophelia:
[SIZE=4]Uw thesis over wagens en vuurwapens gaat niet op.[/SIZE] [SIZE=4]U zegt dat als wapens ook ongewild slachtoffers maken dat ze pas zeker verboden moeten worden. Wagens maken volgens u vooral ongewilde slachtoffers, wat wil zeggen dat u wagens zeker wil verbieden?![/SIZE] Over de term "vuurwapen": Het is dan ook de door subjectieve vorsers opgestelde wet die een keuze maakt tussen wat "wapen" gelabeld wordt en wat niet. Vind je vb. niet dat aanstekers een groter gevaar zijn (vooral bij experimenterende kinderen en pubers)? Een pistool/revolver/geweer kunt ge dan ook weer gaan zien als een "werktuig" gemaakt om gaatjes mee te schieten voor punten, he? En dat kan dodelijk zijn, net zoals het keukenmes, de wagen en het toilet waar je kleine mensen in kan doorspoelen (als je begrijpt wat ik wil zeggen). Of recenter: Zo zou Brussel Centraal verboden moeten worden! ![]() Of zoals ze bij Faithless zeggen: "fear is a weapon of mass destruction". Zo ook de angst voor vuurwapens...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2006 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees er eens mijn post op na.
Mijn stelling was dat een wapen gebruiken tegen een bestuurder die op u inrijdt wettige zelfverdediging is. Waarschijnlijk een het misverstand omdat er twee verschillende discussies door elkaar liepen. Die post was een reactie op praha.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom u de link legt met een vrij drug bezit en dito gebruik is me enigzins vreemd? Neen ik ben geen voorstander van een wereldwijde verspreiding van kernwapens. Maar ik vind wel dat je het recht moet hebben om jezelf te verdedigen, dat wil niet zeggen dat je allerhande far west toestenden moet gaan verwachten.
![]() |
![]() |
#679 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mvg, Figy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als de ratio wegvalt, kan zo wat van alles een wapen vormen.