Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2006, 22:11   #261
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met Nederlanders maar ik blijf erbij: een goeie buur maakt nog geen goeie partner.
Maar begrijp je nu wel dat zaken soms anders bedoeld kunnen zijn dan je denkt?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 22:20   #262
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn inderdaad wat verschillen, maar dat vind ik helemaal geen probleem. Zet je een Westhoeker en iemand uit Antwerpen aan een tafeltje, waarvan beiden zelden of nooit respectievelijk buiten de Westhoek en uit "'t Stad" vertoeven, en ik kan je verzekeren dat er ook wrijvingen en misverstanden ontstaan. Er zal een mentaliteitsverschil zijn. Een andere manier om bepaalde zaken te verwoorden: de Antwerpenaar is over het algemeen ook heel direct, terwijl de Westhoeker iemand is die het achterste van z'n tong nooit of zelden zal tonen en bijna steeds in omfloerste bewoordingen spreekt als het op delicatie zaken aankomt.
Misschien kijkt de Antwerpenaar wel in de spiegel als hij zo'n 'arrogante Hollander' ontmoet?

Citaat:
Wat ik zo heerlijk vind, is juist die uitdrukkingskracht die veel Nederlanders bezitten. Begin met een Nederlander te praten en na enkele minuten heb je al enkele mooie, frisse, opvallende uitspraken verzameld.
Vooral als ik in Rotterdam ben, kan ik daar erg van genieten. In gesprek met een rasechte Rotterdammer is bijna elke zin een anekdote. Op zulke momenten vind ik het jammer dat ik niet wat 'volkser' ben opgevoed.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 22:57   #263
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ik heb daar vroeger gewerkt, was wel een rare ervaring, op prinsjesdag thuis en op de 1e mei gaan werken...
Uh, Cookie.......Dubbelnick van Hans1?

HAHA
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 08:10   #264
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Voel je je prettig in een "slachtoffer-rol" of zo?
Ik wentel mij helemaal niet in een slachtofferrol, maar blijkbaar kan u geen kritiek verdragen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 08:12   #265
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Maar begrijp je nu wel dat zaken soms anders bedoeld kunnen zijn dan je denkt?
Ik scheer zeker niet alle Nederlanders over dezelfde kam, maar de meerderheid van de Nederlanders met wie ik tot hiertoe heb samengewerkt gaven weinig blijk van wederzijds respect. Ik heb nooit gezegd dat ik een hekel heb aan Nederlanders, ik ben alleen van mening dat onze noorderburen best buren blijven. Een goeie buur maakt nog geen goede partner.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 08:16   #266
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uh, Cookie.......Dubbelnick van Hans1?
HAHA
Een linkse flamingant met een avatar van de BUB? Dacht het niet...
Oud 2 mei 2006, 09:55   #267
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik scheer zeker niet alle Nederlanders over dezelfde kam, maar de meerderheid van de Nederlanders met wie ik tot hiertoe heb samengewerkt gaven weinig blijk van wederzijds respect. Ik heb nooit gezegd dat ik een hekel heb aan Nederlanders, ik ben alleen van mening dat onze noorderburen best buren blijven. Een goeie buur maakt nog geen goede partner.
Beter een goeie buur als partner dan een slechte echtgenoot.
Oud 2 mei 2006, 10:16   #268
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Beter een goeie buur als partner dan een slechte echtgenoot.
Inderdaad:
http://http://www.google.nl/search?q=vlaams+nederlands+samenwerking&hl=nl&lr=& start=20&sa=N
Maar we komen er vanzelf: 1.440.000 google-resultaten op vlaams nederlandse samenwerking.
Oud 2 mei 2006, 10:52   #269
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Artikel in de Tijd van dit weekeind:

De bestuurder van Turn en Taxis klaagt over het ingewikkelde federale kluwen in België. Hij zegt dat bedrijven ergens anders gaan investeren omdat er in België geen hiërarchie is.

Dat zegt de B.U.B. al jaren. Nu begint het bedrijfsleven dat ook systematisch te zeggen. Federalisme is het tegengestelde van vooruitgang. Confederalisme nog meer.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 11:01   #270
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het bedrijfsleven begint nog veel meer te zeggen maar die ziet heel andere oplossingen dan de Belgisch-unitaire hiërarchie waar jij van droomt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 13:50   #271
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Heb je het over dat boekje in koeienletters van een gepensioneerde bankier?
Oud 2 mei 2006, 14:42   #272
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Artikel in de Tijd van dit weekeind:

De bestuurder van Turn en Taxis klaagt over het ingewikkelde federale kluwen in België. Hij zegt dat bedrijven ergens anders gaan investeren omdat er in België geen hiërarchie is.

Dat zegt de B.U.B. al jaren. Nu begint het bedrijfsleven dat ook systematisch te zeggen. Federalisme is het tegengestelde van vooruitgang. Confederalisme nog meer.
14 paginas aan posts, en dit is uw antwoord??
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 14:51   #273
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zal het helemaal niet zo goed doen in een Nederlands bestel. Nederland zal altijd de dominerende factor blijven, dat ondervinden Vlaamse bedrijven nu al! Het bedrijf waar mijn vader werkt is daar een goed voorbeeld van: Nederlanders komen daar hun wetten stellen en denken dat het met hun visie beter gaat. Resultaat: het bedrijf in kwestie heeft nog nooit zo weinig winst gemaakt!

De haven van Antwerpen zal in een Nederlands bestel een tweederangshaven worden, Rotterdam zal dan (eindelijk) de onbetwiste nummer één worden (want geef eerlijk toe, Rotterdam moet nu toch redelijk inboeten omdat Antwerpen stukken beter gelegen is voor de zeeschepen. Eén nadeel: door de uitdieping die er nog steeds niet is kan Antwerpen (nog) geen reuze-zeeschepen binnennemen, die schepen varen nu verplicht langs Rotterdam.

Nederland is een goeie buur maar ook niet meer dan dat!
ik begrijp die naijver niet ... zeker wanneer Antwerpen en Rotterdam in één land liggen (maar eigenlijk zou het nu ook al moeten kunnen) zouden ze zich moet presenteren als veruit hét grootste havengebied ter wereld al de rest is (zeker voor Amerikanen en Chinezen) zever in pakskes zoals ze in Rotterdam zo mooi zeggen .
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 14:53   #274
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een paar maanden geleden duidelijk geweest daarover: ik ben geen lid meer om verschillende redenen. Ik ben geen unitarist en de BUB is wat mij betreft gewoon véél te extremistisch geworden.

De vergaderingen die ik destijds bijwoonde, werden gevoerd in de twee landstalen: afwisselend Nederlands - Frans.
dank je. dat was me niet helemaal duidelijk. en mooi om te weten dat er ook frnstaligen zijn die een vergadering kunnen voeren in het nederlands. ik g nog bub'er worden.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:13   #275
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik begrijp eigenlijk niet hoe je dit kunt denken. Als Nederland inderdaad zo tegem de Antwerpse haven is als jij beweert, waarom is de Westerschelde dan niet allang afgedamd? Dat was destijds perfect mogelijk geweest i.h.k.v. het Deltaplan en het had Antwerpen onmiddellijk en voorgoed uitgeschakeld. Toch is het niet gebeurd.

Het is echt een hele rare gedachtenkronkel om te denken dat als de Antwerpse haven voor Nederland binnenland is, wat het geval zou zijn als Vlaanderen en Nederland een staatsverband vormen, die haven ineens gesloten zou worden ofzo. Waarom denk jij eigenlijk dat er nog andere havens in Nederland zijn behalve Rotterdam? Amsterdam-Noordzeekanaal, Vlissingen, Eemshaven, het zijn allemaal havens die 'concurreren' met Rotterdam. Zeker de Noordzeekanaalhavens groeien zeer sterk en beginnen al een rol van betekenis te spelen op Europees vlak. En toch zijn ze allemaal met overheidssteun aangelegd. Gek hè, concurrentie in eigen land organiseren. Volstrekt onlogisch als we jou moeten geloven, maar zo centralistisch als jij denkt is Nederland nu eenmaal niet. De Rotterdamse en Antwerpse havens zouden perfect kunnen samenwerken als één grote poort naar Europa. Op wereldschaal liggen de havens gewoon naast elkaar, het achterland overlapt, de distributiecentra worden gedeeld (meeste zitten in Noord-Brabant of de Noorderkempen, om zowel R'dam als A'pen te kunnen bedienen), dus samenwerking ligt gewoon voor de hand.
Het zal je verbazen maar ook wij hebben meer dan 1 haven. De Antwerpse haven kan door Holland niet afgesloten worden omdat er nu eenmaal verdragen zijn. Om de Antwerpse haven economisch leefbaar te houden dient er gebaggerd te worden. Als Vlaanderen bij Holland komt (we mogen af en toe eens lachen) dan zullen we eens zien of Holland nog akkoord zou zijn met baggeren.(no way) Het is nu al een drama om dit te doen, laat staan als ze niet meer gebonden zijn aan verdragen. Al eens van het Hollandse 'iffisjensjie' gehoord? Resultaat: de haven zal alleen nog bereikbaar zijn per roeiboot. Het eindeloze uitstel op baggeren + spoorverbinding naar Duitsland had onze Belgische nitwitbestuurders al lang de TGV werf moeten laten stilleggen, maar ja, wat wil je met zo'n zielig ploegje.

Verder moet ik zeggen dat Canadese mosselen heel lekker zijn.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:17   #276
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik begrijp die naijver niet ... zeker wanneer Antwerpen en Rotterdam in één land liggen (maar eigenlijk zou het nu ook al moeten kunnen) zouden ze zich moet presenteren als veruit hét grootste havengebied ter wereld al de rest is (zeker voor Amerikanen en Chinezen) zever in pakskes zoals ze in Rotterdam zo mooi zeggen .
Ik begrijp die naijver maar al te goed. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en zoals de Japanners zeggen......enz...

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 2 mei 2006, 16:24   #277
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Inderdaad:
http://http://www.google.nl/search?q=vlaams+nederlands+samenwerking&hl=nl&lr=& start=20&sa=N
Maar we komen er vanzelf: 1.440.000 google-resultaten op vlaams nederlandse samenwerking.
Wat een argument!! Op google: anti Holland: 10700000 resultaten

Oud 2 mei 2006, 17:01   #278
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
dank je. dat was me niet helemaal duidelijk. en mooi om te weten dat er ook frnstaligen zijn die een vergadering kunnen voeren in het nederlands. ik g nog bub'er worden.
Dat méén je niet.
Oud 2 mei 2006, 17:23   #279
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een paar maanden geleden duidelijk geweest daarover: ik ben geen lid meer om verschillende redenen. Ik ben geen unitarist en de BUB is wat mij betreft gewoon véél te extremistisch geworden.

De vergaderingen die ik destijds bijwoonde, werden gevoerd in de twee landstalen: afwisselend Nederlands - Frans.
Het duits wordt weer eens vergeten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 17:30   #280
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Het zal je verbazen maar ook wij hebben meer dan 1 haven. De Antwerpse haven kan door Holland niet afgesloten worden omdat er nu eenmaal verdragen zijn. Om de Antwerpse haven economisch leefbaar te houden dient er gebaggerd te worden. Als Vlaanderen bij Holland komt (we mogen af en toe eens lachen) dan zullen we eens zien of Holland nog akkoord zou zijn met baggeren.(no way) Het is nu al een drama om dit te doen, laat staan als ze niet meer gebonden zijn aan verdragen. Al eens van het Hollandse 'iffisjensjie' gehoord? Resultaat: de haven zal alleen nog bereikbaar zijn per roeiboot. Het eindeloze uitstel op baggeren + spoorverbinding naar Duitsland had onze Belgische nitwitbestuurders al lang de TGV werf moeten laten stilleggen, maar ja, wat wil je met zo'n zielig ploegje.
Het zal je verbazen maar Vlissingen, Terneuzen, Antwerpen en Gent werken al samen en gaan dat in de toekomst nog veel meer doen.
Het uitdiepen van de Westerschelde is allang in kannen en kruiken maar heeft vertraging opgelopen omdat uwe eigenste minister niet wilde dat de HSL in Breda zou stoppen. En die twee projecten zijn gekoppeld.

Die treinverbinding naar Duitsland is een verhaal apart maar dat wilt u toch niet van me aannemen.
Om het kort te houden: Onderhandelen met een kortzichtige belgische regering is een ramp. Onderhandelen met de vlaamse overheid een verademing.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be