Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2006, 01:19   #141
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Wat de Nederlandse vleugel van Voorpost met het Vlaams Belang te maken heeft ontgaat mij even. Voorpost is het trouwens niet altijd eens met de Vlaams Belang politiek.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 01:22   #142
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Wat de Nederlandse vleugel van Voorpost met het Vlaams Belang te maken heeft ontgaat mij even. Voorpost is het trouwens niet altijd eens met de Vlaams Belang politiek.
Maar je ontkent toch niet dat de ideologie van Nieuw-rechts waar Voorpost zich op baseert grotendeels antizionistisch en anti-Amerikaans is. Waarom demonstreert Voorpost dan anders geregeld tegen Mac Donalds of tegen de kledingszaak America Today?
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 01:44   #143
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Maar je ontkent toch niet dat de ideologie van Nieuw-rechts waar Voorpost zich op baseert grotendeels antizionistisch en anti-Amerikaans is. Waarom demonstreert Voorpost dan anders geregeld tegen Mac Donalds of tegen de kledingszaak America Today?
Dat ontken ik idd niet.
Voor de rest kan ik u verwijzen naar www.voorpost.org
Oud 2 mei 2006, 06:58   #144
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
vermoedelijk wel... ik heb er nooit een andere gezien.

Hij wordt toch aan hem toegeschreven...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 07:03   #145
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Daarom waarschijnlijk dat opperblokker Dewinter, Staf De Clercq, wiens VNV tijdens WOII 25.000 Belgische Joden via de Dossin-Kazerne in Mechelen naar Auschwitz hielp transporteren, zijn grote voorbeeld noemt. 8)
voor de zoveelste keer : enkel voor zijn vóóroorlogse Vlaamse strijd

KEIKOP
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 mei 2006, 07:05   #146
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ken er toch één...
Ik neem aan dat ze in jouw ogen ongelijk heeft, nog in leven te zijn??
dju toch...

wat een armzielige poging
Oud 2 mei 2006, 07:06   #147
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

Palestijnse politie brengt de Nazi groet, 10 februari 2005.
maar neen, ze vroegen hen hoe groot hun leider was...
Oud 2 mei 2006, 07:12   #148
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams belang heeft in die materie de laatste jaren effectief een positieve verandering doorgevoerd maar of ze het echt menen is voor mij ook de vraag. Antisemieten zoals Roeland Raes en Xavier Buisseret zitten nog steeds in de partij, ook de vele oud-ex VMo'ers en anderen. Bovendien is de nieuw-rechtse groep Voorpost waar het VB nog steeds nauwe contacten mee heeft zeer anti-Amerikaans en heeft de ideologie van Nieuw-rechts (DeBenoist) altijd een zeer antizionistische invloed gehad.

Timmeke Timmeke Timmeke... wat zevert gij hier allemaal ? Wat hebben al die toestanden te maken met Vlaams Belang ?
Het zijn de Nederlandse Vlaggen van Voorpost en een Hollandse vlag...

Rikske zal het toch wel weten zeker ?
Oud 2 mei 2006, 08:18   #149
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Tja, Voorpost is dan ook onlosmakelijk verbonden met het Vlaams Belang (ze verzorgen telkens de "ordedienst")...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 08:46   #150
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je ontkent toch niet dat de ideologie van Nieuw-rechts waar Voorpost zich op baseert grotendeels antizionistisch en anti-Amerikaans is.
Anti-zionistisch, wat versta je daar onder?
Oud 2 mei 2006, 09:33   #151
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
voor de zoveelste keer : enkel voor zijn vóóroorlogse Vlaamse strijd
Heeft Dewinter NOOIT zo, op die manier gezegd. Hij noemde De Clercq simpelweg zijn grote voorbeeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
KEIKOP
At your service 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 09:44   #152
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Tja, Voorpost is dan ook onlosmakelijk verbonden met het Vlaams Belang (ze verzorgen telkens de "ordedienst")...
Voorpost is een sattelietorganisatie van het VB. Uiteraard, als we sommige acties van Voorpost nader bekijken (huldebetoon aan Nazi-collaborateur Staf De Clercq om maar een voorbeeld te noemen) zullen de meeste VB-ers het een beetje gênant vinden om gelinkt te zijn aan die para-militaire organisatie.
Al sedert 1980 organiseren Voorpost en de Junge Nationaldemokraten (JN), de jongerenorganisatie van de NPD,dat een puur neonazistische Duitse partij is, een gezamenlijk driedaags pinksterkamp. Het ene jaar in Vlaanderen, georganiseerd door Voorpost, het andere jaar in Duitsland, georganiseerd door de Junge Nationaldemokraten. Vlaamse Leeuwen hangen er broederlijk naast Duitse JN-vlaggen en zwarte vaandels met een Keltisch Kruis.
Oud 2 mei 2006, 12:26   #153
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Voor de 100ste keer. Voorpost is partijonafhankelijk. Het is nogal wiedes dat de partij die het dichtst bij onze ideologie aanleunt dan ook op onze steun kan rekenen. Voorpost telt ook nva'ers en cdv'ers onder zijn leden. En wat die ordedienst betreft, als manifestaties of bijeenkomsten van Vlaamsgezinden niet steeds het mikpunt waren van linkse of belgicistische amokmakers zou die helemaal niet nodig zijn.
En dan nog steeds onder het motto "vreedzaam maar weerbaar"
Oud 2 mei 2006, 12:31   #154
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorpost is een sattelietorganisatie van het VB. Uiteraard, als we sommige acties van Voorpost nader bekijken (huldebetoon aan Nazi-collaborateur Staf De Clercq om maar een voorbeeld te noemen) zullen de meeste VB-ers het een beetje gênant vinden om gelinkt te zijn aan die para-militaire organisatie.
Al sedert 1980 organiseren Voorpost en de Junge Nationaldemokraten (JN), de jongerenorganisatie van de NPD,dat een puur neonazistische Duitse partij is, een gezamenlijk driedaags pinksterkamp. Het ene jaar in Vlaanderen, georganiseerd door Voorpost, het andere jaar in Duitsland, georganiseerd door de Junge Nationaldemokraten. Vlaamse Leeuwen hangen er broederlijk naast Duitse JN-vlaggen en zwarte vaandels met een Keltisch Kruis.
Zolang het bij vlaggen zwaaien blijft, kan het geen kwaad. Toch fijn dat ze niet zoals jouw knuffeldiertjes met messen een onschuldige tiener doorsteken.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 12:35   #155
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang het bij vlaggen zwaaien blijft, kan het geen kwaad. Toch fijn dat ze niet zoals jouw knuffeldiertjes met messen een onschuldige tiener doorsteken.
Buiten mijn vrouw, heb ik geen knuffeldiertjes 8)
Oud 2 mei 2006, 12:43   #156
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In het rood aangehaalde is totaal nieuw voor mij. Nochtans draai ik al een tijdje mee in het Voorpostdiscours.

U bent trouwens nog een kamp vergeten. Tijdens de zomervakantie organiseer ikzelf voor de tweede maal een heus overlevingskamp voor VBJ'ers uit mijn streek. Misschien kunnen jullie een door het abvv betaalde fotograaf opsturen om wat mooie kiekjes te komen nemen.
Oud 2 mei 2006, 12:51   #157
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het rood aangehaalde is totaal nieuw voor mij. Nochtans draai ik al een tijdje mee in het Voorpostdiscours.
Ik had dan ook niet verwacht dat je het zou toegegeven hebben.
Citaat:
U bent trouwens nog een kamp vergeten. Tijdens de zomervakantie organiseer ikzelf voor de tweede maal een heus overlevingskamp voor VBJ'ers uit mijn streek. Misschien kunnen jullie een door het abvv betaalde fotograaf opsturen om wat mooie kiekjes te komen nemen.
Ik weet heus wel hoe paramilitaire "uitstapjes" er uitzien. Bert Eriksson's VMO heeft dit meermaals geïllustreerd.
Oud 2 mei 2006, 12:52   #158
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Buiten mijn vrouw, heb ik geen knuffeldiertjes 8)
Right. I rephrase : toch fijn dat ze niet zoals jouw knuffelallochtoontjes onschuldige tieners met messen te lijf gaan.
Jouw vakbond had die Poolse illegalen beter vertroeteld met een gratis vlag ipv een gratis lidkaart. Dan hadden ze hun energie kunnen afreageren met wat fysieke inspanningen ipv met een mes, want aan werken denken die suf geknuffelden uiteraard ook niet.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 12:56   #159
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Right. I rephrase : toch fijn dat ze niet zoals jouw knuffelallochtoontjes onschuldige tieners met messen te lijf gaan.
Ik heb geen knuffelallochtoontjes. En ipv "nieuwe woordjes" uit te vinden, zou je misschien eens trachten te argumenteren. Of nee...........laat maar 8)
Oud 2 mei 2006, 13:25   #160
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Anti-zionistisch, wat versta je daar onder?
Antizionisme is een modernere benaming voor antisemietisme. Het is niet meer dan verzet tegen het feit dat het Joodse volk recht heeft op een eigen staat. De ideologie van Nieuw-Rechts is duidelijk antizionistisch.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be