![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anciaux bleite de eerste keer op de ijzerbedevaart, toen deze door fascistoïde bendes werd verstoord. Maar hij verstoorde die niet Jullie bleiten al op voorhand. Vlaam Bleit? |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Dat zijn al bijna even grote zotten als de oppositie: die zegt op voorhand dat ze zal falen! Er is niets plezanter dan VB-ers bezig te horen. Er moet een nieuw woord gevonden worden voor excuus truus. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 september 2006 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Of met andere woorden: ik heb geen inhoudelijke argumenten meneer, dus ik scheld er maar wat op los. Dat doen wij allemaal bij links. Stem op ons!
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik voorspel is dat GROEN!
in veel gemeentes zijn wil zal door drukken want zij zouden wel eens de echte macht in handen kunnen krijgen als de verkiezingen voorbij zijn. En dat met slechts 5�*6% van de stemmen in sommige gemeentes. Want zoals de peilingen in sommige gemeentes er uitzien, zal zelfs een driepartiten niet kunnen Als het VB niet mee doet. Dus besturen zoals Antwerpen of met het VB. Zeker in de grote steden. |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() [quote=ericferemans;1947255]Grappig: onze overheid zegt dat ze faalt!
Dat zijn al bijna even grote zotten als de oppositie: die zegt op voorhand dat ze zal falen! /quote] zo grappig vind ik dat niet. |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, het verbrand-scenario, ik geloof er niet in. het beste is nog altijd geen coalities ermee maken. Er wel mee praten, luisteren en als ze iets zeggen dat niet kan, direct naar buiten brengen. dat is hun taktiek, waarom hem niet overnemen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien brengt ons dat allemaal tot wat meer redelijkheid en wat dichter bij elkaar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Zij kunnen zo maar niet de twee-drie gasten die wat minder dom zijn detacheren naar de gemeentes waar ze genoeg halen om een coalitie te vormen. Het FN in Frankrijk had hetzelfde probleem in Vitrol en in Orange, en verloor de volgende verkiezing meteen al de helft van haar macht. Tragisch is dat er mensen zelfmoord pleegden uit ellende, en dat er voor jarenlang schade is aangericht. OVerigens: in ons land is het VB in tal van organismen vertegenwoordigd. Men heeft hen nooit belet die mandaten in te nemen die aan deze partij toekwamen naar gelang hun kiesresultaten. Maar hoor je ooit iets van die honderden mandatarissen in comités, adviesraden enz..? Natuurlijk niet. Vaak komen ze niet omdat ze niet snappen wat er gebeurt. Ze hadden zich al lang kunnen profileren moesten ze er met goede voorstellen afkomen. Dat kan je in een democratie niet beletten. Zij zijn nooit mishandeld, misdeeld, miskend. Zij zijn gewoon niet in staat om aan ernstig beleid een positieve bijdrage te doen of willen dit niet. Toppunt was dat in Antwerpen een topman van het VB, stelde dat er dit keer geen criminelen op de lijsten zouden staan. Dat kan tellen als own goal. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 september 2006 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() In mijn gemeente zal er zeker geen doorbraak van het VB komen ah neen, want hier komen ze totaal niet op en ik ben daar uiteraard niet rouwig om; het huidige bestuur doet het hier dan ook schitterend en zal dat blijven doen.
Verder denk ik dat er in héél wat gemeenten/steden een coalitie zal komen tussen alles en nog wat om het VB tegen te gaan, mja, ben nu absoluut geen voorstander van het VB; zelfs een heftige tegenstander maar die coalitietoestanden van veel partijen is ook totaal ongezond; nu het zal er in veel gevallen héél moeilijk aan toe gaan en ik zie zelfs in bepaalde gevallen het niet uitgesloten dat er op 1 januari misschien wel geen nieuwe ploeg zal zijn. |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() gemeentepolitiek is iets anders dan de nationale politiek.
In een gemeente kan een partij meer haar stempel drukken en resultaten voorleggen. Zo zal een jeugdhuis bouwen of een pleintje opfrissen meer impact hebben dan een of ander nationale decreet van hoeveel stront er gebruikt mag worden in een gemeente. Dus als het VB stijgt in een gemeente zal dit eerder liggen hoe de meerderheid heeft gepresteerd voor de gemeente ipv nationale thema's |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je weet best dat het VB water in zijn wijn zal moeten doen. Als jouw grote vrees er echter in bestaat dat die wijn heel onversneden uit het vat van het gemeentebestuur zal getapt worden, is dat toch een kans om aan te tonen dat VB-wijn niet meer is dan azijn. Of... heb je schrik dat velen vinden dat die 'azijn' er best mag zijn? ![]() Laatst gewijzigd door Duym : 3 september 2006 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Antwerpen gaan ze voor VB stemmen voor de problematiek daar. Vreemdelingenbeleid Visa-affaire achteruitstelling wijken ...... Brussel: vreemdelingen taalrechten ... Natuurlijk gaan grote steden en gemeentes hun agenda nationaal bepaald worden vanwege dat die thema's ook nationaal in belangstelling komen. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In vitrol haalde het FN na haar bestuur nog 37 % van de stemmen... net niet genoeg voor een meerderheid maar , allesbehalve een afstrafiing. In Orange draanentegen haal bompard zelfs 60% na z'n eerste bestuursperiode. Oh ja en in vlaanderen pleegt er niemand zelfmoord ... dat weten we ook al weer. Laatst gewijzigd door ilfalco : 3 september 2006 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik blijf weigerachtig staan tegen over bestuursdeelname van het VB en als ze eventueel in een bestuur zouden terechtkomen gaan ze zoals je zegt water bij de wijn moeten doen, op bepaalde vlakken zelfs een zee van water maar dat wil dan niet zeggen dat een gedeelte van hun programma niet zou kunnen uitgevoerd worden hé. En een minderheidskabinet zie ik ook niet meteen zitten.