Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2006, 17:27   #461
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mijn bedankingen aan Steven, en wie mij nu wilt excuseren, ik heb een vuilkapitalistisch +€300 PP etentje te attenderen.
Oud 4 oktober 2006, 17:35   #462
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
over redeneringen die geen steek houden, ik wacht nog steeds op een zinvol antwoord op het probleem van de baronieën in uw liberaal paradijs, alsmede de farce van de 'vrije contracten'.
Welnu, waarde Pelgrim; als alle arbeid voortkomt uit arbeid dan is het een kleine stap om te concluderen dat de werkgever geen enkele toegevoegde waarde biedt en als dusdanig volledig afhankelijk is van de bereidwilligheid der werknemers om bij hem te komen werken, waaruit we inderdaad kunnen besluiten dat arbeid schaars is; werkgevers zijn geen werkgevers als ze niemand naar hun bedrijf kunnen lokken.

Maar dat wil je niet horen; je wil horen dat werknemers niets zijn zonder loon en dat ze dus niet vrij zijn omdat ze hun job nodig hebben, ondanks het feit dat er concurrentie heerst op de arbeidsmarkt en dat ze uit verschillende werkgevers kunnen kiezen. Want, die job hebben ze nodig, en dus maakt het niet uit of er concurrentie is op de arbeidsmarkt, want vrij zijn ze toch niet. Net zoals mensen moeten eten en daarom absoluut niet vrij zijn als ze eten gaan kopen, want er is dan wel een ruime keuze aan voedingswaren en -winkels, maar aangezien ze dat eten echt wel nodig hebben kan niemand zeggen dat hij een vrije keuze heeft, ha neen, het is eten kopen of doodgaan.

In het communisme daarentegen!

Arbeidersraden zullen meerderheid tegen minderheid beslissen waar ik moet werken, d�*�*r zal ik tenminste vrij zijn, als de meerderheid mij aanduidt als vuilnis-ophaalman en ik een rantsoen van water en brood kan kopen in de enige winkel in mijn stad! Dan ben ik namelijk niet onderworpen aan de grillen van de kapitalisten, geen enkel probleem hier.

En het is nogal duidelijk, toch, dat wapens zodanig duur zijn dat enkel de gedelegeerd bestuurder van een Bel-20-onderneming zich een wapen kan aanschaffen, terwijl de overige mensen te arm zijn en dus ongewapend door het leven moeten gaan! Het is dan niet moeilijk om in te zien dat het liberalisme ooooverduidelijk ervoor zorgt dat die paar kapitalisten de weerloze arbeiders kunnen afknallen, zonder dat deze zich kunnen verweren - wapens zijn zó duur!

Al een geluk dat in het communisme de hele tegenstelling tussen werkgevers en werknemers simpelweg niet meer bestaat; zodat wapens enkel nog nodig zijn om de internationale revolutie in gang te duwen; we zullen collectief wapens maken om de rest van de wereld te bevrijden van het juk van die zogenaamde vrijheid. Proletariërs aller landen!
Oud 4 oktober 2006, 17:38   #463
Percalion

Standaard

Daar moet ik enkel nog aan toevoegen dat het redelijk duidelijk is dat niemand als zelfstandige aan de slag kan gaan, zodat iedereen gedwongen is in dienst te treden van een werkgever. Dat is zelfs zodanig evident dat ik de belachelijke commentaren �* la "Je kan toch geld lenen, zelfstandig worden, geld verdienen, lening terugbetalen" niet eens zal beantwoorden wegens hun verregaande trivialiteit!
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 17:43   #464
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat is idd mijn probleem. Maar dan moet je niet gaan beweren dat ik in de vrije markt veel keuze heb.
Als je geen producten van Coca-Cola, Altria of !nBev wil, is de keuze al zéér beperkt hoor.

De winkelrekken mogen dan wel volsteken met kluerrijke dozen, maar als je het eens nakijkt, heb je hier nog minder keuze dan vroeger in Oost-Europa....
"Jamaar, stel nu dat ik helemaal geen Audi, Renault, Citroën, Peugeot, Mitsubishi, BMW, Mercedes, Opel, Alfa-Romeo of Skoda wil, dan is de keuze wel zééééér beperkt hoor! Amai nog niet, zelfs in Oost-Europa kon je tenminste nog kiezen tussen trabantjes."
Oud 4 oktober 2006, 17:45   #465
Percalion

Standaard

Citaat:
Als een gemeenschap "recht op leven" als recht beschouwt, dan moet ze dat zien af te dwingen. En aangezien iedereen zijn leven dierbaar is, zal zoiets snel in een grondwet of charter van rechten gegoten worden. Idem voor het recht op bezit.

Ik stel niet als verlichte geest dat dit natuurrechten zijn. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de meeste gemeenschappen zoiets zelf in grondwetten zullen gieten.
Allez, tot op het moment waarop negentig procent plots beslist om die grondwet te veranderen natuurlijk - dan kan de etnische minderheid maar beter lopen voor zijn leven.
Oud 4 oktober 2006, 17:47   #466
Percalion

Standaard

Citaat:
Als je het kapitaal niet hebt om concurrentie op te starten?
Tijdelijk werken en sparen, of nog: lenen van iemand die wel kapitaal heeft.

Maar ho neen wacht, dat is weer veel te ver gezocht zeker.

Domme percalion. De lonen liggen immers zodanig laag dat niemand ooit kan sparen, en bovendien hebben enkel de kapitalisten kapitaal en dat zullen ze nooit willen uitlenen en als ze het toch willen uitlenen dan gaan ze zodanig veel intrest vragen dat ik het nooit kan betalen.
Oud 4 oktober 2006, 17:56   #467
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht

Domme percalion. De lonen liggen immers zodanig laag dat niemand ooit kan sparen, en bovendien hebben enkel de kapitalisten kapitaal en dat zullen ze nooit willen uitlenen en als ze het toch willen uitlenen dan gaan ze zodanig veel intrest vragen dat ik het nooit kan betalen.
Ik zou je beter mijn persoonlijke financiën eens doormailen, je zou verschieten dat je nog gelijk hebt met bovenstaand zinnetje ook. Je zou waarschijnlijk nog meer verschieten hoeveel wij met - relatief - weinig geld, toch nog kunnen doen.

Peeschijven zijn veel leuker. Ik wil CP weer online
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 17:58   #468
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
1) Dat van die baronieën is belachelijk, jij geeft geen antwoord op wat percalion opwerpte.
Wat wierp die dan op? het zal alleszins gene vette zijn want anders had ik het wel onthouden.

Citaat:
2) Vrije contracten impliceren een afwezigheid van inmenging, niet de aanwezigheid van vooraf besloten inmenging.
het is net door de afwezigheid van inmenging dat die 'vrije contracten' een farce zijn. Wederom: als arme heb ik geen poot om op te staan bij 'vrije onderhandelingen'.
Oud 4 oktober 2006, 17:58   #469
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn bedankingen aan Steven, en wie mij nu wilt excuseren, ik heb een vuilkapitalistisch +€300 PP etentje te attenderen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 17:59   #470
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Dank u eh

Ik ben tegen cadeautjes krijgen, niet tegen ze te geven; dus inderdaad, je hebt gelijk, mijn waarde.
Gelukkige verjaardag lombas

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 18:00   #471
Percalion

Standaard

Ik vind de meeste extreem-linksen wel tof.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 18:01   #472
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hey hey... het gaat hier over sympathieke andersdenkenden. Niet over libertarisme of communisme of wat dan ook. Open daar een nieuwe draad voor, k ?
sorry, ik moest van lombas
Oud 4 oktober 2006, 18:02   #473
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Metternich wel tof, maar ik moet geen fascisten in het linkse subforum.
Zo, nu hoop ik dat ie mij niet in mekaar slaat, als ie mij ooit tegenkomt
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 18:03   #474
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ik vind bijna iedereen sympathiek zonder uitsluitsels, een discussie zou ééntonig zijn en kun je dat niet uitvoeren als iedereen hetzelfde gedachtengoed aanhangt,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 oktober 2006 om 18:08.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 18:04   #475
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnu, waarde Pelgrim; als alle arbeid voortkomt uit arbeid dan is het een kleine stap om te concluderen dat de werkgever geen enkele toegevoegde waarde biedt
Welke werkgever? De particuliere kapitalist of de maatschappij? Het is de maatschappij die behoeften heeft (eten, huis, kledij, ...) en daardoor werk schept. De zogenaamde 'werkgevers' zijn slechts tussenpersonen, die wel met het geld gaan lopen.

Citaat:
Maar dat wil je niet horen; je wil horen dat werknemers niets zijn zonder loon en dat ze dus niet vrij zijn omdat ze hun job nodig hebben,
Dat heeft op zich dus niks met het patronaat te maken.

Citaat:
ondanks het feit dat er concurrentie heerst op de arbeidsmarkt en dat ze uit verschillende werkgevers kunnen kiezen. Want, die job hebben ze nodig, en dus maakt het niet uit of er concurrentie is op de arbeidsmarkt, want vrij zijn ze toch niet. Net zoals mensen moeten eten en daarom absoluut niet vrij zijn als ze eten gaan kopen, want er is dan wel een ruime keuze aan voedingswaren en -winkels, maar aangezien ze dat eten echt wel nodig hebben kan niemand zeggen dat hij een vrije keuze heeft, ha neen, het is eten kopen of doodgaan.
doet allemaal geheel niet terzake. Het gaat er om dat de leugen van de zogezegd 'vrije contracten' zegt dat werknemer en werk'gever' op vrije voet moeten onderhandelen, en dat is in de praktijk onmogelijk.

Citaat:
Arbeidersraden zullen meerderheid tegen minderheid beslissen waar ik moet werken,
Een belangrijke nuancering is echter dat je nu zelf mee kan stemmen. Je kan vrij kiezen bij welke coöperatie je gaat werken, maar eens je daar bent, zal je inderdaad net als in een kapitalistisch bedrijf de lokale regels moeten volgen. Maar je kan wel meebeslissen over die regels.

Citaat:
d�*�*r zal ik tenminste vrij zijn, als de meerderheid mij aanduidt als vuilnis-ophaalman en ik een rantsoen van water en brood kan kopen in de enige winkel in mijn stad!
wat een zever man.

Citaat:
En het is nogal duidelijk, toch, dat wapens zodanig duur zijn dat enkel de gedelegeerd bestuurder van een Bel-20-onderneming zich een wapen kan aanschaffen, terwijl de overige mensen te arm zijn en dus ongewapend door het leven moeten gaan!
Het gaat niet om één wapen. De gedelegeerd bestuurder kan er zevenhonderd kopen. D�*�*r zit het probleem.

Citaat:
Het is dan niet moeilijk om in te zien dat het liberalisme ooooverduidelijk ervoor zorgt dat die paar kapitalisten de weerloze arbeiders kunnen afknallen, zonder dat deze zich kunnen verweren - wapens zijn zó duur!
inderdaad. Als mijn zes kogels op zijn, heeft die kapitalist nog een heel magazijn vol.

Citaat:
Al een geluk dat in het communisme de hele tegenstelling tussen werkgevers en werknemers simpelweg niet meer bestaat; zodat wapens enkel nog nodig zijn om de internationale revolutie in gang te duwen; we zullen collectief wapens maken om de rest van de wereld te bevrijden van het juk van die zogenaamde vrijheid. Proletariërs aller landen!
Oud 4 oktober 2006, 18:06   #476
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar moet ik enkel nog aan toevoegen dat het redelijk duidelijk is dat niemand als zelfstandige aan de slag kan gaan, zodat iedereen gedwongen is in dienst te treden van een werkgever. Dat is zelfs zodanig evident dat ik de belachelijke commentaren �* la "Je kan toch geld lenen, zelfstandig worden, geld verdienen, lening terugbetalen" niet eens zal beantwoorden wegens hun verregaande trivialiteit!
goed dat je eindelijk zelf doorhebt dat je al jaren zever zit te verkondigen
Oud 4 oktober 2006, 18:07   #477
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, tot op het moment waarop negentig procent plots beslist om die grondwet te veranderen natuurlijk - dan kan de etnische minderheid maar beter lopen voor zijn leven.
aangenomen dat zoiets zou gebeuren, wat gaat al uw liberaal gepreek daar concreet tegen kunnen doen?
Oud 4 oktober 2006, 18:08   #478
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
Zo, nu hoop ik dat ie mij niet in mekaar slaat, als ie mij ooit tegenkomt
Maar duts toch Ik zal het bij m'n voeten houden

Laatst gewijzigd door Metternich : 4 oktober 2006 om 18:08.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 18:08   #479
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

mijn pa werkt al vijfendertig jaar als simpele arbeider. Ik zie hem geen bedrijf opstarten hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 18:08   #480
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht

Peeschijven zijn veel leuker. Ik wil CP weer online
waarom is die eigenlijk weg?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be