Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2006, 17:35   #61
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
SUV's zijn vrij asociale autos....

11 l per 100 km enzo heb ik laatst gelezen. Das het dubbele van een goeie personenwagen.
Asobakken noemen we dat in Nederland.
Aso voor het milieu en medeweggebruikers.
Oud 30 oktober 2006, 17:37   #62
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Als ze auto's verbieden in een stad, koopt dan een bus.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 18:06   #63
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Ons "Staats-systeem" heeft er zelf voor gezorgd dat iedereen massaal overgeschakeld is op "roetbakken met dieselmotor"....... en nu gaan ze klagen dat iedereen er wil gebruik gaan van maken......

mijn vorig karretje was een "peugootje met loodvrije benzinemotor" en slikte zo'n 8 liter benzine.......
Ik zit in dezelfde situatie....inderdaad....Bij de aanschaf van mijn nieuw karretje met een 1400-motortje 2 jaar geleden zou ik wel gek geweest zijn om nog een benzine-versie te nemen,ik beschouw de inruilwaarde van mijn oude auto als "aanbetaling" voor een dieselmotor,en de Staat-interventie op de brandstofprijzen deed de rest bij mijn beslissing....

De gunstige gevolgen kan ik zien als ik de tank-beurten vergelijk..

Enkel mijn fiets verbruikt nog minder (ruwweg 50ml smeerolie per jaar)

Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2006 om 18:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 19:26   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
SUV's zijn vrij asociale autos....

11 l per 100 km enzo heb ik laatst gelezen. Das het dubbele van een goeie personenwagen.
Ik ben al blij als ik de mijne op 11 liter weet te houden. En t' is nochtans een personenwagen.
Oud 30 oktober 2006, 21:03   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Als je met een diesel wagen dezelfde ritten doet, met koude moter als een stadswagentje dan vervuilt die dieselwagen nog veel meer. Natuurlijk verbruikt een koude moter meer dan een warme en dat geld evenzeer voor een zwaardere diesel moter. Het is natuurlijk weer typisch dat mensen zoals jij weer onmiddelijk beginne te kappen op mensen die een andere mening hebben. Jij durft te beweren dat ik jaloers ben, jij komt hier mij beschuldigen terwijl jij me van geen haar nog pluim kent.
Voor iemand die er de mond van vol heeft dat ik zaken zit te vertellen terwijl ik je niet ken, ben je er wel heel snel bij om mij een label op te plakken met je "mensen zoals jij".
Tot hiertoe heb ik nog niet op je gekapt mijn beste; de dag dat ik dat begin te doen, hou je je best vast aan je bretels. Dat jij er een andere mening op na houdt, laat me wekrleijk stoicijns koud. Dit is echter wel een forum, dus je kan je verwachten aan anderen met andere meningen. Als ik dan zie dat jij je profileert als iemand zonder echte argumenten, maar met veel gevoel voor afgunst en nijd, dan mag je er donder op zeggen dat ik je daarop aan zal spreken.

En verder is het natuurlijk zo dat een koude zware motor meer verbruikt dan een koude kleine motor, maar de clue is hier dat die dure lease wagens niet zelden niet voor korte ritten gebruikt worden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 21:06   #66
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben de bmw x5 en de mercedes concurrent toch getest en op tv laten zien. En als het toch waar is waarom koopt men zulke wagens dan?
Who cares waarom mensen zo'n wagens kopen? Wat maakt dat nu in godsnaam uit?
ALs iemand daar zijn geld aan willgeven, dan is dat zijn zaak. WIllhij dat doen omdat hij dat mooit vind, so be it. Doen ze dat voor het gemak, so be it. Doen ze dat om te stoeffen, so be it; zij die zich daardoor jaloers laten maken zijn meer te beklagen dan zij die jaloers willen maken. Het zijn simpelweg jouw zaken niet waarom iemand deze of gene wagen wil kopen. Een beetje minder moeial spelen, doet heus geen zeer.
Oud 30 oktober 2006, 22:35   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dure wagens hebben ook zo zijn voordelen op onderzoeksgebied en nieuwe ontwikkelingen.
Zo heeft mercedes toch maar weer een nieuwe technologie onder de knie die de diesel wel "bijna" proper uitstoot en zelfs een serieuze tegenhanger is van de hybride wagen.
Beetje bij beetje komt dat dus ook nog eens goed.
Voor meer info; http://www.autoblog.nl/archive/2006/...s-e320-bluetec

Behalve dat deze techniek met 4 filters achter elkander zullen werken (uitlaat) zal er ook een soort ontbrandingstechniek in de uitlaat komen die de filters automatisch "zuiveren door verbranding" in de uitlaat zelf. Dit om de laatste restjes ook nog te verbranden.
Dit gaat met een soort vloeistof en de rest werkt volautomatisch natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 oktober 2006 om 22:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 23:12   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En voor wie niet wil rijden is hier dan de nieuwste rage.
Ook de misdaad zal er met sprongen op vooruit gaan zelfs.
http://ilegal2.skynetblogs.be/post/3777321/flyjumper

Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 23:28   #69
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Het is raar maar waar,maar er zijn nog altijd mensen die nog altijd ontkennen dat hoe zwaarder de moter is, hoe hoger en zwaarder de auto des te meer hij verbruikt en de lucht vervuild. En hoe meer hij vervuild hoe meer hij een bedreiging is voor de volksgezondheid en voor de opwarming van de aarde. Maar gelukkig zijn er toch nog lokale beleidsmensen zoals in London die dat op hun manier, in de mate van het mogelijke, onnodige luchtvervuiling trachten te bestrijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Who cares waarom mensen zo'n wagens kopen? Wat maakt dat nu in godsnaam uit?
ALs iemand daar zijn geld aan willgeven, dan is dat zijn zaak. WIllhij dat doen omdat hij dat mooit vind, so be it. Doen ze dat voor het gemak, so be it. Doen ze dat om te stoeffen, so be it; zij die zich daardoor jaloers laten maken zijn meer te beklagen dan zij die jaloers willen maken. Het zijn simpelweg jouw zaken niet waarom iemand deze of gene wagen wil kopen. Een beetje minder moeial spelen, doet heus geen zeer.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 23:40   #70
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

"mensen zoals jij" ja, ik spreek uit ervaring met anderen die net zo reageren als jij op andermans meningen. En jij bent er mee begonnen, en nu kom je hier de rollen omdraaien. En als je dat "nog niet" kappen vind dat speelt geen rol, hoor. Je komt zo over. Je valt mij persoonlijk aan, daar gaat het over. Het is alleen een bewijs van zwakte om je gelijk toch te kunnen halen
Het feit dat je nu zo hoog van de toren blaast en weer begint met die spierrollende taal en dreigingen bewijst dat je toch graag mensen persoonlijk aanvalt en er prat op gaat dat je daar een uitzonderlijk talent voor hebt. Ik zal alvast me maar een paar bretellen aanschaffen
Citaat:
Voor iemand die er de mond van vol heeft dat ik zaken zit te vertellen terwijl ik je niet ken, ben je er wel heel snel bij om mij een label op te plakken met je "mensen zoals jij".
Tot hiertoe heb ik nog niet op je gekapt mijn beste; de dag dat ik dat begin te doen, hou je je best vast aan je bretels. Dat jij er een andere mening op na houdt, laat me wekrleijk stoicijns koud. Dit is echter wel een forum, dus je kan je verwachten aan anderen met andere meningen. Als ik dan zie dat jij je profileert als iemand zonder echte argumenten, maar met veel gevoel voor afgunst en nijd, dan mag je er donder op zeggen dat ik je daarop aan zal spreken.

En verder is het natuurlijk zo dat een koude zware motor meer verbruikt dan een koude kleine motor, maar de clue is hier dat die dure lease wagens niet zelden niet voor korte ritten gebruikt worden.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 06:45   #71
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Asobakken noemen we dat in Nederland.
Aso voor het milieu en medeweggebruikers.
Jullie zouden beter eens een sleurhuttentaks heffen ipv vruchteloos wat slim pogen te doen over SUV's.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 07:04   #72
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is raar maar waar,maar er zijn nog altijd mensen die nog altijd ontkennen dat hoe zwaarder de moter is, hoe hoger en zwaarder de auto des te meer hij verbruikt en de lucht vervuild. En hoe meer hij vervuild hoe meer hij een bedreiging is voor de volksgezondheid en voor de opwarming van de aarde. Maar gelukkig zijn er toch nog lokale beleidsmensen zoals in London die dat op hun manier, in de mate van het mogelijke, onnodige luchtvervuiling trachten te bestrijden.
Londen herademt!! De Thames zal alvast niet meer een deel van de stad verzwelgen door deze heldhaftige tussenkomst van de beleidsmensen.
Gelukkig zijn er nog de smartassplanetsavers!!

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 10:08   #73
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik ben een sterk belezen autoliefhebber en kan u in die zin meedelen dat als iedere wagen die 11 liter of meer verbruikt uit de stad moet gebannen worden, u met uw ogen dicht de straat mag oversteken.
Trouwens, de helft minder is 5,5 liter! Mijn wagen is een half jaar oud (geen diesel want te weinig kilometers per jaar) en verbruikt gemiddeld 8,5 liter.
Volvo S40 2.0D , ik verbruik 6.1 liter.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 11:09   #74
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is raar maar waar dat sommige mensen nog steeds niet door hebben dat die zwaardere en grotere auto's niet zelden geavanceerdere technologie aan boord hebben, waardoor ze niet automatisch meer vervuilen. Je eerste stelling is dus geen automatische waarheid.

Verder is je reactie totaal pointless op wat ik daar zei. Het zijn en blijven jouw zaken niet wat een ander koopt.
Oud 31 oktober 2006, 11:11   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
"mensen zoals jij" ja, ik spreek uit ervaring met anderen die net zo reageren als jij op andermans meningen. En jij bent er mee begonnen, en nu kom je hier de rollen omdraaien. En als je dat "nog niet" kappen vind dat speelt geen rol, hoor. Je komt zo over. Je valt mij persoonlijk aan, daar gaat het over. Het is alleen een bewijs van zwakte om je gelijk toch te kunnen halen
Oftewel, je draait je hier nu in allerlei bochten om te verdoezelen dat je eigenlijk identiek hetzelfde gedrag vertoont, als dat je anderen verwijt. Ik heb jou nergens persoonlijk aangevallen; als jij je graag in een slachtofferrol wentelt om zo de aandacht van de inhoud weg te trekken, dan is dat jouw zaak.

Citaat:
Het feit dat je nu zo hoog van de toren blaast en weer begint met die spierrollende taal en dreigingen bewijst dat je toch graag mensen persoonlijk aanvalt en er prat op gaat dat je daar een uitzonderlijk talent voor hebt. Ik zal alvast me maar een paar bretellen aanschaffen
Zie dat ze van goeie makelijk zijn
Oud 31 oktober 2006, 11:23   #76
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verder is je reactie totaal pointless op wat ik daar zei. Het zijn en blijven jouw zaken niet wat een ander koopt.
Het zijn en blijven wel onze zaken als we in het verkeer constant geconfronteerd worden met SUV's, jeeps, 4x4's en meer van die kleinburgerlijke snobvoertuigen die als gekken rondrijden en denken dat ze zich alles kunnen permiteren omdat zij toevallig een 'veilige' auto hebben gekocht.

Er zijn maar twee soorten mensen die met zo'n wagens rijden: gefrustreerde mannen die hun gebreken wensen te compenseren met een ego-vergrotend voertuig (de gemiddelde VLD-politicus voldoet hier trouwens perfect aan) en geblondeerde huisvrouwen dewelke door hun man onderhouden worden en omwille van hun vaak beperkte rijkunsten, liefst een wagen kopen die 'veilig' is (sorry voor de enorme veralgemening trouwens, uitzonderingen zijn uiteraard bestaande doch bovenstaande trend is merkbaar).

Hoe dan ook, zulke voertuigen zetten de gebruiker aan tot onveilig rijden, louter en alleen door het feit dat men beseft met een halve tank te rijden en er bij een ongeval waarschijnlijk toch geen schade aan hun eigen lijf en leden zal voorkomen. Moesten alle voertuigen uit karton gemaakt zijn, was ik zeker dat iedereen eindelijk eens wat moeite ging doen om veiliger te rijden.

Met jaloezie of afgunst heeft dit trouwens niets te maken, integendeel, moest ik morgen een gratis jeep of dergelijke krijgen, ik zou er begot niet mee rijden want mijn pietje is net niet klein genoeg vrees ik.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 12:20   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Het zijn en blijven wel onze zaken als we in het verkeer constant geconfronteerd worden met SUV's, jeeps, 4x4's en meer van die kleinburgerlijke snobvoertuigen die als gekken rondrijden en denken dat ze zich alles kunnen permiteren omdat zij toevallig een 'veilige' auto hebben gekocht.
Waarmee je de voor de hand liggende fout maakt om te gaan veronderstellen dat het enkel deze mensen zijn die zo rijden, en dat zo'n wagen automatisch betekent dat de bestuurder zo gaat rijden. Quod non. Met alle wagens wordt er op zo'n manier rondgereden; dat is heus het alleen"recht" van SUV's niet. Wat jij hoort aan te klagen is een bepaald gedrag in het verkeer, geen bepaald type voertuig. Met die eerste aanklacht zou je wel degelijk een goed punt hebben, met die tweede aanklacht kom je niet verder dan je moeien met zaken waar je geen zaken mee hebt. Als je gaat focussen op SUV's of 4x4's, dan kleed je de afgunst gewoon in met een ongefundeerde veralgemening en een zogenaamd streven naar meer veiligheid, maar het blijft niet meer dan afgunst.

De manier waarop een bestuurder rijdt, dat kan je zaak zijn; waarmee hij rondrijdt, dat is niemands zaak, tenzij de zaak van de bestuurder zelf.

Citaat:
Er zijn maar twee soorten mensen die met zo'n wagens rijden: gefrustreerde mannen die hun gebreken wensen te compenseren met een ego-vergrotend voertuig (de gemiddelde VLD-politicus voldoet hier trouwens perfect aan) en geblondeerde huisvrouwen dewelke door hun man onderhouden worden en omwille van hun vaak beperkte rijkunsten, liefst een wagen kopen die 'veilig' is (sorry voor de enorme veralgemening trouwens, uitzonderingen zijn uiteraard bestaande doch bovenstaande trend is merkbaar).
En het blijft niet meer dan een botte veralgemening die gebruikt wordt om je eigen positie wat op te smukken. Of heb jij een uitgebreide statistische studie gedaan, die bovenstaande onderzocht en bevestigde?
Zoja, hoe komt het dan dat ik in de voorbije week (1500km afgelegd) vooral zo'n gedrag heb gezien van enkele bestelwagens (vito's in hoofdzaak), enkele monovolumes, twee vrachtwagens, enkele uitgebouwde kleine wagentjes type VW Golf of Seat Leon en welgeteld 1 Suv? Rijd ik dan op de verkeerde banen?

Citaat:
Hoe dan ook, zulke voertuigen zetten de gebruiker aan tot onveilig rijden, louter en alleen door het feit dat men beseft met een halve tank te rijden en er bij een ongeval waarschijnlijk toch geen schade aan hun eigen lijf en leden zal voorkomen. Moesten alle voertuigen uit karton gemaakt zijn, was ik zeker dat iedereen eindelijk eens wat moeite ging doen om veiliger te rijden.
En dat heb je opnieuw ergens via een kleine studie bevestigd gezien? Hoe groter de wagen, des te zotter iemand ermee rijdt?

Citaat:
Met jaloezie of afgunst heeft dit trouwens niets te maken, integendeel, moest ik morgen een gratis jeep of dergelijke krijgen, ik zou er begot niet mee rijden want mijn pietje is net niet klein genoeg vrees ik.
En daar hebben we opnieuw het veralgemenend excuus dat dient om je eigen positie op te smukken. Beetje zielig eigenlijk, vind je dat nu zelf niet?

Vreemd toch dat mensen zich zo graag gaan moeien met zaken die hun absoluut niet aangaan.
Oud 31 oktober 2006, 12:43   #78
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is raar maar waar dat sommige mensen nog steeds niet door hebben dat die zwaardere en grotere auto's niet zelden geavanceerdere technologie aan boord hebben, waardoor ze niet automatisch meer vervuilen.
Als je een grotere auto gebruikt dan nodig of een auto gebruikt voor omstandigheden waarvoor hij niet bedoeld werd - ook al heeft die dan de meest geavanceerde technologie aan boord die er bestaat - dan ben je bezig met totaal onverantwoorde energieverspilling en vervuiling. En dat gaat IEDEREEN aan.

(om nog maar te zwijgen van de idiote energieverslindende "geavanceerde technologieën" die je in zo'n wagens meestal ook vindt zoals GPS, allerhande videoschermen, electronische bediening van alles wat ook maar afstelbaar is,... en nee, dat is niet exclusief voor SUV's; het is alleen zeer pijnlijk dat veel mensen niet beseffen dat dit allemaal energie verbruikt... zonder waren auto's vandaad potentieel al pakken zuiniger)

Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2006 om 12:48.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 12:58   #79
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht

Dit moet zowat de meest idiote post op dit forum ooit zijn, en dat is een geweldige prestatie: proficiat!! Ook in het rijtje om ter meeste veralgemenen en stigmatiseren scheert dit bericht hoge toppen. En last but not least; hoe geloofwaardig is het om anderen gefrustreerd te noemen na het neertypen van dit bericht?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 13:09   #80
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als je een grotere auto gebruikt dan nodig of een auto gebruikt voor omstandigheden waarvoor hij niet bedoeld werd - ook al heeft die dan de meest geavanceerde technologie aan boord die er bestaat - dan ben je bezig met totaal onverantwoorde energieverspilling en vervuiling. En dat gaat IEDEREEN aan.
Wie gaat bepalen welke auto iemand mag kopen en wie gaat bepalen voor welke omstandigheden bepaalde auto's gemaakt zijn? Gaat de overheid dat bepalen, gaan we echt de richting inslaan van de autoritaire staat die op elk vlak gaat bepalen wat zijn burgers wel en niet mogen doen, wel en niet mogen kopen?

Bovendien lijk jij niet te begrijpen dat iemand die met een meer verbruikende auto rondrijdt daar ook voor betaalt via de hogere brandstofkosten. Jij stelt het zaakje voor alsof iemand die met een meer verbruikend voertuig rijdt daar niet voor betaalt, niets is minder waar.

In plaats van je zo te focussen op de grootte van een wagen en zijn verbruik zou je je trouwens beter focussen op de effectieve vervuiling van een voertuig. Als je daar naar gaat kijken dan zijn het vooral de oudere voertuigen die voor een onevenredig grote vervuiling zorgen. Maar ik veronderstel dat we die auto's met rust mogen laten aangezien dat geen SUV's zijn en ze de ogen van anderen niet uitsteken?

Citaat:
(om nog maar te zwijgen van de idiote energieverslindende "geavanceerde technologieën" die je in zo'n wagens meestal ook vindt zoals GPS, allerhande videoschermen, electronische bediening van alles wat ook maar afstelbaar is,... en nee, dat is niet exclusief voor SUV's; het is alleen zeer pijnlijk dat veel mensen niet beseffen dat dit allemaal energie verbruikt... zonder waren auto's vandaad potentieel al pakken zuiniger)
Misschien dat die dingen in een auto zitten omdat de meeste bestuurders ze nuttig vinden? Gaan we iedere vorm van comfort afschaffen omdat er een paar diehards zijn die koste wat het kost energie willen besparen?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be