![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aso voor het milieu en medeweggebruikers.
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Als ze auto's verbieden in een stad, koopt dan een bus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gunstige gevolgen kan ik zien als ik de tank-beurten vergelijk.. Enkel mijn fiets verbruikt nog minder (ruwweg 50ml smeerolie per jaar) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2006 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot hiertoe heb ik nog niet op je gekapt mijn beste; de dag dat ik dat begin te doen, hou je je best vast aan je bretels. Dat jij er een andere mening op na houdt, laat me wekrleijk stoicijns koud. Dit is echter wel een forum, dus je kan je verwachten aan anderen met andere meningen. Als ik dan zie dat jij je profileert als iemand zonder echte argumenten, maar met veel gevoel voor afgunst en nijd, dan mag je er donder op zeggen dat ik je daarop aan zal spreken. En verder is het natuurlijk zo dat een koude zware motor meer verbruikt dan een koude kleine motor, maar de clue is hier dat die dure lease wagens niet zelden niet voor korte ritten gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ALs iemand daar zijn geld aan willgeven, dan is dat zijn zaak. WIllhij dat doen omdat hij dat mooit vind, so be it. Doen ze dat voor het gemak, so be it. Doen ze dat om te stoeffen, so be it; zij die zich daardoor jaloers laten maken zijn meer te beklagen dan zij die jaloers willen maken. Het zijn simpelweg jouw zaken niet waarom iemand deze of gene wagen wil kopen. Een beetje minder moeial spelen, doet heus geen zeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dure wagens hebben ook zo zijn voordelen op onderzoeksgebied en nieuwe ontwikkelingen.
Zo heeft mercedes toch maar weer een nieuwe technologie onder de knie die de diesel wel "bijna" proper uitstoot en zelfs een serieuze tegenhanger is van de hybride wagen. Beetje bij beetje komt dat dus ook nog eens goed. Voor meer info; http://www.autoblog.nl/archive/2006/...s-e320-bluetec Behalve dat deze techniek met 4 filters achter elkander zullen werken (uitlaat) zal er ook een soort ontbrandingstechniek in de uitlaat komen die de filters automatisch "zuiveren door verbranding" in de uitlaat zelf. Dit om de laatste restjes ook nog te verbranden. Dit gaat met een soort vloeistof en de rest werkt volautomatisch natuurlijk. Laatst gewijzigd door Mambo : 30 oktober 2006 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor wie niet wil rijden is hier dan de nieuwste rage.
Ook de misdaad zal er met sprongen op vooruit gaan zelfs. http://ilegal2.skynetblogs.be/post/3777321/flyjumper ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is raar maar waar,maar er zijn nog altijd mensen die nog altijd ontkennen dat hoe zwaarder de moter is, hoe hoger en zwaarder de auto des te meer hij verbruikt en de lucht vervuild. En hoe meer hij vervuild hoe meer hij een bedreiging is voor de volksgezondheid en voor de opwarming van de aarde. Maar gelukkig zijn er toch nog lokale beleidsmensen zoals in London die dat op hun manier, in de mate van het mogelijke, onnodige luchtvervuiling trachten te bestrijden.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() "mensen zoals jij" ja, ik spreek uit ervaring met anderen die net zo reageren als jij op andermans meningen. En jij bent er mee begonnen, en nu kom je hier de rollen omdraaien. En als je dat "nog niet" kappen vind dat speelt geen rol, hoor. Je komt zo over. Je valt mij persoonlijk aan, daar gaat het over. Het is alleen een bewijs van zwakte om je gelijk toch te kunnen halen
Het feit dat je nu zo hoog van de toren blaast en weer begint met die spierrollende taal en dreigingen bewijst dat je toch graag mensen persoonlijk aanvalt en er prat op gaat dat je daar een uitzonderlijk talent voor hebt. Ik zal alvast me maar een paar bretellen aanschaffen Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er nog de smartassplanetsavers!! ![]()
![]() |
![]() |
#73 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder is je reactie totaal pointless op wat ik daar zei. Het zijn en blijven jouw zaken niet wat een ander koopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn maar twee soorten mensen die met zo'n wagens rijden: gefrustreerde mannen die hun gebreken wensen te compenseren met een ego-vergrotend voertuig (de gemiddelde VLD-politicus voldoet hier trouwens perfect aan) en geblondeerde huisvrouwen dewelke door hun man onderhouden worden en omwille van hun vaak beperkte rijkunsten, liefst een wagen kopen die 'veilig' is (sorry voor de enorme veralgemening trouwens, uitzonderingen zijn uiteraard bestaande doch bovenstaande trend is merkbaar). Hoe dan ook, zulke voertuigen zetten de gebruiker aan tot onveilig rijden, louter en alleen door het feit dat men beseft met een halve tank te rijden en er bij een ongeval waarschijnlijk toch geen schade aan hun eigen lijf en leden zal voorkomen. Moesten alle voertuigen uit karton gemaakt zijn, was ik zeker dat iedereen eindelijk eens wat moeite ging doen om veiliger te rijden. Met jaloezie of afgunst heeft dit trouwens niets te maken, integendeel, moest ik morgen een gratis jeep of dergelijke krijgen, ik zou er begot niet mee rijden want mijn pietje is net niet klein genoeg vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De manier waarop een bestuurder rijdt, dat kan je zaak zijn; waarmee hij rondrijdt, dat is niemands zaak, tenzij de zaak van de bestuurder zelf. Citaat:
Zoja, hoe komt het dan dat ik in de voorbije week (1500km afgelegd) vooral zo'n gedrag heb gezien van enkele bestelwagens (vito's in hoofdzaak), enkele monovolumes, twee vrachtwagens, enkele uitgebouwde kleine wagentjes type VW Golf of Seat Leon en welgeteld 1 Suv? Rijd ik dan op de verkeerde banen? Citaat:
Citaat:
Vreemd toch dat mensen zich zo graag gaan moeien met zaken die hun absoluut niet aangaan. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(om nog maar te zwijgen van de idiote energieverslindende "geavanceerde technologieën" die je in zo'n wagens meestal ook vindt zoals GPS, allerhande videoschermen, electronische bediening van alles wat ook maar afstelbaar is,... en nee, dat is niet exclusief voor SUV's; het is alleen zeer pijnlijk dat veel mensen niet beseffen dat dit allemaal energie verbruikt... zonder waren auto's vandaad potentieel al pakken zuiniger) Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2006 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien lijk jij niet te begrijpen dat iemand die met een meer verbruikende auto rondrijdt daar ook voor betaalt via de hogere brandstofkosten. Jij stelt het zaakje voor alsof iemand die met een meer verbruikend voertuig rijdt daar niet voor betaalt, niets is minder waar. In plaats van je zo te focussen op de grootte van een wagen en zijn verbruik zou je je trouwens beter focussen op de effectieve vervuiling van een voertuig. Als je daar naar gaat kijken dan zijn het vooral de oudere voertuigen die voor een onevenredig grote vervuiling zorgen. Maar ik veronderstel dat we die auto's met rust mogen laten aangezien dat geen SUV's zijn en ze de ogen van anderen niet uitsteken? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |