Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2006, 14:12   #421
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
Yup, en dan voeren ze een btw-tarief van 40% in en dan is iedereen gezien...
als dat tarief geldt op bmw s en jacuzi s en dergelijk dat is dat als arme mijn zorg niet.

geen btw op brood dus en heel veel btw op luxeproducten

laat de rijken de crisis betalen - ze dienen er voor !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 14:13.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:16   #422
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik ben trouwens akkoord om geen dop meer te trekken

maar dan wel op voorwaarde dat men mij eerst terug voldoende jacht en vis gebied geeft en plaats om zelf mijn patatten te planten en geiten te zetten

zoniet zorgen dat mijn dop er elke maand op tijd ligt of anders zit het er bovenarms op

de werkezels die niet bereidt zijn te moeten afdragen voor mijn dop wil ik gerust steunen bovendien in hun sociale strijd om deze plicht op de rijken af te wimpelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 14:17.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:21   #423
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als dat tarief geldt op bmw s en jacuzi s en dergelijk dat is dat als arme mijn zorg niet.

geen btw op brood dus en heel veel btw op luxeproducten

laat de rijken de crisis betalen - ze dienen er voor !
Ten eerste : er is geen crisis, de werkloosheid daalt nu al meerdere maandenop rij, iedereen die wil werken (in 't zwart of in 't wit) kan werken.
Ten tweede : Als je alleen maar op luxeproducten btw gaat heffen dan zal je altijd een tekort aan belastinginkomsten hebben.
Dus gaan ze de grens van wat luxe is en wat noodzakelijk is opschuiven.
't Resultaat zal zijn dat op een bepaalde moment, uw brood belastingvrij is.
Maar het broodzakkenpapier, de machines en ovens, de fiets waarmee ge naar de bakker rijdt gaan een luxe btw-tarief hebben.

En uiteindelijk zal uw brood just even duur zijn zonder btw als met btw...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:31   #424
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ten eerste uw denegrerend toontje doet mij niets.
Ten tweede ik gebruik mijn hersenen naar eigen goeddunken.
Ten derde hoeft u mijn werk niet naar beneden te halen, als er geen mensen zijn die kleding in bakken leggen dan kan niemand kleren kopen.

Bovendien: ik zeg niet dat alle mensen die thuiszitten luierikken zijn, ik haal enkel het voorbeeld van mijn onderbuur aan. Maar u laat het wel overkomen alsof iedereen die zogezegd ziek is maar wel voltijds arbeid in t zwart gaat verrichten ook daadwerkelijk zo ziek is
ge wilt het nie snappen eh?

a) ik haal uw job niet naar beneden. Ik zeg enkel dat ge uw hersenen ook moogt gebruiken voor andere dingen dan enkel die dingen. Bijvoorbeeld menselijke situaties proberen begrijpen. Beeld u eens in dat je chronische pijn hebt. De meeste mensen met chronische pijn gaan werken. Beetje vervelend voor de baas, natuurlijk, want die mensen zijn zo productief niet. Vaak worden ze dus ontslagen of dienen ze zelf hun ontslag in omdat het niet meer houdbaar is (of ze krijgen hun ontslag op vraag van de werknemer zeld). Aangezien chronische pijnpatiënten maar zelden op de ziekteverzekering moeten rekenen, is een werkloosheidsuitkering vaak wel zo handig, wil je overleven. Zeker als je goesting hebt om nog te gaan werken enzo, en je hoopt dat je later weer normaal aan de slag kunt.

Dan heb je dus de keuze:
- je zoekt meteen nieuw werk. je moet dan wel zien dat je het aankunt, natuurlijk. Dat is dikwijls niet zo simpel. Voor chronische pijnpatiënten betekent het immers: de ene dag/week lukt het wel, de andere niet
- je klust bij in 't zwart. Dat mag niet, maar dat garandeert je wel dat je iets meer verdient dan die lage uitkering. Dat kan bijv. nodig zijn om de hogere dokterskosten te betalen. Of omdat ge, godbetert, uw kinderen een goed leven wil geven.

Af en toe eens officieel gaan werken heeft meteen een enorme impact op uw inkomsten. Dan blijft ge beter thuis.

Als ge officieel ziek bent kun je trouwens niet zomaar even gaan werken. Dat is nog 't ergste van al: als je ziek bent wordt je gedwongen om uzelf op te sluiten en uzelf zieker te maken. Want als ge maandag en dinsdag kunt werken, waarom dan niet woensdag en donderdag en vrijdag?
Eens ziek, dus best altijd ziek, want wie wil die werknemer die de voorbije jaren ziek is geweest? Waar moet je ervaring opdoen? Wat moet je doen als je niet meer mee bent met de ontwikkelingen in je vakgebied? Wat moet je, als je zo lang stil hebt gezeten en depressief bent geworden van het ziekzijn, het isolement?

Schiet uw pijlen maar af op de verkeerde mensen, meiske.
Het is geen verplichting om na te denken.
Als je liever niet nadenkt en dom wil spelen, ga je gang.
Oud 8 november 2006, 14:33   #425
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
aah ja ? al eens bij stil gestaan hoeveel percent van de sz er moet worden uitgekeerd door de doppers als schatplicht aan de immosector ? (= een verkapte vorm van subsidiering van de immosector dus )

bij mij bedraagt die schatplicht 50 percent trouwens
De immosector? Je bedoelt die particulier die een app'tje verhuurt? Of het OCMW met zijn sociale woningen?
Want wat de immosector voor een woning vraagt, dat betaal je niet met een doppersloon.
Maar zelfs dan nog, belasting betalen doe je altijd. Huis of geen huis, werk of geen werk...

Je moet de patronale bijdrages en andere toestanden er ook bijrekenen.
Een doorsnee werknever krijgt zelfs maar een derde van wat hij aan zijn werkgever kost...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:35   #426
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ge wilt het nie snappen eh?

a) ik haal uw job niet naar beneden. Ik zeg enkel dat ge uw hersenen ook moogt gebruiken voor andere dingen dan enkel die dingen. Bijvoorbeeld menselijke situaties proberen begrijpen. Beeld u eens in dat je chronische pijn hebt. De meeste mensen met chronische pijn gaan werken. Beetje vervelend voor de baas, natuurlijk, want die mensen zijn zo productief niet. Vaak worden ze dus ontslagen of dienen ze zelf hun ontslag in omdat het niet meer houdbaar is (of ze krijgen hun ontslag op vraag van de werknemer zeld). Aangezien chronische pijnpatiënten maar zelden op de ziekteverzekering moeten rekenen, is een werkloosheidsuitkering vaak wel zo handig, wil je overleven. Zeker als je goesting hebt om nog te gaan werken enzo, en je hoopt dat je later weer normaal aan de slag kunt.

Dan heb je dus de keuze:
- je zoekt meteen nieuw werk. je moet dan wel zien dat je het aankunt, natuurlijk. Dat is dikwijls niet zo simpel. Voor chronische pijnpatiënten betekent het immers: de ene dag/week lukt het wel, de andere niet
- je klust bij in 't zwart. Dat mag niet, maar dat garandeert je wel dat je iets meer verdient dan die lage uitkering. Dat kan bijv. nodig zijn om de hogere dokterskosten te betalen. Of omdat ge, godbetert, uw kinderen een goed leven wil geven.

Af en toe eens officieel gaan werken heeft meteen een enorme impact op uw inkomsten. Dan blijft ge beter thuis.

Als ge officieel ziek bent kun je trouwens niet zomaar even gaan werken. Dat is nog 't ergste van al: als je ziek bent wordt je gedwongen om uzelf op te sluiten en uzelf zieker te maken. Want als ge maandag en dinsdag kunt werken, waarom dan niet woensdag en donderdag en vrijdag?
Eens ziek, dus best altijd ziek, want wie wil die werknemer die de voorbije jaren ziek is geweest? Waar moet je ervaring opdoen? Wat moet je doen als je niet meer mee bent met de ontwikkelingen in je vakgebied? Wat moet je, als je zo lang stil hebt gezeten en depressief bent geworden van het ziekzijn, het isolement?

Schiet uw pijlen maar af op de verkeerde mensen, meiske.
Het is geen verplichting om na te denken.
Als je liever niet nadenkt en dom wil spelen, ga je gang.
mijn onderbuur heeft nog nooit gewerkt, hij is beginnen doppen na zijn school en bijna gelijktijdig begonnen met 'fulltime bijklussen'.
Volgens mij heeft u het toch over heel andere mensen dan mijn onderbuur hoor.
Hij zit niet stil, hij is niet depressief, en heeft geen last van isolement, alle dagen zit hier volk gezellig mee te paffen en 's nachts luide muziek van feestjes.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:36   #427
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht

Maw. het ligt aan uw eigen.
Tuurlijk, het ligt altijd aan ons eigen.
We zijn nu eenmaal leeghangers.

Als de algemene verzekerings-solidariteit jouwe majesteit in totaal niet aanstaat, als principe, en als realiteit, sluit dan een privé-werkloosheidsverzekering af, die bestaat tegenwoordig namelijk al, in tegenstelling tot vroeger, en hou verder je klepper tegen mensen die zich dat niet kunnen veroorloven, simplicisimus.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:38   #428
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn onderbuur heeft nog nooit gewerkt, hij is beginnen doppen na zijn school en bijna gelijktijdig begonnen met 'fulltime bijklussen'.
Volgens mij heeft u het toch over heel andere mensen dan mijn onderbuur hoor.
Hij zit niet stil, hij is niet depressief, en heeft geen last van isolement, alle dagen zit hier volk gezellig mee te paffen en 's nachts luide muziek van feestjes.
ik heb ook vaak feestjes
ik zit niet stil, ik ben niet depressief, ik heb geen isolement. En TOCH chronische pijn. Raar eh. Moehoe.

als ik straks begin te doppen ga ik toch eens vragen of mijn dop niet specifiek van uw loon kan afgetrokken worden.
Dan kom ik overdag met jouw loon eens jouw bakken overhoop halen.
Met mijn nieuwe schoenen aan.
Oud 8 november 2006, 14:38   #429
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veerle, ik zou toch eens vragen aan uw onderbuur of hij dat niet allemaal speciaal doet om u te pesten.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:39   #430
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waar ben je nu toch weer mee bezig Blobke?
Een beetje met u spelen zodat ge u minder eenzaam voelt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:40   #431
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
--------

Veerle , ik steun jou volledig in jouw frustratie , het is godgeklaagd om zoveel alleenstaande moeders de eindjes aan elkaar zien te knopen , en dan tegelijkertijd een legertje van leeglopers ons fragiele SZ systeem zo zien uit te hollen.
Maar je sprak over een ex met hoog inkomen , helpt de alimentatie aan zowel de kinderen als jezelf je dan geen heel eindje verder ?

Kan zijn dat je al dergelijke vragen in de loop van dit topic hebt beantwoord, maar ik ben gestopt met de reacties op jouw inleiding te lezen van zodra Mitgard zijn ' waardevolle ' bijdragen begon te leveren.
(Een alleenstaande moeder met hoge alimentatie, waarschijnlijk.
Je zou van minder gefrustreerd raken)
Ik lees nu dat ze 127 E krijgt.
Ik neem in dat geval het bovenstaande terug.
Dat is inderdaad veel te weinig bij een vader met middelen. Ze krijgt wel meer los.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 14:49.
Oud 8 november 2006, 14:42   #432
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veerle, ik zou toch eens vragen aan uw onderbuur of hij dat niet allemaal speciaal doet om u te pesten.
Dat doet-ie misschien wel omdat die diep vanbinnen jaloers is dat Veerle werkt, maar hij durft niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:42   #433
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan kan je altijd proberen; veel kans dat je dan gegarandeerd gratis kost en inwoon krijgt.
Rechts is nu bezig de gevangenen ook voor kost en inwoon te laten opdraaien.
Oud 8 november 2006, 14:42   #434
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik had het niet over thuiswerk of werk als zelfstandige Jan; de boodschap die hier door Kobaf en Debbie gepropageerd wordt, is dat het een volstrekte logica is dat zij kunnen beslissen niets te doen en dat het ook de volstrekte logica is dat de maatschappij de plicht heeft hen in die beslissing te steunen en hen nog eens te gaan onderhouden ook.
Als je met dat standpunt door het leven gaat, en dat aan je kinderen doorgeeft, dan vrees ik ten zeerste voor die kinderen hun toekomst.
Hallo, heb ik het ergens gehad over niets doen? Ik doe heel wat. Het zijn heel vaak de werklozen die zich op allerlei vlak inzetten en op die manier een belangrijke bijdrage leveren aan de samenleving. Het getuigt van domheid om te denken dat alleen mensen die betaalt worden voor hun werk, werk verrichten. Er zijn mensen met een betaalde job die geen klop doen, er zijn mensen zonder betaalde job die heel veel werk verzetten. Mensen die hele dagen op de kap van werklozen zitten bewijzen daarmee alleen maar dat ze oppervlakkige kuddedieren zijn, die zich laten hersenspoelen door de hetze tegen de werklozen die vandenbroucke en anderen veroorzaken. Maar daarvan zijn de kuddedieren zich niet eens bewust, triest is dat.

Laatst gewijzigd door debbie : 8 november 2006 om 14:43.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:47   #435
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb ook vaak feestjes
ik zit niet stil, ik ben niet depressief, ik heb geen isolement. En TOCH chronische pijn. Raar eh. Moehoe.

als ik straks begin te doppen ga ik toch eens vragen of mijn dop niet specifiek van uw loon kan afgetrokken worden.
Dan kom ik overdag met jouw loon eens jouw bakken overhoop halen.
Met mijn nieuwe schoenen aan.
sorry maar ik blijf erbij dat als men 8uur per dag kan gaan werken voor zichzelf in t zwart dat men dan ofwel evengoed in t wit kan gaan werken, ofwel kan stoppen met onrechtmatig dop te trekken.

Voorts smijt ik mijn loon nog liever in de vuilbak dan het aan vuilbekkers zoals u te geven.

En uw laatste opmerking getuigt gewoon van respectloosheid net zoals een groot deel van uw andere posts in dit topic.
Dat heeft ook niks meer met het onderwerp te maken.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:48   #436
jungle_juice
Vreemdeling

jungle_juice's schermafbeelding

Standaard Té veel

Het dopgeld mag niet zo hoog liggen dat sommigen er BEWUST voor KIEZEN om niet te werken, omdat het loon voor bepaalde jobs nauwelijks hoger ligt. Dat doet de mensen die WERKEN voor hetzelfde bedrag op onnozelaars lijken, terwijl ze wel belastingen moeten betalen. Is dat niet om woest van te worden? Wallonië met al zijn pseudogehandicapten sleurt zichzelf zo de economische dieperik in. Echte gehandicapten door arbeidsongevallen e.d. hebben wél recht op dopgeld. Mensen die blijven actief naar een job zoeken (ook het minder leuk werk), maar steeds gediscrimineerd worden bij sollicitaties mogen van mij ook gaan stempelen.

Laatst gewijzigd door jungle_juice : 8 november 2006 om 15:14.
jungle_juice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:53   #437
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sorry maar ik blijf erbij dat als men 8uur per dag kan gaan werken voor zichzelf in t zwart dat men dan ofwel evengoed in t wit kan gaan werken, ofwel kan stoppen met onrechtmatig dop te trekken.

Voorts smijt ik mijn loon nog liever in de vuilbak dan het aan vuilbekkers zoals u te geven.

En uw laatste opmerking getuigt gewoon van respectloosheid net zoals een groot deel van uw andere posts in dit topic.
ge gaat het toch moeten betalen ze. willen of niet.
of ze komen u halen.

En mag ik dan niet gaan winkelen als ik dop?
Wat moeten doppers dan doen? Moeten ze alles zelf produceren, ja?
En wees blij dat er iemand uw bakken overhoop wil komen halen. Moesten ze dat niet doen, ben jij overbodig, en moet je ook gaan doppen.

Ge moogt me binnen een paar weken ne keer verwachten
Iedereen hier weet ondertussen toch waar ge werkt.
Oud 8 november 2006, 14:56   #438
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jungle_juice Bekijk bericht
Echte gehandicapten door arbeidsongevallen e.d. hebben wél recht op dopgeld.
waarom dopgeld?

Citaat:
Mensen die blijven actief naar een job zoeken (ook het minder leuk werk), maar steeds gediscrimineerd worden bij sollicitaties mogen van mij ook gaan stempelen.
ge zou hen ook een job kunnen hopen, ipv een uitkering
Oud 8 november 2006, 14:57   #439
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ja jong, denk eens goe na.

ken je die verhandeling van Marx over de criminalisering van houtverzamelaars?
Ik ook niet.
Of toch.
Dat waren die artikelen in Die Rheinische Zeitung...
In de jaren 1840

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 14:58.
Oud 8 november 2006, 14:59   #440
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:

In elk geval werk je ook niet erg veel hé. Hoeveel uren zit je hier nu al te posten? Ik heb daar geen tijd voor hoor. Heb de hele ochtend gewerkt en ga zo meteen weer aan de slag.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be