![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
geen btw op brood dus en heel veel btw op luxeproducten laat de rijken de crisis betalen - ze dienen er voor !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
|
![]() ik ben trouwens akkoord om geen dop meer te trekken
maar dan wel op voorwaarde dat men mij eerst terug voldoende jacht en vis gebied geeft en plaats om zelf mijn patatten te planten en geiten te zetten zoniet zorgen dat mijn dop er elke maand op tijd ligt of anders zit het er bovenarms op de werkezels die niet bereidt zijn te moeten afdragen voor mijn dop wil ik gerust steunen bovendien in hun sociale strijd om deze plicht op de rijken af te wimpelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ten tweede : Als je alleen maar op luxeproducten btw gaat heffen dan zal je altijd een tekort aan belastinginkomsten hebben. Dus gaan ze de grens van wat luxe is en wat noodzakelijk is opschuiven. 't Resultaat zal zijn dat op een bepaalde moment, uw brood belastingvrij is. Maar het broodzakkenpapier, de machines en ovens, de fiets waarmee ge naar de bakker rijdt gaan een luxe btw-tarief hebben. En uiteindelijk zal uw brood just even duur zijn zonder btw als met btw...
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) ik haal uw job niet naar beneden. Ik zeg enkel dat ge uw hersenen ook moogt gebruiken voor andere dingen dan enkel die dingen. Bijvoorbeeld menselijke situaties proberen begrijpen. Beeld u eens in dat je chronische pijn hebt. De meeste mensen met chronische pijn gaan werken. Beetje vervelend voor de baas, natuurlijk, want die mensen zijn zo productief niet. Vaak worden ze dus ontslagen of dienen ze zelf hun ontslag in omdat het niet meer houdbaar is (of ze krijgen hun ontslag op vraag van de werknemer zeld). Aangezien chronische pijnpatiënten maar zelden op de ziekteverzekering moeten rekenen, is een werkloosheidsuitkering vaak wel zo handig, wil je overleven. Zeker als je goesting hebt om nog te gaan werken enzo, en je hoopt dat je later weer normaal aan de slag kunt. Dan heb je dus de keuze: - je zoekt meteen nieuw werk. je moet dan wel zien dat je het aankunt, natuurlijk. Dat is dikwijls niet zo simpel. Voor chronische pijnpatiënten betekent het immers: de ene dag/week lukt het wel, de andere niet - je klust bij in 't zwart. Dat mag niet, maar dat garandeert je wel dat je iets meer verdient dan die lage uitkering. Dat kan bijv. nodig zijn om de hogere dokterskosten te betalen. Of omdat ge, godbetert, uw kinderen een goed leven wil geven. Af en toe eens officieel gaan werken heeft meteen een enorme impact op uw inkomsten. Dan blijft ge beter thuis. Als ge officieel ziek bent kun je trouwens niet zomaar even gaan werken. Dat is nog 't ergste van al: als je ziek bent wordt je gedwongen om uzelf op te sluiten en uzelf zieker te maken. Want als ge maandag en dinsdag kunt werken, waarom dan niet woensdag en donderdag en vrijdag? Eens ziek, dus best altijd ziek, want wie wil die werknemer die de voorbije jaren ziek is geweest? Waar moet je ervaring opdoen? Wat moet je doen als je niet meer mee bent met de ontwikkelingen in je vakgebied? Wat moet je, als je zo lang stil hebt gezeten en depressief bent geworden van het ziekzijn, het isolement? Schiet uw pijlen maar af op de verkeerde mensen, meiske. Het is geen verplichting om na te denken. Als je liever niet nadenkt en dom wil spelen, ga je gang.
![]() |
![]() |
#425 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Want wat de immosector voor een woning vraagt, dat betaal je niet met een doppersloon. Maar zelfs dan nog, belasting betalen doe je altijd. Huis of geen huis, werk of geen werk... Je moet de patronale bijdrages en andere toestanden er ook bijrekenen. Een doorsnee werknever krijgt zelfs maar een derde van wat hij aan zijn werkgever kost...
![]() |
![]() |
#426 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft u het toch over heel andere mensen dan mijn onderbuur hoor. Hij zit niet stil, hij is niet depressief, en heeft geen last van isolement, alle dagen zit hier volk gezellig mee te paffen en 's nachts luide muziek van feestjes.
![]() |
![]() |
#427 |
Banneling
|
![]() [quote]
Tuurlijk, het ligt altijd aan ons eigen. We zijn nu eenmaal leeghangers. Als de algemene verzekerings-solidariteit jouwe majesteit in totaal niet aanstaat, als principe, en als realiteit, sluit dan een privé-werkloosheidsverzekering af, die bestaat tegenwoordig namelijk al, in tegenstelling tot vroeger, en hou verder je klepper tegen mensen die zich dat niet kunnen veroorloven, simplicisimus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik zit niet stil, ik ben niet depressief, ik heb geen isolement. En TOCH chronische pijn. Raar eh. Moehoe. als ik straks begin te doppen ga ik toch eens vragen of mijn dop niet specifiek van uw loon kan afgetrokken worden. Dan kom ik overdag met jouw loon eens jouw bakken overhoop halen. Met mijn nieuwe schoenen aan. ![]()
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veerle, ik zou toch eens vragen aan uw onderbuur of hij dat niet allemaal speciaal doet om u te pesten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou van minder gefrustreerd raken) Ik lees nu dat ze 127 E krijgt. Ik neem in dat geval het bovenstaande terug. Dat is inderdaad veel te weinig bij een vader met middelen. Ze krijgt wel meer los. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door debbie : 8 november 2006 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voorts smijt ik mijn loon nog liever in de vuilbak dan het aan vuilbekkers zoals u te geven. En uw laatste opmerking getuigt gewoon van respectloosheid net zoals een groot deel van uw andere posts in dit topic. Dat heeft ook niks meer met het onderwerp te maken.
![]() |
![]() |
#436 |
Vreemdeling
|
![]() Het dopgeld mag niet zo hoog liggen dat sommigen er BEWUST voor KIEZEN om niet te werken, omdat het loon voor bepaalde jobs nauwelijks hoger ligt. Dat doet de mensen die WERKEN voor hetzelfde bedrag op onnozelaars lijken, terwijl ze wel belastingen moeten betalen. Is dat niet om woest van te worden? Wallonië met al zijn pseudogehandicapten sleurt zichzelf zo de economische dieperik in. Echte gehandicapten door arbeidsongevallen e.d. hebben wél recht op dopgeld. Mensen die blijven actief naar een job zoeken (ook het minder leuk werk), maar steeds gediscrimineerd worden bij sollicitaties mogen van mij ook gaan stempelen.
HET HART LINKS EN DE PORTEMONNEE RECHTS. Laatst gewijzigd door jungle_juice : 8 november 2006 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of ze komen u halen. En mag ik dan niet gaan winkelen als ik dop? Wat moeten doppers dan doen? Moeten ze alles zelf produceren, ja? En wees blij dat er iemand uw bakken overhoop wil komen halen. Moesten ze dat niet doen, ben jij overbodig, en moet je ook gaan doppen. Ge moogt me binnen een paar weken ne keer verwachten ![]() Iedereen hier weet ondertussen toch waar ge werkt.
![]() |
![]() |
#438 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of toch. Dat waren die artikelen in Die Rheinische Zeitung... In de jaren 1840 Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |