![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust alle werk doen dat vermag mij te enthoesiasmeren, al kan ik daar nauwelijks mee overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
40, 45, 50,...? -De EU heeft ons veroordeeld voor de laagte van de uitkeringen. Wat niet tegenhoudt dat we ze niet zouden kunnen beperken in tijd, (en vervolgens verhogen). Laatst gewijzigd door zorlac : 8 november 2006 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() @Zorlac
Wederzijdse Beledigingen over en weer op het Internet (en zeker anoniem) zeggen me niet veel. Ik beschouw die als in hoge mate fictioneel. Maar de eeuwige herhaling van altijd hetzelfde kan me (in één enkel geval) wel eens teveel worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Vandenbroekske komt en jaagt ons boven de zestig weer op de arbeidsmarkt (die nog veel meer dan negers, ouderlingen discrimineert). Met de werklozen kan je natuurlijk �* volonté met hun kloten rammelen, het is de meest zwakke categorie die bestaat. Citaat:
Juist. Opslag en buiten. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 12:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En als ik dan vraag naar praktische oplossingen komt er weer niets. (bvb. ouderen 40,45,50,...) zegt wel genoeg iig. Maw. het ligt aan uw eigen. Edit: Deze had ik nog niet gezien. (dat van die ouderen neem ik dus terug ![]() Laatst gewijzigd door zorlac : 8 november 2006 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-------- Veerle , ik steun jou volledig in jouw frustratie , het is godgeklaagd om zoveel alleenstaande moeders de eindjes aan elkaar zien te knopen , en dan tegelijkertijd een legertje van leeglopers ons fragiele SZ systeem zo zien uit te hollen. Maar je sprak over een ex met hoog inkomen , helpt de alimentatie aan zowel de kinderen als jezelf je dan geen heel eindje verder ? Kan zijn dat je al dergelijke vragen in de loop van dit topic hebt beantwoord, maar ik ben gestopt met de reacties op jouw inleiding te lezen van zodra Mitgard zijn ' waardevolle ' bijdragen begon te leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | ||||
Banneling
|
![]() <p>
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Die geldbeurs kan je perfect afschermen van grijpgrage handjes, en dat is exact wat ik doe. Citaat:
En natuurlijk buit ik mijn werknemers uit ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij trouwens af waar de overheid best mee gediend is? 1)dat men de belasting op arbeid verminderd(en stevig verminderd) zodat er ruimte komt voor meer werkgelegenheid. 2)Of dat men de werkloosheidsuitkering in tijd beperkt,maar opdrijft in waarde. Op termijn en vooruitziend denk ik persoonlijk dat men met punt 1 veel meer gaat bereiken,omdat de koopkracht zal stijgen en de werkloosheid zal dalen. Bij minder belasting voor de werkgever kan hij meer mensen aannemen en zijn produktiviteit verhogen(meer winst). In punt 2 schors je gewoon de werknemer terwijl er niet meer arbeidsplaatsen bijkomen!
![]() |
![]() |
#394 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat is via de notaris gegaan, en in mijn ogen een echte vrouwenhater ![]() Voor mijn jongste kreeg ik 42euro, en voor de oudste 45euro, voor mezelf 40euro. Ik snap wel dat dat voor hem 130euro is maar voor hem is dat geen probleem. Ik begon bij de notaris over de deling van de kosten voor kinderopvang en die lachtte mij gewoon uit, hij zegt jij wil de kinderen dan zijn de kosten voor dagelijks leven wel voor u. Ik zat echt met zo'n ogen, natuurlijk 'wou' ik de kinderen, het is mijn eigen vlees en bloed en ik ben er dol op, en de vader wou ze niet (al is dat laatste voor mij dus niet de reden). Maar hij muist er vanonder en moet gewoon forfaitair (of hoe je het ook schrijft) die 42/45euro betalen. Dat is zogezegd hetgeen ze hem kosten als ze in het weekend bij hem zijn aan pampers, eten enzovoort, en dat moet ik voorzien. Dus hij betaalt dat aan mij en ik geef hem pampers en dergelijke mee. Totaal oneerlijk vond ik het. Puur aan kinderopvang, eten en drinken en pampers ben ik tegen de 700euro kwijt, en hij betaald 90euro ![]() Ondertussen ben ik al langs het vredegerecht geweest om een deftige alimentatie te verkrijgen. Niet dat ik hem wil leegzuigen maar 90euro is belachelijk. Goed bleek dat we 'onverzoenbaar' waren. En dus is het nu op weg naar de rechtbank. Ik ben benieuwd wat er uit de bus zal komen....
![]() |
![]() |
#395 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
|
![]() dé oplossing voor dit alles is natuurlijk de invoering van het onvoorwaardelijk basisinkomen
een basisinkomen dat voldoende is om in de basisbehoeften te voorzien zodat armoede uitgesloten wordt een basisinkomen dat wordt gefinancierd dmv belasting op consumptie, kapitaal, speculatie, gebruik van de natuurlijke hulpbronnen ( grond oa ) enz maar niet dmv belasting op arbeid. op deze manier zal de werkloosheidsval verdwijnen want wie luxe wil kan bovenop zijn basisinkomen werken zoveel of zo weinig ie wil. er zullen ook vele jobs bijkomen die nu te duur zijn in het huidige systeem door de te hoge loonkost er zal bespaard kunnen worden ... de rva en de vdab kunnen worden afgeschaft, de criminaliteit zal dalen ( want veel criminaliteit is armoede gerelateerd ) de ziekenkosten zullen ook dalen ( want werkdruk en stress veroorzaken ziekte ) we zullen niet langer leven in een werkkampmaatschappij maar wel in een speelpleinmaatschappij moeders zullen terug voor hun kinderen kunnen thuisblijven mensen zullen terug tijd hebben om hun zieke ouders zelf thuis te verzorgen ipv deze zoals runderen in bejaardentehuizen te stockeren ( ook hier zal er dus bespaard worden ) een babysit zal je ook makkelijker vinden als je eens een avondje uitwil want genoeg mensen die bovenop hun basisinkomen zonder arbeidscontract ( zwartwerk bestaat immers niet meer want geen belasting op arbeid ) een centje willen bijverdienen een poetsvrouw vinden is ook geen probleem mee een vervelend klusje in de tuin dat je niet zitten ? je vraagt het aan de jos van achter de hoek en geeft die er vijf euro per uur voor heb je een cafe en krijg je plots een bus vol toeristen binnen ? geen probleem - fons die aan de toog zit wil voor een paar euro s wel ff inspringen nu kan fons dat niet want je moet hem een contract geven - fons kan dan die dag niet meer doppen - en kan dus beter aan de toog blijven zitten en niks doen - zowel jij als fons worden in dit systeem gestraft om te werken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik hoop van harte dat je een faire regeling (maar ook niet meer) uit de brand sleept ! ... misschien toch nog eens een poging ondernemen om met hem onderling tot een ander en beter aanvaardbaar akkoord (voor beiden) te komen ... de gerechts en advocatenkosten zijn jullie anders allebei sowieso kwijt (en die heren hebben er zelfs alle belang bij het zo lang mogelijk te laten duren voor jullie tot een vergelijk komen ... terwijl loopt hun rekening) ps en on topic : respect voor wat jij doet voor jezelf en je kinderen hoor ! laat je niet ontmoedigen door een paar al dan niet ervaren beroepsprofiteurs/provocateurs hier op het forum ... Laatst gewijzigd door Anna List : 8 november 2006 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoevaak ik al heb mogen horen van "ge staat hier nu wel vlotjes te dansen dus zo erg zal die pijn van u wel nie zijn". Kan goed zijn dat uw onderbuur een faker is. Echter, als hij chronische pijn heeft, dan gaat hij hopelijk voor hem nog kunnen doen waar jij hem op "betrapt". Wees dan blij voor hem dat hij toch nog met de moto kan rijden, klusjes kan doen, en seks hebben. Maar dat zal wellicht te moeilijk zijn en teveel empathie vereisen voor mevrouw.
![]() |
![]() |
#399 |
|
![]() en sfaxje ik wil ook hetgeen ik gebruik van datgene wat van iedereen is vergoeden aan iedereen hoor - daar ga ik dus met je akkoord
ik gebruik echter heel weinig want ben snel tevreden en zal dus ook maar weinig moeten betalen jij daarentegen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
|
![]() het cruciale verschil dat sfaxje niet begrijpt dat is dat ik er niks mee inzit huur te moeten betalen aan de gemeenschap maar dat ik mij te goed voel om huur te betalen aan een pandjesmelker, aan een dief van de gemeenschap.
je moet niet vragen hoe dom de mensen zijn he ooit al eens iemand dat in vraag gesteld mss ? je betaald huur aan een huisbaas die huur betaal je voor het gebruik van dat huis maar ook voor het gebruik van de grond waar dat huis op staat het huis dat is het resultaat van arbeid van de verhuurder of arbeid die hij gekocht heeft de grond echter die heeft niemand gemaakt he die was er al van voor dat er mensen waren voor het gebruik van het huis wil ik dus gerust betalen aan de eigenaar ervan voor het gebruik van de grond echter wil ik alleenn betalen aan de gemeenschap moesten we dat met alle grond al doen dan zouden we het geld dat dat opbrengt al kunnen verdelen als een basisinkomen wie ruimte inneemt moet de gemeenschap die hierdoor benadeelt is vergoeden en dit naarmate ie ruimte en in beslag neemt en voor zolang ie dit doet |
![]() |
![]() |