![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nooit heb ik mensen ontmoet die zoveel blabla produceren en zo weinig concreets, en iedereen die ik ken deelt die mening. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 5 december 2006 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Cameroun, Côte d'Ivoire, Gabon, Maroc, Sénégal, Canada, Verenigde Staten, Australie , China, Hong-kong , Indonésie, Japan, Philipijnen, Maleisie, Nieuw-Zeeland, Singapour, Thaïland, Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Ierland, Luxemburg, Monaco, Nederland Portugal, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Turkije, Saudie Arabie, Bahrein, Verenigde Emiraten van Arabie, Libanon, Oman Zijn ze nu nog altijd geen multinational volgens jou? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door AyneRand : 5 december 2006 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Contracten waar letterlijk in staat "en elke verdere onderhandeling hierover zal in het Frans zijn". En Franse topdirecteurs die zeggen dat ze walgen van de Belgen, en vooral de Vlamingen.
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Merk op hoeveel Franse ex-kolonies er in dat lijstje staan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() Een bedrijf dat een omzet heeft van 74.727 miljoen euro of 74 miljard euro of 2.985 miljard belgische frank is geen multinational? Geef eens een Vlaams bedrijf dat zoveel omzet maakt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, zeggen dat ze van de Belgen walgen is waarschijnlijk overdreven: ze zien de Belgen meer als een klein, plezant volkje dat de kans heeft dezelfde taal te spreken dan zij (neen, een Fransman weet niet de Vlaams de taal van de meerderheid is), en ze hebben dus een tamelijk paternalistische houding tegenover ons... De Franse "blagues belges" of "histoires belges" illustreert dit trouwens...
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() En eindelijk hebben ze een televisiestation dat 24/24 uitzendt en waarin ze de Franse superioriteit kunnen uitzingen over de gehele wereld (of toch een groot deel, voorlopig)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb ERNORM veel problemen gehad met frans... zo ook met nederlands, geschiedenis... kortom alles wat niet technisch-logisch was...
Ik kan nu wel genoeg frans, of ik hou mezelf dat voor, om mezelf verstaanbaar te maken, alhoewel dat een echt diepgaand gesprek niet echt gemakkelijk is voor mij. Schijven is al helemaal een ramp, net zoals m'n nederlands... Ik ben uit school gekomen met "je, tu, il..." en niet echt veelmeer dan dat... Ik ben beginnen werken, en nogal veel op werven in Brussel.... Wel, ik kon daar op +/- 6 maand mezelf al goed behelpen... mensen verstonden me... Een taal leert men toch het best door ze te gebruiken... Wat in het begin natuurlijk zeer lastig is, je wil niet dom overkomen bij franstaligen. Maar al bij al viel het goed mee... ik had leuke collega's die me verbeterde of terug op weg zette als ik mezelf in een zin aan het vast-praten was... frans spreken is het beste leermiddel me lijkt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met mij zijt je slecht gevallen als het om kennis gaat van Franstalige artiesten. btw: Belgen hebben altijd al succes gehad in Frankrijk maar toch blijven ze "les petits Belges" voor de Fransen.
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je het over "France 24"? Dat is nu de tweede Franse TV-zender die 24/24 in de hele wereld uitzendt, met TV5. Met het verschil dat TV5 allen Franstalig is terwijl France 24 drietalig is (Frans-Engels-Arabisch).
|
![]() |
![]() |