Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2006, 21:23   #161
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Jup.
Axa bestaat dus niet in België?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 21:24   #162
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Suez is een plaatselijk bedrijfje? Alcatel is een plaatselijk bedrijfje? Michelin is een plaatselijk bedrijfje? PSA Peugeot Citroen is een locaal bedrijfje? Danone is een kleine middenstander? Alstom houdt een winkeltje open in een gehucht in de Cevennes? Axa verkoopt alleen verzekeringen via een klein agentschap in het 12de arrondissement van Parijs?
Kom kom, je weet maar al te goed dat Frankrijk goed is voor slechts 2 dingen: wijn en boursin
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 21:25   #163
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Axa bestaat dus niet in België?
Haha ja daarmee is Axa een multinational natuurlijk!

Oud 5 december 2006, 21:25   #164
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kom kom, je weet maar al te goed dat Frankrijk goed is voor slechts 2 dingen: wijn en boursin
Axa bestaat niet in België, Suez heeft hier geen enkel bedrijf?
Oud 5 december 2006, 21:28   #165
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Axa bestaat niet in België, Suez heeft hier geen enkel bedrijf?
Ik heb genoeg omgang gehad met Fransen in het bedrijfsleven. Ze denken dat Frankrijk het middelpunt van het universum is. Achter hun rug lacht iedereen ze uit. Ze hebben 30 minuten nodig om iets uit te leggen wat een Amerikaan zegt in 2 zinnen.

Nooit heb ik mensen ontmoet die zoveel blabla produceren en zo weinig concreets, en iedereen die ik ken deelt die mening.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 5 december 2006 om 21:29.
Oud 5 december 2006, 21:34   #166
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb genoeg omgang gehad met Fransen in het bedrijfsleven. Ze denken dat Frankrijk het middelpunt van het universum is. Achter hun rug lacht iedereen ze uit. Ze hebben 30 minuten nodig om iets uit te leggen wat een Amerikaan zegt in 2 zinnen.

Nooit heb ik mensen ontmoet die zoveel blabla produceren en zo weinig concreets, en iedereen die ik ken deelt die mening.
Axa is geen multinational? Dit zijn de landen waarin ze actief zijn :

Cameroun, Côte d'Ivoire, Gabon, Maroc, Sénégal, Canada, Verenigde Staten, Australie , China, Hong-kong , Indonésie, Japan, Philipijnen, Maleisie, Nieuw-Zeeland, Singapour, Thaïland, Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Ierland, Luxemburg, Monaco, Nederland Portugal, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Turkije, Saudie Arabie, Bahrein, Verenigde Emiraten van Arabie, Libanon, Oman

Zijn ze nu nog altijd geen multinational volgens jou?

Laatst gewijzigd door AyneRand : 5 december 2006 om 21:35.
Oud 5 december 2006, 21:36   #167
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn vader heeft daar ook al van mogen proeven.
Contracten waar letterlijk in staat "en elke verdere onderhandeling hierover zal in het Frans zijn".
En Franse topdirecteurs die zeggen dat ze walgen van de Belgen, en vooral de Vlamingen.
Oud 5 december 2006, 21:37   #168
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zij lachen u uit en terecht, het zijn zij die belgische bedrijven opkopen, niet belgische bedrijven die franse opkopen!!
Oud 5 december 2006, 21:37   #169
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Axa is geen multinational? Dit zijn de landen waarin ze actief zijn :

Cameroun, Côte d'Ivoire, Gabon, Maroc, Sénégal, Canada, Verenigde Staten, Australie , China, Hong-kong , Indonésie, Japan, Philipijnen, Maleisie, Nieuw-Zeeland, Singapour, Thaïland, Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Ierland, Luxemburg, Monaco, Nederland Portugal, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Turkije, Saudie Arabie, Bahrein, Verenigde Emiraten van Arabie, Libanon, Oman

Zijn ze nu nog altijd geen multinational volgens jou?
Tja, je kunt in veel landen een kantoortje opendoen maar dat maakt je nog geen multinational.

Merk op hoeveel Franse ex-kolonies er in dat lijstje staan
Oud 5 december 2006, 21:43   #170
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, je kunt in veel landen een kantoortje opendoen maar dat maakt je nog geen multinational.

Merk op hoeveel Franse ex-kolonies er in dat lijstje staan
Een bedrijf dat een omzet heeft van 74.727 miljoen euro of 74 miljard euro of 2.985 miljard belgische frank is geen multinational? Geef eens een Vlaams bedrijf dat zoveel omzet maakt?
Oud 5 december 2006, 21:58   #171
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een bedrijf dat een omzet heeft van 74.727 miljoen euro of 74 miljard euro of 2.985 miljard belgische frank is geen multinational? Geef eens een Vlaams bedrijf dat zoveel omzet maakt?
Zijn Vlaamse bedrijven dan de standaard om multinationals te meten?
Oud 5 december 2006, 22:03   #172
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijn Vlaamse bedrijven dan de standaard om multinationals te meten?
Nee, er zijn er GEEN!
Oud 5 december 2006, 22:06   #173
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, er zijn er GEEN!
duh
Oud 5 december 2006, 22:14   #174
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Mijn vader heeft daar ook al van mogen proeven.
Contracten waar letterlijk in staat "en elke verdere onderhandeling hierover zal in het Frans zijn".
En Franse topdirecteurs die zeggen dat ze walgen van de Belgen, en vooral de Vlamingen.
Dat is inderdaad bij de Fransen ingebakken: ze zijn het centrum van de wereld en iedereen mag dat weten. Ze erkennen het zelf trouwens, en eerlijk gezegd, ze hebben daar geen enkel probleem mee.

Nu, zeggen dat ze van de Belgen walgen is waarschijnlijk overdreven: ze zien de Belgen meer als een klein, plezant volkje dat de kans heeft dezelfde taal te spreken dan zij (neen, een Fransman weet niet de Vlaams de taal van de meerderheid is), en ze hebben dus een tamelijk paternalistische houding tegenover ons... De Franse "blagues belges" of "histoires belges" illustreert dit trouwens...
Oud 5 december 2006, 22:35   #175
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is inderdaad bij de Fransen ingebakken: ze zijn het centrum van de wereld en iedereen mag dat weten. Ze erkennen het zelf trouwens, en eerlijk gezegd, ze hebben daar geen enkel probleem mee.

Nu, zeggen dat ze van de Belgen walgen is waarschijnlijk overdreven: ze zien de Belgen meer als een klein, plezant volkje dat de kans heeft dezelfde taal te spreken dan zij (neen, een Fransman weet niet de Vlaams de taal van de meerderheid is), en ze hebben dus een tamelijk paternalistische houding tegenover ons... De Franse "blagues belges" of "histoires belges" illustreert dit trouwens...
De dingen zijn nu in Frankrijk aan het veranderen als men de populariteit van enkele Belgen in Frankrijk zien. Die namen zijn voor het meest onbekend voor de Vlamingen maar soit : Benoit Poelvoorde, Samantha, Philippe Geluck, de broers Dardenne (ik heb het over cinema, niet over Michel natuurlijk), Cécile de France, Maurane, Lara Fabian, Frank Michaël om er maar een paar te noemen. Allez, een bekende naam voor u, Axelle Red.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:26   #176
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En eindelijk hebben ze een televisiestation dat 24/24 uitzendt en waarin ze de Franse superioriteit kunnen uitzingen over de gehele wereld (of toch een groot deel, voorlopig)
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:02   #177
Zyp
Parlementslid

Standaard

Ik heb ERNORM veel problemen gehad met frans... zo ook met nederlands, geschiedenis... kortom alles wat niet technisch-logisch was...

Ik kan nu wel genoeg frans, of ik hou mezelf dat voor, om mezelf verstaanbaar te maken, alhoewel dat een echt diepgaand gesprek niet echt gemakkelijk is voor mij. Schijven is al helemaal een ramp, net zoals m'n nederlands...

Ik ben uit school gekomen met "je, tu, il..." en niet echt veelmeer dan dat... Ik ben beginnen werken, en nogal veel op werven in Brussel.... Wel, ik kon daar op +/- 6 maand mezelf al goed behelpen... mensen verstonden me...
Een taal leert men toch het best door ze te gebruiken... Wat in het begin natuurlijk zeer lastig is, je wil niet dom overkomen bij franstaligen. Maar al bij al viel het goed mee... ik had leuke collega's die me verbeterde of terug op weg zette als ik mezelf in een zin aan het vast-praten was...

frans spreken is het beste leermiddel me lijkt...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:40   #178
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De dingen zijn nu in Frankrijk aan het veranderen als men de populariteit van enkele Belgen in Frankrijk zien. Die namen zijn voor het meest onbekend voor de Vlamingen maar soit : Benoit Poelvoorde, Samantha, Philippe Geluck, de broers Dardenne (ik heb het over cinema, niet over Michel natuurlijk), Cécile de France, Maurane, Lara Fabian, Frank Michaël om er maar een paar te noemen. Allez, een bekende naam voor u, Axelle Red.
Lara Fabian, Lara Fabian, ah ja, "Je t'aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimeuuuuuuu uuuuu"

Met mij zijt je slecht gevallen als het om kennis gaat van Franstalige artiesten.

btw: Belgen hebben altijd al succes gehad in Frankrijk maar toch blijven ze "les petits Belges" voor de Fransen.
Oud 7 december 2006, 20:57   #179
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En eindelijk hebben ze een televisiestation dat 24/24 uitzendt en waarin ze de Franse superioriteit kunnen uitzingen over de gehele wereld (of toch een groot deel, voorlopig)
Heb je het over "France 24"? Dat is nu de tweede Franse TV-zender die 24/24 in de hele wereld uitzendt, met TV5. Met het verschil dat TV5 allen Franstalig is terwijl France 24 drietalig is (Frans-Engels-Arabisch).
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be