![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3481 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja
![]() Citaat:
2) niet iedereen was het ook met deze ( de andere ) stelling eens daar een homo wel voor nageslacht ken zorgen zoals je wel ondertussen zou moeten weten het argument dat hij zijn geaardheid dan zou moeten verloochen is een no-argument daar : a) de definitie van een homoseksueel nog steeds iets is in den trend van een 'voorkeur' ipv een psychosomatische dwangneurose waarbij die persoon niet fysisch in staat zou zijn ... Citaat:
![]() Citaat:
en nogmaals dat kan best Citaat:
zowat elke ( buiten ons Gaby en Bodifée natuurlijk ) wetenschapper zal je komen te vertellen dat homoseksualiteit zowel een functionaliteit ( meningen over wat dat begrip behelst zullen verschillen van jouw persoonlijke invulling van dat begrip ) vervult als dat zij perfect in staat zijn ( en dit ook al talloze keren bewezen hebben ) tot procreatie Citaat:
- natuur is uitsluitend deterministisch bepaalt - homoseksualiteit heeft geen exclusieve functionaliteit - homoseksualiteit kan niet leiden tot nageslacht - kinderen, meer precies niet geslachtsrijpen kennen geen seksuele lustgevoelens waren er nog van zulke uitspraken ? ik kan ze alvast niet meer tellen Citaat:
bij mijn weten heb ik dat vetgedrukte helemaal niet beweerd kan je dat quoten ? niettemin was het even grote onzin waar ik me wel degelijk van bewust ben en niettemin blijft dat een stelling ( zoek misschien eens op ) maar ja je vindt geen tegenbewijs voor die stelling dus blijft ze staan Citaat:
![]() maar je vergeet blijkbaar dat filosoferen meer is dan maar wat rond de pot te blijven leuteren met als doel dat je opposant je in een onbewaakt moment dat zijn ogen bijna dichtvallen van oververmoeidheid gelijk geeft wel grappig dat je dan als liefhebber niet verder komt dan de allegorie van de grot Citaat:
ps. nogmaals ik ben niet van plan steeds keer op keer je post brokje bij brokje te analyseren om uiteindelijk tot het zoveelste semantisch welles-nietes-spelletje uit te komen... Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 03:35. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3482 |
Minister
|
![]() Seg paulus zijt gij soms een kastnicht ofzo? Topics over homo's laten u blijkbaar niet los he?! Ge voelt u blijkbaar thuis in zulke onderwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3483 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 03:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3484 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de twee enekel voorbeelden die ik je gaf heb je nu als volgt 'weerlegt' - een evolutionair blijvend bestaand fenomeen noem je een 'afwijking' in de zin van een aantoonbare fout Edina heeft die discuusie met je al voor mij gedaan - je verwijst naar een filosoof ( ook belangrijk te vermelden theoloog ) uit de dertiende eeuw ( geen oordeel ) om vlug-vlug eventjes alles wat niet deterministisch in de biologie bepaald zou kunnen zijn te weerleggen en negeert wederom elke andere visie, laat staan de wetenschappelijke vaststellingen om in schoonheid te eindigen ... nog een pijlertje : het gedrag van een individu is niet significant bepalend voor de verdere evolutie van de gehele groep Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is wat je me wou zien schrijven, niet ? ![]() en nu voluit : natuurlijk vind ik dat 'normaal' buiten het morele aspect en de louter statistische benadering ervan ... jij niet ? dus het antwoord is ja op je vraag (behoudens de interpretatie van dat begrip natuurlijk ... maar ik vermoed dat je het hier over de pedofiele handeling hebt betrekking hebbende op seksueel contact tussen een geslachtsrijp individu en een een niet geslachtsrijp individu zowel in het gehele dierenrijk en hier in het bijzonder tussen mensen )... en daar dat niet aan je gestelde voorwaarde beantwoordt en ik je eveneens zinnens was je zomaar wat extra werk te geven ( wat een ontwijkingsmanoeuvres toch ) zou ik dus graag een antwoord hebben Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 04:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3486 |
Banneling
|
![]() Waarom moet je wetenschappelijk aantonen dat je homosexualiteit als afwijking beschouwt?
Het gaat niet over mensen maar over een sexuele voorkeur. Wat de ene als norm beschouwt is voor de andere een afwijking. Net zoals een katholiek een calvinist als een afwijking beziet en andersom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3488 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 04:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3489 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
M.a.w. Paulus brandt van verlangen om eveneens dergelijke ranzige onzin te verkopen, maar durft het (nog) niet aan en beperkt er zich (voorlopig) toe om zijn zogenaamde superieure moraal te verkopen door gebruik te maken van wazige pseudo-wetenschappelijk "argumenten" .... Proficiat! je bevindt je eindelijk in het gezelschap van man die er uiterst dubieuze ethische en politieke overtuigingen op nahoudt. Je mag er fier op zijn.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 december 2006 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3490 |
Banneling
|
![]() Paulus zegt precies hetzelfde als ik. Zijn stellingen worden ook door niemand weerlegd. Men draait maar rond de pot.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=64 Homoseksualiteit is moreel inferieur omdat er niets psoitiefs kan uit voortvloeien. Normale seksualiteit daarentegen is de bron van al het leven op aarde en is dus superieur aan al die andere seksualiteit Het biedt zoveel meer dan enkel "bevrediging", het is geen zinloze liefde maar echte liefde die een bestemming heeft. Daar slaagt men in dit topic maar niet in om dat te weerleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3491 |
Minister
|
![]() Dat verbaasd mij ook niet. Mensen met dezelfde mentale eigenschappen zoeken niet voor niets elkaar op.
![]() |
#3492 | |||
Gouverneur
|
![]() Ik vind het wel een aangename manier van discussieren, als mensen hun stelling nog eens herhalen. Dat zou in andere topics ook wel mogen gebeuren: Het helpt om bij de zaak te blijven. Maar die stelling zou dan toch aangepast mogen worden aan de argumentatie die er al gegeven is.
Ik deel je post op in drie stukken, Paulus, aangezien er drie hoofdstellingen staan. Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksualiteit : Hier kan je lezen dat seksualiteit niet noodzakelijk aan voortplanting gekoppeld hoeft te worden. http://www.jeanyveshayez.net/brut/rs11N-02.htm : Hier staat dat er ook een seksualiteitsbeleving is bij niet-geslachtsrijpe kinderen (met voldoende wetenschappelijke bronvermeldingen). Die kunnen ook nog niet zorgen voor nageslacht, hè ? Het eerste stuk is bij deze weerlegd met harde bewijzen, zoals je vroeg maar niet zelf aanbracht. Citaat:
Het betekent helemaal niks, aangezien het is weerlegd. Maar dit tweede stukje is al meermaals weerlegd, onder andere door mezelf. Ik heb toch via logische redeneringen en vergelijkingen aangeduid dat homoseksualiteit minstens evenwaardig is aan heteroseksualiteit (en als hyperbool ben ik zelfs zover gegaan om te zeggen dat ze meerderwaardig is). Hoewel de link tussen functionaliteit en meerderwaardigheid niet is aangetoond, heb ik die aangenomen en heb ik de functionaliteit van de homoseksualiteit aangetoond. Citaat:
Bij iemand die homoseksueel is, is er niets wat niet goed werkt (nuja, bij de meeste homo's, net als bij de meeste hetero's, hè ?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3493 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is geen zinloze liefde, maar echte liefde met een bestemming ?! Oké. De liefde met je vrouw (ik neem aan dat je een man bent? Kan niet anders, met zo'n stelling), is er alleen maar om kinderen uit te sproeien ? En als je vrouw in de menopauze zit, en geen kinderen meer kan krijgen, is de liefde dan voorbij ? Mooi, hoor ! En daarnaast zit er nog een kemel in je stelling: De liefde van homo's kan er ook een met een bestemming zijn (buiten er kinderen uit laten floepen): Hun kind opvoeden, hun leven lang gelukkig zijn, of zelfs het gemak om thuis te komen bij iemand die je graag ziet, en zien dat je kamer is opgeruimd, weet ik veel ? Van die stelling blijft al heel vlug enkel gruis over, hoor. Get real. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3494 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Normale mensen denken: Zij geloven iets anders dan ik. Niet: Zij hebben een afwijking. In zo'n redenering heeft iedereen een afwijking, hè ? Ik ook, omdat ik iets anders betoog dan jij. Jij ook, omdat jij een andere avatar hebt dan ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3495 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3496 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand die zulke taal hanteert, verwacht waarschijnlijk niet om ernstig genomen te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3497 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als geluk afhangt van sexualiteit, dan is het zielig gesteld met die persoon. Citaat:
Zowel punt twee als drie van uw opsomming hebben niets met sexualiteit te maken. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3498 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3499 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ten tweede : hoe primitiever het dier, hoe meer seks gekoppeld wordt aan voorplanting. Doordat bij de mens duidelijk de seksualiteit los is komen te staan van voorplanting, is het hebben van seks bij mensen los van voortplanting totaal normaal. jouw bewering is dat dieren die op natuurlijke wijze gedrag stellen ( ze weten het niet) dus onnatuurlijk gedrag stellen amai logica ? uit het bovenvermelde had ik reeds vragen rond je wetenschappelijkheid doch jouw visie over manipulatie door de wetenschap, bevestigd mijn vermoeden dat je niets snapt van wetenschappen de wetgeving schept enkel een klimaat waarbij een homoseksueel zich niet meer hoeft te verbergen voor wie hij is. Homoseksualiteit heeft steeds bestaan zelfs in de meest fascistische regimes. 1/10 van de volwassen mannen is homoseksueel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3500 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Baarle, choqueert mijn taalgebruik je ? Kan het zijn dat het taalgebruik "afwijking" en "niet normaal" de homo's hier choqueert ? Die bewoordingen zijn puur retorica: Door platvloerse taal te hanteren over het "hoogste goed" van relaties, volgens sommigen, duid ik aan dat het helemaal niet het "hoogste goed" is van iedereen. Ga je daardoor nu mijn hele stelling verwerpen ? Ohja: Negatief is niet het woord dat je zoekt, hoor. Omdat ik zeg dat er niks van je stelling overblijft, omdat ze duidelijk niet doordacht is ? Laatst gewijzigd door Ozymandias : 28 december 2006 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |