![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3501 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik moet toch niet iedere posting hetzelfde herhalen? Je verwart de individuele invulling van seksualiteit met de reden waarom de mesn met seksualiteit is uitgerust. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een stelling zonder fundament is geen stelling, maar een veronderderstelling en dat telt niet. Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al uw geleuter over van wat u denkt dat mijn mening is over de evolutietheorie doet daarbij niks terzake. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een gericht antwoord wil hebben moet je ook een gerichte vraag stellen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had je verder nog iets inhoudelijk of beperk je je bijdrage tot op de kap zitten van mensen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3508 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat je voorts geringschattend taalgebruik over kinderen en voortplanting als wapen in een pleidooi voor respect voor homosexualiteit meent te kunnen gebruiken, maakt het betoog alleen maar verwaarloosbaarder. Wie respect opeist, begint best zelf met respect te tonen. Laatst gewijzigd door baarle : 28 december 2006 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3509 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo zie je maar dat ik het niet ben die dat zo bepaal, maar dat het algemeen zo aanvaard wordt. Hoe meer opties hoe groter de waarde. Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3510 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
je maakt sprongen in je redenering en als je wetenschappelijk wil zijn moet je wel consequent je redenering vormen ten eerste homoseksualtiteit en heteroseksualiteit hebben op zichzelf geen functie, het is zoals de tepel bij de man , deze heeft geen functie maar deze is er gewoon, bij een vrouw kan het dienen om langs daar borstvoeding te geven het geslachtorgaan heeft een functie, het geslachtorgaan bij een hetero-man of homo-man is gelijk en beiden mannen kunnen zorgen voor voorplanting indien ze beiden vruchtbaar zijn. De kleurenblinde en niet-kleurenblinde hebben beiden ogen, ogen dienen om te zien echter bij de kleurenblinde is er een probleem dat hij de kleuren anders ziet, dus je stelling dat homoseksualiteit minder functioneel is valt in elkaar dus ook de rest van je redenering ( waarbij je verder kemmels maakt) klopt dus niet meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is overduidelijk dat homoseksualiteit niet kan zorgen voor de procreatie van de menselijke soort en het is ook overduidelijk dat hetreroseksualiteit dat wel kan en dusdanig ten minste één functie meer heeft.
Dat betekent dat homoseksualiteit minder functioneel is. Iets met minder functies heeft ook minder waarde, gezien je het niet voor zoveel doeleinden kunt gebruiken als datgene, dan dat wat meer functies heeft. Minderwaardig is het woord dat gebruikt wordt om aan te duiden dat iets minder waard heeft. Let wél en dat wil ik benadrukken. Niet de homoseksuele mens is minderwaardig, maar wel zijn seksualiteit. Net als de kleurenblinde mens niet minderwaardig is, maar wel zijn manier van zien. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 december 2006 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3512 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
want wat je schrijft is dat wat jij denkt per definitie juist is je maakt één heel grote fout : een homo denkt niet andersom van jou een homo heeft niet de pretentie zoals jij om homoseksualiteit als norm te stellen wat homoseksuelen vragen is dat ze als gelijkwaardig worden behandeld en niet omwille van hun andersgeaardheid als minderwaardig worden behandeld jouw stelling is dat wat jij denkt is de norm en alles wat anders is dan jouw norm is " een afwijking". dit is toch heel simplistisch hoor met jouw redenering ben je enkel normaal met een IQ van 100 en al de rest is een afwijking de kans is dan groot dat je volgens je redenering dus " een afwijking " bent denk er eens over na (indien je boos reageert dan is de kans groot dat je er niets van snapt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3513 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ze in de meerderheid zouden zijn, zou dat geen vijf minuten duren, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3514 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarop werd verder gebouwd. Citaat:
Citaat:
Je kan dat verschil toch niet van tafel vegen? Dit is nochtans wat je doet, om mijn stelling onderuit te halen, maar de feiten zijn wat ze zijn hoor. Je verwart de individuele invulling van seksualiteit, met de reden waarom we met seksualiteit zijn uitgerust. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 december 2006 om 11:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3516 |
Vreemdeling
|
![]() pfffffffffff homo's
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3517 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weerleg dat homoseksualiteit minderwaardig is. Dat staat wel in je stelling. Die weerlegging vind je onder andere hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3394 Citaat:
Citaat:
Dus homokoppels zijn enkel afwijkend als ze ook nog eens kinderen wensen ? Homokoppels die geen kinderen wensen, hebben geen "handicap" en zijn dus niet te vergelijken met de kleurenblinden, en zijn dus niet afwijkend ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3518 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
velen hebben jullie stelling weerlegt maar het gezegde " wat baat kaars en bril als de uil niet zien wil" is bij jullie van toepassing jullie accepteren gewoon niet dat wat jullie denken mogelijks wel eens fout of verkeerd kan zijn jullie zijn zo overtuigd van uw gelijk dat jullie op geen enkele wijze de talloze weerleggingen tot jullie nemen maar misschien moeten we teruggrijpen naar de basistekst van Paulus die een voorbeeld gaf met de kleurenblinde volgens zijn stelling heb je een mindere functie tov de andere mensen - je ziet/snapt/begrijpt sommige dingen niet omdat je een functie mist volgens mijn reactie op Paulus zijn voorbeeld van kleurenblindheid, waarbij ik niet automatisch veronderstel dat kleurenblinde minder functie heeft ( oog heeft functie , niet persoon) maar dat deze gewoon anders ziet. probleem waar je nu voorstaat is dat je het eerste zal verwerpen omdat je niet akkoord kan gaan dat je een minder functie hebt , maar het ook heel moeilijk hebt om te accepteren dat het een andere zienswijze is want dan ga je akkoord met feit dat de meeste mensen een mening hebben die minstens evenwaardig is aan jouw zienswijze. Jij bent namelijk blijkbaar overtuigd van je superioriteit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3519 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je mist iets in mijn taalgebruik, maar misschien was dat wel opzettelijk ? Ik zal het zelfs anders stellen: dat was opzettelijk. Het zegt helemaal niks over mijn visie op het leven, hoe komt u daarbij ? Dat is een linguistische stelling die bijzonder veel stof heeft doen opwaaien, voor hij ettelijke malen is onderuit gehaald, hoor. Denkt u dat mijn pleidooi dient voor respect voor homoseKSualiteit ? Dan staat u daarin alleen. Ik pleit hier niet voor respect voor homo's, en Paulus pleit daar niet tegen, volgens hem, want hij vindt homoseksualiteit minderwaardig, niet de homoseksuele mens (sorry dat ik in jouw plaats spreek, Paulus, maar ik denk dat ik het juist zeg ?) Het gaat hier niet om respect, maar om het aantonen dat homoseksualiteit geen afwijking is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3520 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
heb jij een empatisch vermogen ? uw reactie is in ieder geval duidelijk geen bewijs dat u beschikt over dergelijke mogelijkheden. jij bent zo overtuigd van jezelf, geen beetje zelfkritisch of geen enkel teken dat je de mogelijkheid bezit om jezelf in vraag te stellen waarom weet ik dat ? omdat indien je deze gave bezat je nooit het bovenstaande zou schrijven je bent zo overtuigd dat als de homoseksuelen in de meerderheid zouden zijn dat het geen 5 minuten zou duren of ze stellen zichzelf als norm je pleidooi getuigt van jaloersheid en minderwaardige gevoelens |
|
![]() |
![]() |