![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4801 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4802 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Overigens moet je als kandidaat-pleegouder een evaluatieprocedure doormaken. En ik ben er van overtuigd dat niet alle diensten voor pleegzorg even open zullen staan voor homokoppels... Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 5 januari 2007 om 15:31. |
||
|
|
|
|
|
#4803 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Semper certa est mater etiamsi vulgo conceperit; pater vero est, quem verae nuptiae demonstrant" men denkt er zelfs ernstig over na om vaderschapsonderzoek standaard in te bouwen nu de middelen voorhanden zijn 'k vraag me af of Paulus wel zeker is van het zijne ... Laatst gewijzigd door praha : 5 januari 2007 om 15:42. |
|
|
|
|
|
|
#4804 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 5 januari 2007 om 15:52. |
|||||
|
|
|
|
|
#4805 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4806 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#4807 |
|
|
Och Paulus, er is al tientallen keren geantwoord op je vraag, maar je negeert dat telkens. Dus ik doe echt niet meer de moeite om daar nog op te antwoorden hoor. En nee, aandringen is niet nodig. Gebruik de zoekfunctie maar als het je echt interesseert.
|
|
|
|
|
|
#4808 | ||||
|
|
Citaat:
(en tusssen haakjes: een paar berichten eerder beweerde je nog wel dat mannen zoveel mogelijk vrouwen probeerden te bevruchten en dat het net daar was dat homoseksuelen faalden... rechtlijnigheid is blijkbaar niet aan jou besteed) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 5 januari 2007 om 16:34. |
||||
|
|
|
|
|
#4809 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4810 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
als heteroseksueel voel ik me enkel seksueel aangetrokken tot mensen van het andere geslacht (niet tot allemaal uiteraard) .. die seksuele aangetrokkenheid, als die wederzijds is, maakt dat twee mensen zich gaan gedragen op een manier die leidt tot voortplanting. Homoseksuelen voelen zich (afijn dat neem ik toch aan) enkel aangetrokken tot mensen van hetzelfde geslacht. Omwille van de aantrekking (of het nu puur lust is of diep affectief maakt op dit punt geen verschil) gaat men seksuele handelingen stellen (vergelijkbaar met heteroseksuelen). Die seksuele handelingen kunnen evenwel nooit leiden tot voortplanting. als men dan toch via de natuurlijke weg kinderen wil, dan kan dat niet binnen een homoseksuele relatie (je hebt per defintie een derde persoon nodig). Bovendien zal men, als homoseksueel moeten handelen, weliswaar conform de natuur in het algemeen, maar wel in tegen de eigen aard/natuur.. immers, je zal seksuele handelingen dienen te stellen met iemand waarmee je dat anders, op basis van aantrekkingskracht, nooit zou doen. |
|
|
|
|
|
|
#4811 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4812 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het ene niets met het andere te maken heeft dacht ik zo bij mijn weten heeft het ook nooit in het strafrecht gestaan dat het vrouw-zijn strafbaar was ...doch je kan moeilijk gaan ontkennen dat ze minder rechten hadden idem dito voor homorechten... hoe ge dat wilt draaien of keren Laatst gewijzigd door praha : 5 januari 2007 om 18:20. |
|
|
|
|
|
|
#4813 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4814 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar er stond nergens dat je geen vrouw mocht zijn en indien ge er wel eentje waart je dat maar moest bekopen met een straf van een soort rechtbenotting maw je kan/kon als groep wel degelijk minder echten genieten zonder dat het bestaansrecht van de groep in twijfel werd getrokken dus je kan wel degelijk spreken over niet gelijke rechten tussen twee legitieme burgelijke entiteiten vergelijk dat nu even met homoadoptie ... daar stond voor de openstelling wel degelijk een beperking op |
|
|
|
|
|
|
#4815 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het is in elk geval een feit dat adoptie tegenwoordig zeer hip is. Madonna doet het, en Angela Jolie ook.
|
|
|
|
|
|
#4816 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4817 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4818 |
|
|
Je zal er toch een tekeningetje bij moeten maken, vrees ik. Ik zie echt het verband niet (en ik weet heus wel dat Madonna erg gewaardeerd wordt door holebi's, maar dat doet niet terzake; de eis voor homo-adoptie bestaat al veel langer hoor).
Laatst gewijzigd door Edina : 5 januari 2007 om 19:06. |
|
|
|
|
|
#4819 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2. Het valt me op dat alleenstaanden momenteel gediscrimineerd worden, want zij mogen geen kinderen adopteren. Moet daar geen verandering in komen? |
|
|
|
|
|
|
#4820 | |
|
|
Citaat:
2. Waar haal je het idee dat alleenstaanden geen kinderen mogen adopteren? Dat mag wel degelijk in België en gebeurt ook al. Het hangt volledig af van de landen waar de kinderen vandaan komen (of van de wens van de biologische ouders voor binnenlandse adoptie). Net zoals voor homo's dus. Laatst gewijzigd door Edina : 5 januari 2007 om 19:16. |
|
|
|
|