![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is toch zo moeilijk niet om het verschil te snappen? Voelen racisten iemand een "vuile roetmop" of een "zandnikker"? Hoe doen ze dat dan in godsnaam? Je zegt woorden raken niet, neen, niet voor jou, maar we zijn met meer dan jou alleen op deze planeet. Vandaar mijn opmerking betreffende een spreekbuis. Het is niet omdat jij vindt dat woorden niet raken, dat de rest van de mensheid er zo over denkt of zich genoodzaakt ziet er zo over te denken. Anyway, in een beschaving die naam waardig, horen dergelijke toestanden niet thuis. Dit is geen discussie over vrije meningsuiting meer, dit is een discussie over waarden, normen en beschaving. Verschuil je toch niet zo hardnekkig achter dat "recht op". Dat recht is niet heilig hoor! Je staat tussen mensen die wel erg dubieuze motieven hebben om hun recht op "vrije meningsuiting" als schaamlapje voor racistische kreten te gebruiken. En ik weet dat je daar niet thuishoort!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 20 januari 2007 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Komaan zeg! Racisme is ongefundeerde haat, en ja, da's een gevoel. Maar iemand lelijk vinden of juist aantrekkelijk hangt af van iemands persoonlijke voorkeur en een massa chemische processen in de hersenen. Je kunt zo'n gevoel nooit aanleren. Racisme daarentegen kun je heel makkelijk aanleren. Netjes van vader op zoon. Het is niet gewoon haat, het is een leefwijze (dat hebben de nazi's trouwens netjes aangetoond). En ze is fout! Ik vind niet dat men racisten hun burgerrechten moet afpakken, ik ben geen Eric Feremans die er ei zo na concentratiekampen voor zou laten opwerpen. Maar ik vind wel dat racisme niet mag getolereerd worden en dat diegenen die er zich schuldig aan maken moet geduid worden dat ze er een verkeerde levensvisie op nahouden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gaat ge nu nog 1500 jaar zagen over ne pedofiel van meer dan 1000 jaar geleden? Maar even iets anders: daar zijn hier mensen die proberen te verdedigen dat het "normaal" is dat men mensen zou mogen beledigen, kwetsend schelden enz. Mijn Vlaamse moeder, mijn Vlaamse vader, mijn Vlaamse familie, buren, jeugdbewegingsleiders, onderwijzers, sporttrainers .... hebben mij anders opgevoed. Naar mijn persoonlijk aanvoelen is het zeer on-Vlaams om zich zo boers te gedragen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() die maatregelen van Dewael zijn zo zielig en willekeurig als iets! In Bergen bijvoorbeeld krijg je een stadionverbod als je een Vlaamse Leeuw mee binnenbrengt, maar in Standard wapperen ze met vlaggen met terroristen op (Ché)
![]() En er wordt in die 10 jaar dat ik naar het voetbal ga zien nooit iets op joden geroepen als bevolkingsgroep! Anderlecht en Antwerpen zijn de "joden"ploegen en bv Antwerp roept zelf joden, joden! daar is helemaal niets racistisch aan, anders moet men ook Lierse straffen omdat zij zich boeren noemen en hierdoor boeren zouden beledigen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(afgezien daarvan: wie vaardigt het stadionverbod uit: het gerecht, de politie, de klub, de minister van binnenlandse zakken ..??)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, we wijken danig af.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkel zwakzinnigen denken in zo'n hokjes. Sorry, maar een maatschappij die naam waardig behoort zich boven zo'n vulgariteit te plaatsen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 20 januari 2007 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo kun je bezig blijven, maar het blijft appelen met citroenen vergelijken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ook even iets anders: zo ben ik ook niet opgevoed. Blijkbaar is dat uitzonderlijker dan ik tot dusver had durven aannemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is inderdaad een andere discussie, omdat het daar gaat om symbolen en hier om concreet gedrag.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Inderdaad, imagine no liberals. Zouden we eindelijk terug vrouwen op hun plaats kunnen zetten. Vrouwen die uitspraken doen over polititiek dat hoort toch niet. Terug naar conservatieve waarden waar vrouwen tenminste nog als slaaf konden worden ingezet.
Kom lombas maak mijn eten maar klaar!
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]()
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() En waar zijn de kickbokslessen te volgen waar de moordenaars van Guido Demoor ze volgden?
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Burger
|
![]() Wat er ook van is, racistische leuzen scanderen is laakbaar. Maar de VLD kan beter eens zijn eigen stal uitmesten want daar zijn er die over mestkevers spreken als ze het over mensen hebben.
Wat je alleen maar gaat bereiken met zo'n wet is als je ze consequent wenst te verbieden, je de voetbalwedstrijden moet gaan verbieden. Dan zal het probleem zich verplaatsen en ja dan kan je dat dan ook weer gaan verbieden. Dit is een voorstel van een minister waarvan het tijd wordt dat hij eens volwassen wordt. |
![]() |
![]() |