Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2007, 16:19   #41
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind het jammer dat revisionisme verboden is omdat het de gehele, uiterst belangrijke tak van historisch revisionisme in een slecht daglicht stelt.

Zeggen dat je iemand lelijk vindt, is ook persoonsgericht, en waar zeg ik dat ik als spreekbuis spreek?
Ja, zeggen dat je iemand lelijk vindt is persoonsgericht, maar nog altijd een gevoel. "Vuile nikker" is geen gevoel, da's plat racisme.

Dit is toch zo moeilijk niet om het verschil te snappen?

Voelen racisten iemand een "vuile roetmop" of een "zandnikker"?
Hoe doen ze dat dan in godsnaam?

Je zegt woorden raken niet, neen, niet voor jou, maar we zijn met meer dan jou alleen op deze planeet. Vandaar mijn opmerking betreffende een spreekbuis.

Het is niet omdat jij vindt dat woorden niet raken, dat de rest van de mensheid er zo over denkt of zich genoodzaakt ziet er zo over te denken.

Anyway, in een beschaving die naam waardig, horen dergelijke toestanden niet thuis.

Dit is geen discussie over vrije meningsuiting meer, dit is een discussie over waarden, normen en beschaving.

Verschuil je toch niet zo hardnekkig achter dat "recht op". Dat recht is niet heilig hoor!
Je staat tussen mensen die wel erg dubieuze motieven hebben om hun recht op "vrije meningsuiting" als schaamlapje voor racistische kreten te gebruiken.

En ik weet dat je daar niet thuishoort!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 januari 2007 om 16:24.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 16:21   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, zeggen dat je iemand lelijk vindt is persoonsgericht, maar nog altijd een gevoel. "Vuile nikker" is geen gevoel, da's plat racisme.

Dit is toch zo moeilijk niet om het verschil te snappen?

Voelen racisten iemand een "vuile roetmop" of een "zandnikker"?
Hoe
Nogmaals, hoe bepaal jij de gevoelens van anderen? Racisme is perfect een gevoel.
Oud 20 januari 2007, 16:35   #43
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nogmaals, hoe bepaal jij de gevoelens van anderen? Racisme is perfect een gevoel.
Je vindt iemand lelijk of niet in de trend van je voelt iemand een vuile neger of niet?

Komaan zeg!

Racisme is ongefundeerde haat, en ja, da's een gevoel. Maar iemand lelijk vinden of juist aantrekkelijk hangt af van iemands persoonlijke voorkeur en een massa chemische processen in de hersenen. Je kunt zo'n gevoel nooit aanleren. Racisme daarentegen kun je heel makkelijk aanleren. Netjes van vader op zoon. Het is niet gewoon haat, het is een leefwijze (dat hebben de nazi's trouwens netjes aangetoond). En ze is fout!

Ik vind niet dat men racisten hun burgerrechten moet afpakken, ik ben geen Eric Feremans die er ei zo na concentratiekampen voor zou laten opwerpen. Maar ik vind wel dat racisme niet mag getolereerd worden en dat diegenen die er zich schuldig aan maken moet geduid worden dat ze er een verkeerde levensvisie op nahouden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 20 januari 2007, 16:42   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Zoals je ongetwijfeld weet trouwde Mohammed met Aicha toen ze zes was, en werd het huwelijk geconsumeerd toen ze negen was. Aicha menstrueerde pas toen ze veertien was, zoals in de Bukhari met handelingen en overleveringen van de profeet beschreven staat. Tot op de leeftijd dat islamitische menstrueren mogen ze met poppen spelen. Daarna zijn ze vrouw. Niet alleen in de Bukhari, maar ook in andere gebundelde hadith staat dat Aicha pas op haar veertiende stopte met haar poppen te spelen.

...

Ben ik nu racist?
Allez, 't is goed, ge zijt gene racist.

Maar gaat ge nu nog 1500 jaar zagen over ne pedofiel van meer dan 1000 jaar geleden?

Maar even iets anders: daar zijn hier mensen die proberen te verdedigen dat het "normaal" is dat men mensen zou mogen beledigen, kwetsend schelden enz.
Mijn Vlaamse moeder, mijn Vlaamse vader, mijn Vlaamse familie, buren, jeugdbewegingsleiders, onderwijzers, sporttrainers .... hebben mij anders opgevoed.

Naar mijn persoonlijk aanvoelen is het zeer on-Vlaams om zich zo boers te gedragen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 16:46   #45
barvo
Vreemdeling

Standaard

die maatregelen van Dewael zijn zo zielig en willekeurig als iets! In Bergen bijvoorbeeld krijg je een stadionverbod als je een Vlaamse Leeuw mee binnenbrengt, maar in Standard wapperen ze met vlaggen met terroristen op (Ché)
En er wordt in die 10 jaar dat ik naar het voetbal ga zien nooit iets op joden geroepen als bevolkingsgroep! Anderlecht en Antwerpen zijn de "joden"ploegen en bv Antwerp roept zelf joden, joden! daar is helemaal niets racistisch aan, anders moet men ook Lierse straffen omdat zij zich boeren noemen en hierdoor boeren zouden beledigen
barvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 16:55   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barvo Bekijk bericht
die maatregelen van Dewael zijn zo zielig en willekeurig als iets! In Bergen bijvoorbeeld krijg je een stadionverbod als je een Vlaamse Leeuw mee binnenbrengt, maar in Standard wapperen ze met vlaggen met terroristen op (Ché)
En er wordt in die 10 jaar dat ik naar het voetbal ga zien nooit iets op joden geroepen als bevolkingsgroep! Anderlecht en Antwerpen zijn de "joden"ploegen en bv Antwerp roept zelf joden, joden! daar is helemaal niets racistisch aan, anders moet men ook Lierse straffen omdat zij zich boeren noemen en hierdoor boeren zouden beledigen
Ik ben helemaal geen voetbalfanaat, ik zou dus niet weten waar ik moet zoeken, maar kan je daar linken of andere richtingen naar bewijs van geven?

(afgezien daarvan: wie vaardigt het stadionverbod uit: het gerecht, de politie, de klub, de minister van binnenlandse zakken ..??)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 17:04   #47
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, maar de bijkomende vraag luidde: waarom worden symbolen van het nazisme verboden maar niet die van het stalinisme of het castrisme?
Jan, daar gaat het over symbolen. Maar ik geef u groot gelijk: als men de swastika verbiedt, moet men ook de hamer en sikkel verbieden. Ik erger me rot wanneer ik mensen met zo van die T-shirts zie rondlopen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 17:40   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vindt iemand lelijk of niet in de trend van je voelt iemand een vuile neger of niet?

Komaan zeg!

Racisme is ongefundeerde haat, en ja, da's een gevoel. Maar iemand lelijk vinden of juist aantrekkelijk hangt af van iemands persoonlijke voorkeur en een massa chemische processen in de hersenen. Je kunt zo'n gevoel nooit aanleren. Racisme daarentegen kun je heel makkelijk aanleren. Netjes van vader op zoon. Het is niet gewoon haat, het is een leefwijze (dat hebben de nazi's trouwens netjes aangetoond). En ze is fout!

Ik vind niet dat men racisten hun burgerrechten moet afpakken, ik ben geen Eric Feremans die er ei zo na concentratiekampen voor zou laten opwerpen. Maar ik vind wel dat racisme niet mag getolereerd worden en dat diegenen die er zich schuldig aan maken moet geduid worden dat ze er een verkeerde levensvisie op nahouden.
Het gevoel van racisme kan best gefundeerd zijn. Neem iemand die overvallen is door een zwarte en dan meteen geheel de zwarte bevolking in een waas van slechtheid ziet.

Soit, we wijken danig af.
Oud 20 januari 2007, 19:10   #49
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gevoel van racisme kan best gefundeerd zijn. Neem iemand die overvallen is door een zwarte en dan meteen geheel de zwarte bevolking in een waas van slechtheid ziet.

Soit, we wijken danig af.
Niks gefundeerd aan. Als je morgen door een blanke wordt overvallen, ga je dan ook alle blanken in een waas van slechtheid zien? Het blijft dus vooral dom.
Enkel zwakzinnigen denken in zo'n hokjes.
Sorry, maar een maatschappij die naam waardig behoort zich boven zo'n vulgariteit te plaatsen.

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 januari 2007 om 19:11.
Oud 20 januari 2007, 19:13   #50
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jan, daar gaat het over symbolen. Maar ik geef u groot gelijk: als men de swastika verbiedt, moet men ook de hamer en sikkel verbieden. Ik erger me rot wanneer ik mensen met zo van die T-shirts zie rondlopen.
Ik heb er persoonlijk nog nooit één gezien die hamer en sikkel boven de swastika verkiest, die zo debiel is om oerwoudgeluiden uit te stoten. Maar Jan blijkbaar wel.

Zo kun je bezig blijven, maar het blijft appelen met citroenen vergelijken.

Oud 20 januari 2007, 19:16   #51
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, 't is goed, ge zijt gene racist.

Maar gaat ge nu nog 1500 jaar zagen over ne pedofiel van meer dan 1000 jaar geleden?

Maar even iets anders: daar zijn hier mensen die proberen te verdedigen dat het "normaal" is dat men mensen zou mogen beledigen, kwetsend schelden enz.
Mijn Vlaamse moeder, mijn Vlaamse vader, mijn Vlaamse familie, buren, jeugdbewegingsleiders, onderwijzers, sporttrainers .... hebben mij anders opgevoed.

Naar mijn persoonlijk aanvoelen is het zeer on-Vlaams om zich zo boers te gedragen.
Dit was een verduidelijking naar Bruut Geweld toe, die mij via mijn onderschrift racisme op basis van uiterlijke kenmerken toeschreef. Ik verwachtte geenszins een antwoord van jou, tenzij de schoofzak en bruut geweld één en dezelfde is.

En ook even iets anders: zo ben ik ook niet opgevoed. Blijkbaar is dat uitzonderlijker dan ik tot dusver had durven aannemen.

Oud 20 januari 2007, 19:18   #52
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barvo Bekijk bericht
Supporters die elkaar groepsgewijs uitschelden is niet hetzelfde als een welbepaalde speler pakken op uiterlijke kenmerken of afkomst. Alweer een zoveelste verdekte poging om iets te minimaliseren dat niet goed te praten valt. Het is alweer naast de kwestie!

Oud 20 januari 2007, 19:20   #53
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er persoonlijk nog nooit één gezien die hamer en sikkel boven de swastika verkiest, die zo debiel is om oerwoudgeluiden uit te stoten. Maar Jan blijkbaar wel.

Zo kun je bezig blijven, maar het blijft appelen met citroenen vergelijken.
het is inderdaad een andere discussie, omdat het daar gaat om symbolen en hier om concreet gedrag.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 19:24   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks gefundeerd aan. Als je morgen door een blanke wordt overvallen, ga je dan ook alle blanken in een waas van slechtheid zien? Het blijft dus vooral dom.
Enkel zwakzinnigen denken in zo'n hokjes.
Sorry, maar een maatschappij die naam waardig behoort zich boven zo'n vulgariteit te plaatsen.
Ik ben niet zo voor een maatschappij. Leef, en laat leven.
Oud 20 januari 2007, 20:43   #55
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort t-shirts zijn veel leuker:

Inderdaad, imagine no liberals. Zouden we eindelijk terug vrouwen op hun plaats kunnen zetten. Vrouwen die uitspraken doen over polititiek dat hoort toch niet. Terug naar conservatieve waarden waar vrouwen tenminste nog als slaaf konden worden ingezet.

Kom lombas maak mijn eten maar klaar!
Oud 20 januari 2007, 20:43   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Inderdaad, imagine no liberals. Zouden we eindelijk terug vrouwen op hun plaats kunnen zetten. Vrouwen die uitspraken doen over polititiek dat hoort toch niet. Terug naar conservatieve waarden waar vrouwen tenminste nog als slaaf konden worden ingezet.
Max zal het graag horen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 20:54   #57
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Max zal het graag horen.
Ik denk het ook
Oud 20 januari 2007, 21:13   #58
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Deze zwarte T shirts zijn gratis te verkrijgen krijgen bij aankoop van een jachtgeweer en de munitie bij de wapenhandelaar in Antwerpen waar Van Temsche zijn gerief gekocht heeft.
En waar zijn de kickbokslessen te volgen waar de moordenaars van Guido Demoor ze volgden?
Oud 20 januari 2007, 22:18   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

Kom lombas maak mijn eten maar klaar!
Goed gesproken.
Oud 21 januari 2007, 00:39   #60
Jos_be
Burger

Standaard

Wat er ook van is, racistische leuzen scanderen is laakbaar. Maar de VLD kan beter eens zijn eigen stal uitmesten want daar zijn er die over mestkevers spreken als ze het over mensen hebben.
Wat je alleen maar gaat bereiken met zo'n wet is als je ze consequent wenst te verbieden, je de voetbalwedstrijden moet gaan verbieden. Dan zal het probleem zich verplaatsen en ja dan kan je dat dan ook weer gaan verbieden.
Dit is een voorstel van een minister waarvan het tijd wordt dat hij eens volwassen wordt.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be